LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
susanne10-12
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:46

BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door susanne10-12 »

Ik heb mijn oude telefoon, samen met nog wat andere oude elektrische spullen ter vernietiging ingeleverd bij BCC Leidschendam op16 mei. Toen ik de spullen in de bak (die daarvoor bestemd is) gooide vroeg ik nog aan een medewerkster of mijn telefoon ook ter vernietiging in de bak kon. Zij bevestigde dit. De telefoon was al jaren geleden kapot gegaan en ik heb inmiddels al meerdere telefoons gehad. Nu vond ik het tijd geworden om hem milieubewust op te ruimen en dus niet in de vuilnisbak maar bij BCC. Gister werd ik gebeld door iemand die zei dat ze mijn telefoon had. Ze had hem bij BCC Leidschendam gekregen omdat ze had gevraagd om een oude telefoon. Ze had hem kunnen 'repareren'. Ze had eerst iemand anders uit mijn lijst gebeld en diegene had haar doorverwezen naar mij omdat hij wist dat ik ooit een HTC telefoon had.
Verder vertelde ze dat àlle foto's en video's te zien waren. Toen ik vroeg of ik m kon komen ophalen ging ze daar niet op in en zei dat ze mij nog terug zou bellen om iets af te spreken.
Ik ben vandaag naar filiaal Leidschendam gegaan en heb mij verhaal verteld. Excuses ed. en er zou nagevraagd worden wie de telefoon had meegegeven aan die mevrouw. Diegene zou een serieuze waarschuwing krijgen.
Verder niets.
Thuisgekomen werd ik érg ontevreden over de gang van zaken.


Ik heb al een aantal keren contact gezocht met BCC en er wordt dan gezegd dat het uitgezocht wordt maar nu ruim 3 maanden later hoor ik nog steeds niks.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik vraag me af waarom je een telefoon inlevert waar nog persoonlijke informatie op staat? Je zorgt toch dat dat er allemaal afgehaald is?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Lowieze schreef:
03 sep 2019 10:24
Ik vraag me af waarom je een telefoon inlevert waar nog persoonlijke informatie op staat? Je zorgt toch dat dat er allemaal afgehaald is?
Dat zegt niets over de handelswijze van BCC.
Want daar ligt de focus bij dit item.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door Lowieze »

Klaas Jan schreef:
03 sep 2019 10:29
Lowieze schreef:
03 sep 2019 10:24
Ik vraag me af waarom je een telefoon inlevert waar nog persoonlijke informatie op staat? Je zorgt toch dat dat er allemaal afgehaald is?
Dat zegt niets over de handelswijze van BCC.
Want daar ligt de focus bij dit item.
Dat snap ik, maar zonder die persoonlijke gegevens had TS helemaal niet geweten dat er spullen uit de te recyclen bak worden gehaald.
Als ik daar een broodrooster in kieper, zal het me worst zijn of iemand dat er weer uit haalt en repareert.
Met de telefoon van TS is het alleen een ander geval omdat ze niet alles gewist heeft. Dus is ze dan eigenlijk boos omdat iemand die gegevens nog in kan zien of boos omdat iemand die telefoon er uit heeft gevist?

ZeerPrivé
Berichten: 5449
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze, misschien kreeg zij de mobiel niet meer opgestart? Ik zou zelf nooit een mobiel, laptop e.d. in zo'n bak gooien, want ik zie regelmatig dat er regelmatig in gegrabbeld wordt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door kweenie »

Lowieze schreef:
03 sep 2019 10:24
Ik vraag me af waarom je een telefoon inlevert waar nog persoonlijke informatie op staat? Je zorgt toch dat dat er allemaal afgehaald is?
Als je mobiel kapot is en je daarom een andere moet kopen, dan is het lastig om je persoonlijke gegevens nog van de oude telefoon te halen.

(Ik denk dat een hoop mensen blij zouden zijn als foto's e.d. nog van een kapotte telefoon te halen zouden zijn.)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij een defecte telefoon is SD kaart eruit te halen... maar de op telefoon opgeslagen niet bereikbaar meer!

En zelden is er iemand die iets herstelde.... van 2 weer 1 maken, het kan....
BCC heeft niet gedaan wat de bedoeling was, die ingeleverde horen vernietigd te worden.

Zo gaat niemand meer apparaten inleveren of pas na harde klap met 1 Kg zware voorhamer bij mijn geleend te hebben
of ga je hem eerst in de bankschroef even iets platter maken?

Telefoons en Laptops en zo mag je niet zomaar aan hobbyist geven!

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
03 sep 2019 10:47
Lowieze, misschien kreeg zij de mobiel niet meer opgestart? Ik zou zelf nooit een mobiel, laptop e.d. in zo'n bak gooien, want ik zie regelmatig dat er regelmatig in gegrabbeld wordt.
Ik ook niet hoor, dan vernietig ik dat liever zelf.
Maar, zoals u zegt, er wordt regelmatig in gegrabbeld, dus of dit voorval nu de schuld is van BCC ?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:
03 sep 2019 11:15
Maar, zoals u zegt, er wordt regelmatig in gegrabbeld, dus of dit voorval nu de schuld is van BCC ?
Zoals vermeld heeft iemand de telefoon gekregen bij BCC bij de vraag of hij/zij een oud mobieltje mocht hebben.
Als het te grabbel lag wil zeggen dat er na dit voorval een andere manier van inzamelen moet komen. Als de telefoon echt is weggegeven, dan zit er intern iets fout.

Beter is dit om persoonlijk in het filiaal te bespreken of dit via het hoofdkantoor te spelen. En of er nu wel of geen persoonlijke gegevens op de telefoon stonden, deze geef je in goed vertrouwen af om op een verantwoorde wijze te vernietigen.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
03 sep 2019 11:22
Lowieze schreef:
03 sep 2019 11:15
Maar, zoals u zegt, er wordt regelmatig in gegrabbeld, dus of dit voorval nu de schuld is van BCC ?
Zoals vermeld heeft iemand de telefoon gekregen bij BCC bij de vraag of hij/zij een oud mobieltje mocht hebben.
Als het te grabbel lag wil zeggen dat er na dit voorval een andere manier van inzamelen moet komen. Als de telefoon echt is weggegeven, dan zit er intern iets fout.

Beter is dit om persoonlijk in het filiaal te bespreken of dit via het hoofdkantoor te spelen. En of er nu wel of geen persoonlijke gegevens op de telefoon stonden, deze geef je in goed vertrouwen af om op een verantwoorde wijze te vernietigen.
Het is de vraag of de telefoon is weggegeven. We horen het natuurlijk via via.
Ik kan me een topic herinneren over een inzamelbak voor kleding, waar eindeloos over gediscussieerd werd of iemand daar iets uit mocht pakken.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door BL2 »

Een oude defecte laptop of telefoon welke niet meer opstart behandel je dusdanig dat deze zeer kapot is, bij een PC natuurlijk de harde schijf verwijderen. De telefoon flink in stukken slaan met een hamer en de onderdelen niet bij elkaar weg gooien.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:
03 sep 2019 11:28
NeoDutchio schreef:
03 sep 2019 11:22
Lowieze schreef:
03 sep 2019 11:15
Maar, zoals u zegt, er wordt regelmatig in gegrabbeld, dus of dit voorval nu de schuld is van BCC ?
Zoals vermeld heeft iemand de telefoon gekregen bij BCC bij de vraag of hij/zij een oud mobieltje mocht hebben.
Als het te grabbel lag wil zeggen dat er na dit voorval een andere manier van inzamelen moet komen. Als de telefoon echt is weggegeven, dan zit er intern iets fout.

Beter is dit om persoonlijk in het filiaal te bespreken of dit via het hoofdkantoor te spelen. En of er nu wel of geen persoonlijke gegevens op de telefoon stonden, deze geef je in goed vertrouwen af om op een verantwoorde wijze te vernietigen.
Het is de vraag of de telefoon is weggegeven. We horen het natuurlijk via via.
Ik kan me een topic herinneren over een inzamelbak voor kleding, waar eindeloos over gediscussieerd werd of iemand daar iets uit mocht pakken.
Klopt, daarom zijn er ook 2 opties. Of er moet een andere manier van inzamelen komen zodat er niets uitgehaald kan worden, of het beleid van BCC moet aangepast worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze had hem bij BCC Leidschendam gekregen omdat ze had gevraagd om een oude telefoon.
Die Wecycle bakken staan onbeheerd bij de uitgang. Als je brutaal genoeg bent haal je er spullen uit. Het verhaal kan dus ook gelogen zijn. Het is immers onwaarschijnlijk dat een BCC medewerker hier aan meehelpt terwijl zij er juist zijn om telefoons te verkopen. De beschuldiging "BCC geeft mijn telefoon door" lijkt me dan ook voorbarig.

U bent zelf verantwoordelijk voor het veilig afvoeren van informatiedragers zoals smartphones, tablets, computers etc.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 03 sep 2019 12:41, 8 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5449
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bij MM kan ook iedereen grabbelen in de ton. Geen MM medewerker heeft zicht op die bakken. Foto's en video's zet ik sowieso altijd op (o.a.) sd card, het moet wel heel gek lopen als je die er niet uit krijgt.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lowieze schreef:
03 sep 2019 10:44
Dus is ze dan eigenlijk boos omdat iemand die gegevens nog in kan zien of boos omdat iemand die telefoon er uit heeft gevist?
Nee, ze is ontevreden omdat BCC volgens haar toezeggingen niet nagekomen is.
Of dat zo is, betwijfel ik overigens.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door Lowieze »

@susanne 10-12. U heeft uw oude telefoon in mei ingeleverd.
U schrijft: gisteren, dat is dus op 1 september, kreeg u een telefoontje van de nieuwe eigenaar.
Daarna schrijft u dat u naar het filiaal van BCC bent geweest en nu al 3 maanden (!) wacht op een berichtje van BCC.
Hoe kunt u al 3 maanden wachten als u pas op 2 september contact met hen hebt opgenomen?
Wat verwacht u nu nog van BCC?

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Lowieze schreef:
03 sep 2019 13:00
@susanne 10-12. U heeft uw oude telefoon in mei ingeleverd.
U schrijft: gisteren, dat is dus op 1 september, kreeg u een telefoontje van de nieuwe eigenaar.
Daarna schrijft u dat u naar het filiaal van BCC bent geweest en nu al 3 maanden (!) wacht op een berichtje van BCC.
Hoe kunt u al 3 maanden wachten als u pas op 2 september contact met hen hebt opgenomen?
Wat verwacht u nu nog van BCC?
Scherp, had ik zelf overheen gelezen. Dat strookt inderdaad niet met elkaar.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door berndv »

Lowieze schreef:
03 sep 2019 13:00
@susanne 10-12. U heeft uw oude telefoon in mei ingeleverd.
U schrijft: gisteren, dat is dus op 1 september, kreeg u een telefoontje van de nieuwe eigenaar.
Daarna schrijft u dat u naar het filiaal van BCC bent geweest en nu al 3 maanden (!) wacht op een berichtje van BCC.
Hoe kunt u al 3 maanden wachten als u pas op 2 september contact met hen hebt opgenomen?
Wat verwacht u nu nog van BCC?
De klacht is ook niet heel erg recent en de tijdlijn klopt van geen kant. De klacht staat namelijk al sinds mei op klact.nl

https://www.klacht.nl/oude-telefoon-ing ... eegegeven/

De toevoeging van de 3 maand is van nu, de rest is kopieer en plakwerk

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door moederslink »

Op 16 mei 2019 bij BCC in de bak gedaan .
De klacht is op klacht.nl op 21 mei 2019 geplaatst omdat zij , gisteren , dus op 20 mei 2019 , dat telefoontje vd huidige eigenaresse had gekregen. Zo staat het op klacht.nl., zie de link van berndv.
En nú, ruim 3 maanden later is er nog steeds niks opgelost, vandaar dit topic, nu op Radar.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: BCC geeft oude ingeleverde telefoon weer door

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Dit lijkt weer zo'n one post wonder.... maar vooruit.

Je gooit je telefoon in feite weg en daarom ben je geen eigenaar meer.

Wat wil je dan van de BCC? Zij mogen dan toch over die telefoon beschikken zoals zij willen? Wil je sloop dan moet je idd zelf een hamer pakken! Wil je recycle... zorg dan dat hij leeg is.

De enige die wat te verwijten is, is de nieuwe gebruiker... Waarom belt die in hemelsnaam de lijst af? Waarom niet gewoon gedeleted als je merkt dat er nog oude data op stond?

Gesloten