Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Smartje »

Is leeeeeeeeeuk, hoop altijd dat ik opneem als er toch 1 is doorgedrongen.
Opnemen en: Een ogenblik alstublieft,......U wordt automatisch doorgeschakeld naar een betalend nummer. :lol:
Voor dat ik uitgesproken ben hoor ik al klik :D
Heb je gelijk een X achter je naam, die bellen je nooit meer.

mimi12
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2021 18:19

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door mimi12 »

Ik registreer me gemiddeld 1 x p/m bij belmenietregister en recht van verzet maar dat helpt niet ze blijven bellen.
Als ze nu bellen zeg ik dat ik nameens mijn asvocaat het gesprek opneem om een rechtzaak te kunnen starten. Voor dat je uitgesprokrn ben hangen ze al op

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een betalend nummer? Prima toch. Cashen maar.

Arjan Hans
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2021 21:09

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Arjan Hans »

Meneer de advocaat kan leuk lullen. Ik wordt ook met grote regelmaat door hen gebeld. Als je kritisch wordt, (controle) vragen gaat stellen, dan hebben ze er geen antwoord op. Ze worden geïrriteerd en hangen op. Als ik druk leg bij zo'n meid die mij belt en vraag: Maar als jij weet waar en wanneer ik mijn contract heb afgesloten, dan kun je mij ook vertellen wanneer en waar dat was. Die informatie heb ik wel, maar mag ik niet met u delen. Als je dan doorvraagt en kritisch bent, dan is het binnen een halve minuut. Nou dan niet joh, en dan wordt de verbinding verbroken. Dit is mij al heel vaak gebeurt en het wordt voor mij bijna een sport op die oplichters op te naaien.

Ralph2021
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2021 21:15

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Ralph2021 »

Zojuist vol verbazing naar het weerwoord van Global Marketing Bridge gekeken. Wat een volksvernakkerij! Hoe durven ze!

Deze week ook zelf een telefoontje van 'Het Energie Collectief' gekregen vanuit een 020 nummer.
Ze gingen al grof de fout in door te vermelden dat ze mijn energie contract van mijn aanbieder hadden geregeld. Nu bleek dit bij navraag een aanbieder van 5 jaar geleden te zijn en waarbij ikzelf al jaren gebruik maak van veilingen van Vereniging Eigen Huis. Toen wist ik al voldoende.

Bij mijn vraag met wie ik in gesprek was werd geen antwoord meer gegeven en op mijn vraag of ik het bandje van recht van verzet mocht hebben kreeg ik te horen dat ze daar niet aan deden. Vervolgens hoorde ik de medewerkster tegen een collega zeggen 'hij vraagt naar het bandje'. en toen gaf ze aan 'hier komt het bandje' tuut- tuut-tuut. En wat bleek ze hingen gewoon op.
Wat een bijzonder brutale manier van telemarketing wat mij betreft verboden moet worden. En zelfs strafbaar moet worden. Ongekend!

Ik vraag me nu overigens af of de beller van 2 weken geleden vanuit 'Liander' toevallig ook niet van GMB is geweest. Dit kon ook niet goed uitleggen waarvoor hij belde. Vreselijk!

Helaas vond ik jullie aanpak naar de woordvoerder vanavond veel te zacht en ik had meer verwacht van Radar. Op zijn minst een afspraak om gebruik te gaan maken van belmeniet register of andere strengere maatregelen. Zelf geprobeerd om de nummers bij KPN te laten blokkeren (vaste telefoon) maar helaas kan dit niet. Dat zou een 1e stap zijn.

amrutten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2021 21:38

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door amrutten »

vreselijk vanavond. Ik heb het regelrechte terreur genoemd. Werd 2 tot 3 keer per dag (ochtend want in die groep zit ik) gebeld. Steeds weer een ander telefoonnummer en allemaal energie contracten. Ik denk dat ik eindelijk ieder nummer geblokkeerd heb. De meesten wisten ook nhiet bij welke energie maatschappij ik zit!!!!

bolinde
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2021 21:28

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door bolinde »

Ook ik sta al jaren ingeschreven in het bel me niet register en laatste jaar is het echt extreem hoevaak ik gebeld wordt door energie maatschappijen.
Doordat ik vaak door artsen en of ziekenhuizen kan worden gebeld (die bellen vaak anoniem) moet ik wel opnemen maar ik wordt gewoon door die bellers gestalkt paar keer per dag heb ik ze an de telefoon, boos worden helpt niet dus ik bleef beleefd tot aantal weken geleden en ik zei dat die gene mij niet moest stalken of lastig vallen ( ik verhief mijn stem een beetje) nou daar was mijnheer niet van gediend en hoe ik het durfde zo tegen hem te praten en dat hij daar niet van gediend was🤔 ik vertelde toen dat ik niet gediend was van hun gestalk en dat dit moest stoppen.
De dag erna werd ik zo trouw als ze zijn weer gebeld en kreeg een jongeman aan de telefoon die mij eens ging uitleggen hoe het werkte, er zitten een X aantal energiebedrijven in de strijd zeg 30 en ik zit bij Eneco en die zit qua goedkoopste op de 18de plek wat inhoud dat er nog 17 goedkoper zijn en dus blijven ze net zolang bellen dat ik bij de eerste 3 goedkoopste kom... dus ik zei dus eigenlijk wordt ik gechanteerd!?! Want zolang ik bij nr 18 blijf blijven jullie mij bellen en als ik naar nr 1 ga stoppen jullie🤔 het is toch gewoon crimineel gedrag dit.
Tot nu heb ik nog dagelijks last.. was heel even rustig maar afgelopen week was het echt extreem!!!! En nu ik radar heb gezien snap ik waarom bij een bonus te winnen van 100.000 euro. Geef mij die maar als emotioneel schade vergoeding 🤬

Harold Elshof
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2021 21:57

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Harold Elshof »

Helaas ben ik ook een gedupeerde vanuit Global marketing Bridge waarbij ik helaas een contract heb afgesloten bij DGB-energie. Ook mij is verteld dat ik 150eu per maand kon besparen. Eerst was ik 1500euro per maand aan stroom kwijt en mij werd verteld dat ik al klant was en dat dit 1350eu zou worden. De medewerker kwam erg vertrouwd over en speelde erg In op gevoel. Ik heb hierdoor helaas telefonisch akkoord gegeven en heb niet meer kritisch naar het contract gekeken. Wel heb ik duidelijk aan de telefoon vermeld dat ik geen 5-jarig contact wilde. Achteraf bleek dat ik telefonisch akkoord heb gegeven voor een 5-jarig contract van 1800euro per maand. Hier heb ik telefonisch absoluut geen akkoord voor gegeven. Toen ik het contract wilde annuleren werd mij verteld dat ik 4 dagen te laat was en dat dit mij 7000euro zou kosten. Ik voel mij erg besodemieterd.

Frerov
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2021 21:51

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Frerov »

Ik word ook dagelijks gebeld voor een energiecontract vanuit 020, 030 en 070 nummers. Gesprek begint altijd met ‘de huidige lage energie tarieven gaan heel snel omhoog’. Dan volgt er een monoloog waar je niet meer tussen komt, vooral niet als je terughoudende bent. Geef je aan geen interesse te hebben dan gaan ze harder praten en herhalen. Er wordt wel 5 keer gewoon hetzelfde verteld. Intimiderend en bepaald niet klantvriendelijk. De advocaat die vanavond optreedt bij Radar namens marketingbureau verdient minimaal een motie van treurnis. Helaas zijn veel mensen onwetend en laten zich dus strikken/in de val lokken. De verkoopmethode is iig alles behalve consumentvriendelijk!
Is het een idee dat Radar consumenten aanraadt om zelf vergelijkingssites te raadplegen voor een energiecontract of dat via de consumentenbond te doen? En NOOIT in zee te gaan met een partij die je telefonisch benadert!

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gesprek gewoon direct beëindigen is echt het meest eenvoudige.

cinema45
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:11

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door cinema45 »

Registratie heeft geen effect helaas. Onbekende nrs kunnen je gewoon bellen en wie zijn dit???
Natuurlijk bijna altijd van energie bedrijven. Het ergste is DGB dit is zo erg als je daar aan vast zit gaan ze over lijken ze trekken je helemaal leeg. Als je dan na jaren denkt niets meer te horen nee dan beginnen ze je weer te stalken. Onbegrip voor de mensen die daarvoor werken. Hoe gaan deze mensen naar huis? Wat vertellen zij thuis hoe ze weer mensen in een stress hebben gekregen? Hoe ze mensen op leeftijd te grazen nemen. Hoe vertel je dit dat je weer een leuke werkdag hebt gehad?
Geen goed woord over voor dit soort maffiose praktijken. Waarom is hier niets aan te doen?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door D34M0N »

cinema45 schreef:
06 apr 2021 12:17
Geen goed woord over voor dit soort maffiose praktijken. Waarom is hier niets aan te doen?
Er is prima wat aan te doen, zie de tips die in dit topic gegeven worden.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Ook ik wordt helemaal suf gebeld door energiebedrijven, ziggo etc. Wanneer dit gebeurd zoek ik het nummer online op en kom je vaak overzichten tegen van andere nummers waar ze ook mee bellen. Die blokkeer ik dan ook direct maar het is natuurlijk van de zotte dat die bedrijven hiermee wegkomen.

RMT
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2021 13:30

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door RMT »

Gister met grote verbazing naar de uitzending gekeken over de agressieve telefonische verkooppraktijken voor energieleveranciers.
Ik ben sinds begin dit jaar een keer of 30 gebeld om van energieleverancier te wisselen met de openingszin "u heeft toestemming gegeven om contact met u op te nemen... ". Op sommige dagen ben ik wel 5-6 keer gebeld. Ik heb het eerste nummer waarmee ik werd gebeld ook geblokkeerd, maar dat had geen zin. Het gaat om zeker meer dan 10 verschillende telefoonnummers waarmee het bel-me-niet register wordt omzeild (heb ik me namelijk op ingeschreven). Zeer agressieve verkopers aan de lijn gehad, die me onder druk probeerden te zetten om in te gaan op hun aanbieding. Bij doorvragen voor details, kreeg ik vage antwoorden. Door de uitzending van Radar gister, besef ik me dat ik niet de enige ben. Ik hoop dat deze praktijken de kop worden ingedrukt.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus niet doorvragen voor details, slechts antwoorden met , geen belangstelling, goedendag. En dan de verbinding verbreken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

RMT schreef:
06 apr 2021 13:44
Ik hoop dat deze praktijken de kop worden ingedrukt.
Dat werkt het snelst en het best door de rode knop in te drukken.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik had er pas eentje aan de lijn die van mijn energieleverancier mij een korting mocht aanbieden. Ik onderbrak hem om alle gegevens op te vragen, zodat ik een melding kon maken bij dit register. Natuurlijk werd er aan de andere kant meteen gemeld dat dit mocht, omdat ik al klant was, dus ik vroeg vanuit welk bedrijf ze dan belden, maar toen wist ie mijn leverancier niet te melden, dus confronteerde ik hem daarmee. En toen werd er snel opgehangen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Radar »

Vandaag, 12 april, besteedt Radar opnieuw aandacht aan deze kwestie. Meer lezen of terugkijken kan via: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

Eduardmullenders
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2021 21:45

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Eduardmullenders »

Ik sta ook in het belmeniet register. Maar word nog steeds gebeld door onbekende nummers. Ik zet ze nu in mijn contacten en blokkeer ze dan. Dat helpt.

Astra_moon
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2018 13:37

Re: Geregistreerd in het Bel-me-niet Register, tóch gebeld

Ongelezen bericht door Astra_moon »

Ik ben ook slachtoffer van veel en veel belletjes. Niet alleen energiebedrijven/call centers (al heb ik daar wel echt het meeste last van gehad), maar ook van callcenters die probeerden dure producten aan te smeren of abonnementen voor fysieke items (zoals BH's of "U heeft een puzzelblad gewonnen! Maar u moet wel even de verzendkosten betalen"). Ik ben ooit eens voor een van die scams gevallen en ben echt met veel moeite er vanaf gekomen. Toen ben ik nog jaren gebeld; "Alsof ik op een lijst stond" zeg ik wel eens tegen vrienden.

Telefoon provider wilde niet mijn nummer veranderen/een ander nummer geven (ook niet op betaling), tenzij ik zeer specifiek kon bewijzen dat dit gebeurde met mij, door opnames en schriftelijke bewijzen te tonen dat ik ze aan de telefoon geweigerd heb en gewezen heb op hun ongewenste belletjes/mijn registratie bij het bel-me-niet register. Maar dat kon ik toen al niet meer aan mentaal gezien. Het idee hun alleen al te woord te staan gaf me veel stress.

Op het laatst werd ik bijna dagelijks gebeld en was ik ondertussen zo erg getraumatiseerd dat ik gewoon niet meer op durfde te nemen. Toen heb ik eindelijk een blokkeer app genomen en toen werd het pas na maanden minder. Rond die tijd (eind 2018) ben ik toen voor 2 jaar naar het buitenland verhuisd en stopte het helemaal. (Waarschijnlijk maakte ze meer kosten als ze mij in het buitenland belde, gok ik) Ik neem sinds dien eigenlijk nooit meer prive nummers op en blokkeer/vermijd alle regio-nummers die als marketing nummers worden omschreven op internet.

Maar nu heb ik een vraag: Ik heb geen idee welk bedrijf mij heeft lastig gevallen rond 2017-2018, maar het zou best kunnen dat mijn gegevens ook gelekt zijn. Maar hoe kom ik daar eigenlijk achter?

Gesloten