Pagina 1 van 1

Wie verbiedt de praktijken van Garantiebellen?

Geplaatst: 31 mei 2018 13:24
door Christa Jagers
Garantiebellen heeft mij telefonisch geprobeerd over te halen goedkoper te bellen. Aangezien ik nooit tel. accoord geef, heb ik gezegd dat ze de info naar m'n mail konden sturen en dat ik het rustig zou bekijken.
En toen kwam het mailtje: welkom bij Garantiebellen.
Ik heb gebeld en gezegd dat ik er geen gebruik van ging maken. De gegevens zouden verwijderd worden.
Om een heel lang verhaal kort te maken. We zijn nu bijna 10 maanden verder. De facturen en herinneringen en deurwaardersdreigingen blijven binnenkomen, ondanks mijn replies: Ik heb geen contract met jullie.
Je denkt, 't houdt wel een keer op dan, maar niets is minder waar. Sinds een tijdje hebben ze m'n telefoonlijn geblokkeerd en valt er helemaal niet meer te bellen.
Mijn provider, die ik maandelijks betaal voor de dienst is Tele2. Dus hen heb ik gemeld dat zij mij een onveilige lijn hebben verschaft en dat zij de zaak maar met Garantiebellen moeten regelen. Telefonisch was Tele2 het daar mee eens, maar het droevige dieptepunt is nu dat zij zeggen er niets aan te kunnen doen zo lang ik een contract heb met Garantiebellen. En dan zijn we weer bij het begin: Dat heb ik niet.
Wie verbiedt deze louche praktijken en kan ervoor zorgen dat ik niet machteloos ben.

Re: Wie verbiedt de praktijken van Garantiebellen?

Geplaatst: 31 mei 2018 20:28
door mahadma
Waar is dat contract wat ze beweren te hebben, met uw handtekening?

Doet me denken aan het liedje van toen: Er zit een gat in mijn emmer .......

Re: Wie verbiedt de praktijken van Garantiebellen?

Geplaatst: 31 mei 2018 20:38
door stofzuigertje
Vertel tele 2 van de fraude en laat ze het terug zetten.....

Dat is dan her aanmelding bij Tele2 en dat willen ze graag, klanten houden.
Als je overstapte naar andere ADSL aanbieder met telefoon krijg je ook alles weer binnen, en als ze dat weten, misschien je lopende contract met nieuw jaar contract verlengen en ze mogen weer alles leveren.

Laat ze maar rechtszaak beginnen, verliezen ze toch zonder bevestiging.

Re: Wie verbiedt de praktijken van Garantiebellen?

Geplaatst: 01 jun 2018 16:46
door Christa Jagers
Ik snap ook niet waarom Garantiebellen wel blijvend kan kapen en blokkeren , maar dat Tele2 hun eigen dienst niet terug kan kapen van Garantiebellen. Volgens mij moet het een knopje in een centrale zijn, dus wie zit mij nou iets op m'n mouw te spelden en wenst geen verantwoordelijkheid te nemen?

Re: Wie verbiedt de praktijken van Garantiebellen?

Geplaatst: 01 jun 2018 16:50
door Christa Jagers
Er is geen contract en dat kunnen ze ook niet tevoorschijn toveren. Ik kon via de klantenservice "een bandje" afluisteren.
Maar dat is vast gemanipuleerd, knippen en plakken kan ik ook. Ik zal vast wel ergens ja gezegd hebben in het tel. gesprek. Bijvoorbeeld: Mevrouw we bellen u want u wilt vast wel goedkoper bellen is het niet? Het logische antwoord is dan Ja en dan hebben ze je ja, dat ze aan een andere vraag kunnen koppelen.

Re: Wie verbiedt de praktijken van Garantiebellen?

Geplaatst: 01 jun 2018 16:59
door mahadma
Christa Jagers schreef:Er is geen contract en dat kunnen ze ook niet tevoorschijn toveren. Ik kon via de klantenservice "een bandje" afluisteren.
Maar dat is vast gemanipuleerd, knippen en plakken kan ik ook. Ik zal vast wel ergens ja gezegd hebben in het tel. gesprek. Bijvoorbeeld: Mevrouw we bellen u want u wilt vast wel goedkoper bellen is het niet? Het logische antwoord is dan Ja en dan hebben ze je ja, dat ze aan een andere vraag kunnen koppelen.
Laat ze dat bandje dan maar naar je toe sturen. En meteen het getekende contract wat ze niet hebben maar wel nodig hebben. En hodt je rekening in de gaten.