LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
elmowa2070
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2019 12:02

KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door elmowa2070 »

KPN maakt d.m.v. het storten van 1 eurocent op je IBAN gebruik van reclame via je rekening. Hierdoor komen ze in het bezit van je persoonsgegevens. Volgens KPN ging het hier niet om reclame, maar de Reclame Code Commissie heeft vastgesteld dat dit wel een vorm van reclame uiting is en dat zij hiermee artikel 11.7 Telecommunicatiewet hebben overtreden. De Commissie acht de onderhavige wijze van verspreiden van reclame in strijd met de wet als bedoeld in artikel 2 NRC.
Daarnaast zijn zij door het gebruiken van mijn IBAN in het bezit gekomen van mijn privégegevens waarvoor nu juist de nieuwe wetgeving AVG( Algemene Verordening Gegevensbescherming) in het leven is geroepen. Hiervoor heb ik ook een klacht tegen hen ingediend.
KPN dacht zich op deze manier boven de wet te plaatsen! Dus let op uw IBAN!!!
:evil:
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mar 2019 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

elmowa2070 schreef:
22 mar 2019 12:20
KPN maakt d.m.v. het storten van 1 eurocent op je IBAN gebruik van reclame via je rekening. Hierdoor komen ze in het bezit van je persoonsgegevens. Volgens KPN ging het hier niet om reclame, maar de Reclame Code Commissie heeft vastgesteld dat dit wel een vorm van reclame uiting is en dat zij hiermee artikel 11.7 Telecommunicatiewet hebben overtreden. De Commissie acht de onderhavige wijze van verspreiden van reclame in strijd met de wet als bedoeld in artikel 2 NRC.
Daarnaast zijn zij door het gebruiken van mijn IBAN in het bezit gekomen van mijn privégegevens waarvoor nu juist de nieuwe wetgeving AVG( Algemene Verordening Gegevensbescherming) in het leven is geroepen. Hiervoor heb ik ook een klacht tegen hen ingediend.
KPN dacht zich op deze manier boven de wet te plaatsen! Dus let op uw IBAN!!!
:evil:
Vertel eens, hoe kwam KPN uberhaupt aan je IBAN dan? Heb je een linkje naar de uitspraak? Als ik zoek op "IBAN" vind ik 'm niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Storten ze dan € 0,01 op elke IBAN? Ik heb nog niets ontvangen. Of moet je je daarvoor aanmelden?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Dat zal dan een heel recente uitspraak zijn want er is niets over te vinden.

Tell us more :)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door moederslink »

Paassurprise misschien! :D

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door renewouters »

elmowa2070 schreef:
22 mar 2019 12:20
Daarnaast zijn zij door het gebruiken van mijn IBAN in het bezit gekomen van mijn privégegevens waarvoor nu juist de nieuwe wetgeving AVG( Algemene Verordening Gegevensbescherming) in het leven is geroepen.
Hoe kom je in vredesnaam aan privegegevens door 1 cent naar een IBAN over te maken?

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maandag over een week is het allemaal wel duidelijk.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom heb ik niets gehad?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ook niet en we hebben wel 3 bankrekeningen. Yep....voor die 3 centen kan ik straks wel een ( Paas)eitje stukslaan :wink:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb ook meerdere bankrekeningen. Ik kan bij KPN de link niet vinden om me aan te melden. Ik wil ook gratis geld!

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door gerda1956 »

1 april??

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Toch mooi dat KPN zo veel mensen van hun negatieve saldo af helpt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door sjohie »

Dit snap ik ook niet helemaal. Ik weet dat je bij het afsluiten van een mobiel abonnement, vaak gevraagd wordt om 1 cent te pinnen, dit ter verificatie dat het opgegeven rekeningnummer van de persoon is die het abonnement af wil sluiten. Verder dienen ze dit ook te doen, om bijvoorbeeld het later opsporen van criminelen te kunnen vergemakkelijken. Het eerste is onderdeel van een gedragscode tbv het voorkomen van fraude, het tweede een uitvloeisel van antiterreurwetgeving. Dat heeft dus niks met reclame te maken?

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Privacy hysterie

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door Costnix »

U heeft een abonnement bij de de KPN (gehad)? Dan heeft KPN al uw IBAN en uw NAW-gegevens.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb vijftien jaar geleden een abonnement gehad bij KPN. Dezelfde IBAN. Ik krijg nooit reclame van hun. Heb ik nu wel recht op die cent?

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door Feinel »

KPN maakt 1 cent over naar digitenne klanten die hun ontvanger nog niet omgeruild hebben (staat ook duidelijk in de bankafschriften). Dit om te voorkomen dat ze naderhand weer boze klanten krijgen die menen niet geïnformeerd te zijn over de wijzigingen, ondanks de vele mailtjes en brieven (naar ander adres want ja, klant heeft nooit verhuizing doorgegeven, dat moet kpn maar weten) en meldingen op npo 1 in de avond uren.

Dus... Digitenne klant?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nee nooit, vroeger telefoon gehad. Maar ze sturen geen reclame. En geen cent.

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door KR1275 »

't Is ook onzin wat de TS hier schrijft.

Als je geld overmaakt op rekening van een ander krijg je geen gegevens te zien, behalve wat je zelf invoert.

elmowa2070
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2019 12:02

Re: KPN maakt reclame via bankrekeningnummer

Ongelezen bericht door elmowa2070 »

Helaas is dat niet waar. Je naw gegevens worden bekend gemaakt zodra het geld is overgemaakt. Maak zelf maar eens een fout, dan worden de juiste gegevens vermeld en gevraagd of je het wil wijzigen.

Een 1 april grap maken ze niet in december!!! De Reclame Code Commissie heeft onderzoek gedaan en KPN in de gelegenheid gesteld om aan te tonen dat zij mij op de hoogte moesten stellen, omdat ik zakelijke afnemer was van hun ISDN dienst die ging stoppen. Ze hebben echter alleen veronderstellingen geopperd waarom ik daarvoor in aanmerking zou kunnen komen. Ze hebben echter niet met feiten hard gemaakt dat ik kliënt van hen was of was geweest. Zij mogen daarom geen gebruikmaken van mijn IBAN en maken zich schuldig aan het feit dat zij ongevraagd reclame maken via je bankrekening. Daarnaast overtreden ze de nieuwe AVG wetgeving!

Gesloten