LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstappen en opzeggen planet , wordt telefoon afgesloten?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

overstappen en opzeggen planet , wordt telefoon afgesloten?

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

Ik ga overstappen van planet comfort adsl naar tele2compleet internet en bellen.
betaal nu voor internet een deel aan planet en een deel aan kpn+ een belbudgettelefoonabonnement van kpn.totaal 61,00 +daarnaast nog mijn belkosten.
Ik wil mijn tel.nr behouden.
is het voldoende als ik in de opzegbrief aan planet vermeld dat mijn adsl lijn voor overname behouden moet worden?
blijft mijn belbudget telefoonlijn dan gewoon door gaan?die zou dan door tele2 na overzetten opgezegd worden. of moet ik dit ook apart aangeven bij planet of kpn?
heb planet hierover gebeld maar daar werd ik niet wijzer van. het meisje dat ik aan de lijn kreeg wist het geloof ik ook niet zo,zei 3x wat anders.
in de voorwaarden van planet word gezegd dat bij opzeggen zowel planet als kpn word beeindigd,word hier de 2 adsl delen bedoelt en niet de telefoonabbo? :?:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: overstappen en opzeggen planet , wordt telefoon afgesloten?

Ongelezen bericht door TdeHond »

een belbudgettelefoonabonnement van kpn.totaal 61,00 +daarnaast nog mijn belkosten.
IMHO worden de ADSL delen afgesloten.
Belbudgettelefoonabonnement gaat m.i. via een analoge telefoonlijn waarvoor u, als ik u goed begrijp, apart betaalt.

Of uw nummer ook gekoppeld is aan analoge lijn weet ik niet, dat zou u bij KPN moeten navragen.

Disclaimer: ik ben niet werkzaam bij Telecombedrijf, dus aan mijn antwoord kunnen geen rechten worden ontleend.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: overstappen en opzeggen planet , wordt telefoon afgesloten?

Ongelezen bericht door BBCS »

is het voldoende als ik in de opzegbrief aan planet vermeld dat mijn adsl lijn voor overname behouden moet worden?
blijft mijn belbudget telefoonlijn dan gewoon door gaan?
tele2compleet internet en bellen is dus bellen via internet.

Als ik het goed begrijp wil je dat je ADSL van Planet behoudt tot het moment dat internet via tele2 geactiveerd wordt.
En dat kan dus niet.

Eerst moet ADSL van planet van de lijn worden gehaald, waarna tele2 deze kan overnemen.
Dan zit je inderdaad in de tussentijd zonder ADSL.

Die belbudgettelefoonabonnement van kpn zal tot het moment van het omschakelen van analoge telefonie naar tele2compleet internet en bellen gewoon actief blijven.
Als je die omschakeling geactiveerd hebt, zal het nog 1 tot 3 weken duren totdat je via internet zal gaan bellen.
betaal nu voor internet een deel aan planet en een deel aan kpn
Datgene waar je nu aan KPN betaald is voor het gebruik maken van het netwerk van KPN. Ik denk dat dit wel zo zal blijven, alleen kan ik dat niet met zekerheid zeggen.
blijft mijn belbudget telefoonlijn dan gewoon door gaan?die zou dan door tele2 na overzetten opgezegd worden. of moet ik dit ook apart aangeven bij planet of kpn?


Als het goed is zal Tele2 die opzeggingen normaal gesproken verzorgen, je hoeft dan zelf totaal niks te doen. Dus je hoeft zelf dan niet ADSL van Planet opzeggen.

Ik hoop dat het zover duidelijk is en dat al je vragen beantwoord zijn.
Zo niet, dan hoor ik het wel.

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: overstappen en opzeggen planet , wordt telefoon afgesloten?

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

Bedankt voor uw antwoorden.
Inmiddels had ik mijn opzegging voor abonnementbeëindiging bij planet al aangetekend+ontvangstbevestiging op de post gedaan voordat uw beide bericht kwam.
Ik hoop dat hij goed aankomt,want de mevrouw op het postkantoor maakte er een zooitje van met het stickervel over mijn geschreven envelope ,eerst mijn huisnummer fout voor ontvangstbevestiging/afzender,waardoor weer 1 cijfer doorgekrast, daarna antwoordnummer niet goed opgeschreven,dus weer doorkrassen,het is dat ik meekeek anders zou de brief zekers nooit aankomen.
volgens tele 2 dient adsl signaal behouden te blijven en heb ik planet opgezegd met inachtneming einde contract 20/8 en tele 2 wensdatum is vanaf 21/8. en de telefoonlijn word door tele2 opgezegd ,zo werd mij verteld.
ik zie het wel,snap er geen hout meer van.
nachtmerries heb ik er van!!! Nou eerst maar die bevestigingsbrief van planet ontvangen,weet ik in ieder geval dat ze mijn brief hebben ontvangen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: overstappen en opzeggen planet , wordt telefoon afgesloten?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Inmiddels had ik mijn opzegging voor abonnementbeëindiging bij planet al aangetekend+ontvangstbevestiging op de post gedaan voordat uw beide bericht kwam.
Dat is verstandig omdat het opzeggen door de nieuwe provider wel eens fout gaat. U heeft nu bewijs dat u heeft opgezegd ( brief erheen gestuurd en daar ontvangen)

U kunt bij:
https://www.tntpost.nl/voorthuis/site/z ... index.aspx

uw zending volgen t.m. de dag waarop uw brief wordt bezorgd.

De telefoon is bij mij ook door de nieuwe provider opgezegd wat probleemloos is verlopen bij KPN.

Note: bij mij is wel ook de analoge lijn opgeheven omdat ik nu via kabel telefoneer. Mij is nog niet duidelijk uit uw reactie of belbudget wordt opgeheven, maar ik ben bang dat u dat ook nog steeds niet weet.

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: overstappen en opzeggen planet , wordt telefoon afgesloten?

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

nee,is me nog niet helemaal duidelijk ,maar wat ik denk dat er bedoelt word is dat tele 2 mijn belbudget abonnement beëindigt nadat ik ben overgeschakelt op bellen via internet.
Ik hou mijn brief in de gaten via trackentrace ,zal morgen afgeleverd worden bij planet.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: overstappen en opzeggen planet , wordt telefoon afgesloten?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als uw analoge lijn afgesloten wordt en belbudget wordt beëindigd dan krijgt u daarvan schriftelijk bericht van KPN. Dus u komt daar vanzelf achter.

sillywalk
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2008 22:00

Re: overstappen en opzeggen planet , wordt telefoon afgesloten?

Ongelezen bericht door sillywalk »

Ik heb me laten vertellen dat het simpel is:

-Neem een nieuwe provider en zorg dat ze je telefoonnummer overnemen

-Je telefoon bij de KPN vervalt dan en de KPN geeft je automatisch een nieuw abonnement ADSL zonder telefonie. Hier zit je een jaar aan vast, maarrrr.......

- Aan je oude KPN ADSL zat je minder dan een jaar nog aan vast en je hebt niet gevraagd om een ADSL zonder telefonie, dat heeft KPN automatsch gedaan.

- Dit is een eenzijdige verandering van contractuele voorwaarden, en in dat geval kun je je nieuwe ADSL zonder telefonie contract per direct opzeggen

Ik heb me laten vertellen dat dit werkt...........

Gesloten