LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijbrandt Glasvezel

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
hado61
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2010 20:34

Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door hado61 »

:oops:
Wie heeft ook slechte ervaring Lijbrandt de provider van Glashart die de glasvezel
aanlegt en aansluit aan huis.
Sinds 1 juli heb ik al problemen met lijbrandt. Het verkeerde abonnement aangesloten. Als diverse keren toezeggingen gedaan dat het zou worden aangepast.
De eerste maanden, werd er als je belde verwezen naar de voicemail, en dat je z.s.m. zouden terug bellen. Ik werd nooit echt nooit terug gebeld. Momenteel wijst en niet meer naar de voice mail en neemt men sporadisch de telefoon aan.
Tijdensde nummer portering zat ik 2 dagen zonder telefoon omdat het handmatig gedaan werd. Vooraf geen telefoontje gehad dat mijn nummer zou worden overgezet. Daarover op 1 oktober een mailtje verstuurd over deze klacht en op 19 november een reminder gestuurd dat ik niet op de mail werd gereageerd. 2 december kreeg ik een mailtje dat de in mijn moden hadden gekeken en da alles goed stond en omdat een paar dagen geleden had gemailt gingen ze ervan datde telefoon het nu wel weer doet.
Zo kan ik nog weel een poosje doorgang.
Ik heb spijt dat ik met deze provider in zee ben gegaan en raad een ieder aan om niet me deze provider in zee te gaan.
Heef veel mooie woorden op de info avonden maar de praktijk is toch anders dan met voordoet

hado61
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2010 20:34

Re: Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door hado61 »

Aanvulling:
Gisteravond 7 december geen geluid op de digitale kanalen. Gebeld met de klanten service 1ste ca 17:45 gebeld, 15 minuten wachten, wordt niet opgenomen. 2de keer gebeld tegen 18:30, 45 minuten in de wacht gestaan zonder dat je wordt te woord gestaan. :oops:

janboe
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2010 09:41

Re: Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door janboe »

Wij hebben dezelfde ervaring met Lijbrandt. Klachten worden niet serieus genomen en afspraken niet nagekomen. Met name terugbellen gebeurt gewoon niet.

Wij zitten nu al 5 dagen zonder telefoon, omdat het porteren door Lijbrandt niet goed is gegaan. Maar het wordt gewoon niet opgelost. Ronduit slecht.

Als ik opnieuw de keus moest maken voor een glasvezelprovider, dan werd het Lijbrandt zeker niet. Bedrijf mist de know-how op dit moment en lijkt daarbij de aanvragen niet aan te kunnen.

Vrije.Keuze.Mediabox
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2009 10:38

Re: Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door Vrije.Keuze.Mediabox »

Leerzaam voor diegenen die Lijbrandt overgen:

Bij Lijbrandt. Net als 3 weken geleden krijg ik een mailtje "Uw wijzigingsaanvraag is bij ons in goede orde ontvangen." . Dit terwijl ik geen enkele wijzignsaanvraag heb (en eerder had) ingediend.

Gevolg :totaal geen TV en totaal geen Telefonie maar wel ongevraagd 50 Mb Internet.

Benieuwd hoelang het deze keer gaat duren. Vorige keerde (dit is dus de 2e keer) duurde het een volle week


De adminstratie van Lijbrandt kan uitsluitend als "een grote klerezooi" worden omschreven.


Ouder probleem: Lijbrandt zou BBC 1 en 2 via analoog/DVB-C leveren maar ook nog altijd niet te bekennen. En zoals met alles reageert Lijbrandt totaal nergens op! (Zelfs UPC heeft het nooit zo bond gemaakt.)

joebar
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2008 12:13

Re: Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door joebar »

Beetje raar als je klaag dat je reactie verwijderd wordt zonder mededeling... maar oke...

Nou heb sinds 25-11-2010 lijbrandt in huis... ben helemaal niet te spreken over de service, geen reactie op email, geen reactie op terug bellen, heel heel lang aan de telefoon zonder dat je weet waar je aan toe bent. Echt voor deze tijd gewoon niet normaal....

Heb lijbrandt 18-10-2010 via internet aangevraagd, waarna ik vrij direct een loginnaam en password heb gekregen. Dacht das lekker gelijk wat email adressen aanmaken enzo.. daar is wat fout gegaan waarna ik een email heb gestuurd naar de helpdesk van Lijbrandt. Na veel emailen en bellen.. kreeg ik 30-11-2010 !!! eindelijk een reactie via email. "er wordt direct naar gekeken meneer" nou, op 30-12-2010 nog eens gekeken, maar ho maar niks niets noppes aan gedaan... Dan vraag ik me af, bij wat voor organisatie ben ik terecht gekomen??

Gelukkig stond er in de folder die ik heb gekregen ergens iets over 2 maanden proberen, zeg je huidige provider nog niet op.. Dus in de pen gekropen en een nette brief geschreven dat ik het abonnement ontbindt en me beroep op de 2 maanden proeftijd. Wat denk je .. rekenen ze vanaf 18-10-2010 schrijven ze.. terwijl ik de spullen pas 25-11-2010 in huis heb gekregen... nou breek me klomp en ben er ook nog niet klaar mee... iemand anders ook ervaring met deze situatie?

Een zeer teleurgestelde Lijbrandt klant.

LeiBrand
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2011 22:05

Re: Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door LeiBrand »

http://lijbrandt.messageboard.nl/index.php

een forum (net gestart) helemaal en alleen voor/over de ervaringen van lijbrandt glasvezel internet/tv/telefonie

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

LeiBrand schreef:http://lijbrandt.messageboard.nl/index.php

een forum (net gestart) helemaal en alleen voor/over de ervaringen van lijbrandt glasvezel internet/tv/telefonie
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 42407/last
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 68773/last

Vele tientallen pagina's met soortgelijke ervaringen.
Het webteam van Lijbrandt heeft beloofd voor bepaalde lopende zaken binnen 3 dagen met een reactie te komen, deze drie dagen zijn ook alweer om zonder enig bericht.

Lijbrandt?
Begin er maar niet aan.

B55
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:50

Re: Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door B55 »

In mijn woonplaats Meppel is in 2010 begonnen met de aanleg van glasvezel. Tussen de gemeente en Glashart (onderdeel van Reggefiber en beheerder van het glasvezelnet) was eerder een convenant getekend. Strekking: eind 2010 moeten 12.500 woningen in Meppel zijn aangesloten op het netwerk. Meppel heeft de ambitie de eerste stad in Noord-Nederland te zijn die volledig is voorzien van glasvezelkabels.

Lijbrandt (ook weer een onderdeel van Reggefiber) organiseerde voorjaar 2010 een serie informatieavonden. Een jubelpresentatie over Glashart, Lijbrandt en hun diensten. Er werd nogal wat in het vooruitzicht gesteld.
Ik heb me diepgaand laten voorlichten. Ben ook naar de Glashart winkel geweest om alles nog eens goed op een rijtje te krijgen.

Omdat ik een mediabedrijf heb en dus intensief gebruik maak van internet en telefonie, is een optimale verbinding een noodzaak. Zo ook een probleemloze overstap van ADSL naar glasvezel.
Aan de hand van de ontvangen informatie en documentatie uiteindelijk besloten om het meest uitgebreide pakket af te nemen: telefonie, internet 100/100 en IPRTV + box voor HD televisie.
De installatie ging probleemloos. De snelheid van internet was een ongekende ervaring.

Voor de rest alleen problemen:
De bij het aangaan van het abonnement toegezegde 3 maanden gratis Live Eredivisie voetbal werd niet geboden.

Al vlot bleek dat de email niet datgene aankan wat is toegezegd. Een schamele 8 Mb is de grens.
Met grote regelmaat is het niet mogelijk om email te verzenden omdat de smtp van Lijbrandt storingen heeft en om de haverklap op de blacklist staat bij andere providers.
M.b.t. het onderdeel telefonie blijken diensten in het pakket niet te werken:
- voicemail is niet mogelijk,
- doorschakelen is niet mogelijk,
- wisselgesprek is niet mogelijk.
De website van Lijbrandt biedt niet de mogelijkheid om instellingen te wijzigen.

Al snel een email gestuurd naar de supportdesk en daar de problemen neergelegd met het verzoek om e.e.a. te verhelpen.
Geen enkel antwoord ontvangen.

Een telefoontje naar de 'supportdesk' maakt me niets wijzer. De jongedame die me te woord staat zegt er niets van te begrijpen. Ze kan me ook niet naar een collega doorverbinden. Wel weet ze me te vertellen dat ik online via 'mijn lijbrandt' moet aangeven de zender Live Eredivisie te willen stoppen omdat ik anders automatisch vast zit aan een jaarabonnement...
Maar ik heb de drie maanden gratis Live Eredivisie nooit gekregen en op 'mijn lijbrandt' staat helemaal niets, ook geen mogelijkheid om 'af te melden'. De jongedame zegt me dat ik over een paar dagen nog maar eens moet bellen.

Vervolgens weer naar de Glashartwinkel gegaan waarin ook Lijbrandt zit. Een jongeman zegt de problemen te kennen. Er is daadwerkelijk een beperking in de smtp. De functie doorschakelen blijkt nog aan gewerkt te worden zo ook de diensten voicemail en wisselgesprek. Geeft ook toe dat de helpdesk slecht werkt. Zal ook voetbalzender bekijken én zegt mij toe e.e.a. te overleggen met het hoofdkantoor en mij terug te bellen.
Geen enkel antwoord ontvangen.

Heb toen een schriftelijke klacht gestuurd naar het hoofdkantoor in Hillegom. Met uitzondering van een ontvangstbevestiging van mijn klacht met daarin de opmerking van directeur Folkert Moolenburgh om mij binnen twee weken te informeren.
Geen enkel antwoord ontvangen.

Na enkele weken opnieuw een brief gestuurd naar het hoofdkantoor.
Geen enkel antwoord ontvangen.

Via het contactformulier op de website www.lijbrandt.nl 'mail lijbrandt' een bericht gestuurd met het verzoek om mijn brief/klacht fatsoenlijk af te handelen.
Geen enkel antwoord ontvangen.

Een email gestuurd aan het adres [email protected] én [email protected] met wederom hetzelfde verzoek.
Geen enkel antwoord ontvangen.

Kortom, Lijbrandt heeft maling aan zijn klanten. Met uitzondering van de maandelijkse incasso van het abonnementsgeld (wel altijd stipt) laten ze niets van zich horen.

Eigenlijk is de conclusie dat Lijbrandt aan frauduleuze praktijken doet. Met onjuiste voorlichting hebben ze mensen een jaarcontract in de maag gesplitst en vervolgens laten ze je betalen voor diensten die ze niet bieden.
Op het moment dat de klant gaat reclameren geven ze niet thuis. Zijn ze compleet onbereikbaar.

De plaatselijke afdeling van de SP heeft een poosje geleden een meldpunt geopend waarbij klanten hun ervaringen met Lijbrandt kunnen melden. Dat heeft zoveel teweeg gebracht dat er op woensdag 9 maart 2011 een openbare avond is georganiseerd waarop klanten in gesprek kunnen gaan met Lijbrandt.
Het is een nobel streven van de SP, maar ik moet nog zien of er daadwerkelijk iemand van Lijbrandt komt om alle klachten aan te horen en oplossingen biedt. Wanneer Folkert Moolenburgh als directeur van Lijbrandt zou komen opdraven, zou hij laten zien een kerel te zijn. Maar gezien de slechte ervaring tot nu met Lijbrandt zou het me zeer verbazen.
Ik laat het nog horen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door renegade66 »

welkom in de telecomwereld,zo zijn alle grote providers begonnen.
het gaat vanzelf wel goed werken :lol: :lol: :lol:

even zonder gein, dit is natuurlijk ronduit belachelijk van lijbrand.
maar je had het van te voren kunnen weten, er zijn ontzettend veel klachten over dit bedrijf.

maar het is in ieder geval sneller dan rendo. :lol: :lol:

Kieley
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2013 07:49

Re: Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door Kieley »

Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende. Sinds kort wordt hier in de omgeving overal GlasVezel aangelegd. Wij zelf hebben het nog niet omdat we de kat uit de boom willen kijken. Maar nu is het zo dat één van de aanbieders, Lijbrandt Glasvezel uit Hillegom is. Ik zet hieronder één item geplukt van FaceBook neer wat het beste omschrijft wat er aan de hand is.

Voor een ieder onder ons die pas gekozen heeft voor een glasvezelabonnement.
Ik voel me totaal bedrogen, deze mensen horen [Deel bericht verwijderd door Moderator]. Werd ons een jaar geleden beloofd dat we extra zenders zouden krijgen en voor de mensen in de grensstreek meer Duitse zender waaronder Prosieben, SAT1 en RTL tot mij schrik zie ik nu dat o.a Lijbrandt deze drie compleet uit het pakket gooit per 2 juli en de mensen worden hiervan niet op de hoogte gebracht. Verder verdwijnen de voordelige telefoontarieven, betaalden we voor vast naar vast nog 4-5 cent start tarief en 4 cent per minuut beltarief, jammer dan gaat beide naar 9 cent.
Betekend een verhoging van bijna 100%.
Juist dus de twee dingen waarom ik voor Lijbrandt gekozen heb.
Eerst de mensen lokken met geweldige tarieven en beloftes over tv zenders en dan als ze eenmaal lid zijn alles veranderen, ik doe een oproep om alle afgesproken abonnementen weer op te zeggen niet alleen Lijnbrandt ook andere providers zijn de afgesproken zenders eruit aan het gooien. Dit is gewoon de mensen bedriegen. Zo ga je niet om met je klanten. zegt het voort.


Dit is maar één van de vele klachten. De klachten die u ook terug vindt op de FaceBook pagina (https://www.facebook.com/Lijbrandt) van Lijbandt variëren en luiden als volgt:

1. Lijbrandt Glasvezel doet beloftes over beltarieven die ze niet nakomen en intrekken op het moment dat een abonnement afgesloten is.
2. Het aantal beloofde zenders krijgt men niet.
3. Internet en bellen werkt niet naar behoren.
4. De wachttijden voordat alles geregeld is duren te lang.
5. Onstabiel internet.
6. Onstabiele televisie beelden.
7. Facturen kloppen niet.
8. Helpdesk niet bereikbaar
9. Helpdesk wel bereikbaar maar krijg bandje met de mededeling dat er storing is.
10. Grote mond van de Helpdesk medewerkers.
11. Helpdesk medewerkers die de hoorn erop gooien terwijl je zit te wachten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

http://glasvezelgids.nl/tag/lijbrandt/

Heb je dit al gelezen? Waarom neem je niet gewoon kabel?

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

ciske schreef:http://glasvezelgids.nl/tag/lijbrandt/

Heb je dit al gelezen?
Inderdaad, Lijbrandt is overgenomen door KPN, waardoor ik voor de derde keer tegen mijn wil klant ben bij dit waardeloze bedrijf. Twee keer eerder ben ik al opgestapt om mijn nieuwe provider wéér opgekocht te zien worden door een bedrijf (of dochter van) waar ik géén klant wil zijn.
Maar ook toen Lijbrandt nog gewoon Lijbrandt was zijn veel beloftes loze kreten gebleken.

Als je nu nog internet via een andere partij hebt zou ik nog even wat langer de kat uit de boom kijken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

Als je nu nog internet via een andere partij hebt zou ik nog even wat langer de kat uit de boom kijken
Ik heb internet via de kabel ,en heb geen plannen om op te stappen, dat glasvezel is ook niet alles.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door devious »

M.Martens schreef:Ik weet niet of mensen hier een jaar contract hebben afgesloten.

U kunt vandaag nog op de volgende punten ontbinden.
* Bedrijf komt zijn afspraken niet na maar wil wel betaling zien.
* U betaald voor een dienst die niet geleverd word.

Kortom. U kunt naar de bank gaan en als u een machtiging gegeven hebt kunt u deze laten intrekken.
Ook kunt u de incasso's binnen de 45 dagen storneren.
Hou nou eens op M.Martens! Je bent echt foutief bezig!
Incasso opdrachten kunnen tot 8 weken na incasso worden gestorneerd. 56 dagen dus.
En dat "advies" tot eenzijdige ontbinding kan ècht niet. Wordt door geen enkele rechter goedgekeurd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Lijbrandt Glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

M.Martens schreef:


Kun je de Av lezen?

Jij? ? je geeft overal foute info.

Gesloten