LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort faktureert gesprekskosten 1 jaar na afsluiting abo!

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
jo1965
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2008 15:53

Telfort faktureert gesprekskosten 1 jaar na afsluiting abo!

Ongelezen bericht door jo1965 »

Een jaar geleden heb ik door slechte services Telfort mijn abonnement bij ze opgezegd. Het was zo'n allin abo, internet, telefonie...

Twee maanden geleden wordt er opeens zo'n 26 euro afgeschreven. Ik laat de bank het onmiddellijk storneren en bel Telfort op. Zeggen ze leuk dat er nog gesprekskosten buitenland en 0900 nummer openstonden....

Heb ze gezegd dat dat me helemaal niet bekend voorkwam, maar ze konden niet zeggen welke nummers dat dan betrof! Ik vroeg me af hoe ze dan weten dat ze moeten faktureren... Toen ik zei dat ik wel wilde betalen als ze aan konden tonen of specificeren om welke nummers het dan ging, zouden ze het uitzoeken. Of ik wel vast wilde betalen.... nee dus!
Na een paar weken de eerste brief van Intrum binnen met een verhoging van 100%.

Heb ook intrum een brief gestuurd dat ik pas betaal als ik weet waarvoor het is (dat is toch niet onredelijk)????
Krijg ik een brief terug dat als ik niet betaal er een deurwaarder op de stoep staat! Ze negeren compleet mijn verzoek en gaan nergens op in....

Wie weet wat ik hier tegen kan doen (behalve betalen, want dat is gewoon een principekwestie geworden!) ???

Is er zo'n overkoepelend orgaan/commissie waar je deze klacht kwijt kunt?

gr.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort faktureert gesprekskosten 1 jaar na afsluiting abo!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@jo1965

Wij willen graag voor u uitzoeken wat er aan de hand is. U kunt uw klantcode hier achterlaten.

Daphne

jo1965
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2008 15:53

Re: Telfort faktureert gesprekskosten 1 jaar na afsluiting abo!

Ongelezen bericht door jo1965 »

Ja hoor, dat kan ik wel, maar ondertussen is het kwaad toch al geschied, want er zijn extra kosten van Intrum Justitia bijgekomen, zonder dat er ook maar een reactie van Telfort kwam.

Hoe dan ook, ik zal nogmaals het voordeel van de twijfel geven en mijn relatienummer opgeven, maar ik denk niet dat er veel meer uit zal komen dan tot nog toe gebeurd is. Telfort blijft (volgens Intrum) op haar standpunt staan, dat er kosten zijn gemaakt, maar niet te specificeren zijn. Ik blijf op het standpunt staan (principekwestie!), dat ik niet ga betalen voor iets waar ik geen abonnement (meer) op heb en wat niet weerlegd kan worden. Hoe we eruit komen weet ik niet, maar misschien een zaak voor de geschillencommissie...

klantcode: TI86BIRT30

mvg

jo1965
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2008 15:53

Re: Telfort faktureert gesprekskosten 1 jaar na afsluiting abo!

Ongelezen bericht door jo1965 »

@ Telfort Webcare:

Overigens wel mijn waardering voor de alertheid van Telfort op klachten middels deze site.
Hopelijk werkt het ook nog...

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort faktureert gesprekskosten 1 jaar na afsluiting abo!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@jo1965

Hartelijk dank voor uw reactie. Op dit moment heb ik een actie voor u uitstaan.
Ik bericht u zo snel mogelijk verder.

Daphne

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort faktureert gesprekskosten 1 jaar na afsluiting abo!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wie weet wat ik hier tegen kan doen (behalve betalen, want dat is gewoon een principekwestie geworden!) ???
Je zou de incasso machtiging kunnen intrekken. En verder wachten tot je voor de rechter gedaagd wordt. Van wat ik lees vermoed ik je sowieso de incassokosten niet hoef te betalen.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort faktureert gesprekskosten 1 jaar na afsluiting abo!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@jo1965

Wij hebben een aantal acties voor u uitgevoerd. Het bedrag is kwijtgescholden.
Mijn excuses dat ik u nu pas hierover bericht.

Ik vertrouw erop u hiermee wel weer voldoende te hebben geïnformeerd.

Daphne

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort faktureert gesprekskosten 1 jaar na afsluiting abo!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Om te kunnen kwijt schelden moet je toch echt eerst recht hebben op het geld.

jo1965
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2008 15:53

Re: Telfort faktureert gesprekskosten 1 jaar na afsluiting abo!

Ongelezen bericht door jo1965 »

@telfort

Heb inmiddels dit bij de geschillencommissie ingediend eergisteren. Weet niet of het kwijtschelden daar een gevolg van is geweest, maar inmiddels heb ik veel kosten aan telefoontjes, correspondentie, en geschilzaak gemaakt. Heeft mij een hoop tijd en energie gekost... Telfot kan dus wat mij betreft met een schikking komen, anders laat ik de geschillencommissie maar gewoon zijn werk afmaken.

@alfatrion
Precies!

stofzuigertje

Re: Telfort faktureert gesprekskosten 1 jaar na afsluiting abo!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je mag een claim insturen wegens gemaakte kosten....
Zij waren fout tenzij ze kunnen bewijzen dat er werkelijk gebeld is....

Wel vreemd. alle 0900 kosten krijg ik binnen maand en buitenlandse gesprekken ook altijd.....
Dus na 1 is broodje aap verhaal tenzij Hun administratie niet klopt en U mag er vanuit gaan dat na 2 maanden alles is afgehandeld.

Dus stuur zelf eens een rekening wegens gemaakte kosten....

Gesloten