Pagina 1 van 1

Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 20 okt 2010 11:58
door Sandersmeekes
Geachte Ziggo gebruikers,

Mijn naam is Sander Smeekes en ik doe samen met een medestudent een onderzoek naar de klantenservice van Ziggo. Wij doen dit voor de opleiding Interactieve Media op de Hva en dan het vak UCD (User Centered Development). We hebben een kort vragenlijstje gemaakt over uw ervaringen met Ziggo als het gaat om de klantenservice en klantvriendelijkheid.

Als uw zou willen participeren aan het onderzoeken dan zullen wij dat zeer op prijs stellen. Het onderzoek bestaat uit 5 vragen met wat subvragen om dieper op de vragen in te gaan en het het zal maximaal 10 minuten van uw tijd innemen.

Als u dus intresse heeft kunt u een reactie achter laten op deze discussie of een personal message en dan zal ik de vragen naderhand opsturen.

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 20 okt 2010 12:38
door jlthkoch
Beste Sander,

Gaan de resultaten van uw onderzoek naar Ziggo ter verbetering van de resultaten of is het een soort "afstudeeropdracht"?

Indien aan dit onderzoek ook mensen mee mogen doen die wegens ontevredenheid met Ziggo inmiddels geen klant meer zijn bij Ziggo, dan mag u mij benaderen.

Met vriendelijke groet,
John.

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 20 okt 2010 15:08
door Sandersmeekes
jlthkoch schreef: Gaan de resultaten van uw onderzoek naar Ziggo ter verbetering van de resultaten of is het een soort "afstudeeropdracht"?

Indien aan dit onderzoek ook mensen mee mogen doen die wegens ontevredenheid met Ziggo inmiddels geen klant meer zijn bij Ziggo, dan mag u mij benaderen.
Beste John,

De resultaten worden niet gebruikt voor Ziggo maar inderdaad als een soort afstudeerproject alleen dan ter afsluiting van het vak (UCD). Als uw geen klant meer bent is dat ook prima en ik zou uw dus graag willen gebruiken voor mijn onderzoek. Ik zal even een prive bericht sturen met de vragen. Bedankt voor je medewerking!

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 20 okt 2010 15:12
door SirPeter
Ik hoef verder geen vragenlijst te ontvangen hoor maar ehm hier op Radar zitten veel ehm hoe zal ik het netjes zeggen, negatieve mensen. Resultaten zullen dus ook niet echt representatief zijn.

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 20 okt 2010 15:27
door Sandersmeekes
SirPeter schreef:Ik hoef verder geen vragenlijst te ontvangen hoor maar ehm hier op Radar zitten veel ehm hoe zal ik het netjes zeggen, negatieve mensen. Resultaten zullen dus ook niet echt representatief zijn.
Daar heeft u inderdaad een punt. Maar wij zijn eigenlijk vooral ook opzoek naar de mensen die een slechte ervaring hebben gehad waardoor wij een beeld kunnen schetsen wat er fout is gegaan en wat dan eventueel een oplossing zou zijn voor Ziggo.

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 20 okt 2010 16:02
door jlthkoch
Sommige mensen hebben ook gewoon reden tot klagen omdat er (veel) fout is gegaan.

Hoef je geen negatief mens voor te zijn!

@Sander:
Ik heb uw bericht ontvangen, u kunt mijn antwoorden spoedig tegemoet zien!

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 25 okt 2010 21:34
door Froukje
ik was altijd positief over ziggo
maar nu kunnen ze me wat..
niks meer positief
stelletje niets nutten zijn het daar:(

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 26 okt 2010 15:42
door Sandersmeekes
Froukje schreef:ik was altijd positief over ziggo
maar nu kunnen ze me wat..
niks meer positief
stelletje niets nutten zijn het daar:(
Dat is niet zo leuk om te horen.. zou u dan misschien een kort vragenlijstje willen beantwoorden? Zodat wij op een idee kunnen komen om Ziggo te verbeteren op bepaalde punten.

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 26 okt 2010 15:50
door Kulp
Hallo Sander,

Ik ben zelf klant bij Ziggo, met nogal wisselende ervaringen, en wil wel deelnemen aan je onderzoek.

Wat is trouwens de reden dat je Ziggo hebt gekozen en niet een willekeurig ander bedrijf?

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 26 okt 2010 17:30
door Sandersmeekes
Kulp schreef:
Wat is trouwens de reden dat je Ziggo hebt gekozen en niet een willekeurig ander bedrijf?
Dat zou heel erg mooi zijn! De reden waarom wij hebben gekozen voor Ziggo is omdat we moesten kiezen tussen een aantal bedrijven waaronder Ziggo. Een van ons had al een slechte ervaring met Ziggo dus konden wij ons hier goed in verplaatsen en leek het ons goed om hierin onderzoek te doen.

Ik stuur de vragen even naar u als een "Personal Message" :)

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 26 okt 2010 18:31
door tiptoo
SirPeter schreef:Ik hoef verder geen vragenlijst te ontvangen hoor maar ehm hier op Radar zitten veel ehm hoe zal ik het netjes zeggen, negatieve mensen. Resultaten zullen dus ook niet echt representatief zijn.

jawel hoor Sir Peter heeft weer kritiek want mensen mogen hun negatieve ervaringen niet op schrijven, toch? Sir Peter :mrgreen:

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 26 okt 2010 20:38
door axasjaak
Beste Sander ,
Als gemiddelde klant van Ziggo ben ik feitelijk best tevreden over de diensten van Ziggo.
Structureel gaat het bij de levering van analoge TV-kabel diensten echter totaal scheef :
De klanten van Ziggo betalen één tarief voor zowel het analoge- als digitale pakket.
Het analoge pakket wordt steeds meer beperkt t.g.v. het digitale pakket , zonder dat de "analoge" klanten hiervoor gecompenseerd worden door Ziggo.
Om dit te compenseren zou Ziggo een digitale ontvanger + smartcard ter beschikking moeten stellen .
Deze rechtsongelijkheid heb ik voorgelegd aan Ziggo.
Met hulp van TROS RADAR kreeg ik een digitale ontvanger + smartcard thuis gestuurd , nadat Ziggo aanvankelijk dit geweigerd had.
Ik denk dat héél veel klanten van Ziggo ook gewoon recht hebben op een gratis digitale ontvanger + smartcard.
Wellicht kun je dit gegeven gebruiken bij je Ziggo-project.

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 02 nov 2010 19:28
door SirPeter
tiptoo schreef:
SirPeter schreef:Ik hoef verder geen vragenlijst te ontvangen hoor maar ehm hier op Radar zitten veel ehm hoe zal ik het netjes zeggen, negatieve mensen. Resultaten zullen dus ook niet echt representatief zijn.

jawel hoor Sir Peter heeft weer kritiek want mensen mogen hun negatieve ervaringen niet op schrijven, toch? Sir Peter :mrgreen:
Neen, daar gaat het niet om. Van mij mogen mensen hier zo negatief zijn als ze willen. Vind ik niet erg. Vind het zelfs wel prima want dan kan ik weer lekker negatief tegen die negatieve mensen doen. Vind ik heerlijk.

Het ging mij over de eventuele onderzoeksdoel. Ik ging namelijk (onterecht) uit van de veronderstelling dat het ging over hoe klantvriendelijk de klantenservice is. Goed of slecht etc. Het gaat in het onderzoek blijkbaar meer om wat en hoe er zaken verbeterd kunnen worden om de tevredenheid te verhogen.

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 14 nov 2010 20:31
door Sandersmeekes
Het onderzoek is afgerond.
Bedankt voor alle reacties & de aandacht!

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 21 nov 2010 21:17
door 1966frank
Goedemorgen Ziggo helpdesk waarmee kan ik u van dienst zijn.
Ik. Goedemorgen met **** ***** uit Breda. Ik heb een vraag mijn internet verbinding is erg traag. Dit is sinds ik internet van Ziggo heb.
Ik heb diverse keren bij het modem en de router stekker eruit getrokken en gedraad aangesloten maar dat helpt niet. Ook heb ik de alle programma’s afgesloten maar niets hielp.
Nu heb is de Ziggo speedtest gedaan deze gaf aan 4.5 mbit/s download snelheid en 1.9 upload.
Kunt u mij zeggen wat het probleem kan zijn?
Helpdesk. En waar baseert u deze snelheid op?
Ik. (slik!) Nou door middel van de Ziggo Speedtest.

Helpdesk. U moet de stekker van het modem en de router eruit trekken.
Ik. Ja, dat heb ik gedaan.
Helpdesk. Oké, dus u moet de stekker van het modem en router eruit halen en na een minuut weer terug doen.
Ik. Dat heb ik dus al gedaan.
Helpdesk. Dan moet u internet gedraad aanleggen.
Ik Ja dat heb ik geprobeerd maar dan is het niet sneller.
Helpdesk Download u porno?
Ik Ehn…porno? Nee?
Helpdesk Dan moet u de stekker van het modem en router eruit halen en na een minuut weer terug doen.
Ik Ja dat heb ik gedaan.
Helpdesk. Hier is alles goed het ligt aan uw computer.
Ik Maar ik had eerst KPN met een lagere snelheid en deze was veel sneller.
Helpdesk Dan is het niet goed door u aangesloten.
Ik Nou dit is door een monteur van ziggo gedaan.?!?!
Helpdesk O. Dan moet u gewoon de stekker van het modem eruit trekken en die van de router en na een minuut terug doen.
Ik. (zucht) oké ik zal dat doen. :oops:
Helpdesk Prima heeft u nog andere vragen?

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 21 nov 2010 21:33
door SirPeter
lol zo is het vast niet echt gegaan :P

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 05 dec 2010 12:36
door comeyer
Ziggo heeft mij nog een rekening gestuurd van 200 euro ofzo dit terwijl ik duidelijk van te voren mijn opzegbrief heb opgestuurd. Het is jammer dat een bedrijf als Ziggo op die manier te werk gaat en gewoon schijt heeft aan de klanten.
Alle zenders moeten ze gaan nationaliseren.

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 06 dec 2010 13:14
door Ziggo Web Julius
Hallo comeyer,

Als u wilt mag u uw klantnummer of postcode en huisnummer per privé bericht naar me sturen. We kunnen dan voor u kijken wat er precies aan de hand is.

Met vriendelijke groet,

Julius
Ziggo Webteam

Re: Ziggo onderzoek Klantvriendelijkheid/Klantenservice

Geplaatst: 10 apr 2011 16:45
door JohnVoorts
Misschien heb je hier ook wat aan voor je onderzoek, aangezien het belangrijk is om zoveel mogelijk ervaringen mee te nemen.
Kabel internet ervaringen: Ziggo scoort hoog, UPC slecht beoordeeld.
Want uit dit onderzoek blijkt Ziggo het juist heel goed te doen.