LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Bas-is-Boos
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2009 22:47

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door Bas-is-Boos »

Hierbij nog de link :shock:

http://teletekst.nos.nl/?112-01

Succes ermee
Bas

Lin85da
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2009 11:12

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door Lin85da »

Ik ben KPN meer dan zat!! In augustus netje de antwoordkaart aangevraagd, maar die kwam maar niet binnen. Constant gebeld met KPN: "Ja mevrouw, er is iets fout gegaan, bij deze sturen wij alsnog de antwoordkaart toe". DUS NIET! Nog een keer bellen: "Oh wat raar mevrouw, ik ga hem direct versturen". Na 3 weken (in september) kregen wij de antwoordkaart binnen en hebben deze direct verstuurd.

Vervolgens KPN gebeld om te vragen of het binnen was gekomen: "Ja mevrouw, hij is binnen en u komt in aanmerking voor een laptop. Het gaat nog zeker 8 weken duren voor u de laptop binnen hebt". Oke dan maar netjes wachten.

Na 8 weken nog geen laptop. Dan maar weer bellen:"Ja mevrouw, het gaat nog zeker 12 weken duren, in januari heeft u zeker de laptop, GEGARANDEERD!".

Ondertussen zitten wij in januari, maar nog geen laptop. Dan maar weer bellen:"Ja sorry mevrouw, alle laptops zijn op, maar we kunnen u wel 3 maanden gratis internet geven als compensatie".

WAT!!!? 3 maanden gratis internet i.p.v. een laptop (die zeker 3 a 4 keer zo duur is!!!? Dacht het niet he. Vandaag ga ik maar weer bellen, want dit is geen stijl he. 5 maanden wachten op een laptop, vervolgens is die er niet meer en dan proberen ze je af te wimpelen met 3 maanden gratis internet!!!!

Laat maar weten wanneer we actie ondernemen!!! IK DOE MEE!!!!!!

Lin85da
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2009 11:12

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door Lin85da »

Nou ik heb KPN gebeld vandaag, maar schiet er niks mee op.

Die 550 euro krijg ik niet, want daar doen ze niet aan (nadrukkelijk gezegd) Ze kunnen geen geld terug krijgen omdat het een op = op actie is. Het enige wat ze kunnen doen is het 2jarig abonnement naar een 1jarig abonnement overzetten.

Ik legde nog uit dat ik al 5 maanden zit te wachten en dat mij elke keer is beloofd dat ik die laptop krijg en ook nog OPTIJD en zelf 2X die antwoordkaart heb verstuurt.

In eerste instantie zei ze dat ik helemaal geen recht heb op die laptop, omdat ik al klant ben, waarop ik zei dat dat niet waar is omdat ik daar nog specifiek naar had geinformeerd. Zij weer navragen en ja hoor ik had er wel recht op.

Toen ging ze kijken wanneer ik die antwoordkaart had verstuurd en ze zei dat ik daar te laat mee was, waardoor ik weer onder aan de stapel kwam. Ik zei tegen haar dat dit hun fout is omdat ik het al eerder had verstuurd, maar hun zijn kwijt geraakt.... Zegt ze dat dat niet te contorleren valt en dat ze daar niks aan kunnen doen!!!

Die 3 maanden gratis internet kunnen we als ik het goed heb begrepen ook op onze buik schrijven, want DAAR DOEN ZE NIET AAN!

Ik ben er echt helemaal klaar mee en denk dat ik maar naar een juridisch loket ga.

nicky1979
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:07

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door nicky1979 »

Dit komt me allemaal wel heel erg bekend voor! vooral het verhaal van lin85da...
Ik heb begin september internet besteld bij kpn ik was niet tevreden over mijn provider en zag de actie met de laptop van kpn en dacht dan betaal ik maar iets meer per maand maar dan hebben we wel een leuke laptop erbij erg leuk voor de kids ook....ik kreeg ook netjes de modem geleverd en ook de antwoordkaart op tijd die heb ik gelijk ingevult en dezelfde dag nog retour gedaan.
Ben toen de tijd wat gaan rondneuzen op internet over deze actie en kwam toen ook deze site tegen met veel klachten dus ik wilde het gaan annuleren omdat ik het al eigenlijk niet meer vertrouwde maar daar was ik helaas te laat mee...
Heb ze toen nog gebeld om te vragen of ik wel echt de laptop kreeg en die garantie kreeg ik van ze...ik kreeg een nummer van ze door van de instantie die de laptops versturen mocht ik over een maand de laptop niet binnen hebben dan moest ik dat nummer maar bellen...maand voorbij en dus dat nummer gebeld en die vertelde mij dat hun mijn adres niet door hadden gekregen van kpn en dat ze daar echt op moesten wachten want eerder mochten ze de laptop niet versturen...ook vertelde die mevrouw mij dat er mensen waren die al 3 maanden wachtte en waarvan het adres ook nog niet was doorgegeven en dat kpn niet echt netjes hiermee omging...maar goed ik dus maar kpn gebeld en het kon nog zown 4 weken duren vanwege de drukte maar ze hadden alles nagekeken en de antwoordkaart was gewoon binnen en ik was 1 van de eerste die het had aangevraagd(bij de actie voor het internet alleen) dus het zou zeker goed komen.
Ik ging ermee akkoorrd om december af te wachten...ik had al in mijn hoods zoiets van dit word niks let maar op dat ik in januarie weer terug moet bellen...en ja hoor op 6 januarie maar weer eens gebeld....ja sorry mevrouw het was een op=op actie!!!!
Pardon???!!! ik dacht het toch niet ik heb recht op die laptop en ik zal em krijgen ook er word hier een vies spel gespeeld en dat klopt niet....ja mevrouw dan zal u een klacht in moeten dienen...gelijk maar even gedaan dus en met uiterlijk 4 weken zal ik terug gebeld worden...ik kwaad opgehangen maar later toch maar weer terug gebeld waar ik een meneer aan de telefoon kreeg die me zelfs vertelde dat ik gelijk had en zeker recht op de laptop had en hij vond dat degene die het zo verkeerd aanpakte bij kpn de laptop anders maar uit eigen zak moest betalen en hij zou erachteraan gaan...en beloofde mij om precies over een week terug te bellen om te informeren na hoe het ervoor stond en hij zou wel een bloemetje sturen(heb wel zijn naam genoteerd) nou 2 dagen later de deurbel grote doos met daarin een ontzettende grote bos bloemen rechtsreeks van de veling af...wtf heb ik daar nou aan als ze daar nou gelijk de laplop bij hadden gedaan???!!!
nou week later uiteraard niet terug gebeld dus ik zelf maar weer bellen waar ik weer kreeg te horen sorry het is een op=op actie geweest...oh ja??? en waarom word ik al 4 maanden aan het lijntje gehouden en belooft dat alles goed kom en ik wel degelijk recht heb op die laptop??
ja weet ik niet mevrouw u kunt wel een klacht indienen...ja duuhh heb ik al gedaan maar maak er nog maar 1 van dan!! ja misschien dat we dan kunnen kijken of de kosten vergoed kunnen worden van wat u verbeld heeft naar ons en dat we u tegemoet kunnen komen in wat anders.... inmiddels staan er 3 klachten....maar datum van de eerste klacht is 6 januarie en binnen 4 weken terug gebeld worden my ass...dus ik vandaag weer gebeld...wer zown bijdehand gastje aan de telefoon op=op niks aan dte doen mevrouw zal u zich toch bij neer moeten leggen want het stond ook in de voorwaarden...hmmz welke voorwaarden dan??? ik heb ze niet gehad?? heb de papieren erop nagekeken en staat toch nergens dat het om een op=op actie ging en op de brief die bij de antwoordkaart zat ook niet...
ik ben het nu ook helemaal zat!! hier moet wat aan gedaan worden want kpn loopt gewoon te fucken ik zat te denken een advocaat in te schakelen...maar ik denk nu dat ik maar een mail naar hart van nederland ga sturen...denk wel dat hun aandacht aan dit soort dingen schenken....we betalen nu een dure internet 50 euro per maand zitten er 2 jaar aan vast en krijgen er niks voor terug van wat er beloofd is!!

nicky1979
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:07

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door nicky1979 »

Beste mensen ik wil bij deze even melden dat ik een mail heb gestuurd naar hart van nederland met ook de link naar deze 7 paginas....ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden!

wladimirjoosten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2009 12:22

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door wladimirjoosten »

Via deze brief wil ik een officiële klacht indienen tegen de KPN.

Vorig jaar September is er een aktie geweest bij het afsluiten van een tweejarig Premium internet abonnement. Er zou hierbij een gratis laptop worden gegeven

Op 3 september2008 heb ik het Premium abonnement afgesloten. Eind september heb ik een brief van u ontvangen met een kaart, waarin ik nogmaals akkoord moest geven voor het tweejarige Premium abonnement. Deze kaart heb ik ingevuld met mijn akkoord en deze kaart heb ik per direct weer aan u teruggestuurd

Begin oktober heb ik met u contact gehad of een en ander binnen was. Dat werd door uw medewerker bevestigd en deze vertelde mij tevens dat de laptop na de eerste maandfactuur binnen 3 weken naar mij opgestuurd zou worden. De eerste betaling is door mij op 8 oktober gedaan.

Aangezien ik eind oktober nog niets van u had gehoord, maar ook geen laptop had gezien, heb ik eind oktober zelf nog een keer naar u gebeld of alles in orde was. De medewerker verzekerde mij ook nu weer dat alles in orde was maar dat er enige vertraging was, de laptop zou niet binnen 3 maar 8 weken verstuurd worden.

Half november werd ik ’s avonds door een medewerker van KPN gebeld of de kaart was ingevuld. Toen ik vertelde dat ik dit allang had gedaan en dat voor mij het wachten was op de beloofde laptop, werd mij verteld dat zij dan genoeg wist.

Eind november heb ik maar weer eens gebeld hoe het er voor stond en wanneer ik de laptop tegemoet kon zien. Toen werd mij verteld dat het niet 3, niet 8 maar 12 (!) weken kon duren voordat de laptop zou komen. Omdat mijn geduld nu een beetje op begon te houden heb ik deze dame gevraagd een klacht aan te maken. Dat zou zij doen en zij zou er voor zorgen dat ik terug gebeld zou worden.

En weer werd ik niet teruggebeld. Daarom heb ik begin januari weer zelf met uw organisatie gebeld. Ook deze medewerker kon niet vertellen waarom KPN de afspraak met mij niet is nagekomen. Er werd mij wel verteld dat de klacht bekend was en er werd wederom beloofd dat ik zou worden teruggebeld.

Ook dit is weer niet gebeurd. U zult begrijpen dat ik het onderhand niet meer accepteer dat ik door uw organisatie aan het lijntje wordt gehouden. Er is mij verteld dat ik recht heb op een laptop, ik was immers op tijd. Telkenmale wordt mij beloofd dat een en ander in orde komt maar tot op heden hoor of zie ik niets van uw organisatie.


Omdat ik nu al lang genoeg aan het lijntje ben gehouden en al meer dan genoeg moeite heb gedaan om er achter te komen waar de schoen wringt (de ene keer kreeg ik te horen “laptop is onderweg” de andere keer (keren) “er is wat vertraging” weer een andere keer “opdracht is verzonden aan het transportbedrijf (waar ik zelfs nog een nummer van had gekregen én die mij na dat ik belde vertelde dat KPN behoorlijk traag is met de orders) wil ik er toch echt bij u op aandringen om de gemaakte afspraak met mij na te komen.

Bas-is-Boos
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2009 22:47

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door Bas-is-Boos »

Dag mensen,

Was ik maar gestopt met 50 euro te betalen iedere maand.
Nou, dat merken ze heel snel hoor, je krijgt gelijk bijna dreigbrieven dat je moet betalen.
Ik schijn allemaal herinneringen gehad te hebben via de mail en post... verzinnennen kunnen ze wel daar bij KPN. (niet alleen laptops dus)
Maar goed, ik zat mezelf natuurlijk helemaal op te vreten, maar ik dacht zo van: Laat ik er nou gewoon weer eens blanco in gaan en mezelf gewoon weer op kosten jagen en de klantenservice van KPN bellen. Ik een kwartier in de wacht en ja hoor contact! "Mevrouw, wanneer krijg ik nu mijn laptop?" ..."Die krijgt u niet meneer, want die zijn op! Hahaha!"
Nou dan voel je je pas echt in de **** gezet!
Dus ik zeg tegen mevrouw dat dat niet de afspraak was en dat ik zonder laptop de hele zaak wil opzeggen/annuleren. Dat is goed meneer, ik verbindt u door met de afdeling die daar over gaat:
"Al onze medwerkers zijn in gesprek, we doen er alles aan u zo spoedig mogelijk te woord te staan."
Afijn 20 minuten later contact en kan weer van voren af aan beginnen.
.... uiteindelijk: "Maar meneer u heeft helemaal geen recht op de laptop, kijkt u maar op Mijn KPN, u heeft een 1-jarig contract en dus geen recht op een laptop!" Zit ik nu met een kapotte klomp.
Eerst kunnen ze me alles vertellen, weten ze alles over me, heben ze me gewoon gereset (behalve mijn rekeningen dan)
Dus ik zeg : "Mevrouw, als dit niet op een nette manier geregeld wordt dan hoef ik geen internet van jullie en hoef ik ook jullie Digitenne niet meer en ook geen vaste telefoonaansluiting van KPN!" Meneer, dat is helemaal niet de bedoeling. Ik ga u helpen. Nee, ik kan u niet helpen, maar ik ga u zeggen wat u moet doen! U moet een brief sturen naar KPN afdeling klachten......

Hiep Hiep Hoera voor KPN!

Wat raar, normaal ben ik volgens mij best aardig. Ik doe de laatse tijd zo raar.

Grtn allemaal
Bas-is-Boos

Bas-is-Boos
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2009 22:47

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door Bas-is-Boos »

Kan Mersani die op 24 Jan 2009 om 14:31 uur hier gepost heeft de kopieën van de KPN-laptop advertenties waar over gesproken wordt misschien ook posten? Zou fijn zijn. Gr. Bas


batprincess
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 11:53

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door batprincess »

Wat een herkenning, na gisteren hetzelfde leuterverhaal van de KPN te horen gekregen te hebben....
Ik heb begin november de antwoordkaart gekregen, direct opgestuurd en toen maar wachten. Half januari kreeg ik ook van een medewerker te horen dat het ca 12 weken zou duren dus maar weer geduld uitgeoefend tot gisteren....En nu zijn ze OP!!!!!
Mij werd als compensatie 50 euro aangeboden....Haha
Ik heb direct een brief gestuurd, kan niet eens een fatsoenlijk emailadres vinden op hun site, maar verwacht er eigenlijk weinig van. Ik denk dat er niets anders op zit dan dat we met meerdere mensen toch maar gaan dreigen met de consumentenprogramma's want dat zou wellicht nog kunnen helpen.
Thea

pdegroot
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2008 12:02

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door pdegroot »

Mijn ervaringen komen zeer overeen met de hier gemelde. Het bellen (en niet teruggebeld worden na een afspraak) sinds december. Aan het lijntje worden gehouden en steeds weer beloftes die niet worden nagekomen. Maar wat mij vandaag overkwam sloeg echter alles!

Ik kreeg van de lieve mevrouw van 0800 0115 te horen dat het haar bekend was dat de actie niet helemaal lekker was verlopen maar dat het een op=op actie was en helaas voor mij: de laptops zijn op!!!! maar het had KPN betaamd om mijn abonnement wel weer naar een 1 jaars periode terug te zetten. Daarmee was het wat KPN betreft afgehandeld.

De lichtzinnigheid van dit antwoord (in zowel inhoud als toon) deed mij zo wat ontploffen. Eenmaal bij zinnen vroeg ik de mevrouw (naam bij mij bekend) wat de KPN hier nu aan ging doen. Zij antwoordde "niets". Ik reageerde met de opmerking dat ik dan graag haar baas of iemand anders wilde spreken die wel kon reageren op mijn klacht. Helaas dat was niet mogelijk en ze meldde me zelfs dat zij geen klachten over deze actie aan konden (mochten) nemen!!!!! Oftewel, KPN denkt door het klachtenloket gewoon dicht te trekken voor ons dat het probleem vanzelf weggaat. Echt te gek voor woorden. In mijn helderheid vroeg ik haar nog of ik dan toch wel zeker met mijn klacht ergens anders binnen KPN terecht kon. Helaas, als ik het klachtennummer zou bellen zou ik bij dezelfde medewerkers terecht komen met dezelfde melding.

Beste redactie van Radar, volgens mij tijd voor een actie want deze arrogantie kan echt niet meer in 2009!

Ik ga de formele weg bewandelen en zal KPN aansprakelijk stellen voor de schade.

Met vriendelijke groet,

Pieter

L. Lettink
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2009 14:37

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door L. Lettink »

Ik heb sinds September Internet + Bellen Premium, we moesten overstappen en kozen voor dit. Toen kregen wij de dag erop een kaartje in de brievenbus die we weer terug konden sturen om een laptop te krijgen! Zoiets laat je als Nederlander zijnde natuurlijk niet liggen. We hebben direct de dag erna de kaart ingevuld en opgestuurd.

Eerste maand verstrijkt,
geen antwoord.

tweede maand verstrijkt,
geen antwoord.

"Nou moet ik toch eens gaan bellen waar dat ding blijft."

Bij het eerste gesprek werd me verteld dat de aflevering van de laptops
door een ander bedrijf gebeurd. Moet ik die ff bellen. Ik bel het desbetreffende bedrijf, die mij na lang wachten vertellen dat ik niet op de lijst sta.

Foutje....Kan gebeuren. Vol goede moed bel ik weer op na kpn, waar ik na 4 keuzemenu's en een paar minuten wachten een medewerker aan de lijn krijg. Na het geven van alle personalia en het hele verhaal uitgelegd te hebben, zegt de medewerker dat ze een mailtje stuurt met de vraag of ik op de lijst gezet kan worden. Ik vroeg nog of ze niet even kon bellen omdat dat sneller gaat, maar daarop krijg ik te horen dat ze dat niet mag. Oke... Hopelijk krijg ik nou in ieder geval snel me laptop.

Derde maand verstrijkt,
geen antwoord.

Vierde maand verstrijkt,
geen antwoord.

"Nou moet ik nog maar weer een keer bellen." Na het hele keuze menu en gereutel over personalia krijg ik weer een medewerder aan de lijn.
En 5 seconden later hoor ik klik aan de lijn, en is er opgehangen.
Zal de eerste medewerker wel zijn geweest, die dacht:" Oeps...lastige klant, niets voor mij"

Enigzins geergerd bel ik terug naar kpn. De receptionist neemt op, vraagt wat mijn probleem is, en verbindt me door. Ik leg, na het geven van mijn personalia nog eens uit wat het probleem is, en zeg dat ik hem nou toch eigenlijk wel wil hebben, en dat zij dat maar moeten regelen. Krijg ik weer te horen:" Sorry meneer, wij mogen niet bellen"
Hier heeft u een 0900 nummer...die moet u maar bellen."

Een heel ander nummer als van het transportbedrijf, en ze hadden ook nog nooit van die actie gehoord. Ik moest kpn maar weer bellen.

Ik heb ondertussen een paar mails gestuurd, die beantwoord werden met mails waarin mij verteld werd dat ik het transportbedrijf maar weer
moest bellen.

En opeens trof ik daar een goede werknemer, die nadat ik het verhaal en de personalia gegeven had ontzettend schrok, zich verontschuldigde
en vroeg of ik een moment had. Na een tijd stilte, waarin hij rondbelde en ze werk deed, kreeg ik van hem te horen dat het inderdaad niet kon zoals dat gegaan was. Hij zou van mijn klacht (die intern dus al bekend was) een speciale klacht maken zodat ik voorrang kreeg of iets dergelijks. Ik kreeg ook te horen dat ik een van de eerste was die de antwoordkaart had teruggestuurd.

Na twee weken werd ik gebeld, dat er een monteur langskwam. ik heb de arme man een kop koffie aangeboden, en gezegd dat ie voor niets is gekomen. Hij hoefde geen koffie.

Na nog een lange tijd gewacht te hebben heb ik nog maar weer een mailtje gestuurd waarin ik zei dat ik er moe van werd dat ik niet degelijk geholpen werd. En dat ik dacht dat KPN me niet verder ging helpen omdat ze dachten dat ik dan vanzelf zou stoppen.

Mogen jullie raden wat ik voor mail terug kreeg:

Onze excuses.
U kunt dit nummer bellen : 0348.......

U kunt wel begrijpen dat je frustratie je dan parten gaat spelen.
Nou vraag ik mij af wat je eraan kunt doen als zoiets gebeurd met jou.
Is er wettelijke bescherming tegen dit soort praktijken? Kun je de gemaakte kosten (&tijd) verhalen op zo'n bedrijf? Na 6 a 7 keer bellen en 4 a 5 mailtjes mag je toch verwachten dat ze het wel op willen lossen?

Zijn er nog meer mensen met dit probleem? Zoja, hebben jullie uiteindelijk wel een laptop gehad?

Je mag toch verwachten dat KPN, als ze zoiets beloven, ook zorgen dat het bij jou terrechtkomt, en dat je er niet altijd zelf achteraan hoeft te gaan?
Ik ga KPN in ieder geval binnenkort nomineren voor een IJSKOUDE DOUCHE!!!!!!!!!!!!!!
---------------------------------------------------------------------------------
Mag ik alle reageerders hier erop attenderen dat als er meer mensen zijn met zo'n ONDERWERP over KPN er misschien wat aan gedaan wordt.
Ik bedoel te zeggen dat je je ervaringen misschien beter ook nog als los FORUMONDERWERP kan plaatsen. Dan is de lijst KPN klachten aanzienlijk langer. Mijn onderwerp staat ook nog nieuw boven dit onderwerp.

Is er ook iemand die weet of hier gerechterlijk iets aan te doen is? Je zou namelijk wel zeggen dat het voor KPN goedkoper is om voor ieder een nieuwe laptop te betalen dan een nieuwe laptop + gerechtskosten te betalen.

Ik blijf in ieder geval volhouden en lastig zijn, totdat ik hem binnenheb. Als jijzelf je rekening niet betaald, weten ze je namelijk ook altijd te vinden. Ik wens eenieder hier veel succes, en ik hoor t nog wel.

Groetjes Leendert Lettink

PS: IK HEB KPN EEN LINK VAN TROS RADAR GESTUURD ZODAT ZE WETEN DAT WIJ WETEN DAT ZIJ HET WETEN ^^

lindalee
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 sep 2008 09:12

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door lindalee »

En of dat bekend klinkt.
Bij mij waren ze de antwoordkaart die ik in september had opgestuurd kwijtgeraakt maar ik hoefde geen nieuwe op te sturen want dat duurde dan langer. Omdat ik zei dat ik een kopie van mijn antwoordkaart had gemaakt. Ze zou een klacht indienen. Dat was eind november. Ik zou terug gebeld worden wat natuurlijk niet gebeurde ( ja ze belden wel even om te vragen of ik de kaart ook wel had ingevuld en opgestuurd. Jazeker had ik die opgestuurd dat stond toch al in de klacht.) Begin januari hebben ze weer een klacht erover ingediend omdat ik allang bericht had moeten ontvangen volgens hun, en of ik ook wel geregeld naar het bedrijf had gebeld die de laptops bezorgen? Natuurlijk heb ik geregeld gebeld maar ik stond er nooit op de lijst. Ik heb tot nu nog steeds niets er over gehoord. En dat ik weken lang zonder telefoon zat door hun fout daar hoor je ze ook niet meer over. En als je belt moet je maar afwachten tot je bericht krijgt allleen gebeurt dat dus nooit.
En over al de andere problemen heb ik het dan niet eens.

pdegroot
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2008 12:02

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door pdegroot »

Even een update op mijn berichtje van hierboven. Ik kreeg vrij snel na dit berichtje een brief van KPN met een nieuw soort antwoordkaart. Ik diende deze binnen 7 dagen getekend te retourneren om alsnog in aanmerking te komen voor de laptop. Dit heb ik aangetekend gedaan en op de dag van ontvangst door KPN werd ik 's avonds gebeld door KPN dat de laptop binnen 7 dagen geleverd zou worden. Dat werden er uiteindelijk 8 maar dinsdag stond de postbode er bij mij mee op de stoep. Super!

Beste KPN alsnog bedankt maar dit had natuurlijk ook in een keer goed gekund.

Pieter :D

peer47
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2009 14:15

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door peer47 »

Beste reageerders,

Ik dacht dat ik alleen stond met mijn frustraties jegens KPN, maar ik zie hier allemaal lotgenoten. Ik herken bijna alle opmerkingen, reacties en stel voor de actie te steunen om KPN juridisch EN via Radar aan te pakken. Wat ze hebben gedaan is minimaal misleidende reclame maken, maar ik vraag me af of er conform het Nieuw Burgerlijk Wetboek ook geen overtredingen zijn begaan. Ik had immers het 2 jarig abonnement onder hun condities (prijs) nooit geaccepteerd als ik duidelijk had geweten dat er geen laptop zou worden verstrekt. Ik heb in september wel een voucher ontvangen en ingestuurd en ben daarna, na ettelijke telefoongesprekken, 5 maanden aan het lijntje gehouden dat de laptop onderweg was en dat ik ER RECHT OP HAD!! Er waren aleen problemen door de grote hoeveelheid aanvragen en met de distributie. Ook ik heb het nummer van dat ditributiebedrijf ontvangen maar die waren niet erg blij met die actie van KPN want zij werden nu als de boosdoeners aangewezen.
2 weken geleden is er door KPN klantenservice een klacht aangemaakt omdat zij letterlijk vertelden dat ik recht had op die laptop of anders een compensatie omdat ik aan alle voorwaarden had voldaan die golden voor de Gratis laptop actie in 2008. Ik heb mijn mobiel nummer doorgegeven op hun verzoek zodat de afdeling die hiermee belast was mij kon bellen. Gisteren maar weer zelf gebeld, want jullie raden het al....geen reactie. En toen kreeg ik op een hoogst onbeschofte wijze van een medewerkster te horen dat het een OP=OP actie betrof en dat er geen compensatie werd gegeven. Maar ze hadden mijn abonnement omgezet naar een 1 jarig abonnement en ik kon ook altijd gratis downgraden naar een goedkoper abonnement. Ja, dank je de koekoek , dat snap ik zelf ook wel, maar dat is niet hetzelfde als een gratis laptop beloven en TOEZEGGEN bij de aanvraag van een 2 jarig abonnement in augustus 2008. Ik heb de originele mail van KPN van augustus gelukkig bewaard en ook alle andere mailtjes maar daarin wordt absuluut niet vermeld dat het een OP=OP actie betreft. Aleen de afloopdatum van de actie (15 september).
Graag wil ik me aansluiten bij diegenen die via Radar KPN een koude douche willen geven en misschien moeten we ook collectief KPN aansprakelijk gaan stellen en onze beloofde laptop gaan opeisen!!

L. Lettink
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2009 14:37

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door L. Lettink »

SAMENVATTING BIJ DE PS ONDERAAN DEZE REACTIE

Beste mensen,

Ik ben beroofd van mijn reden om op KPN te klagen.
Bij deze wil ik vermelden dat ik de laptop binnengekregen heb.
Ik heb de kpn 1 keer per week aan de lijn gehad, eerst was ik nog vriendelijk en werd ik vriendelijk afgewimpeld.
Als ik een email stuurde kreeg ik het antwoord dat ik het 0348 nummer maar moest bellen, of dat het een op=op actie was.

Bij het laatste gesprek heb ik op een barse toon (nog wel beleefd, maar met merkbare ontevredenheid) te kennen gegeven dat ik naar die laptop GOEDSCHIKS of KWAADSCHIKS zou krijgen, en dat ze van hun probleem niet mijn probleem moesten maken. Ik heb verder gezegd dat die OP=OP actie niet op de antwoordkaart vermeld stond, en dat dat in de rechtzaal ook niet zou blijven staan. Ook heb ik hun herhaaldelijk nog even met hun neus op hun slechte klantenservice gedrukt en dat mensen daar ontzettend veel stress van kunnen krijgen.
(maak duidelijk dat je volhoudt, en klaag genoeg zodat ze je niet vergeten). KPN zit fout met deze actie en dat weten ze wel.

Ze hebben (denk ik) gewoon zoiets van:" Als wij die mensen die nog geen hebben, zo lang mogelijk laten verrekken, vergeten ze t wel."

Dus mensen bij deze:"Bel iedere week minimaal 1 x op, waarbij je waarschijnlijk het hele verhaal keer op keer weer moet vertellen. Als je iedere week een beetje meer ontevreden klinkt (!!!niet schelden ofzo!!!)
dan zullen ze uiteindelijk wel over de brug moeten komen. (DIT IS GEEN GARANTIE!!! VOOR MIJ WERKTE HET IN IEDER GEVAL WEL)
Let op dat je die kaart wel op tijd verstuurd moet hebben en aan alle andere eisen voldaan moet hebben.

Verder zul je naar een rechtswinkel OF deurwaarder kunnen gaan.
Daar zullen dan in geval van de deurwaarder nog weer extra kosten overheen komen. Dat zij JOU wel weten te vinden als JIJ je rekening niet betaald doet het ook erg goed.

Nu ga ik echt stoppen, want ik moet nog een brief naar KPN klantenreacties schrijven dat ik tevreden ben over me laptop, maar de kosten voor de vele gesprekken NIET ga betalen omdat dat door hun slechte klantenservice komt.

Maar....
DE AANHOUDER WINT!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik wens iedereen bij deze veel succes, en als er nog vragen zijn:
ik lees deze poll bij iedere nieuwe reactie

Succes


Leendert Lettink
_____________________________________________________________________________________________________________________________
PS: OP=OP IS NU BEWEZEN LARIEKOEK. Ik heb OP=OP op me bord gekregen bij veel gesprekken/mails maar IK HEB NU TOCH EEN LAPTOP.
Desnoods gebruik je mij als voorbeeld.
_____________________________________________________________________________________________________________________________

peer47
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2009 14:15

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door peer47 »

PS: OP=OP IS NU BEWEZEN LARIEKOEK. Ik heb OP=OP op me bord gekregen bij veel gesprekken/mails maar IK HEB NU TOCH EEN LAPTOP.
Desnoods gebruik je mij als voorbeeld.
Bedankt voor dit verhelderende bericht. KPN heeft zich tot nu toe beroepen op de tekst "zolang de voorraad strekt". Alleen stond dat zinnetje in de voorwaarden en NIET bij de advertentie en ook niet bij de aanmeldingsbevestiging. Toch zou dit zinnetje een juridisch struikelblok kunnen vormen waarbij KPN een leger van juristen kan inzetten terwijl de doorsnee particulier de juridische strijd zou moeten gaan staken als er een kosten/baten analyse op los zou worden gelaten.

De advocaat die ik hierover heb benaderd ziet wel genoeg mogelijkheden in een procedure maar geeft duidelijk aan dat het vormen van een collectief de beste (en goedkoopste) oplossing is, omdat de kosten dan kunnen worden verdeeld.

Nu creeert KPN echter een probleem voor zichzelf. Mijnheer of mevrouw L. Lettink heeft dus na veel klagen alsnog de laptop gehad ondanks het eerder gemelde OP=OP verhaal. En dat maakt alles een stuk eenvoudiger want nu wordt er duidelijk met 2 maten gemeten en dat kan en mag niet. Ik raad inderdaad iedereen aan het advies van L. Lettink op te volgen en stuur ook een brief naar KPN klantenservice te Den Haag waarin het geheel zal moeten worden verteld en waarin geeist wordt dat de laptop alsnog zal moeten worden geleverd. Ik ben blij dat L Lettink toestemming geeft om zijn of haar ervaringen te mogen gebruiken. Als KPN desondanks toch weigert gehoor te geven aan de eis tot levering dan denk ik dat we als collectief een hele goede kans maken om bij de rechter alsnog ons gelijk te krijgen, mede gestoeld op bovenstaande feiten. Dit muisje krijgt duidelijk nog een lang staartje!!

L. Lettink
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2009 14:37

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door L. Lettink »

Hallo allemaal,

Ik denk inderdaad dat jullie collectief meer kans maken. Hiervoor zou iemand eigenlijk een tel.nr op moeten richten of een website of iets dergelijks waar mensen met deze klacht zich kunnen melden. Dan zou je de rechterlijke stappen beter kunnen coordineren en het scheelt iedereen weer wat centen. Juristen en Advocaten zijn ook duur.

!!!!!!!!!!!!!!!! Ik kan via deze site wel op hoogte worden gesteld dmv mail als ik eventueel moet getuigen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als het tot een rechtzaak komt, bedenk wel even dat die bonnen ERGENS nog terug te vinden moeten zijn:
-mensen die het NIET ingestuurd hebben/ gekopieerd hebben
-die bonnen zijn ook ergens bedrukt. Met een rechterlijk bevel zal te achterhalen zijn waar dat dat is en kun je de originelen opvragen.
(Ik acht KPN niet eerlijk genoeg om het origineel te laten zien)
- zoek eventueel bij de andere providers die de reclame nog op de site hebben, ( die nu dus niet meer kloppen/gewijzigd zijn door KPN) wanneer deze reclamebestanden voor het laatst gemuteerd zijn! De laatste wijziging zal dus laten blijken wat er werkelijk op de antwoordkaart stond.

Bovendien denk ik trouwens dat een rechter het wel verdacht zal vinden als KPN niet met die ORIGINELE (ongewijzigde) ANTWOORDKAART kan komen.

Ik weet niet tot wanneer die actie liep, weet ook niet meer of dat ook vermeld stond op de antwoordkaart, maar als je voor de 15 september opgestuurd hebt zit je in ieder geval zeker goed.

LET OP!!! Als jij al een andere vorm van genoegdoening gekregen EN GEACCEPTEERD hebt, ben je waarschijnlijk het bokje en krijg je niets!!!!

Je kan ook proberen het in de uitzending van Kassa!, TROS RADAR of een ander dergelijk consumentenprogramma te krijgen.
Als je die programma's namelijk bekijkt zie je dat de uitgenodigde bedrijven vaak toch voor de bijl gaan en het netjes op moeten lossen.
Of ze reageren helemaal niet, en laten afweten, maar dan kan heel Nederland zien wat een fijne klantenservice KPN heeft.

Voor mij heeft genoeg contact opnemen in ieder geval gewerkt.
Als jij door laat schemeren dat je die laptop gaat krijgen, goedschiks of kwaadschiks (LETTERLIJK CITAAT UIT MIJN LAATSTE GESPREKKEN) en hun argumenten van tafel weet te vegen, dan zul je toch wel geholpen worden denk ik. Da's in ieder geval toch goedkoper dan rechtzaak of iets dergelijks.

Zorg in ieder geval dat je NIET VERGETEN WORDT. Zeg je in het volgende telefoongesprek gewoon dat je gelezen hebt op deze site dat ik wel een laptop gehad heb (op woensdag 5 maart 2007). Laat ze dat maar eens uitleggen :P

mayra
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2009 11:58

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door mayra »

Beste allemaal,

Na al jullie klachten over dit onderwerp te hebben gelezen kan ik mij alleen maar bij jullie aansluiten.
Ook de antwoordkaart van ons is niet ontvangen, de laptops waren op, er was een vertraging ontstaan en ga zo maar door.
Wel had ik bij verzending een verzendbewijs gevraagd wat ik inmiddels heb gescand en naar KPN heb gemaild op hun verzoek.
Nog steeds wacht ik op antwoord en heb ik net weer een mail verstuurd dat ik alles maar ga stopzetten en opzeggen (internet, vaste telefonie, mobiel, digitenne) omdat de KPN doodsimpel in gebreke blijft.
Als een groot gerenommeerd bedrijf als de KPN zo met zijn klanten omgaat dan is het einde zoek.
Het lijkt mij een goed idee om dit probleem collectief aan te pakken zoals op dit forum al voorgesteld word.
Is hiertoe inmiddels al stappen ondernomen en zo ja, hoe kan ik mij hierbij aansluiten.
Zo nee, ik ben best bereid dit op mij te gaan nemen al zou ik niet weten hoe.
Tips zijn dus altijd welkom en hulp ook, samen sta je sterk.
Laat wat horen en we gaan ervoor!

lindalee
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 sep 2008 09:12

Re: Geen antwoordkaart ontvangen voor gratis laptop IPB Premium

Ongelezen bericht door lindalee »

Zoals verwacht krijg ik geen laptop. Ze behandelen geen klachten meer erover ook al wacht ik al maanden op antwoord. Als ik zeg dat die klacht al lang geleden is ingediend (vorig jaar oktober) en dat ik ervoor ook al steeds gebeld heb wordt je afgewimpeld op een botte manier.
Mij werd al meerdere keren gezegd 'U wordt vandaag nog voor vijf uur gebeld door de afdeling die over de laptops gaat'. Natuurlijk gebeurde dat niet. Opzeggen kan ook niet. Dat accepteerden ze niet werd me doodleuk verteld. Ik zal moeten wachten tot oktober. KPN is waardeloos.
Ik ben blij als ik dit kan opzeggen. :evil:

Gesloten