LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:
GJvdZ schreef:Niet meer als een kip zonder kop allerlei "leuke" apps installeren scheelt al een hoop....
Of van die "gratis" apps buiten de play store van google om, omdat zelfs 1 of 2 euro nog te duur is..
Inderdaad, die ook. Het is leuk hoor, zo'n open platform. Voor mensen die weten waar ze mee bezig zijn, maar voor anderen wordt het net zo'n ellende als de doorsnee PC die vol staat met de meest erge rommel.

Barla1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:12

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door Barla1968 »

Hoi
Mijn zoontje zijn gsm is gehackt hij weet niet wat hij moet doen weten jullie hoe ik mijn zoon kan helpen met zijn gsm hij heeft weer een hoge rekening gekregen hij snapt er niets van kunnen jullie mij zoontje misschien helpen.

Groetjes Miranda

Lisanne.
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2013 16:10

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door Lisanne. »

Ik heb niet echt een reactie maar meer een vraag. Want ik was een keer bij een vriendin van me en toen werd ik opeens door een onbekend nummer geld ik had opgenomen en die gene zei 'afrikano' en toen daarnaar werd ik nog een paar x gebeld en gesmst en gewhatsappt door het zelfe nummer.De dag er na had ik ik een nieuw telefoonnummer aan gevraagt. En dat ik ging tot nog toe goed. Maar vandaag (ik was alleen) werd ik weer gebeld ik denk door het zelfde nummer en die zei precies het zelfde. En nou is mijn vraag hoe kan het dat die gene mijn telefoonnummer 2x weet??? Help me please

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het kan zijn dat ze gewoon willekeurige (of opeenvolgende) nummers genereren. Zodra er wordt opgenomen weten ze dat het nummer bestaat en kunnen ze verder met wat ze van plan zijn. Of misschien is er wel een "lek" bij Whatsapp. Kan ook natuurlijk. Die moeten toch ook ergens van leven.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Lisanne. schreef:Ik heb niet echt een reactie maar meer een vraag. Want ik was een keer bij een vriendin van me en toen werd ik opeens door een onbekend nummer geld ik had opgenomen en die gene zei 'afrikano' en toen daarnaar werd ik nog een paar x gebeld en gesmst en gewhatsappt door het zelfe nummer.De dag er na had ik ik een nieuw telefoonnummer aan gevraagt. En dat ik ging tot nog toe goed. Maar vandaag (ik was alleen) werd ik weer gebeld ik denk door het zelfde nummer en die zei precies het zelfde. En nou is mijn vraag hoe kan het dat die gene mijn telefoonnummer 2x weet??? Help me please
Grote kans dat het een bekende is die een practical joke met je uithaalt. Waarschijnlijk iemand die je zelf het nummer hebt gegeven. Om een simkaart te hacken en het nr te achterhalen moet je flink in apparatuur investeren en tenzij jij de president van een of ander multinational bent is dat niet echt de moeite waard.
Je kunt gewoon besluiten om alle nr onbekend niet meer op te nemen en tevens hoef je whatsapp niet te beantwoorden. Houdt het vanzelf op. Zo niet aangifte doen bij de polisie

Karel Runsel
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2009 11:50

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door Karel Runsel »

Op de Duitse TV kwam ik een film tegen aangaande bedrog met sim kaarten. Ik neem aan dat dit een internationaal probleem is, wat doen de telefoonmaatschappijen hier in Nederland tegen ? Heeft iemand hier enige ervaring mee?"

Ik denk dat dit uitsluitend geldt voor abonnementhouders, indien je een prepay telefoon hebt zal dit probleem niet optreden, want dan kan niet meer afgeschreven worden dan het beltegoed dat op de telefoon staat.

http://blog.br.de/report-muenchen/2014/ ... andys.html

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zolang de boel niet geblokkeerd is kan dit. De enige bescherming die je hier tegen kunt bieden is blokkeren van (inter)nationale premium nummers.

Overigens krijg je die duizenden euro's uit het filmpje alleen voor elkaar als de boeven langere tijd de SIM kunnen misbruiken.

Dus zodra een telefoon gejat is, meteen de provider bellen en laten blokkeren.

En natuurlijk een niet voor de hand liggende PIN op de SIM zetten. Niet zo handig in gebruik, maar wel veiliger. Het biedt geen absolute garantie, maar als ze een aantal SIMs hebben zullen ze eerder kiezen voor de SIM zonder PIN (of 0000) dan een SIM waar ze moeten gaan zoeken naar de juiste PIN.

marcinxio
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2014 11:04

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door marcinxio »

Goedendag, mijn vraag is ook of het mogelijk is dat whatsapp en facebook gehackt kunnen worden inclusief dat de hacker de foto"s kan bekijken en een eigen bericht kan samen stellen? en foto"s erbij kan plakken. Mijn is over komen dat iemand heel veel kopieeen naar mijn prive berichten op facebook heeft gestuurd. in die berichten zie ik foto's van mijn partner en hele gespreken wat mijn partner met die persoon heeft besproken. ook het zelfde verhaal via whatsapp dat ik whatsapp berichten heb binnen gekregen dat mijn partner en die persoon samen hele gespreken voerde met foto's. mijn vraag is of het mogelijk is of de berichten aan te passen zijn en kan veranderen en verwijderen en een andere tekst of bericht van kan maken als je gehackt bent. bijv:datums veranderen van het gesprek, tekst veranderen en of het mogelijk is of de foto er bij geplakt kan worden net alsof die persoon dat bericht heeft gestuurd, hoop dat het een duidelijke uitleg is.

natuurmens
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2007 13:25
Locatie: Berltsum

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door natuurmens »

Iedere sim kaart heeft een uniek code, en mogelijkheid is aanwezig voor een tweede pin. Het is altijd verstandig een pincode op kaart te zetten, je kan deze uit zetten als je in je eigen telefoon inlog verder kan je een beveiligcode erop zetten zodat deze alleen door jouw sim kaart kan geplaats in jouw telefoon.
Als je de telefoon gehackt is kun je een nieuwe simkaart aanvragen en de oude blokkeren. Je moet uitkijken met openbare netwerken het is mogelijk via bluetooth een app te installeren zodat je telefoon te Klonen. Dat is wat gebeurt hoewel dit ook door sites kan dat ze ongemerkt bestanden op de telefoon zetten. Dus surfen is ook een aandacht punt

natuurmens
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2007 13:25
Locatie: Berltsum

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door natuurmens »

marcinxio schreef:Goedendag, mijn vraag is ook of het mogelijk is dat whatsapp en facebook gehackt kunnen worden inclusief dat de hacker de foto"s kan bekijken en een eigen bericht kan samen stellen? en foto"s erbij kan plakken. Mijn is over komen dat iemand heel veel kopieeen naar mijn prive berichten op facebook heeft gestuurd. in die berichten zie ik foto's van mijn partner en hele gespreken wat mijn partner met die persoon heeft besproken. ook het zelfde verhaal via whatsapp dat ik whatsapp berichten heb binnen gekregen dat mijn partner en die persoon samen hele gespreken voerde met foto's. mijn vraag is of het mogelijk is of de berichten aan te passen zijn en kan veranderen en verwijderen en een andere tekst of bericht van kan maken als je gehackt bent. bijv:datiums veranderen van het gesprek, tekst veranderen en of het mogelijk is of de foto er bij geplakt kan worden net alsof die persoon dat bericht heeft gestuurd, hoop dat het een duidelijke uitleg is.
dat is zeker mogelijk zet in de wachtwoord nummer deze zijn moeilijk te hacken namen. Watts app kan ook gehackt worden maar is wel moeilijk dan moet je telefoon ook gehackt zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door sjohie »

natuurmens schreef:
marcinxio schreef:Goedendag, mijn vraag is ook of het mogelijk is dat whatsapp en facebook gehackt kunnen worden inclusief dat de hacker de foto"s kan bekijken en een eigen bericht kan samen stellen? en foto"s erbij kan plakken. Mijn is over komen dat iemand heel veel kopieeen naar mijn prive berichten op facebook heeft gestuurd. in die berichten zie ik foto's van mijn partner en hele gespreken wat mijn partner met die persoon heeft besproken. ook het zelfde verhaal via whatsapp dat ik whatsapp berichten heb binnen gekregen dat mijn partner en die persoon samen hele gespreken voerde met foto's. mijn vraag is of het mogelijk is of de berichten aan te passen zijn en kan veranderen en verwijderen en een andere tekst of bericht van kan maken als je gehackt bent. bijv:datiums veranderen van het gesprek, tekst veranderen en of het mogelijk is of de foto er bij geplakt kan worden net alsof die persoon dat bericht heeft gestuurd, hoop dat het een duidelijke uitleg is.
dat is zeker mogelijk zet in de wachtwoord nummer deze zijn moeilijk te hacken namen. Watts app kan ook gehackt worden maar is wel moeilijk dan moet je telefoon ook gehackt zijn.
Nummers of leestekens maken niet zoveel uit in een wachtwoord, wat betreft de "hackbaarheid". Beter is een wachtwoord zin, dus meerdere (lange)woorden. als je kijkt naar het hacken/kraken van een wachtwoord, dan is elke positie 1 macht meer, en kost het dus meer moeite te kraken middels brute force. Een $ ipv een S is al zo gemeengoed geworden, dat ze die gewoon meenemen in de permutaties.

Roelfina39
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2016 22:17

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door Roelfina39 »

Dat wil ik ook graag weten want mijn partner is ineens buiten zijn bundel en de nummers die de provider geefd hebben we nooit gebeld en wat kunnen wij er aan doen dat is mijn vraag

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door berndv »

Roelfina39 schreef:Dat wil ik ook graag weten want mijn partner is ineens buiten zijn bundel en de nummers die de provider geefd hebben we nooit gebeld en wat kunnen wij er aan doen dat is mijn vraag
De provider kan over het algemeen met vrij grote zekerheid zeggen dat de gesprekken gevoerd zijn vanaf de telefoon. Ze kunnen op het netwerk zien met welke simkaart en welk imeinummer er gebeld wordt. Op basis van dit wordt normaliter ook de registratie voor de factuur gemaakt. Over het algemeen zullen gesprekken op uw factuur dus gevoerd zijn vanaf uw telefoon. Mogelijk dat er een virus op de telefoon geinstalleerd is welke willekeurig uitgaande gesprekken voert.

De nummers die niet gebeld zouden zijn, zijn dat dan ook dure servicenummers?

Roelfina39
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2016 22:17

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door Roelfina39 »

Ja zijn service nummers van goksites maar niet door ons

Roelfina39
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2016 22:17

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door Roelfina39 »

En ja hacken kan dus wel dat heb ik al uit gezocht

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door berndv »

Roelfina39 schreef:En ja hacken kan dus wel dat heb ik al uit gezocht
tourlijk zul je altijd sites vinden die aangeven dat het kan, lees anders onderstaande eens door:
https://service.t-mobile.nl/app/answers ... e-telefoon
ja, het kan, maar daarvoor zou u eerst diegene toegang moeten verschaffen tot uw telefoon door het installeren van malafide software en het geven van goedkeuring aan deze software.

In mijn huis is het ook niet zomaar mogelijk om in te sluipen, als ik naar de supermarkt ga en ik laat de voordeur open staan, kan het opeens wel. En insluipen blijft inderdaad verkeerd. Maar moet ik dan de fabrikant van de deur aansprakelijk stellen omdat ik zelf nalatig ben geweest door de deur open te zetten?

Roelfina39
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2016 22:17

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door Roelfina39 »

nou nee maar wil het wel graag uitgezocht hebben en ja de provider is er mee bezig maar had zelf ook al het een en ander gedaan maar ik kom er niet verder mee

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Roelfina39 schreef:nou nee maar wil het wel graag uitgezocht hebben en ja de provider is er mee bezig maar had zelf ook al het een en ander gedaan maar ik kom er niet verder mee
Overigens hoeft je telefoon niet gehackt te zijn. Als je app installeert op je android telefoon krijg je altijd een scherm te zien met waar die app allemaal toestemming voor moet krijgen. Dit scherm wordt door bijna iedereen met OK beantwoord want anders werkt die app tenslotte niet. Maar bij heel veel apps staat bijvoorbeeld dat ze nummers mogen bellen. Nu is dat voor een app die je gebruikt om te bellen niet vreemd. Maar ook 'gratis' apps vragen soms die toestemming. Soms met een goede reden, maar soms ook niet. En dan zijn gratis apps soms ineens niet gratis meer.
Zou dat hier soms ook het geval kunnen zijn?

Gesloten