Pagina 1 van 1

Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 12 apr 2019 12:58
door KMKMKM
Ik heb mijn contract opengebroken bij vodafone , omdat het contact en te nemen akties door vodafone niet werkten . Klachten werden gewoon gesloten , zonder enige hulpvaardigheid . Nu de eindafrekening gehad , die zeer sumier was . Gevraagd om een iets uitgebreidere uitleg van de factuur , en die krijg ik niet . Sterker nog , men wilde mij naar de vodafonewinkel sturen , om in het scherm mee te kijken . Ik heb ook gezegd , dat ik binnen een termijn moest betalen , en dat ik heel graag de specificatie wilde hebben en dan zou betalen . Men weigert dit resoluut , en dreigt zelfs met een incassobureau , terwijl de klacht nog loopt . Kortom , een slechte organisatie die ten alle tijden zijn/haar gelijk neemt . Ik ben immers maar een (ex) klant . . . . . . .

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 13 apr 2019 10:17
door sylvesterb
KMKMKM schreef:
12 apr 2019 12:58
Ik heb mijn contract opengebroken bij vodafone , omdat het contact en te nemen akties door vodafone niet werkten . Klachten werden gewoon gesloten , zonder enige hulpvaardigheid . Nu de eindafrekening gehad , die zeer sumier was . Gevraagd om een iets uitgebreidere uitleg van de factuur , en die krijg ik niet . Sterker nog , men wilde mij naar de vodafonewinkel sturen , om in het scherm mee te kijken . Ik heb ook gezegd , dat ik binnen een termijn moest betalen , en dat ik heel graag de specificatie wilde hebben en dan zou betalen . Men weigert dit resoluut , en dreigt zelfs met een incassobureau , terwijl de klacht nog loopt . Kortom , een slechte organisatie die ten alle tijden zijn/haar gelijk neemt . Ik ben immers maar een (ex) klant . . . . . . .
Je zegt je contract op dan krijg je een afkoop voor de rest periode wat is daaraan te specificeren?

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 13 apr 2019 10:23
door renewouters
Ik vind de beschrijving van het probleem nu ook niet van dien aard dat ik hier een conclusie aan zou kunnen verbinden. Ik kan het op openingsbericht totaal niet opmaken wat er nu aan de hand is en of hetgeen Vodafone terecht is of niet.

Misschien nog eens duidelijk beschrijven waar het volgens jou fout zit.

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 17 apr 2019 13:00
door KMKMKM
Lees eens goed svp ? Een duidelijke verklaring van de kosten lijkt me logisch . Niet een bedrag waar achterstaat openstaande kosten €... en creditering €... . Hierkomt toch niemand uit , behalve vodafone ?

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 18 apr 2019 10:23
door Icasheb
Een afkoopsom is opgebouwd uit de nog resterende maanden van het abonnement zonder korting en een evt. toestelkrediet. Hoeveel dit is in jou contract, weet ik niet. Maar dit valt gemakkelijk zelf uit te rekenen.

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 29 apr 2019 12:41
door KMKMKM
Geachte ,
Bij een groot bedrag , hoort de aanbieder dit uit te rekenen , niet ik !
Graag zinnige reacties , en het niet opnemen voor vodafone , of werk je daar soms ?
Dit is en was een gegronde klacht , en vodafone heeft het nu wel degelijk voorgerekend .

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 29 apr 2019 13:02
door berndv
KMKMKM schreef:
29 apr 2019 12:41
of werk je daar soms ?
en na zo'n opmerking verwacht je werkelijk nog een serieuze inhoudelijke reactie? De meeste mensen die je hier treft zijn vrijwilligers die hier niet uit naam van welk bedrijf dan ook reageren op topics. Gewoon mensen, zoals jij en ik. Dat een antwoord je niet aanstaat, kan gebeuren natuurlijk, dat het niet in je straatje past, kan altijd, maar een dergelijke vingerwijzing werkt hier op dit forum averechts. Succes met je probleem.
KMKMKM schreef:
29 apr 2019 12:41
vodafone heeft het nu wel degelijk voorgerekend
mooi zo, klaar dus.

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 04 mei 2019 11:37
door Moneyman
KMKMKM schreef:
29 apr 2019 12:41
Graag zinnige reacties , en het niet opnemen voor vodafone , of werk je daar soms ?
Confirmation bias ten top :mrgreen:

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 04 mei 2019 12:40
door alfatrion
renewouters schreef:
13 apr 2019 10:23
Ik vind de beschrijving van het probleem nu ook niet van dien aard dat ik hier een conclusie aan zou kunnen verbinden.
Klopt, onder omstandigheden kan de handelswijze van TS juridisch (on)houdbaar zijn.
Icasheb schreef:
18 apr 2019 10:23
Een afkoopsom is opgebouwd uit de nog resterende maanden van het abonnement zonder korting en een evt. toestelkrediet.
De resterende maanden zijn alleen nog niet opeisbaar. Er is ook geen contractbreuk.

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 04 mei 2019 12:46
door Theotrucker
Ts zegt ik heb mijn contract opengebroken. Dat klinkt wel naar contractbreuk.

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 04 mei 2019 13:10
door alfatrion
Er is sprake van contractbreuk wanneer een partij zijn verbintenissen niet nakomt. De verbintenis van TS is betalen. Pas wanneer TS niet betaald en in verzuim daarmee is kan van contractbreuk of wanprestatie worden gesprek.

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 04 mei 2019 13:24
door Theotrucker
Als Ts zegt dat hij het contract openbreekt bedoelt hij toch dat hij stopt met betalen.

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 04 mei 2019 13:28
door Lady1234
De Ts schrijft dat hij heeft gezegd te betalen, maar dat had/heeft hij nog niet gedaan.

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 04 mei 2019 16:31
door Icasheb
Hij heeft zijn abonnement tussentijds opgezegd, terwijl hij nog een aantal maanden door had moeten gaan. Deze maanden worden, natuurlijk, in rekening gebracht. Dit is meer een klaag topic dan een vraag topic (de TS heeft dan ook geen vraag gesteld).

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 04 mei 2019 18:05
door alfatrion
Icasheb schreef:
04 mei 2019 16:31
Hij heeft zijn abonnement tussentijds opgezegd, terwijl hij nog een aantal maanden door had moeten gaan.
Daarom schrijf ik NOG niet opeisbaar.

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 04 mei 2019 19:23
door Komkommertijd
Als hij wegens wanprestatie van hun het had Ontbonden mocht hij gratis weg...
Maar deze manier betekende nog de rest maanden betalen en dat willen ze met uitleg in een winkel doen.

Als je weigerde krijg je nog leukere factuur en misschien wel onze Deurwaarder die het nogmaals mag uitleggen!

Ik lees geen duidelijke reden waarom hij stopte of dat hij nu Ontbinding wegens niet leveren gevraagd heeft en dat is bepalend
of de rest maanden wel of niet betaald moeten worden.

Re: Contractbreuk bij Vodafone slecht onderbouwd

Geplaatst: 12 feb 2020 02:34
door Envy!!!
Ik dacht dat ik de enige was bijna zelfde verhaal...jammer genoeg niet dus!!!! Vodafone klanten service, vodafonenext, credit assement, afdeling klachten( die na 3 weken nog steeds mijn klacht niet hebben beantwoord ) jullie kunnen me wat!!!! Sinds 03 januari 2020 ben ik door een hel gegaan door bepaalde bepaalde medewerkers! Man man man wat een ellende!!! Nu ook ex klant!!! Ik werd vorige week gebeld of ik wil verlengen WAT DENK JE ZELF!!!!