Pagina 1 van 1

Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 29 mar 2021 20:52
door Lichtje1977
Hallo,
Ligt het aan mij? Of ik de service van ziggo ronduit slecht? Als het werkt is het perfect maar zodra er een probleem ontstaat dan heb je ook echt een probleem.

Vorige week maandag is er een update geweest vanuit ziggo. Dit zou van 6.00 tot 10.00 uur duren. Tot zover klopt het. Daarna zou alles er nog een 2 minuutjes uit gaan omdat de monteur ook bij de kastjes bezig was. En daar gaat het mis...

Het internet ging er geen 2 minuten af maar bleef weg. S'avonds direct gebeld maar ze konden ons niet verder helpen, dinsdag weer gebeld, wederom konden ze ons niet helpen maar we konden wel 50gb internet krijgen op de telefoon. Met thuis werken en een puber zoon die gedeeltelijk thuis onderwijs heeft gaat 50 gb snel en is het allemaal onhandig.

Het enige dat wij willen is een monteur die dat kastje open maakt en dat controleert. Maar dat schijnt erg lastig te zijn. De 1e afspraak kon pas vrijdag ingepland worden en mijn man moest een middag vrij nemen omdat ze tussen 12.00 uur en 18.00 komen. Om 15.00 uur belde de monteur dat hij niet kon komen omdat hij bij de EHBO zat, kan gebeuren, maar ziggo regel dan een vervangend monteur! Nee dat kon niet dus nieuwe afspraak op maandagmiddag tussen 12.00 en 18.00 uur. Wederom moet mijn man een halve dag vrij nemen en deze keer kwam de monteur gewoon niet opdagen. Na tig telefoontjes en berichten via messenger krijgen we een nieuwe afspraak voor aankomende donderdagmiddag wederom tussen 12.00 en 18.00 uur en een tijd noemen... ja dat kunnen ze niet doen.

Mijn gevoel is een beetje... als je klant wilt worden dan verplaatsen ze bergen voor je en als je klant bent met een probleem dan mag je wachten tot je een ons weegt. Iemand hier ervaring hiermee?

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 30 mar 2021 13:18
door taxikemperman
Monteur moet komen om een kastje open te maken?
Wat voor kastje?
Een verdeelkast die buiten staat? Dan hoeft er niemand thuis te zijn.
Enige “kastjes” die u heeft, zijn een box bij de TV en een internetmodem.
Beide zal hij niet open maken. Als Ziggo denkt dat daar iets mee aan de hand is, dan krijgt u een nieuwe toegestuurd en moet u de oude zelf terug sturen

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 30 mar 2021 22:44
door Seinhuis
Raar verhaal, want welke kastje open maken in je huis?

Je bent afhankelijk van de service van Ziggo. Niet mee eens, dan ga je naar een andere provider.

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 30 mar 2021 22:48
door 16again
Seinhuis schreef:
30 mar 2021 22:44
Je bent afhankelijk van de service van Ziggo. Niet mee eens, dan ga je naar een andere provider.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn gebieden met als alternatief alleen ADSL , geen VDSL of glas.

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 30 mar 2021 22:50
door J. Deltoer
En als je dan ook nog je e mail adressen bij ziggo hebt lopen ben je die ook nog kwijt.

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 31 mar 2021 10:42
door Methusalah
taxikemperman schreef:
30 mar 2021 13:18
Monteur moet komen om een kastje open te maken?
Wat voor kastje?
Een verdeelkast die buiten staat? Dan hoeft er niemand thuis te zijn.
Enige “kastjes” die u heeft, zijn een box bij de TV en een internetmodem.
Beide zal hij niet open maken. Als Ziggo denkt dat daar iets mee aan de hand is, dan krijgt u een nieuwe toegestuurd en moet u de oude zelf terug sturen

Maar die monteur moet ook gewoon naar binnen om te kijken of wat hij in het kastje heeft gedaan ook effect heeft gehad ;) Hij kan niet zo maar iets doen en dan YOLO ik hoor wel of het werkt.

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 07 apr 2021 15:17
door ruudzelf
Alleen maar problemen met ziggo, kunnen me niet vertellen wat "overige abonnementen" zijn, maar ik moet wel betalen. Ik ben al meer dan een jaar bezig om de shitzooi voormekaar te krijgen, maar ze snappen het niet bij ziggo. Ik heb langzaam het idee dat ze van de kleuterschool rechtstreeks naar ziggo vertrokken zijn. Niks klopt daar en kunnen me niet helpen.
Aub KPN kom met sneller internet en zorg dat t functioneerd, dan ben ik bij jullie.....tot snel...

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 07 apr 2021 15:52
door PeterPeters1966
J. Deltoer schreef:
30 mar 2021 22:50
En als je dan ook nog je e mail adressen bij ziggo hebt lopen ben je die ook nog kwijt.
Iemand die in 2021 nog steeds een emailadres van z'n provider heeft vraagt er ook om. internet is er nu al lang genoeg om door te hebben dat zoiets niet handig is.

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 07 apr 2021 15:58
door Seinhuis
De hoogste internet snelheid die ik heb kunnen vinden is KPN met DSL 200. Niet snel genoeg?

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 07 apr 2021 16:01
door sjohie
ruudzelf schreef:
07 apr 2021 15:17
Alleen maar problemen met ziggo, kunnen me niet vertellen wat "overige abonnementen" zijn, maar ik moet wel betalen. Ik ben al meer dan een jaar bezig om de shitzooi voormekaar te krijgen, maar ze snappen het niet bij ziggo. Ik heb langzaam het idee dat ze van de kleuterschool rechtstreeks naar ziggo vertrokken zijn. Niks klopt daar en kunnen me niet helpen.
Aub KPN kom met sneller internet en zorg dat t functioneerd, dan ben ik bij jullie.....tot snel...
Kwestie van even eigen administratie raadplegen, of blad 2 van uw rekening in pdf op "mijn ziggo" even checken. Daarop staat, bij mij in ieder geval, precies wat die overige abonnementen inhouden. (paar gratis dingen ivm vodafone mobiel abonnement.)

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 07 apr 2021 20:04
door J. Deltoer
PeterPeters1966 schreef:
07 apr 2021 15:52
J. Deltoer schreef:
30 mar 2021 22:50
En als je dan ook nog je e mail adressen bij ziggo hebt lopen ben je die ook nog kwijt.
Iemand die in 2021 nog steeds een emailadres van z'n provider heeft vraagt er ook om. internet is er nu al lang genoeg om door te hebben dat zoiets niet handig is.
Het is inderdaad 2021, ik heb ziggo en vind dat prima en mijn emailadres is van mijn provider. Kunt u aangeven welk onhandig probleem ik dan heb?

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 07 apr 2021 22:06
door sylvesterb
J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 20:04
Het is inderdaad 2021, ik heb ziggo en vind dat prima en mijn emailadres is van mijn provider. Kunt u aangeven welk onhandig probleem ik dan heb?
Het onhandige eraan is dat je e-mail adres onderdeel is van je overeenkomst van je internet. Je kunt dus niet overstappen zonder verlies van dit e-mail adres. Het is veel handiger om een eigen domein te nemen of een e-mail dienst van een derden hierdoor ben je flexibel mocht je willen overstappen.

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 07 apr 2021 22:10
door sylvesterb
ruudzelf schreef:
07 apr 2021 15:17
Alleen maar problemen met ziggo, kunnen me niet vertellen wat "overige abonnementen" zijn, maar ik moet wel betalen. Ik ben al meer dan een jaar bezig om de shitzooi voormekaar te krijgen, maar ze snappen het niet bij ziggo. Ik heb langzaam het idee dat ze van de kleuterschool rechtstreeks naar ziggo vertrokken zijn. Niks klopt daar en kunnen me niet helpen.
Aub KPN kom met sneller internet en zorg dat t functioneerd, dan ben ik bij jullie.....tot snel...
Ziggo, KPN e.d. als iets afwijkt van standaard ben je gewoon de Sjaak. Maar het antwoord op je vraag wordt hier al gegeven waar je de specificatie kan vinden voor "Overige abonnementen". Bij KPN husselen ze alles waardoor je geen enkel idee meer hebt wat je betaald.

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 07 apr 2021 22:25
door J. Deltoer
sylvesterb schreef:
07 apr 2021 22:06
J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 20:04
Het is inderdaad 2021, ik heb ziggo en vind dat prima en mijn emailadres is van mijn provider. Kunt u aangeven welk onhandig probleem ik dan heb?
Het onhandige eraan is dat je e-mail adres onderdeel is van je overeenkomst van je internet. Je kunt dus niet overstappen zonder verlies van dit e-mail adres. Het is veel handiger om een eigen domein te nemen of een e-mail dienst van een derden hierdoor ben je flexibel mocht je willen overstappen.
Maar ik geef toch aan dat ik ziggo prima vind. Dus welk onhandig probleem heb ik dan. En waar vraag ik nou zelf om, zoals die meneer van d66 stelt?

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 08 apr 2021 08:34
door Dirkie
J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 22:25
sylvesterb schreef:
07 apr 2021 22:06
J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 20:04
Het is inderdaad 2021, ik heb ziggo en vind dat prima en mijn emailadres is van mijn provider. Kunt u aangeven welk onhandig probleem ik dan heb?
Het onhandige eraan is dat je e-mail adres onderdeel is van je overeenkomst van je internet. Je kunt dus niet overstappen zonder verlies van dit e-mail adres. Het is veel handiger om een eigen domein te nemen of een e-mail dienst van een derden hierdoor ben je flexibel mocht je willen overstappen.
Maar ik geef toch aan dat ik ziggo prima vind. Dus welk onhandig probleem heb ik dan. En waar vraag ik nou zelf om, zoals die meneer van d66 stelt?
Zou ook wel willen weten. Ik ben heb ook email bij Ziggo en dat is prima. En als ik zou willen verhuizen dan kan dat toch. Dan krijg ik gewoon een ander email adres. Net zoals je een ander woon adres kan krijgen en een ander telefoon nummer. Wat is het probleem? Het voordeel van een nieuw email adres is wel dat je weer even van SPAM verlost bent :mrgreen:

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 08 apr 2021 09:03
door 16again
J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 22:25
Maar ik geef toch aan dat ik ziggo prima vind. Dus welk onhandig probleem heb ik dan.
Verhuis eens naar een regio met een andere kabel leverancier, en probeer te mailen

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 08 apr 2021 13:39
door Hannie van Ieperen
Ik ben al tig jaren bij Ziggo en ze hebben mij nog nooit teleurgesteld. Heb ik een probleem waarbij ik de klantenservice nodig heb, dan bel ik met nummer 1200 (gratis nummer voor klanten) en ik word snel en vakkundig geholpen. Ook belangrijk.....ze hebben alle tijd voor je.
Het probleem van de inzendster begrijp ik niet goed. Waarom moet het kastje open en waarom moet de man er bij zijn. Helemaal niet nodig. Het blijft natuurlijk heel vervelend als er een probleem is wat niet snel kan worden opgelost.

Re: Ziggo service: klanten met problemen moeten wachten?

Geplaatst: 08 apr 2021 15:47
door Dirkie
fonsflons schreef:
08 apr 2021 09:05
Daarnaast vind ik (persoonlijke mening) het altijd bijzonder irritant dat er mensen zijn waarvan je tig keer per jaar het bericht krijgt: 'Hoi, ik heb een nieuw telefoonnummer / email adres'
En dan ben je blij met een onafhankelijk email adres want dan kunnen ze je altijd hun nieuwe gegevens sturen :mrgreen: