LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] goed alternatief voor UPC

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door brenda229 »

we kregen 10 sept een prachtige brief, maak gebruik van upc.
Alles was geregeld voor ons nieuwbouw huis en hoefde ons nergens zorgen te maken, alleen even aan te melden.
Na tig telefoontjes en 1 maand verder en meerdere keren beloofd terug te worden gebeld (wat dus nooit gebeurd!)
Ben ik het spugzat, met mij al meerdere buurtbewoners.
We zoeken een alternatief, wie heeft goed advies.

UPC echt koude douche!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door agro »

Neem voor telefoon en internet een ADSL provider, er zijn er legio welke beduidend goedkoper met hogere snelheid dan de firma list en bedrog.

Voor tv kan je kiezen voor bv digitenne of interactive tv van kpn (als beschikbaar is in de regio waar je woont) voor dat laatste heb je een adsl aansluiting nodig.
Nog een mogelijkheid is satllietontvangst, middels cardsharing kan je op meerdere tv's ontvangen op slechts 1 abonnement.
Voor het laatste heb ik veel info beschikbaar.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Als het mogelijk is (maar dat weet ik niet) maak gebruik van glasvezel, hoef je die adsl troep ook niet te gebruiken.
En over Digitenne zijn de meningen verdeelt.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door agro »

En over Digitenne zijn de meningen verdeelt.
Ik heb alleen de mogelijkheden weergegeven, heb geen ervaring met digitenne of interactive tv.
Heb zelf satellietontvangst met cardsharing wat prima bevalt.
Als het mogelijk is (maar dat weet ik niet) maak gebruik van glasvezel, hoef je die adsl troep ook niet te gebruiken.
Ook kpn is volop bezig om het kopernetwerk te vervangen door glasvezel en zal binnen afzienbare tijd gerealisserd zijn.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Wat is afzienbare tijd.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door agro »

Wat is afzienbare tijd.
Volgens berichten zou binnen 3 jaar heel nederland verwezenlijkt moeten zijn.
zie: http://www.telecomwereld.nl/n0002447.htm

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Zo binnen 3 jaar dat is snel, maar ik geloof dat brenda hier helemaal niks aan heeft.
Brenda verkijk je overigens niet op de snelheden van adsl, want dat is nml niet gegarandeert.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door agro »

Brenda verkijk je overigens niet op de snelheden van adsl, want dat is nml niet gegarandeert.
Er is geen enkele provider die zijn snelheden garandeerd.
Bovendien zal bij een adsl verbinding de opgegeven snelheden makkelijker haalbaar zijn (mits men minder dan 5 km vanaf de certrale woont) omdat de verbinding niet gedeeld hoeft te worden met andere gebruikers uit de wijk of straat wat bij een kabelaansluiting wel het geval is.
maar ik geloof dat brenda hier helemaal niks aan heeft.
Hoezo niet, men kan zodra het glasvezel netwerk er is toch makkelijk overstappen dan, men blijft immers toch bij dezelfde provider.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Tja dus op dit moment heeft ze er geen zak aan.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door agro »

Tja dus op dit moment heeft ze er geen zak aan.
Hoezo heeft ze niks aan adsl, (eventueel internet + bellen) alles is beter dan de troep die de firma list en bedrog heeft.
Bovendien zijn er legio providers welke beduidend goedkoper met hogere snelheid zijn dan de firma list en bedrog, en waarbij service niet iets is wat in het woordenboek moet worden opgezocht.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door brenda229 »

nog tips welke ik het beste kan nemen?

en is digitenne wat of niet?
Zou ik dan de combi kunnen maken van internet+bellen van een provider en apart digitenne?

gr brenda

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door brenda229 »

digitenne is voorradig.
is telfort bellen en internetten iets?

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Dual-play klanten van prijsvechter Telfort worden al maanden geplaagd door herhaaldelijke uitval van en mankementen aan de vaste telefoniedienst die via het internet loopt (Voice over IP). Ook vandaag was het weer mis. Op de website van Telfort zelf wordt de afgelopen tijd regelmatig melding gemaakt van storingen, die telkens weer de status 'opgelost' krijgen, om uren of dagen later weer op te treden.

30+ storingen
Diverse internetfora bieden meer inzicht in de frequentie van de interrupties en de frustraties er over. Soms ligt de telefoondienst helemaal plat, dan weer kunnen klanten wel gebeld worden maar zelf niet bellen of omgekeerd, andere keren worden gesprekken onverklaarbaar na seconden of minuten afgebroken. Door de talloze foutmeldingen gaan abonnees in arren moede aan hun modem rommelen, wat soms lijkt te helpen, al wordt het door Telfort afgeraden.

Voipserversoftware
Nadat Telfort eerder sprak van incidenten erkent het bedrijf tegenover Webwereld dat de ip-telefonieproblemen structureel zijn. Een woordvoerster zegt: "We hebben de laatste tijd problemen met de software van onze voipservers. We werken samen met de leverancier aan een oplossing, maar de grondoorzaak is nog steeds niet bekend."

En er is nog geen eind in zicht. "Door de werkzaamheden kan het zijn dat ook de komende tijd nog meer kortstondige storingen optreden, maar we werken aan een oplossing. Binnenkort moet het echt stabiel zijn."

Geen collectieve compensatie
Telfort overweegt niet om haar vaste belabonnees en bloc te compenseren voor de talloze interrupties, zoals bijvoorbeeld XS4All in juni van dit jaar deed na een langdurige netwerkstoring. "Klanten compenseren voor geleden schade doen we in principe alleen op individuele basis", aldus de zegsvrouw van Telfort.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Mischien ligt het wel aan sommige klanten agro.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door agro »

Mischien ligt het wel aan sommige klanten agro.
Is topicstarter er dan ook een van???
Tot voor kort waren er alleen al voor de firma list en bedrog een 2 tal forums geopend waarbij er meer klachten waren voor deze alleen dan voor alle andere providers samen.
Laatst gewijzigd door agro op 09 okt 2008 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Problemen kan je overal hebben he, en ik geloof niet dat de topicstarter een gefrustreerd vrouwtje is naar UPC. (of wel Brenda)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door agro »

nog tips welke ik het beste kan nemen?

en is digitenne wat of niet?
Zou ik dan de combi kunnen maken van internet+bellen van een provider en apart digitenne?
Misschien is tele2 iets, ze bieden een hoge snelheid met free bellen naar vaste nummers tegen scherp concurerende prijs, wil je echter een goede service dan is mogelijk xs4all iets, deze zijn wel duurder.
Je kan voor internetplus bellen een andere provider nemen en daarnaast digitenne.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

idd xs4all is een prima keus, tele2 kan ik niks over zeggen.
Wat overigens ook een prima provider blijkt te zijn is Solcon, en volgens mij kan je daar een compleet pakket bestellen.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door brenda229 »

dank je wel voor jullie reacties.

Ik ben jaren klant geweest van UPC nooit problemen gehad.

Nu heb ik wel de balen aangezien ik totaal al 3 uur aan de telefoon heb gehangen en de beloftes dat ik wordt teruggebeld niet wordt nagekomen.

Gefrusteerd nog niet! Want zover laat ik het niet komen, maar omdat ik altijd tevreden ben geweest, had ik zoiets van nemen gewoon weer upc. Maar daar kom ik nu op terug.

dank je wel voor jullie alternatieve, ga eens kijken welke beschikbaar is.

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: goed alternatief voor UPC

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

we kregen 10 sept een prachtige brief, maak gebruik van upc.
Alles was geregeld voor ons nieuwbouw huis en hoefde ons nergens zorgen te maken, alleen even aan te melden.
Na tig telefoontjes en 1 maand verder en meerdere keren beloofd terug te worden gebeld (wat dus nooit gebeurd!)
Ben ik het spugzat, met mij al meerdere buurtbewoners.
We zoeken een alternatief, wie heeft goed advies.

UPC echt koude douche!
Beste Brenda,

Het spijt me dit te lezen. Uw ervaringen komen niet overeen met de service die wij onze klanten willen bieden. Mocht u daar nog voor open staan, dan wil ik graag kijken of ik iets kan betekenen. In dat geval zou ik u willen verzoeken een e-mail te sturen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare Team

Gesloten