LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbeschoft gedrag UPC

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
fannieklm
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2009 14:13

Onbeschoft gedrag UPC

Ongelezen bericht door fannieklm »

Al maanden zijn wij aan het steggelen met UPC over de kosten van de draadloze modem. Er staat namelijk op hun site dat deze door nieuwe abonnees niet betaald hoeven worden. bij Mijn bestelling van het totaal pakket met digitale tv, internet en telefonie heb ik dit ook aangegeven en is dit (op band) aan mij bevesigd dat ik deze niet hoefde te betalen.
Maar jullie voelen em natuurlijk al aankomen: deze werd wel vroilijk gefactureerd. na herhaaldelijk bellen en vragen naar het afluisteren van dat bandje gebeurde er niks. we werden wel aangemaand voor het openstaande bedrag. We hebben hun bedrag gestorneerd en het juiste bedrag overgemaakt.
Na een tijdje een klachten brief gestuurd:

Betreft: Klacht

Klantnummer: 6295416

Helmond, 17 augustus 2009

Geachte heer/mevrouw,

Na herhaaldelijk telefonisch contact willen wij op dit moment onze klacht schriftelijk bij u neerleggen en u tevens in gebreke stellen.

Op 1 mei hebben wij een bestelling gedaan voor een totaalpakket bij uw organisatie. Wij wilden graag draadloos internet, en hadden op uw site gevonden dat als nieuwe pakket klant hier niet voor betaald hoefde te worden. Dit hebben wij ook zo aan de verkoopster doorgegeven. Zij had van deze regeling nog niet eerder gehoord, maar nadat zij mee heeft gekeken op de site kon ze niks anders als ons gelijk geven. Bij het opnemen van de bestelling op het bandje (wat ik toen een goede oplossing vond) heeft zij dit ook nog een keer bevestigd. Mocht er onverhoopt toch iets misgaan, dan konden wij aan het bandje refereren.

En helaas, het ging mis. Bij de eerste bevestigingsbrief stonden de kosten van € 59,- toch vermeld. Wij hebben op dat moment gebeld met de klantenservice en gerefereerd aan het bandje. Er zou een aanvraag gedaan worden om het bandje te beluisteren en dan zouden we teruggebeld worden. Toen na levering de eerste factuur kwam stonden hier ook weer de €59,- op voor het draadloze modem. Wederom hebben wij gebeld met de vraag hoe het nu stond met het beluisteren van het bandje. Helaas was zelfs de aanvraag niet gedaan… Dat zou nu meteen in orde gemaakt worden. Wij zouden terug gebeld worden. Wij hebben vervolgens het bedrag dat afgeschreven was gestorneerd en het in onze ogen juiste bedrag terug overgemaakt.

Vervolgens werden wij door een automatisch bandje gebeld. Er stond nog een bedrag van €59,- open en de vraag was of wij het er mee eens waren. Wij hebben op dat moment gekozen voor de optie nee. Het bandje meldde ons dat we zo spoedig mogelijk terug gebeld zouden worden.
Het eerst volgende wat we van jullie hoorde was de aanmaning die ons gestuurd werd. De €59,- werd verhoogd met €1,15 administratiekosten en wanneer we niet binnen 1 week zouden betalen zouden er nog €20,- incassokosten bijkomen. Wederom hebben wij gebeld en gevraagd naar de status van het bandje dat afgeluisterd zou worden. En tot onze verbazing was hier weer niets mee gedaan. Wij hebben toen gevraagd naar een supervisor en de jongen aan de telefoon verzekerde ons dat hij iets te zeggen had. Hij zou zorgen dat hij naar het bandje ging luisteren en verzekerde ons binnen de termijn van de herinnering (1 week) iets laten weten. Dit is dus ook niet gebeurd. Op dat punt zitten we nog steeds.

De laatste factuur kwam met een acceptgiro (waar wij nooit om gevraagd hebben) en daardoor een verhoging van € 0,81. Ook dat vinden wij niet de correcte manier van zaken doen. Onze claim bestaand dan ook uit het volgende:

Kwijtschelding van:
Kosten draadloze modem: €59,-
Herinneringskosten: € 1,15
Incassokosten: €20,-

Restitutie van:
Telefoon kosten: €15,-
BTW draadloze modem : €11,21
Administratie kosten Acceptgiro: € 1,-
Kosten aangetekende brief: € 8,15

Graag ontvangen wij binnen 4 weken een schriftelijke reactie van u (per post of per mail), anders zullen wij deze claim bij de geschillencommissie neerleggen. Het klachtengeld van €50,- dat wij vervolgens moeten betalen en de eventuele posttarieven zullen wij dan ook meenemen in deze claim.

Tevens willen wij van de gelegenheid gebruik maken dat wij het erg misleidend vinden om als bedrijf dat handelt met consumenten bedragen exclusief BTW te gebruiken, zonder dit duidelijk te melden.

In afwachting van uw reactie verblijven wij.

Met vriendelijke groet,


Deze hebben wij aangetekend verstuurd met handtekening retour. Deze hebben wij teruggekregen, dus de 4 weken gingen in.

Nu vanochtend hebben ze ons gewoon afgesloten, zonder enige melding vooraf...
Na wederom bellen blijkt het beleid van UPC te zijn: eerst betalen, daarna zien we wel verder. Terwijl ik ze nog een dag wilde geven mij weer terug aan te sliten....

Dus heb ik maar even met de geschillencommissie gebeld en dit is gelukkig reden genoeg om de procedure nu al in te zetten en niet de rest van de 4 weken af te wachten.

Het is belachelijk dat zij ons zonder enige melding zomaar afsluiten. en al helemaal omdat onze klacht daar al ligt en zelfs in mijn dossier te vinden was.....
Echt belachelijk....

Vanavond gaat de documentatie naar de geschillencommissie eruit. En een brief aan UPC om ze op de hoogte te bregen van dit feit. en die factuur van september blijft voorlopig nog maar even op mijn bureau liggen denk ik. Ze kunnen me immers maar 1 keer afsluiten :mrgreen:

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: Onbeschoft gedrag UPC

Ongelezen bericht door marjorin »

Vervolgens werden wij door een automatisch bandje gebeld.
Echt waar? Wat vreselijk typisch UPC. Ik vraag me weleens af of daar überhaupt echte mensen werken.

werink
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2009 19:07

Re: Onbeschoft gedrag UPC

Ongelezen bericht door werink »

Wat toevallig dat ik dit bericht tegenkom. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met UPC en ook de aanleiding was nagenoeg identiek.

In juni of juli van dit jaar heb ik gebeld met de UPC klantenservice om mijn abonnement ‘UPC Digital TV’ op te zeggen. Tijdens dat telefoongesprek heeft de betreffende medewerker opgemerkt dat ik ook een UPC internetabonnement met een nogal trage downloadsnelheid. Ze gaf toen aan dat ik een nieuw internetabonnement kon afsluiten tegen nagenoeg hetzelfde maandtarief, doch met een beduidend hogere snelheid. Tot slot deelde ze mij mee dat ik, geheel kosteloos, een nieuwe router toegestuurd zou krijgen als ik het nieuwe internetabonnement afsloot. Op dit aanbod ben ik ingegaan.
Vervolgens heeft de medewerker de afsluiting van het nieuwe internetabonnement auditief geregistreerd. Tijdens de auditieve registratie heb ik voor de zekerheid herhaald dat de nieuwe router gratis zou worden verstrekt. De medewerker heeft dit, ten tijde van de auditieve registratie, beaamd.

Het vervolg van het verhaal is identiek aan 'fannieklm'. Mijn brief heb ik echter nog niet aangetekend gezonden maar slechts via het contactformulier op internet aan UPC gezonden. Moet ik alsnog de brief aangetekend versturen? Ik heb die brief ook gemaild aan [email protected] en ga het dinsdag a.s. faxen naar hun algemene faxnummer.

Ik hoop dat fannie de ontwikkelingen in haar zaak hier blijft posten. Ik zal dat iig zeker doen.

Klavertjevier
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2009 18:42

Re: Onbeschoft gedrag UPC

Ongelezen bericht door Klavertjevier »

Ik heb toevallig ook behoorlijke problemen met UPC:
Enige tijd geleden heb ik bij UPC geïnformeerd over de mogelijkheid om een pakket te nemen aangezien ik ging verhuizen. Aangezien de vorige eigenaar van mijn nieuwe huurwoning een betalingsachterstand had, werd mij gevraagd om gegevens op te sturen zodat UPC kon zien dat ik de nieuwe eigenaar was. Er werd mij beloofd dat ik de volgende dag teruggebeld zou worden om te bespreken wat voor pakket ik kon nemen en wat de kosten, etc, zouden zijn. Dit is echter nooit gebeurd.

Toen ik de sleutel van mijn nieuwe woning kreeg, lag er in de brievenbus een afgiftebewijs van een pakket bij het postkantoor. Dit bleek een UPC pakket te zijn met internet en TV terwijl ik dit niet eens besteld had!! Zodoende heb ik nooit aan de deur kunnen weigeren. Vervolgens heb ik het pakket retour gestuurd. Maar toen kreeg ik wel een rekening van UPC. Dit klopt natuurlijk van geen kant. Na verscheidene keren gebeld te hebben bleek dat jullie UPC mijn pakket ‘kwijt’ was en dat ik de retourbon maar op moest sturen.
Nadat ik de retourbon opgestuurd had, werd ik gebeld met de mededeling dat UPC mijn brief ontvangen had , maar dat ze, als klap op de vuurpijl, mijn retourbon ook nog eens kwijt waren!!
Ik heb ontelbare keren gebeld en mij is beloofd dat UPC dit probleem, dat ze zelf gecreëerd hebben, op zouden lossen. Vervolgens kreeg ik weer een acceptgiro in de bus met de informatie dat als ik niet betaalde UPC een aantal van de diensten zou opschorten.
Nu kreeg ik later nogmaals een acceptgiro met de mededeling dat wanneer ik niet betaalde, UPC deze zaak zou overdragen aan een incassobureau.

Vandaag heb ik een brief van de deurwaarder ontvangen. Ik moet binnen 5 dagen betalen (ondertussen 201 euro) en als ik dit niet doe komen er alweer 50 euro aan kosten bij.

Zelf ben ik al heel wat geld kwijt geraakt aan dit gedoe. Ik heb verscheidene brieven gestuurd, waarvaan ook aangetekend (7 euro per stuk) en ik heb ook vaak gebeld wat me in totaal wel 20 euro gekost heeft. Vergeet trouwens de ontelbare postzegels niet.

Ik heb niets van UPC en toch blijven ze maar rekeningen sturen. UPC kan toch zien dat ik niets van hun gebruik? Ik vind dit zeer asociaal gedrag van UPC..

Gesloten