Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Silliejeanie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2021 17:47

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Silliejeanie »

ik wordt al maanden gebeld door verschillende "consumenten-, Advies-, Belangen-, verenigings-,energie blabla callcenters.
Met het verhaal dat je via hen je contract afgesloten hebt met de dalende prijzen. Iedereen beloofd dat ik jaarlijks circa 300€ pj zou kunnen besparen. -Als ik 6 keer overstap betaal ik zo'n 5 € uiteindelijk zou je denken.
Net werd ik weer gebeld, deze keer door De Nationale Adviesgroep. Zelfde verhaaltje blabla. Wat mij opviel dat dezelfde persoon na verbroken verbinding terugbelde met 3 á 4 verschillende nummers (+31201144505, +31508796005, +31013180063, +31850023225).... Hoe dan?
Bij vraag naar opheldering betreft de verschillende nummers werd beantwoord dit niet relevant te zijn en of ik de email al had bevestigd
....zucht
Tegenwoordig maak ik er een spelletje van om te zeggen dat mijn naam verkeerd gespeld is en dit te herstellen.
Bij aanvang van zelfde soort callcenters vraag ik zelf te verificatie mijn naam, adres en geboorte datum. Steevast vertel ik dat de informatie niet klopt en verander mijn naam, adres, toevoeging, en geboortedatum. Hahahaha
Iedereen doet maar wat toch

Huisman68
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2013 12:53

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Huisman68 »

Ben al jaren niet gebeld en ook lang geen colporteurs aan de deur gehad.
Was soms best grappig.

Overigens mis ik het niet.
Geen idee waarom ze me niet meer lastig vallen.
Sta niet in het belmeniet register.

evertbruinsma
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2015 11:49

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door evertbruinsma »

Ik vraag mij af wat het nuttig effect is als morgen de telecomwet aangepast wordt en nIemand gebeld mag worden tenzij je daar toestemming voor hebt gegeven. Gerenommeerde callcenters checken de Bel-me-niet registraties voordat. Oemand gebeld wordt. Maar de louche callcenters, zoals deze in Radar getoond zijn, hebben daar nu lak aan. Ik ben bang dat daar straks vanaf 1 juli niets aan gaat veranderen. Ze blijven dan aangeven dat je gewoon toestemming hebt gegeven, net als dat ze nu beweren ze je mogen bellen buiten het Bel-me-niet registratie om. En dan kun je wel gaan klagen bij de ACM maar die doet nu ook niets. En ik ben bang dat daar straks ook niets mee gaat gebeuren.
De wet mag dan wel veranderen. Mona Keijzer zit dan wel trots deze verandering te verdedigen maar ik vraag mij af waarom die louche bedrijven niet gewoon hard aangepakt worden? De bewijzen zijn er toch? Waarom gebeurd daar niets mee,?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Toch wel jammer dat er straks alleen nog maar gebeld mag worden met toestemming. Zojuist weer eens gebeld door een cowboy namens Ziggo met uiteraard een geweldige aanbieding. Die aanbieding kon mij niet zoveel schelen, maar wel Ziggo als werkgever, heb dus ook meteen gesolliciteerd. Mij werd namelijk een zakelijk pakket aangeboden voor televisie en internet. Internet op de zaak kan ik mij iets bij voorstellen, maar televisie op de zaak? Schijnbaar kijken ze bij Ziggo televisie tijdens het werk, dat wil ik ook wel.
Helaas bleek deze cowboy weer eens niet op de hoogte van een aantal zaken, zoals dat het bel mij niet register ook voor eenmansbedrijven, zzp'ers en vof's geldt. En dat dankzij de reflexwerking die jarenlange overeenkomst dus gewoon eerder ontbonden kan worden.
Geen idee hoe slecht het met Ziggo gaat dat ze al dergelijk fratsen moeten uithalen om klanten binnen te halen, voor mij is het een reden om er nooit klant te worden.

JorineDams
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2021 00:18

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door JorineDams »

Al jaren geregistreerd, toch word ik gebeld, dus dat moet straks veranderen... Zeggen ze... Nu willen ze het zo doen in het nieuwe systeem dat je niet meer gebeld word, tenzij je er expliciet om vraag OF als je klant bent geweest en ze je telefoonnummer hebben... Nou daar veranderd dus niets in, want waar je je ook voor inschrijft of een proefabonnement of wat dan ook, dan moet je altijd een geldig telefoonnummer achterlaten anders kun je niet deelnemen... Dus kunnen ze nog steeds tot 3 jaar na dato je nog bellen, ik wil nergens meer mijn telefoonnummer achterlaten, maar dat kan nooit... Laten ze daar iets aan doen, dat een emailadres voldoende is en niet een telefoonnummer, want als ze die niet weten kunnen ze niet meer bellen

henri.schutte
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2021 10:09

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door henri.schutte »

Ik sta ook al jaren ingeschreven en wordt regelmatig gebeld door 'Servicecentrum KPN' die op agressieve manier een telefoonabonnement proberen te slijten. dit is ook een dergelijke bemiddelaar die geen onderdeel is van KPN en ook onvindbaar is.
Ik heb een klacht ingediend bij de ACM en KPN, maar De ACM doet geen mededelingen over haar onderzoeken en de KPN heeft niet eens gereageerd.

johan_jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2021 15:20

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door johan_jansen »

En wat gaat er nu gebeuren? Ik lees dat die vent en zijn companen al jaren bewezen mensen oplichten. Leuk dat ze bezoek krijgen van een bevlogen reporter, maar daar lachen ze natuurlijk alleen maar om

Rylana
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2021 17:17

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Rylana »

Weet je wat je zou kunnen doen aan deze terreur? Koop een scheidsrechters fluitje. En als je weer een gebeld wordt door één van die bedrijven, fluit dan zo hard mogelijk in de speaker. Misschien komt de boodschap dat ze je niet moeten bellen dan wel aan.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hou eens op met die onzin . Het bewust toebrengen van lichamelijk letsel is gewoon strafbaar.


Toos13
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2021 10:40

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Toos13 »

Ik sta jaren geregistreerd bij Bel-me-niet register en wordt steeds gebeld. Ook als ik vraag om het bandje over mijn recht. Ze bellen steeds met een ander nummer of gaan over op privé nummer. Heel irritant want als je gebeld kan worden door arts, gemeente dan neem je op. Ook zijn ze niet vriendelijk en ik wordt steeds bozer!
Wat kun je op kort termijn iets hieraan doen want ik wordt zo 2x per dag gebeld 😡

a.h.s. reeskamp
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2021 12:38

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door a.h.s. reeskamp »

Ook ik wordt al jaren gebeld, steeds met een andere naam voor energie contracten. Ik heb al minstens 20 keer gemeld bij consu wijzer, steeds tijd, naam, telefoonnummer dat mij gebeld heeft. het houdt nooit op. De truc is steeds: wij hebben U in het verleden (of 5 jaar geleden) mogen helpen met overstappen. Je bent dan even in de war omdat je niet weet wie er belt en waar het over gaat. Waar heeft U mijn nummer vandaan? Van de energie leverancier. Wij mogen U nog een keer bellen.
Ik heb iedere keer mijn diverse leveranciers gevraagd of ze mijn nummer hebben doorgegeven. Die zeggen ZEKER Niet!

Punt is: het zijn leugens, want ik heb nog nooit via wie dan ook een overstap gemaakt naar een andere leverancier. Ik doe dat zelf met een vergelijkingssite. Het enige wat die doen is een mailtje sturen, die bellen nooit. Dus men liegt dat ze in het verleden wat hebben mogen regelen en hopen dan dat je het niet meer weet en met ze aan de praat gaat. tegenwoordig zeg ik meteen: Het is niet waar wat U zegt, U moet niet liegen. Dan zijn ze snel klaar met het gesprek. en altijd roep ik nog: raadpleeg voortaan eerst een bel me niet register. Nutteloos uiteraard, want over een par weken krijg ik weer zo een telefoontje, het gaat maar door.

Wanneer wordt dat eens verboden? Goed dat jullie het aan de grote klok blijven hangen.

janvdwerke
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2017 12:20

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door janvdwerke »

Applaus voor Mona Keizer en jullie programma om die energiecowboys aan te pakken. Doodziek word je ervan en ik heb persoonlijk dagenlang actie gevoerd door allerlei instanties te bellen en te mailen, toen er bij mijn vriendin een colporteur zonder dat zij thuis was of toestemming had gegeven een contract was afgesloten bij zo'n energiebedrijf.
Eigenlijk dus identiteitsfraude, want hij had op basis van door hem verzamelde gegevens een e-mailadres aangemaakt dat erg leek op dat van mijn vriendin om zodoende via een verificatielink het contract te bevestigen.
Aangifte bij politie, consumentenorganisaties tot het Europees Consumenten Centrum toe en onderzoek bij de Kamer van Koophandel om deze brutale vlerk terug in zijn hok te jagen. Het lastig vallen is allemaal wat minder geworden daarna.
Af en toe komt er toch nog iemand door en daar ga ik dan aan vragen hoe hij of zij aan mijn gegevens komt en als ze dat niet willen geven kan ik dus straks met een wet in de hand aangeven dat er hoge boetes staan op deze praktijken.

Vraag is nog wel hoe kan ik bewijzen wie ik aan de telefoon heb als men dat niet prijs geeft, want vaak zijn die nummers afgeschermd en hangen ze zelf op wanner je lastige vragen stelt.

miekie75
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2015 10:12

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door miekie75 »

Ik ben ook diverse keren gebeld nu ben ik alle irritante bedrijven op mijn mobiel gaan blokkeren dat werkt goed helaas gebruiken ze meerdere telefoonnummer. Na aangegeven dat ik niet meer gebeld wil worden en recht van verzet wil krijg je tuuttuuttuut te horen...
Daarna gingen ze ook op de huistelefoon bellen nu ben ik er achter gekomen dat je ook op sommige telefoons ook nummers kan blokkeren! Lees de handleiding van uw telefoon! Kunt u geen handleidingen vinden google handleiding van uw type telefoon. Hoop dat dit bedrijf snel wordt aangepakt!

wenm
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2021 11:22

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door wenm »

Ook wij staan in het bel me niet register, en toch wordt ik de laatste dagen weer gebeld van medewerker(s) van priment.
Heb de medewerker eerder duidelijk laten weten om niet meer door hun lastig te willen worden met telefoontjes.
Maar het helpt geen donder, deze week alweer 3 keer gebeld ( nummer: 030-302040571 : 030-302040574 : 0102540356)
neem telefoon niet meer op, heb deze nummers geblokkeerd, en zal indien mij weer lastig vallen hetzelfde doen.

Berry J
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2016 12:17
Contacteer:

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Berry J »

vandaag gebeld door een energieleverancier. Direct al aangegeven geen belangstelling te hebben. Vervolgens geeft meneer aan vanuit het ziekenhuis te bellen over familie die opgenomen is. Alleen jammer dat hij vanaf een herkenbaar nummer belt 0302081030. Na een reactie dat hij erg fout bezig is en men nooit vanaf dit nummer zal bellen naar mensen over medische zaken. Ik krijg vervolgens het nietszeggende bandje te horen dat ik mij kan inschrijven bij het bel me niet register. Helaas kan deze persoon mij nu niet meer bellen daar ik zijn nummer geblokkeerd heb.

Was het voorheen vanuit Amsterdam of Rotterdam dan is er nu een Utrechtse variant bijgekomen.

Ook de variant om over een ziekenhuis te beginnen is erg fout.

R.Moonen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2021 18:00

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door R.Moonen »

Ik denk dat ik afgelopen maanden wel 40 keer ben gebeld door dit energiecollectief.
Herken het gedrag van hun callcenter zoals hier beschreven. Heb denk ik al een 20 tal van hun nummers geblokkeerd.
Maar telkens verrassen ze me weer door vanuit een andere stad te bellen met alwéér een ander nummer.
Ik sta net als zovelen hier in het bel met niet register.
Daar hebben ze vanaf planeet "Energiecollectief" blijkbaar nog nooit van gehoord.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Radar »

De jacht van Fons op de energiebemiddelaars is nog niet voorbij. Eerder ging hij al langs bij de kantoren van Global Marketing Bridge, een van de grootste bedrijven achter de irritante telefoontjes. Vanavond doen drie ex-werknemers hun verhaal over Global Marketing Bridge.

Kijk hier het item over Global Marketing Bridge terug: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

Wat doe jij als je gebeld wordt door een energiebemiddelaar?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door D34M0N »

Radar schreef:
05 apr 2021 16:50
Wat doe jij als je gebeld wordt door een energiebemiddelaar?
Dan zeg ik: "Nee, dank u, geen interesse. Doeidoei."

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door kuklos »

Radar schreef:
05 apr 2021 16:50
Wat doe jij als je gebeld wordt door een energiebemiddelaar?
"Geen interesse."

*klk*

En als dat niet helpt ben ik de volgende keer een stuk minder vriendelijk. Dergelijk tuig hoef je niet vriendelijk te bejegenen.

Gesloten