LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Jgroz
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2018 17:28

Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door Jgroz »

Hallo Allemaal

Ik heb een Youfone contact afgesloten omdat ik wat goedkoper moest ruim 10 euro per maand 300 belminuten en 5 Gig data.
De 300 minuten heb ik gekozen omdat in de twee jaar er voor ik nog nooit over de driehonderd minuten ben gekomen.
Al snel bleek dat ik over de driehonderd minuten ging en ik wat ik nog nooit gedaan heb over na moest gaan denken of ik wel moest bellen en als dan zo kort mogelijk, als ik Youfone hier na vraag krijg ik geen antwoord, het moet zo zijn dat ze belminuten afronden naar boven stel je beeld 30 sec en zij rekenen bv 3 minuten. Heb nooit een antwoord kunnen krijgen wat en hoe. Dus heel erg oppassen met bellen.
Maar dan . Mijn factuur is steeds rond de 10 tot 15 euro maar plots en toevallig kom ik daar achter ik hoef eigenlijk nooit naar mijn bankrekening te kijken omdat ik weet wat er op komt en afgaat, tot ik iets moest zoeken en ik ineens zie dat Youfone al tijden geld van mijn rekening haalt welke niet corresponderen met mijn factuur de bedragen gaan tot ca 150 euro ik schrik me dood omdat ik dat geld niet kan missen. Natuurlijk probeer ik met Youfone in contact te komen maar na meerdere keren enorme wachttijden te hebben gewacht, ik heb maar 300 minuten welke ook nog afgerond worden weten ze het niet of krijg helemaal geen contact de juist persoon ie er niet ik kom niet verder ook niet na een of meerdere mail, als je al een mail stuurt duurt het dagen voor je een antwoord krijgt nooit geen antwoord op je vraag maar niets zeggen u moet gewoon uw rekening betalen. Ik moest de bank inschakelen om een deel van mijn geld terug te krijgen ik heb ook gelijk mijn kaart uit de telefoon gehaald omdat ik doodsbang ben dat ik rekeningen krijg die niet kloppen, immers als ze al maanden geld van je rekening halen welke niet corresponderen met de facturen hoe moet je dan bewijzen dat je niet bv lang gebeld heb, ik durf dus het kaartje niet te gebruiken. Ik heb meerder mails gestuurd om mijn geld terug te vragen en aangezien ze ongevraagd zo maar geld van mijn rekening halen hebben ze hiermee contractbreuk gepleegd en wil dat ze het contract verbreken met behoud van mijn nummer deze nummer heb ik al 20 jaar en is voor mij erg waardevol. Ik krijg steeds maar een half antwoord we zijn nu een paar maanden verder ik heb hun verzocht geen automatische betalingen meer te gaan doen immers anders moet ik elke dag kijken naar mijn rekening of het wel goed gaat schrijf ik hun deze week weer een vriendelijke mail dat ik weer geen reactie of onvolledige reactie heb gekregen en ik voor volgende geregeld wil zien dat ze het contact stoppen en mijn nummer terug geven. Krijg ik een mail dat ze een deurwaarder ingeschakeld hebben om de kosten van de afgelopen 3 maanden te incasseren a 30 euro. En weer geen antwoord.

Jgroz
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2018 17:28

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door Jgroz »

Ceo Valentijn Rensing is niet te bereiken vraag me af of hij wel eens kijkt naar de enorme hoeveelheid klachten die er te vinden zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hoe is jou telefoon ingesteld?

Elke minuut meer kost geld en vele rekenen hele minuten, dus bij 61 seconden 2 minuten! Dat mag helaas.

Ook 5 Gb, daar geld dezelfde regels en als je de telefoon automatisch alle nieuwe berichten laat binnen komen
je kreeg E mail met foto's binnen, dan gaat er erg veel aan weg..... de instelling van jou telefoon kan dus sluipverbruik geven!

Eerst goed lezen voor je met deze onbekende aanbieder die op papier wel erg goedkoop lijkt in zee gaat.
Nu te laat en je moet altijd elke maand je bank controleren dus niet klagen.....

Ik zie online onduidelijke voorwaarden en dan kun je beter verder zoeken.
Reclame van minuten en 5 Gb maar die voorwaarden, dat is uren lezen en nazoeken, geen addertje maar complete dierentuin onder het gras!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je de rekening niet betaalt en wacht op het incassobureau ben je geheid je telefoon nummer kwijt. De vraag is dan of je nog wel bij een andere provider terecht kunt, ze werken allemaal samen met preventel. Dertig seconden bellen wordt afgerond naar een minuut, niet drie minuten.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En maanden niet naar uw rekening kijken omdat u weet wat er bijkomt en afgaat, is heel onverstandig.

U zult ongetwijfeld kunnen inloggen op MyYoufone om te kijken waar die hoge rekeningen uit bestaan.

Weet u dat u ook kunt bellen via Whatsapp?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jgroz schreef:
12 jun 2019 19:05
Ik heb meerder mails gestuurd om mijn geld terug te vragen en aangezien ze ongevraagd zo maar geld van mijn rekening halen hebben ze hiermee contractbreuk gepleegd en wil dat ze het contract verbreken met behoud van mijn nummer deze nummer heb ik al 20 jaar en is voor mij erg waardevol. Ik krijg steeds maar een half antwoord we zijn nu een paar maanden verder ik heb hun verzocht geen automatische betalingen meer te gaan doen immers anders moet ik elke dag kijken naar mijn rekening of het wel goed gaat schrijf ik hun deze week weer een vriendelijke mail dat ik weer geen reactie of onvolledige reactie heb gekregen en ik voor volgende geregeld wil zien dat ze het contact stoppen en mijn nummer terug geven. Krijg ik een mail dat ze een deurwaarder ingeschakeld hebben om de kosten van de afgelopen 3 maanden te incasseren a 30 euro. En weer geen antwoord.
Advies betaal de rekening! En stuur een e-mail waarin u aangeeft binnen 2 weken inhoudelijk antwoord te krijgen op uw vragen. Zet deze concreet op papier en hou het duidelijk (niet zoals hier, want het is nogal een warrig verhaal).

Geef in de e-mail aan dat wanneer je geen inhoudelijk antwoord krijgt op de afgeschreven bedragen u uw klacht kenbaar gaat maken bij de geschillencommissie:

https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/

Dit kost je eenmalig € 50,00 welke je weer terug krijgt als je wint. Verlies je dan ben je dat bedrag kwijt en zul je alsnog de rekeningen moeten betalen. Wees in je klacht naar de commissie ook duidelijk en zakelijk. Dat u weinig uw rekening controleert hebben hun geen interesse in, de bedragen moeten uiteraard wel verklaard worden door Youfone.

Verkeerde bedragen afschrijven is geen contractbreuk. U kunt uiteraard wel zelf overstappen met behoud van uw nummer maar dan zult u het contact moeten afkopen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Als je Youfone benadert met een schrijfstijl gelijkend aan je openingspost hier ga je niet ver komen helaas. Ben je hier zelf niet toe in staat vraag dan iemand die je hierbij kan helpen. Als je beschuldigd moet je zeker zijn van je zaak. Laat emotie achterwege.
Wees concreet. Leg de situatie uit. Doe vooraf zelf onderzoek om eigen fouten in de onderbouwing te voorkomen. Er wordt bijvoorbeeld niet gestolen maar wellicht teveel en verkeerd afgeschreven door een fout in het systeem van Youfone. Fouten kunnen opgelost en teruggedraaid worden. Als Youfone bewust geld zou stelen of verduisteren doen ze dat niet met een paar tientjes bij jou, maar met miljoenen bij de belastingdienst.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door Theotrucker »


kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja, dus TS zal ook nu waarschijnlijk niet meer reageren.

Bovendien wel een vreemd verhaal, als je het geld eigenlijk niet kan missen en dan je rekening niet in de gaten houdt. En er veel later pas "toevallig" achter komt dat er bedragen tot ca 150 euro van de rekening gaan. Klinkt niet echt alsof je dat geld niet kan missen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je storneerde en ze rekenen incasso kosten kan een kleine €20 rekening veel hoger worden....

Waren het wel telefoon kosten of te laat betaalde?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door berndv »

Jgroz schreef:
12 jun 2019 19:05
ik hoef eigenlijk nooit naar mijn bankrekening te kijken omdat ik weet wat er op komt en afgaat
Jgroz schreef:
12 jun 2019 19:05
schrik me dood omdat ik dat geld niet kan missen
Jgroz schreef:
12 jun 2019 19:05
al tijden geld van mijn rekening haalt welke niet corresponderen met mijn factuur de bedragen
Als je verhaal naar Youfone al net zo inconsistent is als hier zul je daar ook weinig bereiken.

Als je klacht terecht is, en het tienvoudige afschrijven van wat op de factuur staat lijkt me niet helemaal de bedoeling, zou je je klacht relatief eenvoudig moeten kunnen aanvechten. Maar weel wel concreet, kom met bewijzen, toon aan dat ze fout bezig zijn.
Jgroz schreef:
12 jun 2019 19:05
Ik heb meerder mails gestuurd om mijn geld terug te vragen en aangezien ze ongevraagd zo maar geld van mijn rekening halen hebben ze hiermee contractbreuk gepleegd en wil dat ze het contract verbreken
Je moet niet vragen, je stuurt een mail met een klacht, daarin toon je met bewijzen aan dat ze meer incasseren dan datgene wat ze nu doen, en daarbij geef je aan welk totaalbedrag je van hen terug eist, niet vraagt.
Jgroz schreef:
12 jun 2019 19:05
Ik moest de bank inschakelen om een deel van mijn geld terug te krijgen
Ok, dus u heeft de afschrijvingen gestorneerd. U heeft vervolgens natuurlijk wel het bedrag aan hen overgemaakt dat op uw factuur staat? Dat is natuurlijk wel zo netjes en scheelt ook in een vervolgtraject dat het nu niet gaat om dat ze geld afschrijven, maar dat het gaat om het juiste bedrag, dus dan is het wel aan u om na stornering toch in ieder geval wel het juiste bedrag over te maken.

Jgroz
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2018 17:28

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door Jgroz »

Is het niet duidelijk ik heb geen hoge telefoon rekeningen de facturen zijn max 15 euro toch worden er veel geld tot 150 euro afgeschreven
er zijn geen incasso kosten
er is een rekening soms 12euro soms 10 euro soms 14 euro enz deze word gewoon betaald en toch word er ook nog 150 euro afgeschreven

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door kuklos »

Jgroz schreef:
13 jun 2019 17:40
Is het niet duidelijk ik heb geen hoge telefoon rekeningen de facturen zijn max 15 euro toch worden er veel geld tot 150 euro afgeschreven
er zijn geen incasso kosten
er is een rekening soms 12euro soms 10 euro soms 14 euro enz deze word gewoon betaald en toch word er ook nog 150 euro afgeschreven
Hier is geen touw aan vast te knopen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze werkelijk zoveel geld onterecht afboeken kun je contract wegens puinzooi administatie ONTBINDEN.

Je mag dan alle afgeboekte bedragen terug boeken en elders iets nemen.
Na zolang klagen en niet opgelost mag je dus Ontbinden, niet opzeggen want dan loopt je contract nog een jaartje of meer....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik zou komkommer niet al te letterlijk volgen. Maar er is niemand hier die jouw rekening kan controleren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
13 jun 2019 18:55
Als ze werkelijk zoveel geld onterecht afboeken kun je contract wegens puinzooi administatie ONTBINDEN.
Dat is geen grond om de overeenkomst te ontbinden. Waarom blijf je dit soort nonsens adviezen geven. Je kunt zoals TS heeft gedaan de automatische incasso intrekken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik vermoed dat intrekken verplichte auto incasso wel eens het probleem kan zijn.

Bij vele contracten is auto incasso verplicht.
Wel is terug boeken als bleek dat je minder belde dan afgeschreven mogelijk.

Ik zag dat dit al half jaar loopt en als de factuur/verbruik niet overeenkomt met bedragen en dat meerdere maanden achter elkaar en geen correctie is ONTBINDING overeenkomst wel mogelijk wegens misbruik van teveel geld ophalen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door berndv »

Jgroz schreef:
13 jun 2019 17:40
Is het niet duidelijk ik heb geen hoge telefoon rekeningen de facturen zijn max 15 euro toch worden er veel geld tot 150 euro afgeschreven
er zijn geen incasso kosten
er is een rekening soms 12euro soms 10 euro soms 14 euro enz deze word gewoon betaald en toch word er ook nog 150 euro afgeschreven
Maar nadat je de bedragen gestorneerd hebt heb je wel de gefactureerde bedragen overgemaakt? Of je hebt een berekening met hoeveel geld zij inmiddels teveel hebben geincasseerd? En je hebt dus ook paraat hoeveel zij je nog verschuldigd zijn? Zoals ik al aangaf kan je het beste zorgen dat je je eigen bewijzen op een rijtje hebt. Dus maak voor jezelf een overzicht met de facturen en de afschrijvingen. Reken daar eventuele storneringen in mee, en je weet precies wie nog geld schuldig is aan wie. Maar zorg wel dat je, voordat je het gevecht aan gaat, zeker weet dat ze in ieder geval de gelden hebben ontvangen die ze gefactureerd hebben.

Jgroz
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2018 17:28

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door Jgroz »

Inmiddels is youfone het aan het oplossen,
Rick van Gurp van youfone las mijn klacht klom gelijk in de telefoon binnen een paar uur had hij het lek boven water, en wist waar de vergissing gemaakt was, bood gelijk aan alles op te lossen.

Dank Rick

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Youfone dit moet je lezen steelt geld van je rekening

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik ben benieuwd. Youfone is op het moment erg populair hier.

Gesloten