Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
kouwe
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2011 14:14

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door kouwe »

Wij worden ook meerdere keren gebeld door nummers die we niet kennen, soms meerdere keren op een dag. We nemen niet op, maar dan bellen ze gewoon weer en soms met een ander nummer. We staan in het bel me niet register.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u niet opneemt, hoe kunt u dan weten of het dezelfde bellers zijn die nog een keer bellen?

En wat kan u gebeuren als u het gesprek wel aanneemt? Lang geleden kon je al helemaal niet zien door welk nummer je gebeld werd.

Ko de boswachter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2013 21:17

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Ko de boswachter »

Ondanks registratie in het bel-me-niet-register word ik al bijna 3 jaar (juni 2018) lastig gevallen door energieverkopers. Alle
Nummers waarvan gebeld wordt, worden door mij geblokkeerd. 085-, 010-, 020-, 030-, 040-nummers staan bij mij allemaal op de zwarte lijst. Ze bellen alleen op mijn mobiele nummer. Op de huistelefoon heb ik hier geen last van.Soms is het even rustig, maar na enige tijd barst de terreur weer gewoon los.
Ik ben benieuwd of dit ooit nog een keer ophoudt.

Mark van schaik

Berry J
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2016 12:17
Contacteer:

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Berry J »

Ook dagelijks en soms meerdere keren op een dag gebeld. Beweren van het energiebedrijf Nuts te zijn en dan weer van Essent of Eneco. Bij de vraag bij welke energie maatschappij ik ben heb ik maar aangegeven bij plus te zitten. Past niet in hun overzicht of ik zakelijk aangesloten ben is voor hen een vraag gebleven.

Ik vraag om hun echte privé naam en telefoonnummer zodat ik ze rond 23:00 uur terug kan bellen. Dan wordt het stil en vraag ik of ze dit wel geven. Waarop ik aangeef dat ik niet meer gebeld wil worden door hen. Het bandje van bel me niet of recht van verzet heeft duidelijk hier geen functie. Op de mobiel al die nummers geblokkeerd.

Ook een nieuwe tak is het feit dat men belt voor een tv abonnement. Ik heb al aangegeven alleen een standaard abonnement te hebben voor basic tv kijken. Volgens hen kan T mobile via de coax tv gekeken worden wel is hier internet voor nodig tv kijken kan alleen via internet. Niet via de coax want daar heb je altijd internet voor nodig. Kortom de grootste onzin die ze uitkramen. Of ik tv kijk is voor hen een vraag gebleven.

Ook ik sta ingeschreven bij het bel me niet register en ik wordt toch lastig gevallen door deze colporteurs

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Irma valero schreef:
02 feb 2021 16:49
Zodra je weet wie er belt gelijk ophangen ze zijn het gauw zat om je steeds terug te bellen dus deze tip kan ik je gevenbij mij werkt het, het is weer lekker rustig.
Dit soort bedrijven werken gewoon met scripts die voor de call medewerkers bellen. De medewerker hoeft niets zelf in te voeren gaat allemaal automatisch. Opnemen is dus veel effectiever, dat kost ze namelijk veel meer geld. Neem je een x keer niet op dan wordt je gewoon verplaatst naar volgende week. Je komt er dus vrijwel zeker nooit vanaf als je niet opneemt. Voordeel van z'n script is dat die het nooit zat wordt om te bellen.

leoniel
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2021 20:26

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door leoniel »

Ook ik ben de afgelopen dagen meerdere malen gebeld door de nederlandse energieservice/ nederlandse energiecollectief. Ik sta al jaren in het bel-me-niet register en toch mogen ze me bellen wat ik heb zogenaamd een contract met ze.
Het nummer dat ze gebruiken is 0102681349 of 050 2005109. Ze zeggen heel snel de bedrijfsnaam zodat je het bijna niet verstaat.
Ze starten met het zeggen van mijn achternaam. Ik heb direct gevraagd hoe ze denken te weten dat dit mijn achternaam is. Vervolgens komen ze met het verhaal dat ik een contract met ze heb afgesloten en dat ze belofte doen om te bellen met lagere energietarieven. Hier klopt niets van. Want:
1. ik heb nooit een contract met ze afgesloten
2. de energiemaatschappij die ze noemen hebben we geen contract mee
3. het contract dat wij hebben met de energiemaatschappij staat op naam van mijn man

Na duidelijk aangegeven te hebben dat ik hier geen behoefte aan heb blijven ze pushen. Ik zit prima waar ik zit, zit voor 3 jaar vast.
Uiteindelijk heb ik gezegd meneer ik ga het gesprek beëindigen. Vervolgens bellen ze me nog 5 keer op. Ieder gesprek begint met mevrouw met alle respect. Waarop ik heb gezegd als u een beetje respect zou hebben zou u nu accepteren dat ik hier niets mee te maken wil hebben en dan laat u mij met rust. Kennelijk interesseert het ze helemaal niets.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U maakt er veel te veel woorden aan vuil. Reageren met geen belangstelling, goedendag. Hoorn op de haak, of op het rode knopje drukken. Klaar.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als er iemand belt met collectief, voordeel of energie direct wegdrukken.
Elke seconde die u meer aan deze rioolratten besteed is verloren tijd.
Bel me niet register of klagen bij acm en andere instanties zal echt niet helpen.
Op het moment dat er een onderzoek wordt gestart is het bedrijf al opgedoekt en beginnen ze onder een andere naam.

Het enige dat zal helpen en deze bedrijven zal stoppen is dat de energiebedrijven geen bonus voor aangebrachte klanten aan deze bedrijven uitbetaald.

roger.meinten
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 dec 2020 13:21

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door roger.meinten »

Ach, ik wordt ook zo vaak gebeld door dit soort bedrijven.

tip: Mijn telefoon staat stil en ik neem geen onbekend nummer op. Mocht ik toch nieuwsgierig zijn, bel ik daarna terug en hoor ik snel genoeg of het interessant is. Meestal niet en die blokkeer ik dan gelijk.
Ik zie ook dat dit soort bedrijven dan weer een ander telefoonnummer proberen. Gewoon volhouden. Dit zwakt vanzelf af..

roger.meinten
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 dec 2020 13:21

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door roger.meinten »

Maar waar een ieder ook aan voorbij gaat, is dat Boeff hieraan gelinkt wordt. Niet dat ik zo snel een stuiver aan deze meneer uit geef, maar anderen wellicht wel. Ik zou zeggen: boycotten die Boeff. Als je aan hun reputatie en geld komt, kan het misschien van die kant helpen dit de kop in te drukken..

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wie mag die Boeff wel zijn, dat u die boycot?

lobo405
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2021 12:46

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door lobo405 »

Bedoeld wordt denk ik Boef en die heeft al vaker nogal vreemde acties ondernomen.
Het beste is Boef gewoon te negeren.

Dan die ongewenste bellers.
Inderdaad sinds er een inschrijving was van ons bij KvK erg veel last hiervan gehad.
Zakelijk heb je ook geen recht op ongedaan maken, zoals je als particulier wel hebt.
We kregen zelfs een peperduur, niet aangevraagd, abonnement om het bedrijf te promoten.
Pas na doen aangifte (vrij zinloos, Politie heeft weinig interesse), dreigen met rechtszaak en keihard terug bluffen op hun opmerking dat ze een bandopname van het gevoerde gesprek hadden, hebben we zelfs een schriftelijke correctie gehad.
Ze gaven dus aan dat wij overal "ja" op hadden gezegd en dat daar een opname van was.
Daarop heb ik gezegd dat:
- wij ook altijd van al zulke gesprekken opnames hebben
- tegenwoordig zelfs een kind in staat is met slim knippen en plakken audio en zelfs video te manipuleren
Wij hebben ons bedrijf niet meer, maar zakelijk en privé zijn tegenwoordig 1 nummer, dus het is wat lastig.
Ik zal blij zijn als we alleen nog maar mobiel hebben, want daar kun je simpel nummers blokkeren, met vaste lijn niet.
Door nummer herkenning en het feit dat wij nog maar een beperkt aantal bellers hebben, kunnen we snel zien of het een bekende is of niet en daar naar reageren. Zo zien we ook meteen of "Bill Gates" belt dat we een virus hebben (meestal nummer uit Oostenrijk of België) en dat is bij onze vaste lijn automatisch tegenwoordig de tekst "Niet opnemen" in het rood .
Succes iedereen, poot stijf houden en vermijd ten allen tijde om het woordje JA te zeggen tijdens zo'n gesprek.
Bij voorkeur noem ik bij onbekende nummers mijn achternaam niet eens.

BerLow1258
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2016 09:04

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door BerLow1258 »

Ik ben, zover ik weet op 25 januari 2021, ook 2x binnen 5 minuten gebeld door een man. Hij had inderdaad een beter aanbod. Ik kon voor nog geen € 60,00 energie afnemen bij hen. Bij het controleren via Google naar telefoonnummer 0252742442 zag ik een lijst met allemaal irritaties van dit telefoonnummer. Ik had hiervoor even de tijd omdat ik de persoon had gevraagd mij om 19:00 uur terug te bellen omdat ik bezoek kreeg. Daardoor heb ik de tijd gehad om het telefoonnummer op mijn telefoon te blokkeren. Er is nog wel getracht mij die avond te bereiken maar zonder resultaat voor hem.

BerLow1258
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2016 09:04

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door BerLow1258 »

Even aandacht voor het bel-me-niet register. Ik heb eens vernomen dat je deze eens per jaar moet updaten. Wanneer je dat niet doet, schijnen bedrijven je weer te mogen bellen. Dit werd mij ooit eens verteld door een callcenter medewerker.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door joep873 »

BerLow1258 schreef:
08 feb 2021 11:54
Ik heb eens vernomen dat je deze eens per jaar moet updaten. Wanneer je dat niet doet, schijnen bedrijven je weer te mogen bellen. Dit werd mij ooit eens verteld door een callcenter medewerker.
Niet alles geloven wat callcentermedewerkers je proberen wijs te maken.

lobo405
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2021 12:46

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door lobo405 »

Wat ik wel heb begrepen, is dat als je ooit klant geweest bent van een bedrijf, zij buiten het verbod van het Bel-me-Niet register vallen.
Of dit echt klopt kan ik niet bevestigen, maar het is mij niet verteld door een medewerker van een callcenter.

In ieder geval, laat je nooit afbluffen met opmerkingen als "U hebt toegezegd en u bent er aan gebonden".
Wat ik al eerder zei een paar berichten terug.
Laat zij maar bewijzen dat het zo is en bluf terug met dat u ook opnames hebt (veel moderne telefoons hebben een opname functie), of voor mijn part het echt kloppende dat bijna iedereen tegenwoordig met eenvoudige software kan knippen en plakken in audio en video en het dus geen bewijs voor u is omdat u weet wat wel waar is.
En vermijd bij onbekende nummers (als u nummervermelding aan hebt staan) de achternaam te noemen (ik vraag als ze mijn naam noemen altijd waar het over gaat) en zeg nooit het woordje JA. Gewoon oefenen, dat lukt best. Zeg sowieso zo weinig mogelijk, kap snel af. Want een ding is zeker...ze zijn echt nooit goedkoper dan dat je zelf rechtstreeks gaat onderhandelen met een energieleverancier of zo.

mnijskens
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2015 13:53

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door mnijskens »

ik word ook stukgebeld .. word er doodziek van . Wat een irritant bedrijf zeg.. dat dat allemaal maar kan !!

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Dirkie »

Vroeger gaven we de telefoon wel eens aan een van onze dochters. Die vonden het leuk om allerlei nonsens te vertellen over moeder die haar pilletjes niet ingenomen had of papa die aan de drank was. Dee hadden de grootste lol.
Maar nu zijn ze volwassen en is de lol eraf. Toen hebben wij een simpele oplossing gevonden.
We hebben de vast lijn opgezegd omdat we allemaal een mobiel hebben. En geloof sindsdien worden we niet meer lastig gevallen met dit soort nonsens. En alles waar we wel lastig door gevallen willen worden hebben we het juiste 06 nummer gegeven.
Niet iedereen kan dit doen maar ons heeft het heel veel geholpen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door kuklos »

lobo405 schreef:
08 feb 2021 13:29
En vermijd bij onbekende nummers (als u nummervermelding aan hebt staan) de achternaam te noemen (ik vraag als ze mijn naam noemen altijd waar het over gaat) en zeg nooit het woordje JA. Gewoon oefenen, dat lukt best. Zeg sowieso zo weinig mogelijk, kap snel af.
Veel te veel tekst. Het is heel simpel. Bij elke telefonische verkoper, elke keer weer:

"geen interesse" *klik* (dus direct ophangen)

Gewoon niet eens het gesprek aangaan en direct ophangen. Meer is er niet nodig.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Radar »

Zie hier het vervolg van de vorige uitzending over opdringerige bemiddelaars. Fons zit ze op de hielen!:

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

Gesloten