Stop ook telefoontjes energiecollectieven Zakelijk

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
worteltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2021 15:59

Stop ook telefoontjes energiecollectieven Zakelijk

Ongelezen bericht door worteltje »

Vandaag weer gebeld. Nu door OCC, de onafhankelijke contract checker. Ik wordt er niet goed van. Het recht van verzet, hebben ze lak aan. Keer op keer blokkeer ik de telefoonnummers waar ze mee bellen. Dit moet stoppen!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Stop ook telefoontjes energiecollectieven Zakelijk

Ongelezen bericht door Jablan »

Zie ook een ander topic over verkoop per telefoon.

Tip: stel onzinvragen, die niet in het verkoopscript passen. Begin over het nieuws van de dag, het weer, waar ze je telefoonnummer hebben gevonden want dit nummer heb je alleen nog voor je oudtante van 99 jaar, of de ander single is en op zoek naar een relatie, enz. Dan blijf je netjes, maak je er een leuk moment voor jezelf van. ;-)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stop ook telefoontjes energiecollectieven Zakelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gooi gewoon structureel de hoorn erop, in figuurlijke zin. Werkt meestal afdoende.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Stop ook telefoontjes energiecollectieven Zakelijk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Moneyman schreef:
02 mar 2021 14:21
Gooi gewoon structureel de hoorn erop, in figuurlijke zin. Werkt meestal afdoende.
Helemaal mee eens, niet boos worden niet schelden maar met een "goedendag" ophangen en vooral het verhaal niet aanhoren, dan hebben ze het eerste haakje erin zitten. Je mist echt niets.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Stop ook telefoontjes energiecollectieven Zakelijk

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

DeZevendeHenk schreef:
02 mar 2021 20:48
Moneyman schreef:
02 mar 2021 14:21
Gooi gewoon structureel de hoorn erop, in figuurlijke zin. Werkt meestal afdoende.
Helemaal mee eens, niet boos worden niet schelden maar met een "goedendag" ophangen en vooral het verhaal niet aanhoren, dan hebben ze het eerste haakje erin zitten. Je mist echt niets.
Waarschijnlijk zijn een hoop mensen toch bang dat ze dan een koopje missen. Anders snap ik niet waarom je in die fuik gaat lopen. En er zit echt heel veel wetenschap achter die verkoopscripts. Ik weet niet de cijfers van telefonische verkoop, maar uit de autowereld weet ik dat als iemand eenmaal aan tafel zit met de verkoper de kans 80-90% is dat de auto verkocht gaat worden. En dat percentage bouwt op van 10-20% als iemand buiten naar de uitgestalde tweedehandsjes kijkt, via even de showroom inlopen, in de kofferbak kijken, achter het stuur gaan zitten, etc. Bij telefonische verkoop zal er ook wel zo'n soort patroon bestaan.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Stop ook telefoontjes energiecollectieven Zakelijk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PeterPeters1966 schreef:
02 mar 2021 22:11
Waarschijnlijk zijn een hoop mensen toch bang dat ze dan een koopje missen. Anders snap ik niet waarom je in die fuik gaat lopen. En er zit echt heel veel wetenschap achter die verkoopscripts. Ik weet niet de cijfers van telefonische verkoop, maar uit de autowereld weet ik dat als iemand eenmaal aan tafel zit met de verkoper de kans 80-90% is dat de auto verkocht gaat worden. En dat percentage bouwt op van 10-20% als iemand buiten naar de uitgestalde tweedehandsjes kijkt, via even de showroom inlopen, in de kofferbak kijken, achter het stuur gaan zitten, etc. Bij telefonische verkoop zal er ook wel zo'n soort patroon bestaan.
Het is de manier van vragen stellen die je gaat beïnvloeden. Er wordt eerst op je gevoel gespeeld door te melden dat je teveel betaald. Dat wil toch niemand? Inderdaad. Daarna komen wat vragen waar je wel ja op moet antwoorden. Het schijnt bewezen te zijn dat als je 3 keer ja op een vraag antwoord dat je vierde antwoord ook ja zal zijn. En zo sluit het net rond je.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Stop ook telefoontjes energiecollectieven Zakelijk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

PeterPeters1966 schreef:
02 mar 2021 22:11
Waarschijnlijk zijn een hoop mensen toch bang dat ze dan een koopje missen. Anders snap ik niet waarom je in die fuik gaat lopen.
Dat klopt, mensen zijn bang dat buitenkansje te missen en hebben er moeite mee het af te kappen als het gesprek eenmaal loopt of ze weten ze te overtuigen dat het ook echt voordelig is. Ik heb mijn lesje wel geleerd en ik weiger fysiek te luisteren naar colporteurs e.d. en ik heb gemerkt dat als ik dat vriendelijk doe het me het minste moeite kost.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Stop ook telefoontjes energiecollectieven Zakelijk

Ongelezen bericht door Aygulf »

Jablan schreef:
02 mar 2021 12:42
Zie ook een ander topic over verkoop per telefoon.

Tip: stel onzinvragen, die niet in het verkoopscript passen. Begin over het nieuws van de dag, het weer, waar ze je telefoonnummer hebben gevonden want dit nummer heb je alleen nog voor je oudtante van 99 jaar, of de ander single is en op zoek naar een relatie, enz. Dan blijf je netjes, maak je er een leuk moment voor jezelf van. ;-)
Waarom toch die rare adviezen over "onzin vragen stellen", hard op een fluitje blazen, hoorn er naast leggen en meer van die idioterie. Het snelste is "geen belangstelling, goedemiddag/avond" zeggen en meteen neerleggen. Kost je 2 seconden. Wat is daar zo moeilijk aan ..

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Stop ook telefoontjes energiecollectieven Zakelijk

Ongelezen bericht door Jablan »

Een onzingesprek heeft het voordeel, dat ze minder snel een nieuwe poging doen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Stop ook telefoontjes energiecollectieven Zakelijk

Ongelezen bericht door Sira »

Het lukt Arjen Lubach ook om met een onzin gesprek van de beller af te komen https://www.youtube.com/watch?v=2fYhdGGTUGU

Vespers
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2021 10:34

Re: Stop ook telefoontjes energiecollectieven Zakelijk

Ongelezen bericht door Vespers »

Ik keek gisteren naar de uitzendingen van Radar van 1 en 8 feb jl. over agressieve tussenpersonen (bleek dat Global Marketing Bridge er achter zit) . Uiteraard omdat ik op zoek ging naar informatie over dit onderwerp nadat ik er zelf ben ingetrapt. Normaliter vertrouw ik geen verkoop aan de deur of telefoon en ga er dus ooi nooit op in - dit keer echter niet omdat de tussenpersoon zich introduceerde als “Nationale Consumentencollectief” oid. en zich voordeed als iemand van de consumentenbond (waar ik lid van was).
Mijn eigen stomme schuld, denk ik, maar dat brengt me nu nergens, bovendien zijn de verhalen al lang bekend (betere tarief, terugbetaling van boetebedrag etc.). Feit is dat ik bij Engie klant was sinds okt. 2020 en per eind mei via deze oplichters ben overgestapt naar DGB ofwel De Groene Belangenbehartiger met een contract voor 3 jaar (!).
Na wat onderzoek te hebben gedaan op internet vanwege een eindnota van ENGIE waar ik ruim E600 moet inbetalen (tarief ook van deze maatschappij bleek achteraf veel duurder, plus boete door oversluiten van contract) en me intussen realiseer dat het oplichterij was, wil ik maar één ding: AF van de colporteurs en dus ook van DGB die deze louche tussenpersonen inzetten voor agressieve klantenwerving. Ik realiseer me dat ik daarbij opnieuw een flinke boete voor ga betalen (volgens de website van DGB is dat E125 bij een contract van > 2.5 jaar en wellicht voor gas en stroom afzonderlijk).

Mijn vraag aan Radar is de volgende: kom er nog een vervolg van deze zaak gezien het feit dat er al uitgebreid werd gerapporteerd over dit onderwerp in februari en GMB kennelijk nog steeds agressief klanten aan het werven is via energieleveranciers die aangeven niet meer met deze oplichters te werken? Hoe kan het dat GMB nog steeds door kan gaan met hun frauduleuze praktijken?

Ik ben benieuwd of er nog andere pineuten zijn die ook stoppen met de “nieuwe” leverancier. Ik heb inmiddels ook een klacht ingediend bij ACM ConsuWijzer en ben van plan juridisch advies in te winnen bij Vereniging Eigen Huis. Hopelijk is er toch een manier om deze louche praktijken van tussenpersonen én energieleveranciers eens te stoppen - buiten er zelf ook nooit meer in te gaan op verkoop aan de deur/telefoon.

Gesloten