Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Lichtje1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2021 20:27

Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door Lichtje1977 »

Hallo,
Ligt het aan mij? Of ik de service van ziggo ronduit slecht? Als het werkt is het perfect maar zodra er een probleem ontstaat dan heb je ook echt een probleem.

Vorige week maandag is er een update geweest vanuit ziggo. Dit zou van 6.00 tot 10.00 uur duren. Tot zover klopt het. Daarna zou alles er nog een 2 minuutjes uit gaan omdat de monteur ook bij de kastjes bezig was. En daar gaat het mis...

Het internet ging er geen 2 minuten af maar bleef weg. S'avonds direct gebeld maar ze konden ons niet verder helpen, dinsdag weer gebeld, wederom konden ze ons niet helpen maar we konden wel 50gb internet krijgen op de telefoon. Met thuis werken en een puber zoon die gedeeltelijk thuis onderwijs heeft gaat 50 gb snel en is het allemaal onhandig.

Het enige dat wij willen is een monteur die dat kastje open maakt en dat controleert. Maar dat schijnt erg lastig te zijn. De 1e afspraak kon pas vrijdag ingepland worden en mijn man moest een middag vrij nemen omdat ze tussen 12.00 uur en 18.00 komen. Om 15.00 uur belde de monteur dat hij niet kon komen omdat hij bij de EHBO zat, kan gebeuren, maar ziggo regel dan een vervangend monteur! Nee dat kon niet dus nieuwe afspraak op maandagmiddag tussen 12.00 en 18.00 uur. Wederom moet mijn man een halve dag vrij nemen en deze keer kwam de monteur gewoon niet opdagen. Na tig telefoontjes en berichten via messenger krijgen we een nieuwe afspraak voor aankomende donderdagmiddag wederom tussen 12.00 en 18.00 uur en een tijd noemen... ja dat kunnen ze niet doen.

Mijn gevoel is een beetje... als je klant wilt worden dan verplaatsen ze bergen voor je en als je klant bent met een probleem dan mag je wachten tot je een ons weegt. Iemand hier ervaring hiermee?

taxikemperman
Berichten: 546
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Monteur moet komen om een kastje open te maken?
Wat voor kastje?
Een verdeelkast die buiten staat? Dan hoeft er niemand thuis te zijn.
Enige “kastjes” die u heeft, zijn een box bij de TV en een internetmodem.
Beide zal hij niet open maken. Als Ziggo denkt dat daar iets mee aan de hand is, dan krijgt u een nieuwe toegestuurd en moet u de oude zelf terug sturen

Seinhuis
Berichten: 418
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Raar verhaal, want welke kastje open maken in je huis?

Je bent afhankelijk van de service van Ziggo. Niet mee eens, dan ga je naar een andere provider.

16again
Berichten: 12312
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door 16again »

Seinhuis schreef:
30 mar 2021 22:44
Je bent afhankelijk van de service van Ziggo. Niet mee eens, dan ga je naar een andere provider.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn gebieden met als alternatief alleen ADSL , geen VDSL of glas.

J. Deltoer
Berichten: 581
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En als je dan ook nog je e mail adressen bij ziggo hebt lopen ben je die ook nog kwijt.

Methusalah
Berichten: 276
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door Methusalah »

taxikemperman schreef:
30 mar 2021 13:18
Monteur moet komen om een kastje open te maken?
Wat voor kastje?
Een verdeelkast die buiten staat? Dan hoeft er niemand thuis te zijn.
Enige “kastjes” die u heeft, zijn een box bij de TV en een internetmodem.
Beide zal hij niet open maken. Als Ziggo denkt dat daar iets mee aan de hand is, dan krijgt u een nieuwe toegestuurd en moet u de oude zelf terug sturen

Maar die monteur moet ook gewoon naar binnen om te kijken of wat hij in het kastje heeft gedaan ook effect heeft gehad ;) Hij kan niet zo maar iets doen en dan YOLO ik hoor wel of het werkt.

ruudzelf
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2019 15:14

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door ruudzelf »

Alleen maar problemen met ziggo, kunnen me niet vertellen wat "overige abonnementen" zijn, maar ik moet wel betalen. Ik ben al meer dan een jaar bezig om de shitzooi voormekaar te krijgen, maar ze snappen het niet bij ziggo. Ik heb langzaam het idee dat ze van de kleuterschool rechtstreeks naar ziggo vertrokken zijn. Niks klopt daar en kunnen me niet helpen.
Aub KPN kom met sneller internet en zorg dat t functioneerd, dan ben ik bij jullie.....tot snel...

PeterPeters1966
Berichten: 405
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
30 mar 2021 22:50
En als je dan ook nog je e mail adressen bij ziggo hebt lopen ben je die ook nog kwijt.
Iemand die in 2021 nog steeds een emailadres van z'n provider heeft vraagt er ook om. internet is er nu al lang genoeg om door te hebben dat zoiets niet handig is.

Seinhuis
Berichten: 418
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De hoogste internet snelheid die ik heb kunnen vinden is KPN met DSL 200. Niet snel genoeg?

sjohie
Berichten: 10175
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door sjohie »

ruudzelf schreef:
07 apr 2021 15:17
Alleen maar problemen met ziggo, kunnen me niet vertellen wat "overige abonnementen" zijn, maar ik moet wel betalen. Ik ben al meer dan een jaar bezig om de shitzooi voormekaar te krijgen, maar ze snappen het niet bij ziggo. Ik heb langzaam het idee dat ze van de kleuterschool rechtstreeks naar ziggo vertrokken zijn. Niks klopt daar en kunnen me niet helpen.
Aub KPN kom met sneller internet en zorg dat t functioneerd, dan ben ik bij jullie.....tot snel...
Kwestie van even eigen administratie raadplegen, of blad 2 van uw rekening in pdf op "mijn ziggo" even checken. Daarop staat, bij mij in ieder geval, precies wat die overige abonnementen inhouden. (paar gratis dingen ivm vodafone mobiel abonnement.)

J. Deltoer
Berichten: 581
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PeterPeters1966 schreef:
07 apr 2021 15:52
J. Deltoer schreef:
30 mar 2021 22:50
En als je dan ook nog je e mail adressen bij ziggo hebt lopen ben je die ook nog kwijt.
Iemand die in 2021 nog steeds een emailadres van z'n provider heeft vraagt er ook om. internet is er nu al lang genoeg om door te hebben dat zoiets niet handig is.
Het is inderdaad 2021, ik heb ziggo en vind dat prima en mijn emailadres is van mijn provider. Kunt u aangeven welk onhandig probleem ik dan heb?

sylvesterb
Berichten: 4552
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 20:04
Het is inderdaad 2021, ik heb ziggo en vind dat prima en mijn emailadres is van mijn provider. Kunt u aangeven welk onhandig probleem ik dan heb?
Het onhandige eraan is dat je e-mail adres onderdeel is van je overeenkomst van je internet. Je kunt dus niet overstappen zonder verlies van dit e-mail adres. Het is veel handiger om een eigen domein te nemen of een e-mail dienst van een derden hierdoor ben je flexibel mocht je willen overstappen.

sylvesterb
Berichten: 4552
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ruudzelf schreef:
07 apr 2021 15:17
Alleen maar problemen met ziggo, kunnen me niet vertellen wat "overige abonnementen" zijn, maar ik moet wel betalen. Ik ben al meer dan een jaar bezig om de shitzooi voormekaar te krijgen, maar ze snappen het niet bij ziggo. Ik heb langzaam het idee dat ze van de kleuterschool rechtstreeks naar ziggo vertrokken zijn. Niks klopt daar en kunnen me niet helpen.
Aub KPN kom met sneller internet en zorg dat t functioneerd, dan ben ik bij jullie.....tot snel...
Ziggo, KPN e.d. als iets afwijkt van standaard ben je gewoon de Sjaak. Maar het antwoord op je vraag wordt hier al gegeven waar je de specificatie kan vinden voor "Overige abonnementen". Bij KPN husselen ze alles waardoor je geen enkel idee meer hebt wat je betaald.

J. Deltoer
Berichten: 581
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

sylvesterb schreef:
07 apr 2021 22:06
J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 20:04
Het is inderdaad 2021, ik heb ziggo en vind dat prima en mijn emailadres is van mijn provider. Kunt u aangeven welk onhandig probleem ik dan heb?
Het onhandige eraan is dat je e-mail adres onderdeel is van je overeenkomst van je internet. Je kunt dus niet overstappen zonder verlies van dit e-mail adres. Het is veel handiger om een eigen domein te nemen of een e-mail dienst van een derden hierdoor ben je flexibel mocht je willen overstappen.
Maar ik geef toch aan dat ik ziggo prima vind. Dus welk onhandig probleem heb ik dan. En waar vraag ik nou zelf om, zoals die meneer van d66 stelt?

Dirkie
Berichten: 2375
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door Dirkie »

J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 22:25
sylvesterb schreef:
07 apr 2021 22:06
J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 20:04
Het is inderdaad 2021, ik heb ziggo en vind dat prima en mijn emailadres is van mijn provider. Kunt u aangeven welk onhandig probleem ik dan heb?
Het onhandige eraan is dat je e-mail adres onderdeel is van je overeenkomst van je internet. Je kunt dus niet overstappen zonder verlies van dit e-mail adres. Het is veel handiger om een eigen domein te nemen of een e-mail dienst van een derden hierdoor ben je flexibel mocht je willen overstappen.
Maar ik geef toch aan dat ik ziggo prima vind. Dus welk onhandig probleem heb ik dan. En waar vraag ik nou zelf om, zoals die meneer van d66 stelt?
Zou ook wel willen weten. Ik ben heb ook email bij Ziggo en dat is prima. En als ik zou willen verhuizen dan kan dat toch. Dan krijg ik gewoon een ander email adres. Net zoals je een ander woon adres kan krijgen en een ander telefoon nummer. Wat is het probleem? Het voordeel van een nieuw email adres is wel dat je weer even van SPAM verlost bent :mrgreen:

16again
Berichten: 12312
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door 16again »

J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 22:25
Maar ik geef toch aan dat ik ziggo prima vind. Dus welk onhandig probleem heb ik dan.
Verhuis eens naar een regio met een andere kabel leverancier, en probeer te mailen

fonsflons
Berichten: 2717
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door fonsflons »

Indien je je ervan bewust bent, en je zaken netjes op orde hebt is dat ook helemaal geen probleem. Maar ook jullie zullen begrijpen dat er legio mensen zijn met een provider-specifiek email adres welke hun zaken minder goed op orde hebben.

Ik heb bijvoorbeeld mijn ouders heel bewust over moeten laten stappen naar een onafhankelijk email adres omdat zij op vrijwel al hun belangrijke sites een niet meer gebruikt email adres als inlog hadden. Wachtwoorden stonden in 25 verschillende boekjes. Dat betekend dus ook dat eventueel belangrijke berichten niet meer inzichtbaar zijn, ww- vergeten niet meer te herstellen is etc.

Dus het algemeen advies om een onafhankelijk email adres te hebben is over het algemeen een bekend en goed advies, waar uiteraard iedereen van mag afwijken. Dat laatste is geen probleem als je weet waar je mee bezig bent. Dit forum is het bewijs dat een merendeel van de internet gebruikers niet goed weet hoe de online wereld in elkaar steekt.

Daarnaast vind ik (persoonlijke mening) het altijd bijzonder irritant dat er mensen zijn waarvan je tig keer per jaar het bericht krijgt: 'Hoi, ik heb een nieuw telefoonnummer / email adres'

Hannie van Ieperen
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 sep 2005 14:11

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door Hannie van Ieperen »

Ik ben al tig jaren bij Ziggo en ze hebben mij nog nooit teleurgesteld. Heb ik een probleem waarbij ik de klantenservice nodig heb, dan bel ik met nummer 1200 (gratis nummer voor klanten) en ik word snel en vakkundig geholpen. Ook belangrijk.....ze hebben alle tijd voor je.
Het probleem van de inzendster begrijp ik niet goed. Waarom moet het kastje open en waarom moet de man er bij zijn. Helemaal niet nodig. Het blijft natuurlijk heel vervelend als er een probleem is wat niet snel kan worden opgelost.

Dirkie
Berichten: 2375
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Ongelezen bericht door Dirkie »

fonsflons schreef:
08 apr 2021 09:05
Daarnaast vind ik (persoonlijke mening) het altijd bijzonder irritant dat er mensen zijn waarvan je tig keer per jaar het bericht krijgt: 'Hoi, ik heb een nieuw telefoonnummer / email adres'
En dan ben je blij met een onafhankelijk email adres want dan kunnen ze je altijd hun nieuwe gegevens sturen :mrgreen:

Plaats reactie