Pagina 1 van 1

Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 25 mei 2019 18:19
door BENNOSS
Delta, het bedrijf wat in Zeeland gevestigd is en via ZeelandNet en de kabel is gegroeid is overgenomen door een Scandinavisch bedrijf. Op zich niet erg natuurlijk, maar je ziet dat dit bedrijf Nederland wil veroveren met zijn produkten voor de kabel, Televisie, Internet en Energie.
Voor de overname was er een goed klantencontact met de bewoners van Zeeland. Alles op een professionele manier maar wannee je een storing of een melding had, kreeg je netjes een mail en binnen een aantal dagen uitleg dan wel een oplossing. Nu willen ze alle klachten via een forum laten lopen, dan kunnen mensen daar hun frustratie kwijt.
Kort gezegd, en ik vermoed dat dit niet aan de oorspronkelijke medewerkers lig, maar Delta wil eigenlijk zo min mogelijk contact met hun gebruikers, dat kost energie en geld zo lijkt het.

Kan natuurlijk zijn dat dit een groei hikje is, maar allemaal even opletten of dit zo is

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 26 mei 2019 07:19
door Lowieze
Het forum draait dus nog niet?
Misschien werkt het straks wel prima, ik weet uit ervaring met andere bedrijven dat het heel wat sneller kan werken in oplossen van problemen dan via mail of telefoon.

U hebt er nog geen ervaring mee, maar moppert er nu alvast over?

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 26 mei 2019 08:53
door alfatrion
1. Niet iedereen heeft internet of kan daarmee overweg gaan. Voor hen is een dergelijke voorwaarde onredelijk bezwarend.
2. Afhankelijk van de omstandigheden kan hiermee je persoonlijke levenssfeer worden geschonden. Voor een deel is deze voorwaarden om die reden onredelijk bezwarend.
3. Voordeel is dat mensen klachten kunnen verenigen. Dat stelt hen in staat om te zien waar problemen zitten en ze hoeven ook minder vaak hetzelfde antwoord te geven.

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 26 mei 2019 09:34
door Costnix
Je hebt weinig aan een forum, wanneer je internetverbinding is uitgevallen.

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 26 mei 2019 09:36
door Komkommertijd
E mail komt keurig via de Smartphone binnen en is gelijk te lezen...

Een forum op Smartphone is lastiger, krijg nu ook geen melding als iemand op dit bericht reageerde....
en iedereen kan meelezen.... wil ook niet iedereen en inloggen voor klacht, terwijl internet het niet doet?

Een Forum is prima, mits Email en Telefoon ook gewoon bleven.
Mijn zorg verzekeraar is via WhatsApp prima bereikbaar en dat bevalt mijn prima.

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 26 mei 2019 10:04
door Lowieze
Costnix schreef:
26 mei 2019 09:34
Je hebt weinig aan een forum, wanneer je internetverbinding is uitgevallen.
Dan heb je ook niets aan mailen :D
En als je telefoon het niet doet, kun je ook niet bellen.
Zo lust ik er nog wel een paar.

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 26 mei 2019 10:09
door Komkommertijd
Als hier Ziggo of KPN kabel uitvalt gaat iedereen via Mobiel verder en word de 4G erg traag en langzaam!

Delta heeft alleen via een kabel Internet & telefoon en mobiele aanbieders vallen hier buiten.

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 26 mei 2019 10:10
door Lowieze
alfatrion schreef:
26 mei 2019 08:53
1. Niet iedereen heeft internet of kan daarmee overweg gaan. Voor hen is een dergelijke voorwaarde onredelijk bezwarend.
2. Afhankelijk van de omstandigheden kan hiermee je persoonlijke levenssfeer worden geschonden. Voor een deel is deze voorwaarden om die reden onredelijk bezwarend.
3. Voordeel is dat mensen klachten kunnen verenigen. Dat stelt hen in staat om te zien waar problemen zitten en ze hoeven ook minder vaak hetzelfde antwoord te geven.
Delta blijft gewoon telefonisch bereikbaar voor klachten hoor.

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 26 mei 2019 10:52
door Costnix
Maar goed ook.
Ik wel eens bij UPC een storing in het internet/TV/telefoon gehad (een wijkbrede),
Bij vrienden de HELPdesk gebeld, die steeds maar riep, dat ik op hun internet storingspagina moet kijken, hoe ik het moest oplossen. DUH! De modem heeft totaal geen signaal!
Het duurde nog al lang (uren) voordat het bij hun doordrong, dat er meer aan de hand was. Er kwamen namelijk nog veel meer storingen uit mijn wijk binnen.Toen zijn ze gaan meten en ontdekte ze dat er wat met de wijkkast was.
De oorzaak was een aanrijding. Één van wijkbewoners had met een bestelbusje de wijkkast omvergereden. Duurde een paar dage, dat dit was opgelost. We kregen allemaal een cadeaubon als compensatie.

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 26 mei 2019 11:08
door Lowieze
Costnix schreef:
26 mei 2019 10:52
Maar goed ook.
Ik wel eens bij UPC een storing in het internet/TV/telefoon gehad (een wijkbrede),
Bij vrienden de HELPdesk gebeld, die steeds maar riep, dat ik op hun internet storingspagina moet kijken, hoe ik het moest oplossen. DUH! De modem heeft totaal geen signaal!
Het duurde nog al lang (uren) voordat het bij hun doordrong, dat er meer aan de hand was. Er kwamen namelijk nog veel meer storingen uit mijn wijk binnen.Toen zijn ze gaan meten en ontdekte ze dat er wat met de wijkkast was.
De oorzaak was een aanrijding. Één van wijkbewoners had met een bestelbusje de wijkkast omvergereden. Duurde een paar dage, dat dit was opgelost. We kregen allemaal een cadeaubon als compensatie.

Ik heb het bij Ziggo weleens gehad dat ik geen internet had en hiervan telefonisch melding deed. Toen internet het na een paar dagen weer deed, zag ik verschillende mails van Ziggo met de vraag waarom ik niet reageerde op hun vragen in de mails :cry:

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 26 mei 2019 12:17
door Costnix
Het zijn voorbeelden, dat een forum heel handig is, maar het vervangen van de HELPdesk door dat forum niet verstandig is. Gelukkig voor de vragensteller gebeurt dat niet bij Delta

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 26 mei 2019 15:35
door renewouters
Costnix schreef:
26 mei 2019 09:34
Je hebt weinig aan een forum, wanneer je internetverbinding is uitgevallen.
Alsof je tegenwoordig van 1 internetverbinding afhankelijk bent.... Je hebt toch ook nog mobiel internet, buren, bibliotheek, familie, etc.

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 26 mei 2019 15:38
door renewouters
Lowieze schreef:
26 mei 2019 11:08


Ik heb het bij Ziggo weleens gehad dat ik geen internet had en hiervan telefonisch melding deed. Toen internet het na een paar dagen weer deed, zag ik verschillende mails van Ziggo met de vraag waarom ik niet reageerde op hun vragen in de mails :cry:
Je bent voor het ontvangen van mails toch niet afhankelijk van je eigen Ziggo verbinding?

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 26 mei 2019 16:08
door Costnix
Het is wel heel lastig, als de verbinding eruit ligt.
Een persoonsalarm werkt bijvoorbeeld niet meer.
En in geval van nood een mobieltje gebruiken is dan is dat niet bepaald handig.
Dat zie ik vooral bij oude mensen. Een knopje indrukken voor noodgeval gaat prima, maar om een mobiel te gebruiken???
Dat is andere koek.

Re: Delta vermindert het contact met de consumenten

Geplaatst: 26 mei 2019 20:28
door Lowieze
renewouters schreef:
26 mei 2019 15:38
Lowieze schreef:
26 mei 2019 11:08


Ik heb het bij Ziggo weleens gehad dat ik geen internet had en hiervan telefonisch melding deed. Toen internet het na een paar dagen weer deed, zag ik verschillende mails van Ziggo met de vraag waarom ik niet reageerde op hun vragen in de mails :cry:
Je bent voor het ontvangen van mails toch niet afhankelijk van je eigen Ziggo verbinding?
Ja, ik wel.