LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMS te laat

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Ellen1953
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2019 09:25

SMS te laat

Ongelezen bericht door Ellen1953 »

Om in te loggen bij DigiD en bv Visa krijg je een SMS code ter verificatie.
De laatste tijd duurt het soms 15 min. voordat de code binnenkomt. Dan is de wachttijd bij bv VISA voorbij. Het feest begint dan opnieuw. Als er dan een code komt, komen ze ook allemaal tegelijk. Soms 5/6, zovaak als ik heb geprobeerd in te loggen.
Dit probleem bij KPN neergelegd en die vragen of ik meer mensen ken met dit probleem. Ik weet niemand. Als één van u dit herkent en een oplossing heeft hoor ik het graag.
Ik weet dat ik apps kan installeren maar dat wil ik niet voor van alles en nog wat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: SMS te laat

Ongelezen bericht door berndv »

Hier een T-Mobile klant. Heb voor verschillende partijen sms-verificatie om in te kunnen loggen en die berichten komen bij mij eigenlijk altijd direct binnen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: SMS te laat

Ongelezen bericht door sjohie »

Hier een Vodafone klant, en ook ik herken me hier niet in. (idem vriendin met KPN) Maar je vraagt de oplossing, en de enige die er is, wijs je af, want je wenst geen app te gaan gebruiken om niet nader uitgelegde redenen. Dat is je goed recht, maar het is dus eigenlijk wel dé voor de hand liggende oplossing. Dus als je ervoor kiest die oplossing niet gebruiken om voor jou moverende redenen, dan is leven met de gevolgen van die keuze, ook je eigen gekozen opgave lijkt me?

ZeerPrivé
Berichten: 5446
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: SMS te laat

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nee, heb dat probleem met T-Mobile niet. Zou aan je toestel of instellingen kunnen liggen.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: SMS te laat

Ongelezen bericht door rvjapio »

Nee. Telfort/kpn. Codes komen binnen 10 seconden binnen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: SMS te laat

Ongelezen bericht door berndv »

heeft u al eens geprobeerd om uw simkaart in een ander toestel te doen? Het zou aan het toestel kunnen liggen, kans is klein, maar omdat het probleem schijnbaar niet heel erg algemeen is, zou ik het eerder in dat soort zaken gaan zoeken. Eventueel een vervangende simkaart aanvragen zou ook kunnen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: SMS te laat

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Misschien moet u iets meer geduld hebben en niet direct nogmaals proberen in te loggen waardoor er ineens meerdere sms codes binnenkomen.

Ellen1953
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2019 09:25

Re: SMS te laat

Ongelezen bericht door Ellen1953 »

Dank, ik moet wel opnieuw een poging wagen want na een minuut of 3 word ik eruit gegooid omdat het te lang duurt voordat de code wordt ingegeven.
Verder, ik ga geen apps installeren als er de mogelijkheid bestaat om SMS codes te gebruiken voor zaken die ik niet vaak nodig heb.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: SMS te laat

Ongelezen bericht door Lowieze »

Misschien staan er nog heel veel oude sms’jes in uw telefoon?
Dan eens een groot deel daarvan verwijderen en uw telefoon opnieuw opstarten.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: SMS te laat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zit u misschien in het spaarzame stukje Nederland dat te ver van een zendmast staat?

Ellen1953
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2019 09:25

Re: SMS te laat

Ongelezen bericht door Ellen1953 »

Dank voor alle reaccties. Ik zit niet in een dode ontvangsthoek.
Ik krijg van KPN een nwe Simkaart. Dat zou het probleem kunnen zijn.

Methusalah
Berichten: 1167
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: SMS te laat

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ellen1953 schreef:
16 jun 2020 12:23
Dank, ik moet wel opnieuw een poging wagen want na een minuut of 3 word ik eruit gegooid omdat het te lang duurt voordat de code wordt ingegeven.
Verder, ik ga geen apps installeren als er de mogelijkheid bestaat om SMS codes te gebruiken voor zaken die ik niet vaak nodig heb.

Dit snap ik dan niet, he. Waarom geen app installeren? Waarom het je zelf zo moeilijk maken... Ik hoop voor je dat je nieuwe simkaart het oplost maar ik betwijfel dat ten zeerste. Ik zie namelijk niet hoe dat er mee te maken kan hebben. Het is niet alsof de chip op die kaart er 10 minuten over om het smsje van de antenne naar je beeldscherm door te sturen. Veel logischer is dat het sms signaal laat door jou ontvangen wordt.

Mijn advies? Installeer die app nou gewoon.

Gesloten