LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Naar aanleiding van recente topics over het moeten pinnen bij apothekers ...

In deze topics ging het vaker over het gemakkelijker kunnen betalen zonder cash-geld .

Ik voeg hieraan graag het volgende bericht (nog als waarschuwing) aan toe:

https://www.destentor.nl/deventer/bulga ... tm_userid=

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door Brainless »

Liever eenmaal 25E kwijt (die je evt terug kan claimen) dan 100E contant uit je broekzak kwijt.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. Bovendien is het een onwaarschijnlijk en nog nooit voorgekomen scenario.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nu was het zaterdag wel zo idioot druk dat een van de grootste activiteiten (Koningin Victoria die haar 'paleis' verlaat en vervolgens een rondje door 'het rijk' maakt niet door kon gaan. Het was sowieso niet leuk meer, zeker niet in de Kerksteeg, een megasmal straatje, en verder, waar de boel muurvast zat.

Het zou zomaar kunnen dat mensen per ongeluk nogal dicht tegen elkaar aan stonden.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

In het 'pinnen bij apotheker'-topic ging het over niet met cash geld kunnen betalen en u heeft het over contactloos pinnen. 2 totaal verschillende dingen, alleen al omdat je bij contactloos pinnen zelf de vrijheid heb om het aan of uit te zetten.

Daarnaast vind ik 'ZÓmaar gepiep ... piep ...piept!' een hele onduidelijk titel.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij gaat dat helemaal niet. Ik heb in diverse winkels geprobeerd om contactloos te betalen terwijl mijn kaart in het zijvakje van de portemonnee zit. Alleen doorzichtig plastic ervoor. Werkt niet ik moet altijd mijn pasje eruit halen. Dus alleen maar bangmakerij.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daarnaast is het nog steeds volkomen onduidelijk of er echt bedragen zijn afgeschreven gezien alle moeilijkheden die dit met zich meebrengt..

De vraag is dus of het daadwerkelijk gelukt is en of het niet meteen tot de daders leidt.

Volkomen misplaatste en suggestieve titel.

ZeerPrivé
Berichten: 5426
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Waarom een waarschuwing? Dit krijgen ze terug, cash krijg je niks terug. Nou jij weer, piep piep piep.

Zelf gebruik ik een secrid miniwallet, wordt er helemaal niet gepiepeld.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 16 dec 2018 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door renewouters »

Het zoveelste topic dat wordt ingegeven door technofobie. Het maakt niet uit wat het is, als het nieuw is zitten er beren op de weg. Overigens is dit niet iets van deze tijd. De eerste auto's en treinen zouden ook de meest vreselijke zaken veroorzaken.... Maar je zou denken dat de huidige burger beter geinformeerd is.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Aan dat gedoe moet een bankrekening gekoppeld zijn en men moet een draagbaar pinapparast hebben.

Dus lijkt me sterk dat er zoiets is voorgevallen.

Er zullen ongetwijfeld zakkenrollers in die menigte gelopen hebben, maar die heeft de politie niet opgepakt.

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door 16again »


Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Misschien niet technofoob, maar gewoon onwetend, aldus het artikel.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
16 dec 2018 19:52
Is de politie dan ook technofoob?
https://www.nu.nl/internet/5633459/twee ... tival.html
Dat is in feite hetzelfde bericht als in de OP. Tot nu toe zijn er geen meldingen binnengekomen van bedragen die plotsklaps afgeschreven zijn. Er is dus een verdenking, maar die is nergens op gestoeld, behalve dan dat een aantal mensen een beetje dicht bij andere mensen stonden.

Overigens heb ik op het festijn zelf geen agent gezien. 's Middags op het station daarentegen...

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door 16again »

Ik verwacht dat de agenten ook verdachte apparatuur hebben aangetroffen, anders doe je zo'n oproep niet.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
16 dec 2018 20:07
Ik verwacht dat de agenten ook verdachte apparatuur hebben aangetroffen, anders doe je zo'n oproep niet.
Opvallend genoeg wordt nu juist dat zo voor de hand liggende feit niet bevestigd, maar geeft de politie slechts het “dicht op elkaar staan” als reden. Dat geeft te denken. Zeker aangezien er ook nog geen slachtoffers bekend zijn.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Don't feed it....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
16 dec 2018 20:07
Ik verwacht dat de agenten ook verdachte apparatuur hebben aangetroffen, anders doe je zo'n oproep niet.
Zou je wel verwachten, maar nergens staat dit. Technische is het ook niet mogelijk om op deze wijze de NFC chip uit te lezen via een pin automaat. Los dat je niet zomaar een pin automaat meer krijgt, hieraan zitten zeer strenge eisen (deze zijn alleen maar strenger geworden).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Opgeblazen verhaal. Maar kranten als de Stentor - uit de stal van het Algemeen Dagblad - zijn daar goed in. Verhalen opkloppen en aandikken zodat mensen die krant blijven lezen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar probeer het uit en zet hier de resultaten. Leg de portemonnee op het Lees apparaat om te betalen. Bij mij lukte het niet.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld stelen met contactloos pinnen, kan het?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar al zou je zo'n apparaat bij je hebben, dan zul je nog altijd eerst een bedrag in moeten toetsen, inclusief de wijze van betalen (met of zonder pin). Dat valt natuurlijk niet op in zo'n menigte.

Maar ach, als 'het volk' maar het beeld heeft van een waakzaam en alert bromsnorrenkorps, daar gaat het toch om?

Gesloten