Dagelijks telefoon uit het buitenland

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Beauke1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2021 11:53

Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door Beauke1974 »

Ik krijg bijna dagelijks telefoonoproepen van +44, +46, +49,+43, +358, +357 en noem maar op, ik neem nooit op en blokkeer meteen, vaak nog geen 5 minuten later alweer maar een ander nummer ook met +noem maar op.
Kan ik daar iets aan veranderen, want ja ik blokkeer wel toch bellen ze weer met ander nummer, ik kan ook blokkering buitenlandse nummers doen toch stel dan dat mama bvb op vakantie is dan kan ze me niet bereiken... of heb ik het mis? Het is om gek te worden wat het is, waarom ze bellen ik weet het niet maar iets zegt me niet te reageren.... Ook al omdat het verdacht lijkt

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Neem gewoon eens een keer op, dan hoort u wie belt.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
29 jul 2021 14:51
Neem gewoon eens een keer op, dan hoort u wie belt.
Dit dus. Neem gewoon een keer op. De wereld vergaat niet als je een keer opneemt. Luister wie er belt, zeg nergens ja tegen en je weet wat er aan de hand is.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als je moeder vanuit haar vakantieadres met haar nederlandse mobile telefoon opbelt is dat gewoon een nederlands nummer wat binnenkomt. Dus als blijkt (nadat je inderdaad een keer opgenomen hebt) dat je met deze bellers geen verder contact wilt hebben blokkeer je het land gewoon.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door Dirkie »

In dit geval een simpele tip. Vroeger hadden we geen nummer herkenning en namen we de telefoon gewoon op.
Nu is er blijkbaar angst om gebeld te worden want eerst wordt gekeken naar het nummer en als we het niet vertrouwen (op welke basis is mij volslagen onduidelijk) wordt er niet opgenomen en gaan we nummers blokkeren en op een willekeurig forum een vraag stellen wat je moet doen. Ik zou zeggen gewoon opnemen en als je het niet vertrouwd weer neerleggen.
En met dat blokkeren zou ik ook stoppen. Je hebt er een dag taak aan en je schrijft zelf al dat het nutteloos is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tik rechtsboven in de telefoonapp op de drie puntjes

Selecteer 'instellingen'
Ga naar 'Beller-ID en spam'
Tik op 'Spamgesprekken filteren'

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... e-bellers/

Verder kun je nog een spam-app als Telguarder gebruiken.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Brrrr, eng hoor, een telefoongesprek gewoon aannemen.

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door jonis »

PeterPeters1966 schreef:
30 jul 2021 18:29
Brrrr, eng hoor, een telefoongesprek gewoon aannemen.

.....kun jij nog slapen als je niet weet wie gebeld heeft.....?

sake1987

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door sake1987 »

En die notarissen en advocaten van die lang verloren recentelijk overleden oom, die u miljoenen na laat kunnen u maar niet bereiken omdat u niet opneemt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die mailen meestal vanuit Nigeria.

hansvanveen44
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2015 16:28

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door hansvanveen44 »

Hierboven staat welgeteld één zinnige en nuttige reactie, alle andere zijn een tik op de vingers van de vraagsteller met een twitter-like zurige ondertoon. De vraagsteller vraagt een remedie, geen commentaar op zijn vermeende domheid. Dit valt mij ook op bij reacties met betrekking tot schulden/incasso- en deurwaarderskosten. De antwoorden geven altijd om te beginnen de schuld aan de vragensteller "dan moet jij je rekeningen maar gewoon betalen". O wee als de reaguurders iets vergeten of niet op tijd hebben opgezegd.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door kuklos »

hansvanveen44 schreef:
01 aug 2021 12:24
Hierboven staat welgeteld één zinnige en nuttige reactie,
Ik tel er 6. En die zeggen allemaal: Neem. Die. Telefoon. Op. Want alleen dan weet je wie of wat er belt en wat er aan de hand is.
Maar wat vooral geen nut heeft is de telefoon niet opnemen en daarna hier op het forum vragen wat er aan de hand is.
Dus nog maar eens de tip: Neem. Die. Telefoon. Op.

BertusP
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2021 16:22

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door BertusP »

Al die buitenlandse nummers kun je blokkeren met de app "MrNumber".
Helaas alleen voor Android.
De app is uitgebreid te configureren. Zelf kreeg ik regelmatig een oproep uit de Philipijnen maar nadat ik de nummers beginnende met +63 had toegevoegd in MrNumber heb ik geen last meer gehad.
Hou er wel rekening mee dat onbekende nummers standaard worden geblokkeerd. Als je dat niet wilt, dan moet je deze optie even uitzetten.

rienenik
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2009 17:58

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door rienenik »

Die nummers komen via een call-centrum binnen. meestal stopt het bellen na de 6de bel .Dus niet meer zo vlug opnemen

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door kuklos »

rienenik schreef:
01 aug 2021 18:27
Dus niet meer zo vlug opnemen
Lees het openingsbericht eens goed, want daar staat:
Beauke1974 schreef:
29 jul 2021 14:38
........ ik neem nooit op en blokkeer meteen,..............

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door MauHe »

Heel bekend. Ik heb nog een vast nummer en daarvoor zijn geen apps, dus ik blokkeer ze ook altijd, maar even later hebben ze weer nieuwe telefoonnummers en begint het weer opnieuw. Bij mij duurt het meestal een paar dagen en dan houdt het weer een tijdje op (waarbij het irritante is dat ze soms ook 's morgens vroeg bellen als je nog in bed ligt). Heb een keer het gesprek aangenomen en dan hoor je iemand die gebrekkig Engels spreekt en die zogenaamd van Microsoft is en de beveiliging van je computer wil controleren en/of verbeteren of zoiets. En als je vraagt of ze willen stoppen met dat bellen krijg je een hoop tegengesputter "dat ze je alleen maar proberen te helpen". Ben bang dat hier weinig aan te doen valt, met name als je een vast nummer hebt.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door Dirkie »

hansvanveen44 schreef:
01 aug 2021 12:24
Hierboven staat welgeteld één zinnige en nuttige reactie, alle andere zijn een tik op de vingers van de vraagsteller met een twitter-like zurige ondertoon. De vraagsteller vraagt een remedie, geen commentaar op zijn vermeende domheid. Dit valt mij ook op bij reacties met betrekking tot schulden/incasso- en deurwaarderskosten. De antwoorden geven altijd om te beginnen de schuld aan de vragensteller "dan moet jij je rekeningen maar gewoon betalen". O wee als de reaguurders iets vergeten of niet op tijd hebben opgezegd.
Er is niemand die beweerd dat er op dit forum alleen maar experts aanwezig zijn met goede oplossingen en nuttige tips. De meeste bijdragen vallen in de categorie overige en bieden geen enkele zinnige bijdrage aan een mogelijke oplossing. Wel zijn er mensen die bijdragen leveren met oplossingen die TS niet willen horen om welke reden dan ook. En vervolgens krijg je zeer lange discussies over meerdere pagina's die nergens meer over gaan. Jammer maar op dit forum zeer gebruikelijk.
En ik besef dat er weer en bijdrage gedaan is waar geen oplossing in staat .

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Neem een antwoordapparaat.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door Dirkie »

MauHe schreef:
02 aug 2021 13:29
Heel bekend. Ik heb nog een vast nummer en daarvoor zijn geen apps, dus ik blokkeer ze ook altijd, maar even later hebben ze weer nieuwe telefoonnummers en begint het weer opnieuw. Bij mij duurt het meestal een paar dagen en dan houdt het weer een tijdje op (waarbij het irritante is dat ze soms ook 's morgens vroeg bellen als je nog in bed ligt). Heb een keer het gesprek aangenomen en dan hoor je iemand die gebrekkig Engels spreekt en die zogenaamd van Microsoft is en de beveiliging van je computer wil controleren en/of verbeteren of zoiets. En als je vraagt of ze willen stoppen met dat bellen krijg je een hoop tegengesputter "dat ze je alleen maar proberen te helpen".
He is hun 'beroep' om te bellen en niet op te hangen dus dat is inderdaad bij dit soort belletjes niet echt een optie
Ben bang dat hier weinig aan te doen valt, met name als je een vast nummer hebt.
Dat is inderdaad een juiste conclusie. Na het opzeggen van mijn vaste lijn is het aantal van dit soort telefoontjes tot 0 gereduceerd.

wdepaepe
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2021 17:00

Re: Dagelijks telefoon uit het buitenland

Ongelezen bericht door wdepaepe »

Wij hebben hetzelfde probleem op ons vaste nummer. Wij werden 21 keer gebeld in de laatste 3 dagen
(+49 DE , +44 UK , +35 , +34 ES, zelfs uit NL 030). Niet opnemen is inderdaad een optie, maar we worden er wel gek van :evil:
Ik heb 2 keer opgenomen (vb. uit NL 030) en je hoort helemaal niks. Ik denk er zelfs over na om een paar dagen de stekker eruit te trekken.

Plaats reactie