Aanleg glasvezel aanleg/aansluiting ivm verhuizing

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Aanleg glasvezel aanleg/aansluiting ivm verhuizing

Ongelezen bericht door Revoked »

Wij hebben het hier zelf aangelegd. Het riool moest toch wat onderhoud hebben, gelijk de glasvezel er naast gelegd. Via een speciale afdeling van de KPN de aansluitingen laten lassen en op het grote net laten aansluiten. 4 woningen, en alleen de haspel met glasvezelkabel gekocht via zo'n site die de aansluitingen deed regelen. Buitengebied deden ze gewoon niet, dus vandaar het besluit met de buren om het zelf te doen. Genoeg trekkers en graafmachines in de buurt. Tig vergunningen moeten aanvragen èn Rijkswaterstaat die na het project-einde de staat van de bermen komt controleren.
Wat ik ermee wil zeggen? Het kan zelf, kost een beste duit, maar het is geen aanrader.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Aanleg glasvezel aanleg/aansluiting ivm verhuizing

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

16again schreef:
23 okt 2021 18:53
Moneyman schreef:
23 okt 2021 13:52
Erthanax schreef:
23 okt 2021 13:31
Als een vertrekkende nog-net-eigenaar geen medewerking verleent, wetende dat dit de nieuwe eigenaar aanzienlijk hogere kosten zal opleveren, vind ik egocentrisch.
Inderdaad. Zeker omdat er geen enkel redelijk argument is om het niet te laten doen.
Er voor thuis moeten blijven is al een redelijk argument. En geen mensen over de vloer willen een tweede.
Wat is daar redelijk aan? Als er iets anders in huis moet gebeuren is het toch ook niet zo gek om thuis te blijven en iemand in je huis te laten? Of vind je het ook redelijk als iemand z'n plee maar laat overstromen omdat hij niemand over de vloer wil hebben?

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aanleg glasvezel aanleg/aansluiting ivm verhuizing

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
24 okt 2021 14:37
16again schreef:
23 okt 2021 18:53
]Er voor thuis moeten blijven is al een redelijk argument. En geen mensen over de vloer willen een tweede.
Wat is daar redelijk aan? Als er iets anders in huis moet gebeuren is het toch ook niet zo gek om thuis te blijven en iemand in je huis te laten?
MOET ??
Een volgende bewoner wil een internet verbinding, waarom zou de huidige bewoner daar effort in moeten steken?

Als de plee overstroomt bij de huidige bewoner is er wel sprake van moeten. Tenzij je liefhebber bent van waterballet en hoge waterrekening

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Aanleg glasvezel aanleg/aansluiting ivm verhuizing

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Franskia schreef:
22 okt 2021 12:50
Kreeg enige tijd geleden ook --tig aanbiedingen voor de aanleg van glasvezel als genoeg mensen meededen. Kreeg alleen de aansluiting in combinatie met een abonnement van minimaal 1 jaar. De kabel tot in de meterkast leggen kon niet zonder een abonnement af te sluiten. Dus voor mij einde oefening, ben tevreden met mijn huidige verbinding via de telefoonkabel. Het jaar lang goedkoopste abonnement was nog duurder dan achteraf aansluiten.
KPN netwerk staat geheel los van KPN provider (lastig dat ze dezelfde naam hebben). Alle providers behalve Ziggo gebruiken het netwerk van KPN netwerk.
Dus heel raar dat de aanleg gekoppeld was aan een abonnement, maar mss was de splitsing toen nog niet gerealiseerd.
Mijn dochter kreeg 1,5 jaar geleden een briefje in de bus dat er gratis glasvezelaansluiting werd aangeboden, zij is huurder dus benaderde de beheerder. Die reageerde nogal traag dus zij heeft moeite gedaan om toestemming te krijgen voor de aanleg in de woning die niet haar eigendom is.
Zelf gebruikt ze deze aansluiting niet maar voor toekomstige huurders geeft het extra keuzemogelijkheden. Wel raar dat KPN netwerk niet begint bij het benaderen van de woningbouwverenigingen en beheerders, en die van haar miste kennelijk dat het van het belang is voor de huurders (of het kan ze niets schelen). Als verhuurders samen met KPN een briefje schrijven dan kan het straat na straat snel geregeld zijn en dan hoeft KPN ook niet lomp te doen tegen huurders die onverwacht geconfronteerd worden en onder druk gezet worden.
Los daarvan tref je KPN niet met een weigering, maar toekomstige huurders (of de verhuurder, tegen de tijd dat ze door hebben dat het van belang is voor huurders).
In ons nieuwbouwcomplex heeft de aannemer beide aangelegd tot in de meterkast, daarna is het aan de eigenaren (wij hebben loze leidingen laten plaatsen, voor 't geval we zouden wisselen naar Ziggo en alsnog coax zouden willen aanleggen).
Laatst gewijzigd door HandigeHarrie op 24 okt 2021 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aanleg glasvezel aanleg/aansluiting ivm verhuizing

Ongelezen bericht door 16again »

HandigeHarrie schreef:
24 okt 2021 17:11
Alle providers behalve Ziggo gebruiken het netwerk van KPN netwerk.
Is dat zo bij Zeelandnet en Caiway? Zomaar 2 die me te binnen schieten.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Aanleg glasvezel aanleg/aansluiting ivm verhuizing

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

16again schreef:
24 okt 2021 17:17
HandigeHarrie schreef:
24 okt 2021 17:11
Alle providers behalve Ziggo gebruiken het netwerk van KPN netwerk.
Is dat zo bij Zeelandnet en Caiway? Zomaar 2 die me te binnen schieten.
Kan zijn dat ik dit niet klopt, die providers ken ik niet eens ..... :oops:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aanleg glasvezel aanleg/aansluiting ivm verhuizing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

HandigeHarrie schreef:
24 okt 2021 17:32
16again schreef:
24 okt 2021 17:17
HandigeHarrie schreef:
24 okt 2021 17:11
Alle providers behalve Ziggo gebruiken het netwerk van KPN netwerk.
Is dat zo bij Zeelandnet en Caiway? Zomaar 2 die me te binnen schieten.
Kan zijn dat ik dit niet klopt, die providers ken ik niet eens ..... :oops:
Die hebben nog een eigen kabelnet.

Gesloten