Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
ConnyS
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2021 16:46

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door ConnyS »

Goedemiddag,

Helaas word ik ondanks mijn registratie in het bel-me-niet register ongeveer 1x per week door een van de energiebedrijven van Dhr. Naamar benaderd.

Als ik dan aangeeft dat ik geen interesse heb gaan ze het oude adres (3 jaar geleden) opnoemen. Vandaag weer gebeld. Toen ik aangaf dat ik al meerdere keren had gezegd dat ze me uit het systeem moesten halen, zei dhr 'oh'. Toen ik aangaf dat het te hopen is dat ze nu snel ophouden met steeds bellen, doordat Radar er achteraan zat gooide meneer de hoorn er op. Jammer dat ze niet normaal er op kunnen reageren.

VolkertDeen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2021 07:01

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door VolkertDeen »

Beste oplossing is als we allemaal de beller zo lang mogelijk aan de lijn houden. Bij een call center krijg je provisie voor elke score, zolang je ze aan de lijn houd kunnen ze geen provisie scoren. Daarna kun ze nog melden voor het negeren van het bel me niet register, maar dat is bij lange na effectief.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Jablan »

Je bedoelt een gesprek beginnen over de vakantie en daarna of de stroom wel geschikt is voor de slimme meter, de router, of ze gelijkstroom, wisselstroom of draaistroom leveren, of je bij teveel betalen een voucher krijgt?

JdK
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2021 18:42

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door JdK »

Zeer drammerig en het nummer al eerder geblokkeerd. Maar ze bellen met verschillende nummers. Ze verkopen zogenaamd energie en geven aan mij in het verleden geholpen te hebben aan mijn huidige contract met mijn energieleverancier. En zouden terugbellen als er iets gewijzigd zou zijn. Deze mensen trekken zich niets aan van het bel me niet register en ook niet na een eerder verzoek op verzet. Dit wil zeggen dat dit bedrijf alle gegevens van mij moet wissen uit hun database op basis van de AVG. Dit doen ze niet. criminele bende is het. Zelfs toen ik opgehangen had met de mededeling geen interesse te hebben belde ze direct terug. schandalig.
Gemiddeld 1 keer gebeld per dag!

vanderlinden69
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2017 16:02

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door vanderlinden69 »

Het bel-me-niet-register werkt, zoals al jaren uit de diverse klachten blijkt, niet goed!

Ik zo liever een bel-me-WEL-register, waarvoor ik me NIET in zal schrijven en schrappen van de wettelijke regels dat je wel gebeld mag worden als je klant ben of ben geweest of aangegeven hebt dat je wel gebeld wil worden!

Voor dat register zal ik ne niet aanmelden...

Daaraan gekoppeld graag hoge boetes en/of een vergoeding voor het onnodig verspillen van je tijd. Dan houdt het ook vanzelf op.

kessel45
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 aug 2017 10:04

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door kessel45 »

Jaaa ik heb me al veel aangemeld bij het bel me niet register maar krijg constant nog telefoontjes.
Zo ben ik er ook ingetrapt met energie. Ben er ingetrapt en moest ook zelf 100 euro boete betalen omdat ik opstapte ná de afzegtijd maar de man zei dat hun zouden bewerkstelligen dat ik ze terug kreeg. Niet doen. Héél vervelend die
tussenpersonen. Nee ik zal er niet meer intrappen maar ze blijven je wél bellen. Nu is het te laat. Zit er aan vast.
Gisteren wéér eentje die alles in orde zou maken. Weg ermee. Kan er een boek van schrijven.

HFMREULING
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 okt 2017 16:19
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door HFMREULING »

Is het niet mogelijk dat verkooporganisaties verplicht hun uitgaande lijnen automatisch eerst via het bel me niet register gekoppeld worden? Via een wet! en anders geen werkvergunning!
Laatst gewijzigd door HFMREULING op 05 feb 2021 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Tanny1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2017 01:27

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Tanny1973 »

ook ik word dagelijks gebeld over energiecontract. als ik vertel dat ik goed zit en vast zit aan contract. en dat ik al lage energietarief betaal blijven ze bellen. ook ik sta in bel-me-niet-reigister en toch weten ze me te vinden.
ik heb heel vaak de hoorn erop gegooid. ze blijven bellen en als ik vraag hoe ze aan me aan me nummer komen krijg ik vaag antwoord. utrecht, den haag, heel Nederland heb ik aan de telefoon gehad. en dan vinden ze het gek dat ik boos word.

Benny1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2021 11:22

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Benny1967 »

Eigenlijk zou de Kamer van koophandel meer moeten doen met deze fraudeurs

Kio11
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2020 12:05

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Kio11 »

Gewoon even zeggen: een momentje, de bel gaat en dan de telefoon, nog ingeschakeld in een andere kamer leggen.

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door lubeckdave »

Niet bekende telefoonnummers nooit opnemen . Als het serieus is dan spreken ze zelf wel de boodschap in wie ze zijn en of je terug kan bellen . Natuurlijk doen dit soort callcenters dat niet . Dus gewoon nummer in oproepgeschiedenis opzoeken en blokkeren . Word je nooit meer gebeld . Dat bel-me-niet register is allemaal onzin ! Neem je toch per ongeluk op en ze beginnen over energie etc etc , gelijk wegdrukken , en dan alsnog in oproepgeschiedenis blokkeren . Het zelfde geldt als iemand je belt onder "privé" nummer . Dit doen bijvoorbeeld ziekenhuizen . Maar als je niet opneemt dan zullen ze altijd een boodschap inspreken met telefoonnummer , en dan kan jij altijd terug bellen .

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kio11 schreef:
05 feb 2021 12:10
Gewoon even zeggen: een momentje, de bel gaat en dan de telefoon, nog ingeschakeld in een andere kamer leggen.
Huh? Waarom dan niet gewoon gelijk de verbinding verbreken?

Focus 2008
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2018 16:26

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Focus 2008 »

De beste manier dat je uit hun bestand word geschrapt is als volgt, opnemen niets zeggen telefoon wegleggen en na drie minuten hebben ze wel opgehangen, dit herhalen en na een paar keer is dit vervelende probleem opgelost want tijd is geld. succes

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Lowieze »

Voor al die mensen die blijkbaar meerdere keren per week gebeld worden, maak gebruik van het recht van verzet!
https://www.consuwijzer.nl/telefonische ... gelt-u-het

Rens51
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2016 12:52

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Rens51 »

Gebeurd mij regelmatig. Meestal een nr uit Utrecht. Soms anoniem. Twee remedies door die bellers zo veel mogelijk kosten te bezorgen. 1.) Gelijk wegdrukken, geen gesprek, nummer blokkeren 2.) Ze heeeeel lang aan de praat houden door allerlei vragen te stellen, nooit ja of nee zeggen. Denk aan het oude spelletje Geen Ja, Geen Nee van Cees Schilperoort. Oh en klagen helpt niet

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
05 feb 2021 12:42
Kio11 schreef:
05 feb 2021 12:10
Gewoon even zeggen: een momentje, de bel gaat en dan de telefoon, nog ingeschakeld in een andere kamer leggen.
Huh? Waarom dan niet gewoon gelijk de verbinding verbreken?
Omdat kinderachtig terugpesten blijkbaar leuker is :roll:

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Duc »

Sinds ik ons vaste telefoon opgezegd heb nergens geen last meer van. Mijn mobiel laat ik sporadisch op sites achter alleen indien ik echt nodig vind. Ander vul ik een 0600000000 in of zo in. Sinds ik die enkele keer dat ik wel gebeld heb en de nummers geblokkeerd heb (stuk of 10) geen telefoontjes meer. Maar echt vervelend die lui.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door bupaul »

Ik neem nooit een afgeschermd nummer op, nummers die ik niet ken ook niet. Later zoek ik via internet het nummer op om te zien wat het is. Bijna altijd colporteurs. Mensen die met afgeschermde nummer bellen en mij echt nodig hebben kunnen inspreken op de voicemail. Zo niet ga ik er van uit dat het colporteurs zijn.

wimvang
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2009 14:32

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door wimvang »

Nu gelukkig iets rustiger. Werd vaak 6 tot 7 maal per van 9 tot 21.00 uur gebeld, zelfs op zaterdagen. Nu neem ik niks meer op wat ik niet ken. Als laatste heb ik energie aanbod gehad en 2 dagen erna schriftelijk geannuleerd. Dit is ook bevestigd. Niet lang erna een contract bij Budget die ook promt incasso's indiende en uiteindelijk begon te dreigen. Na vele telefoontjes hebben ze toch toegegeven dat ik in mijn recht stond. Alles is toen teruggedraaid. Nog geen 14 dagen erna telefoon van dezelfde aanbieder van Verzorgd Besparen.
Nu Alles in een TV. Tel. en Internet; alles afgestemd op mijn wensen. Dag erna contract ontvangen wat totaal niet aan afspraken voldeed. Provider gebeld die aangaf dat dit aanbod was afgewezen. 'n Week of 2 verder plots een serie mails van "nieuwe provider".
Welkomsgroet met contract. Op korte termijn zal het installatie materiaal geleverd worden. Opzegging tel. bij oude provider. Opzegging internet en tv. bij oude provider. Bevestiging van automatische afschrijving. Had mijn bank nummer niet genoemd. Hebben het waarschijnlijk van de een of ander gekocht. Oude provider gebeld en ervan op de hoogte gesteld. Alles loopt nu gewoon door bij oude provider. Mijn bank ook ingelicht over deze situatie. Verdere toestanden maar afwachten.

Aukema
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2021 12:24

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Aukema »

Er is een eenvoudige methode die altijd werkt, ook bij ander sjacheraars als stroomleveranciers.
Zeg aanvankelijk niet direct nee maar begin gelijk wat jij kunt leveren of voor ze doen. laat ze zo weinig mogelijk aam het woord.
dan zeggen ze op een zeker moment dat ze met jou willen praten over dat stroomcontract, en dan zeg jij zal ik die fiets of wat je hem of haar dan ook maar wilde aansmeren dan maar leveren en gelijk begint u met met het adres te controleren.
Het duurt een paar keer maar dan houden ze wel op.

Gesloten