LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cookies

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Christ1403
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2018 17:01

Cookies

Ongelezen bericht door Christ1403 »

We worden overstelpt met nieuwe regels van de EU betreffende de AVG en worden door vele bedrijven gevraagd alle instellingen aan te passen naar eigen voorkeur. Echter bij het inloggen, op bv Telegraaf en Marktplaats, enkele banken dienen we onvoorwaardelijk hun cookies te accepteren anders kom je niet op de website. Ik ben een wat oudere internetter en mogelijk heb ik wat gemist of zie ik het verkeerd, maar dit is m.i, erg tegenstrijdig en zo heeft een eigen aanpassing geen enkele zin, want je bent veroordeeld tot hun instellingen die gestoeld zijn op reclame en verdienen aan je adres etc.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Cookies

Ongelezen bericht door kweenie »

Nee hoor, dat ben je niet verplicht. Maar dat willen ze wél als je van hun diensten gebruik wilt maken.

Voor veel gratis websites 'betaal' je in feite met de gegevens die je afstaat. Bij sites van civiele je bank is het nodig om cookies te gebruiken om de site functioneel te hebben.

Overigens betekent het gebruik van cookies niet meteen dat al je gegevens worden misbruikt of zo.

Mlampers
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2018 08:45

Re: Cookies

Ongelezen bericht door Mlampers »

Waarom niet de keuze Ja of Nee.
Dan weet je meteen waar je aan toe bent en het bedrijf of instelling ook.
Als je maar genoeg op nee drukt gaat er wel wat veranderen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Cookies

Ongelezen bericht door sjohie »

Op veel websites kan je als je op het cookie scherm even zoekt, doorklikken naar een pagina waarop je aan kan geven welke cookies noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website (en daar zijn legitieme technische redenen voor), welke ze gebruiken om de "user ervaring" te verbeteren, welke ze gebruiken voor advertentiedoeleinden, en welke noodzakelijk zijn voor de social media plugins. Vooral die laatste categorie staan voor een fors deel aan de wieg van de Europese GDPR, en de Nederlandse vertaling ervan die we kennen als AVG. Ik kies, als het kan, voor enkel de functionele cookies. De sites van het telegraaf imperium laat ik dus links liggen.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Cookies

Ongelezen bericht door madfred »

sjohie schreef:Op veel websites kan je als je op het cookie scherm even zoekt, doorklikken naar een pagina waarop je aan kan geven welke cookies noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website (en daar zijn legitieme technische redenen voor), welke ze gebruiken om de "user ervaring" te verbeteren, welke ze gebruiken voor advertentiedoeleinden, en welke noodzakelijk zijn voor de social media plugins. Vooral die laatste categorie staan voor een fors deel aan de wieg van de Europese GDPR, en de Nederlandse vertaling ervan die we kennen als AVG. Ik kies, als het kan, voor enkel de functionele cookies. De sites van het telegraaf imperium laat ik dus links liggen.
Precies wat ik ook doe, ik zat alle niet-noodzakelijk cookies uit. Kom ik op een site waar dat niet mogelijk is, dan ga ik wel naar een andere site. Telegraaf laat ik uit pricipe al helemaal aan mij voorbijgaan!

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Cookies

Ongelezen bericht door NoNo123 »

Ik gebruik zelf Vivaldi als browser (is gebazeerd op Google Chrome), en ook een beetje Chromium en in uiterste nood, Google Chrome.
Als zoekmachine DuckDuckGo, zit geloof ik standaard in Vivaldi.

Om cookies automatisch te accepteren de plugin I don't care about cookies, deze worden dan weer automatisch verwijderd na het verlaten van de webpagina door Vanilla Cookie Manager.
Door de password manager Bitwarden ( is opensource) hoef ik nu maar 1 wachtwoord te onthouden voor alle websites met een login.
En een Adblocker om alle reclame tegen te houden.

Tis even wat werk om alles in te stellen, maar zo krijg je weer een beetje privacy terug, en is het heerlijk relaxed internetten.

Misschien heb je hier wat aan.

Gesloten