LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Nine J
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2009 21:19

Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door Nine J »

Weet iemand of het mogelijk is om een mobiele telefoon te hacken?

Het volgende is het geval. Persoon A beweert dat ik haar bel en sms. Dit heb ik pertinent niet gedaan. Persoon B heeft echter gezien dat mijn mobiele nummer bij het desbetreffende sms bericht en mobiele oproep stond. Hoe is dit mogelijk? Ik heb zeker weten niet gebeld en niemand kon op dat moment bij mijn telefoon. Op internet kan ik er niks over vinden en de telefoonwinkel stond ook voor een raadsel. Is mijn telefoon gehackt? Of kun je via internet simuleren dat je een bericht of oproep van een bepaald nummer hebt ontvangen? Wie heeft hier ook ervarig mee? Ik zit er momenteel in een lastig parket mee!

Groetjes,
Nine

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door RTD-Z »

dat kan ja als jij bv een keer iets via bluetooth geaccepteerd hebt (bewust of onbewust) ik kon op die manier de telefoon van mijn broertje gebruiken bv de muziekspeler aanzetten en ook laten bellen ed du smogelijk is het idd.

een Bluetooth hack is het kan niet missen :D

Nine J
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2009 21:19

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door Nine J »

Dank je voor je reactie. Wat kan ik hier aan doen?

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door RTD-Z »

er van uitgaand dat je iets ongemerkt geaccepteerd heb zou er in je programma's (weet niet welke telefoon je heb) maar ff zoeken iets moeten staan van bluetoothremote maar ze kunnen het elke naam geven dus is wat lastig .

Wat je sowiso kan doen is je bluetooth uitzetten in je telefoon dan is het gewoon onmogelijk dat men via je telefoon lol trapt.

uiterste geval andere telefoon maargoed dat is wel heel radicaal gelijk..

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Er zijn ook van die "grappige" sites waar je een (nep) SMS kan sturen en een willekeurig 06 nummer als afzender kan opgeven.
Zou ook nog een optie zijn.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door vipserv »

hacken van een telefoon is mogelijk. zie de bluetooth voorbeelden. ik adviseer ook om alle verbindingen er uit te gooien met andere toestellen, en de bluetooth uit te schakelen als je deze niet gebruikt. dit raad ik soiso aan ivm accuduur.

ook is er nog een optie om een kloon te maken van een simkaart. hiervoor heb je wel fysiek contact nodig met de simkaart. deze apparatuur is in china voor een appel en een ei te koop

[edit: even linkje naar deze apparatuur weg gehaald in de hoop dat dit niet grootschalig opgepakt word. door lui werkschuw tuig]

ga dus even na of zo'n contact er geweest kan zijn, is dit het geval, vraag dan nieuwe simkaarten aan bij je provider

sneuper
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2009 18:01

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door sneuper »

Vermoedelijk inderdaad gehackt. Ik heb van de zomer iets dergelijks gehad. Mijn telefoon belde met de mobiele telefoon van mijn vader, terwijl mijn telefoon uitstond (!). Zeer vreemd. Jammergenoeg was ik te laat om op te nemen, maar ik heb wel de voicemail van mijn vaders toestel afgeluisterd. Ik hoorde iemand langs een weg staan en wat gekraak. Ik vermoed dat iemand inbrak op het mobiele telefoonnet en daarbij mijn nummer en beltegoed gebruikte. Hij belde echter per ongeluk met mijn vader. Dat nummer staat namelijk in mijn telefoon. Nokia hierover gebeld en die zeiden dat ze zoiets nog nooit hadden gehoord. Ik moest mijn beltgoed maar in de gaten houden: als het zou afnemen zonder dat ik belde, kon ik ervan uitgaan dat ik was gehackt. Dat is nu inderdaad gebeurd. Zonder dat ik een telefoontje heb gepleegd is mijn beltegoed zowat op. Het vervelende is dat je er niets tegen kunt doen, behalve een andere telefoon kopen.

tammywesje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:50

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door tammywesje »

Hallo...
Weet iemand hier misschien of en hoe ik erachter kom of mijn gsm gehackt is?
Ik moet hier echt achter zien te komen!!!
mvg Tamara

Branziej
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2010 08:36

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door Branziej »

Bel je provider?

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Heb je redenen om aan te nemen dat je telefoon gehackt is?

Normaal gesproken zul je het zien aan bijvoorbeeld hogere belkosten dan je zelf verbruikt, of aan nummers op je rekening die je niet kent/ gebeld hebt. Of misschien krijg je meldingen van mensen die met jouw nummer gebeld zijn.

wakker
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 sep 2010 13:55

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door wakker »

je hebt ook site´s waar je via je telefoonnummer sms´jes kan sturen, internet sites. misschien dat iemand je daar heeft ingelogd, gaat (té) makkelijk.
en kan met het nummer en reclame onderin sms sturen.

misschien is dat hem

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste mensen.

Een bluetooth is beveiligd d.w.z. er wordt verificatie uitgewisseld alvorens toegang te verstrekken. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat men bij toeval de juiste inlogcode vindt en ondenkbaar dat je dan ook nog toegang verleend wordt omdat de aanvraag anderzijds niet wordt beantwoord. Maar we hebben het nu over een situatie van mobiel naar mobiel. Wat als ik een digitale scanner gebruik op alle telefoons in mijn omgeving. Dat kan ik ineen oogopslag alle telefoons uitlezen omdat ik mij niet aanmeld. Om te kunnen schimmen moet ik de data van de sim weten en het emeinummer. Deze nummers worden iedere keer dat het toestel gebeld wordt of belt als eerste op het dichtst bijzijnde ontvangststion/mast/antenne. Die code kan men eenvoudig uitlezen en zo inbreken op uw systeem want dat is het. Men kan op deze wijze ook bellen op andermans kosten door een simulator te gebruiken. Het is welliswaar verboden maar wordt meer en meer gedaan. Het is dus zeer goed mogelijk dat uw telefoon gehacked is.

Mary-Rose
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2012 21:23

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door Mary-Rose »

Beste mensen,

Is het hacken van een gsm mogelijk? Ik denk het van wel. Onze dochter van 13 heeft een abonnement bij Tele 2, Simonly 300 +sms verdubbelaar voor € 8,50 per maand. Gisteren kreeg zij de maandafrekening.
Onze dochter zag op deze rekening, dat er een nummer op vermeld staat dat zij op de eerste plaats helemaal niet kent en op de 2de plaats dan een hele nacht niets anders gedaan zou hebben dan sms'jes versturen! 60 stuks achterelkaar. Dit nummer komt dan verder nog tig keer op andere dagen naar voren. Ik heb op internet dat mobiele nummer opgezocht en kwam uit op een site van een garagebedrijf in Amsterdam.

Ik heb meteen met de klantenservice van Tele 2 gebeld, eerst krijg je dan een keuzemenu van bijna 3 minuten, dan krijg je te horen dat de wachttijd minstens 10 minuten bedraagt en dan duurt het in totaal 18 minuten voordat ik iemand van de klantenservice aan de lijn kreeg. Deze mevrouw vertelde mij dat onze dochter niet over haar bundel is gegaan, wat ik al wist en wat bovendien een geluk is, want als zij haar bundel overschrijd, worden deze kosten van haar bankrekening afgeschreven. Ook de kosten voor haar mobiel betaald zij namelijk helemaal zelf. De sms'jes zouden volgens Tele 2, wel degelijk vanaf haar mobiel verstuurd zijn, misschien heeft zij de telefoon uitgeleend aan iemand? Dat kan niet zo zijn, want onze dochter zou dit nooit doen, zij is heel zuinig op haar, door haar zelf betaalde telefoon. En bovendien gaat het bij die 60 stuks dan over een nacht van zondag op maandag, een nacht die zij zeker weten thuis bij ons was en niet bij een vriendinnetje of zo. De mevrouw van de klantenservice zei dat er vanuit Tele 2 verder niets gedaan kan worden en dat de enige optie is het bewuste mobiele nummer te bellen, om zo erachter te komen wie dit dan is. Dan ben je dus 22 minuten verder en nog niets opgeschoten.

Dan maar bellen met dat garagebedrijf, op het vaste nummer, met de vraag of het bewuste mobiele nummer van hem is. Hij zei dit mobiele nummer niet te kennen. Hij begreep gelukkig wel ons probleem.
Mijn man heeft uiteindelijk het mobiele nummer gebeld om erachter te komen wie de eigenaar van dit nummer is. Het blijkt van iemand te zijn die een paar dorpen bij ons vandaan woont, maar onze dochter houd bij hoog en laag vol dit mobiele nummer en zijn eigenaar niet te kennen. En na alles wat wij op internet gelezen hebben m.b.t. hacken, geloven wij onze dochter op haar woord.

Hoe moet dit nu verder vragen ook wij ons af, een nieuw nummer aanschaffen of een andere provider.
Wel weten wij dat wij deze brief ook naar Tele 2 sturen en om een reactie vragen en hopelijk krijgen wij dan een goede oplossing aangedragen. Het kan en mag niet zo zijn dat Tele 2 en andere providers wel het geld van de gehackte mobieltjes innen,maar niets tegen de hackers ondernemen.

Hebben jullie ook zoiets meegemaakt of weten jullie wat wij nu moeten doen, reageer dan a.u.b.
Met vriendelijke groet,

Twee bezorgde ouders en hun dochter!

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2012 14:19

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Beste Mary-Rose,

Ik denk ook dat er ingebroken is in de telefoon van mijn zoon. Hij heeft namelijk telefoon nummers ontdekt die hij niet kent. en er is gebruik gemaakt van internet op zijn mobiel toen hij zelf tot 16.30 die dag op school zat, en tele2 maar zeggen dat hij onder de lessen op internet zit?

patriciakroon82
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2012 23:20

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door patriciakroon82 »

ik heb al is eerder gedacht dat ik vrij hoge rekeningen had, maar dacht ik zal wel teveel gebeld hebben.
nu stuurde ik gister een sms naar een vriend van me, kreeg ik een heel raar antwoord op.
ik bellen, ik zeg dat snap ik ff niet. :?
heeft hij de helft van mijn sms normaal gehad, de rest was heel anders!
de 1e helft was gewoon mijn sms, maar de 2e helft was weggehaald en was een andere tekst voor i de plaats gezet.
ik heb dus het idee dat er iemand heeft zitten inbreken in mijn telefoon!
ik heb ff gegoogeld, blijkt er gewoon een site te zijn [link verwijderd door de moderator] waar je gratis software kan downloaden om bij iemand zijn telefoon, webcam oid kan inbreken!
je kan dan alle gegevens bekijken die er bij iemand in zijn telefoon staat word erbij vermeld!
het moet toch niet gekker worden?! :shock:
weet iemand hoe je je telefoon kan beveiligen tegen zulke gekken?
mijn bleutooth staat altijd uit, dus via mijn bleutooth kunnen ze bij mij niet inbreken!
gr patricia

bjweggen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2013 16:36

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door bjweggen »

hoi er kunnen ineens allemaal mensen mijn whapp lezen.
sommige dingen zijn privé :!:.
iemand zegt dat mijn mobiel gehackt is maar hij weet niet wie :!:
wat moet k doen ik had dat berichtje maar naar een iemand gestuurd
ik mocht zijn mobiel checken maar geen van mijn contacten sonden in zijn mobiel.
raar als je weet wt er aan de had is zeg het me.

stemming:bezorgt :shock:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door sjohie »

bjweggen schreef:hoi er kunnen ineens allemaal mensen mijn whapp lezen.
sommige dingen zijn privé :!:.
iemand zegt dat mijn mobiel gehackt is maar hij weet niet wie :!:
wat moet k doen ik had dat berichtje maar naar een iemand gestuurd
ik mocht zijn mobiel checken maar geen van mijn contacten sonden in zijn mobiel.
raar als je weet wt er aan de had is zeg het me.

stemming:bezorgt :shock:
Als dat via facebook gebeurd, kan het zijn dat je ergens een app toegang tot facebook hebt gegeven, je zou daar even in de privacy instellingen kunnen duiken.

Je kan als voorzorg ook whatsapp niet meer gebruiken, bij voorkeur verwijderen, of je telefoon resetten naar de fabrieksinstellingen. Dan ben je zonder backup wel alles kwijt, maar dat zou een mogelijke hack ongedaan kunnen maken.

stofzuigertje

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

bluetooth....

Deze moet je de code wel aanpassen.
0000 is standaard en kan iedereen mee luisteren of frauderen!
Ik heb het getest en ik kon gratis zonder Simkaart bellen en surfen online!
Dus nooit deze code gebruiken en maak er een echte Pin code van.

De gebruiker is verantwoordelijk voor aanpassen van de code en zolang je dat niet doet is het jou probleem.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Niet meer als een kip zonder kop allerlei "leuke" apps installeren scheelt al een hoop....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hacken van mobiele telefoon mogelijk?

Ongelezen bericht door sjohie »

GJvdZ schreef:Niet meer als een kip zonder kop allerlei "leuke" apps installeren scheelt al een hoop....
Of van die "gratis" apps buiten de play store van google om, omdat zelfs 1 of 2 euro nog te duur is..

Gesloten