Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Radar »

Je staat geregistreerd in het Bel-me-niet-Register maar toch word je wekelijks gebeld door iemand van een vaag bedrijf die je standaard een beter energie-aanbod kan doen. Heel vervelend, vinden ook veel mensen die Radar met dit probleem benaderde.

Kijk op onderstaande link het fragment terug wat Radar gemaakt heeft over dit onderwerp: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... elaars-af/

Ben jij aangemeld bij het Bel-me-niet Register?

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wellicht is dat op te lossen door wekelijks een klacht bij de Reclame Code Commissie in te dienen?
https://www.reclamecode.nl/nrc/code-voo ... -2020-ctm/

Of werk het tegenscript af als je wat lol wilt hebben!
http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscr.pdf

Havermch
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2012 09:56

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Havermch »

Ik vraag aan de beller om me gelijk het bandje van "recht op verzet" te laten horen
daarin kun je aangeven dat je niet meer door deze specifieke beller gebeld wil worden
Al vaak gedaan en werkt prima

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

alfatrion schreef:
01 feb 2021 16:38
Wellicht is dat op te lossen door wekelijks een klacht bij de Reclame Code Commissie in te dienen?
https://www.reclamecode.nl/nrc/code-voo ... -2020-ctm/

Of werk het tegenscript af als je wat lol wilt hebben!
http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscr.pdf
Leuk maar ik denk niet dat een reclame code commissie zich daar druk over gaat maken. Hetzelfde is met klachten bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Dergelijke organen die het moeten hebben van overheidsbijdragen blijken uit in het niets doen. Zij gaan pas actie ondernemen als zij naar buiten kunnen komen met grote zaken zodat zij zich weer in de media kunnen profileren. Voor kleine klachten hebben zij totaal geen aandacht onder de noemer van te weinig personeel.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door alfatrion »

De Reclame Code Commissie zal gewoon een oordeelgegeven, is niet gefinancierd uit overheidsgeld maar door de markt en hun uitspraken vind meestal opvolging. Als de beller verweer voert dan kost het hem tijd.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door de auditu »

Havermch schreef:
01 feb 2021 17:22
Al vaak gedaan en werkt prima
Klinkt als: "Ik drink dagelijks een liter sterke drank en ik ben er nog steeds niet aan verslaafd". :lol:

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Saf12 »

Reclame Code Commissie? Autoriteit Persoonsgegevens? De autoriteit die toezicht houdt op telemarketing en het BMNR-register is de Autoriteit Consument en Markt.

Daar kan je ook melding maken van overtredingen, zoals bijvoorbeeld gebeld worden, ondanks inschrijving in het BMNR-register.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De echte cowboys houd je toch niet tegen. Het kan allemaal in gedoogland Nederland. We hebben Autoriteit Zus en Autoriteit Zo. Maar die kunnen niet zo veel want zwaar onderbemand. Het mag niet te veel kosten.

sdkogel
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:09

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door sdkogel »

Ik word ook al tijden lang gebeld door deze agressieve verkopers. Ze bellen ook steeds met andere nummers, uit andere steden van Groningen tot Maastricht. Als je zegt 'verbind mij maar door met het bel-me-niet-register', gooien ze de spreekwoordelijke hoorn erop. Als je zegt 'bel mij nooit meer, haal me uit het bestand', zeggen ze ok maar de volgende dag word je weer gebeld. Ik hoop dat jullie deze Naamar vinden en dat hij zijn praktijken moet stoppen. Ze zijn ook onaangenaam aan de telefoon.

EuroBiljarts
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2019 12:49

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door EuroBiljarts »

We hebben al onze telefoonnummers, vaste en mobiele nummers, geregistreerd bij bel-me-niet zowel privé als zakelijk. Tot op heden hebben juist vaker gebeld voor energie door bedrijven die genoemd waren, teller vanaf oktober 2020 staat inmiddels op 543 keer.
Ben bang dat we er niet vanaf komen ondanks dat we bij het woord energie verbinding verbreken, schande dat ze steeds bezig blijven en we eerst telkens aangaven dat we in het register stonden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je veel van dit soort telefoontjes wil, schijnt een inschrijving bij de KvK ook goed te helpen.

Damok
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2021 22:18

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Damok »

Na dagelijks maandenlang een paar keer per dag lastig te zijn gevallen op mijn zakelijke vaste telefoonnummer door allerlei callcenters die mij een (onder andere) een goedkoper energiecontract beloofden heb ik uiteindelijk mijn vaste zakelijke telefoonnummer opgezegd. Dat was een moeilijke lastige keuze, omdat ik overal mijn zakelijke telefoonnummer moet aanpassen om bereikbaar te kunnen blijven voor mijn klanten en leveranciers. Toch de moeite waard, omdat het mij veel tijd bespaard én ergernis. Ik ben niet een persoon die makkelijk boos is te krijgen, maar ik heb de laatste weken op het punt gestaan om , .. vul maar in. Met een nieuw 06 nummer hoop ik bespaard te blijven van deze telefonische terreur spammers.
Ik kijk wel uit om mijn nieuwe zakelijke nummer door te geven aan de kvk, omdat ik 100% zeker weet dat daar de oorzaak ligt: Ik kwam er vorig jaar achter dat kvk nog een nummer had wat ik had opgezegd in een ver verleden. Ik had nooit last van telefonische acquisitie. Nadat ik de wijziging had doorgegeven bij kvk begonnen deze telefoontjes. Misschien een idee voor ondernemers die geen telefoon acquisitie op prijs stellen en last hebben van deze callcenters het telefoonnummer te wijzigen bij kvk naar een oud of niet bestaand nummer. Dat had ik ook kunnen doen natuurlijk.
Viel me op in de uitzending: Dat een artiest als Boef zich in laat met dit schorriemorrie is opvallend. Hij zal het niet geweten hebben. Zeker als artiest doe je eerst onderzoek aan wie je je diensten aanbiedt om dit soort imago schade te voorkomen. Maar ja, hij noemt zich niet voor niets zo. Maar hij heeft er verder niets mee te maken, hoop ik. Hoop ook voor hem dat de redactie van Radar dit nog laat weten in een volgende uitzending. Heeft ie weer gratis reclame.

ldewitjha
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2021 22:20

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door ldewitjha »

wij staan in het "bel-me-niet" register, maar worden desondanks zeker 8 x per week gebeld door marketeers over het overstappen van energiecontract.
Bij het terugbellen van de telefoonnummers blijken deze steeds onbereikbaar/niet te bestaan.

M.vr.gr. L. de Wit en J.H.A. Kagie

aeverhoog
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2004 20:21

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door aeverhoog »

Ik heb ook een lijst van meer dan 50 'vaste' nummers. Van het register trekken ze zich niets aan. Verbreek je de verbinding, belt een ander persoon met hetzelfde telefoonnummer terug. Tien keer per dag is meer regel dan uitzondering. Ik meld het maar bij het ACM en blokkeer het nummer. Wat een feest.

joke.wams
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2021 11:12

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door joke.wams »

Hah! Dat Belmenietregister is een papieren tijger. Wij staan ingeschreven, toch worden wij gebeld. Telefoonnummers uit het hele land! Dus worden onze gegevens door verkocht. Sommige colporteurs zijn heel agressief. U bent verkeerd aangesloten. Toets 1 voor contact met een van onze medewerkers. Altijd onder mijn naam, het telefoonnummer en ons adres. Ik heb mijn naam nooit doorgegeven en zal het ook nooit doorgeven. Voorgaande jaren nam ik altijd op in het Esperanto, waar ze niets mee konden. Nu neem ik helemaal niet meer op. Dat Belmenietregister is waardeloos.

IngeborgB
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2021 11:39

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door IngeborgB »

Ik word door deze telefoon piraten al weken gebeld. Ook al sta ik in het belmenietregister. Ze hebben allemaal dezelfde tactiek. Een naam noemen die je nauwelijks kunt verstaan. Een naam van een bedrijf waarvan je alleen het laatste stuk verstaat.. Namelijk energie.
En het verhaal dat je via hen je contract afgesloten hebt, terwijl dat onjuist is.
Wat een smerig gedoe. Door verbinding met het belmenietregister gebeurt zelden.
Ik blijf nummers blokkeren en hoop dat het ooit ophoudt

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Lowieze »

Misschien moeten mensenens wat minder scheutig zijn met hun telefoonnummer vermelden op allerlei sites.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Zodra ik een onbekend telefoonnummer zie moet je kiezen of je opneemt.
Als je dat niet doet proberen ze het vaak opnieuw en kan je googlen.
Sommige blijken berucht.
Die, en degenen die ik wel opnam, zet ik in de lijst "geblokkeerde telefoonnummers".
Ik wordt nu minder vaak ongewenst benaderd.

Het gedoe om het nummer in het belmenietregister (na een ongewenst telefoontje) duurt me te lang. Ze vragen er 5 minuten voor.
Ik kap het af bij de 3e vraag. De rest doet me vermoeden dat je informatie toevoegt die je juist geheim wilt houden.
Waarschijnlijk wordt een niet-volledig afgewerkt blokkeerverzoek dan niet verwerkt.

Daarom blokkeer ik direct op m'n telefoon.
Callcenters die ook willen werken werken voor nuttige diensten (bv GGD-corona) vallen dan buiten de boot. :mrgreen:

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

ldewitjha schreef:
01 feb 2021 22:34
wij staan in het "bel-me-niet" register, maar worden desondanks zeker 8 x per week gebeld door marketeers over het overstappen van energiecontract.
Bij het terugbellen van de telefoonnummers blijken deze steeds onbereikbaar/niet te bestaan.

M.vr.gr. L. de Wit en J.H.A. Kagie
Niet terugbellen. Er bestaat ook fraude dat je gebeld wordt en bij het terugbellen bel je feitelijk terug naar een zeer duur betaalnummer

Irma valero
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2021 16:23

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Irma valero »

:D Ik ben ook zo'n bofkont jaren ingeschreven in bel me niet register en jaren niet gebeld. Tot een dag of 10 geleden. Vanaf het begin geef ik aan geen interesse te hebben en zeg ze dat ze
niet aan hun praatje hoeven te beginnen, scheelt iedereen tijd. Maar ik werd gebeld heb de jongeman afgepoeierd en tot mijn verbazing word ik na nog geen 5 minuten teruggebeld door hetzelfde nummer. Deze keer was het een dame aan de telefoon, ik gaf aan dat ik 5 minuten daar voor al was gebeld waarna deze dame vroeg of ik het wel had begrepen wat haar collega mij wilde vertellen. Ik was er even van uit het veld geslagen, de brutaliteit alsof een iq van 5 heb. Ik heb hartelijk bedankt en de telefoon op gehangen. Nu blijkt dat dat de truc is😁👍 zodra je weet wie er belt gelijk ophangen ze zijn het gauw zat om je steeds terug te bellen dus deze tip kan ik je gevenbij mij werkt het, het is weer lekker rustig.

Gesloten