LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Storing UPC

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Storing UPC

Ongelezen bericht door Sprietje »

Beste forumleden,

Al enkele maanden, nu zo'n 4 maanden heb ik een totaalpakket/voordeelpakket van UPC thuis.
Ik ontvang standaard kabeltelevisie en radio, digitale televisie royaal, internet en standaard telefoon.
Ik heb een Mediabox zonder opname mogelijkheid, ik dacht dat het DVDr heet en ik heb een modem van UPC en internet met kabel (geen draadloos internet).

Ik ben heel erg blij met het pakket.
De aansluiting ging of het algemeen goed, dit heeft familie voor mij gedaan en alles doet het heel goed.
De televisie heeft mooi beeld, de radio doet het goed, de telefoon ook en het internet doet het ook heel goed, het internet is ook heel erg snel.

Sinds vorige week heb ik dat het modem anders doet als anders.
Er is mij aangeraden om altijd de stekker van het modem en de mediabox in het stopcontact te laten.
Ik haal de stekkers er dan ook maar niet uit.
Altijd branden er op het modem de lampjes Power, DS, US, Online en Telefoon 1.
Het lampje van Telefoon 2 brand nooit (ik heb 1 telefoon in huis) en het lampje Link gaat branden zodra ik met de computer op het internet ben.
Als ik de telefoon gebruik gaat het lampje Telefoon 1 knipperen in plaats van dat hij contstant brand.
Vorige week gingen ineens alle lampjes uit, alleen het lampje Power en DS waren aan en het lampje US knipperde de hele tijd.
Ik kon op dat moment geen gebruik meer maken van internet en er was ook geen telefoonsignaal meer.
Een korte tijd later gingen alle lampjes ineens aan en bleven de lampjes Telefoon 1 en Telefoon 2 knipperen en later kwam alles weer bij het oude en was er ook weer internet en telefoonsignaal.
Alles had ongeveer denk ik 15 minuten geduurd.
Later op de dag gebeurde het opnieuw maar de twee dagen later deed alles het weer goed.
Deze afgelopen week gebeurde het opnieuw, eerst twee dagen achter elkaar, en dan een paar keer per dag (2 tot 3 keer) en duurde alles ongeveer ook weer 15 minuten per keer dag het gebeurde.

Ik heb helemaal geen verstand van zaken en ik heb toen het internet het weer deed de UPC een e-mail bericht gezonden om te vragen of het misschien aan het modem lag of dat het door een storing kwam.
Ik was heel erg bang dat het misschien aan het modem zou liggen.
Gelukkig kreeg ik vrij snel een antwoord terug dat er uit de informatie bleek dat er het komt door een storing.
De dag daarna gebeurde alles weer opnieuw alleen zat ik toen zo'n 4,5 uur zonder internet en telefoon.
Ik kon de UPC ook niet bereiken om door te geven dat ik geen internet en telefoon had.
Vanwege ziekte moet ik rondkomen van een minimum inkomen en heb ik helaas niet de mogelijkheid om een mobiel telefoon abonnement te kunnen betalen.
Ik heb een mobiele telefoon met beltegoed kaart maar daarmee kan ik geen 0900 nummer bellen omdat ik niet in de mogelijkheid ben om er veel beltegoed op te hebben.
Ik ben naar de bibliotheek gegaan om de UPC een e-mail te sturen dat ik geen internet en telefoon meer had en om te vragen of het een storing was.
Gelukkig had ik tegen de avond weer telefoon en internet.

De volgende dag werd ik door de UPC gebeld.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het een aardige begripvolle medewerker was die vroeg hoe vaak ik de storing had.
Ik was heel blij dat ze belde en hij gaf aan dat als dit weer opnieuw gebeurd ik opnieuw contact moet opnemen voor eventueel ook een storingsmonteur.

Ik ben zelf door ziekte psychisch en lichamelijk helaas niet in de mogelijkheid om momenteel volledig goed te functioneren.
Ik ben heel erg aan huis gebonden en de televisie is voor mij heel belangrijk omdat dit mij een gevoel geeft dat ik toch nog wat om me heen heb.
Ook het internet is voor mij heel belangrijk vanwege ook medische redenen omdat ik via de e-mail ook om medische problemen contact met de specialist kan opnemen.
De telefoon gebruik ik niet zo vaak, ook om zo'n min mogelijk kosten bij het maandbedrag te krijgen omdat ik een minimum inkomen heb.
De telefoon gebruik ik over het algemeen alleen om medische afspraken te verzetten en voor bankieren.

Ik vond het vreselijk dat het internet en de telefoon het niet deed en ik was ook telkens bang dat de televisie het niet meer zou doen.
Ik zag later toen het internet het weer deed dat er inderdaad een storingsmelding stond.

Ik zou heel graag willen vragen of jullie denken dat dit inderdaad door een storing komt thuis? omdat ik als de storing weer opnieuw gebeurd opnieuw moet bellen of e-mailen en een storingsmonteur thuis krijg.
Toen de storing bij UPC was opgelost had ik wel weer telefoon en internet, alles deed het toen weer goed en daarom dacht ik zou het dan aan een storing thuis liggen of zou het toch komen door een storing bij UPC? is een storingsmonteur thuis nodig denken jullie? als het aan een storing thuis ligt moet er dan niet een constante storing zijn? toen de storing bij UPC was opgelost deed alles het weer goed.
Heel graag zou ik ook willen vragen of jullie een soort gelijke situatie wel eens hebben gehad? en kan het vaker voorkomen dat er langere tijd storingen zijn? en worden deze altijd vanzelf weer opgelost?

De medewerker die ik aan de telefoon had gehad heeft alles bij UPC nog gecontroleerd op storingen (alle lijnen ging hij nakijken) maar hij kon geen storingen vinden, op de dag dat hij het na ging kijken heb ik verder ook geen storing gehad.

Ik hoop niet dat deze e-mail wanhopig overkomt, excuses voor als dat het geval is.
De televisie is voor mij heel belangrijk vanwege het aan huis gebonden zijn en het internet vanwege toch ook aan huis gebonden zijn en medische contacten.
Ook is het heel fijn als de telefoon het doet omdat dat toch zekerheid geeft als er iets is dat ik iemand kan bellen en vanwege bankzaken.

Tot nu toe heb ik de medewerker bij UPC wel allemaal als heel aardig en behulpzaam ervaren en doen alle producten het verder ook heel erg goed, ik ben er heel blij mee en ik zou het zeker aan andere ook aanraden na de ervaringen die ik tot nu toe heb gehad.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie(s)

Sprietje

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Storing UPC

Ongelezen bericht door lostlovey »

Hier ook een totaalpakket van UPC. Bij mij ligt de boel er ook wel eens helemaal uit (tv zelden, modem iets vaker). Omdat ik overdag over het algemeen niet thuis ben, weet ik niet of het er voor langere tijd uit ligt maar afentoe in de avond zie ik hier ook dat niet alle lampjes van het modem aan zijn of dat het een zenuwachtig knipperende bedoeling is.

Ik trek dan wel het modem van de stroom af en meestal helpt dat wel. Kun je ook rustig doen, het modem start heus wel weer op. De lampjes gaan dan een voor een weer aan (precies zoals je al hebt zien gebeuren).

Tv kijken kun je ook zonder de mediabox als die eruit ligt. Dan kijk je gewoon weer analoog.

Ik weet niet of een buur bij jou ook UPC heeft, zo ja, kun je misschien bij hun navragen of zij ook storing hebben als bij jou de boel niet werkt. Dat is denk ik de makkelijkste en goedkoopste manier uit te zoeken of het probleem bij jou in huis zit of dat het een algemene storing is.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Storing UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

lostlovey schreef:Hier ook een totaalpakket van UPC. Bij mij ligt de boel er ook wel eens helemaal uit (tv zelden, modem iets vaker). Omdat ik overdag over het algemeen niet thuis ben, weet ik niet of het er voor langere tijd uit ligt maar afentoe in de avond zie ik hier ook dat niet alle lampjes van het modem aan zijn of dat het een zenuwachtig knipperende bedoeling is.

Ik trek dan wel het modem van de stroom af en meestal helpt dat wel. Kun je ook rustig doen, het modem start heus wel weer op. De lampjes gaan dan een voor een weer aan (precies zoals je al hebt zien gebeuren).

Tv kijken kun je ook zonder de mediabox als die eruit ligt. Dan kijk je gewoon weer analoog.

Bovenstaande is eigenlijk een optimistisch weergave van een redelijk tevreden klant,de zaken opnemen zoals ze zich voordoen, storingen komen bij alle providers voor :idea: :?:
Ik weet niet of een buur bij jou ook UPC heeft, zo ja, kun je misschien bij hun navragen of zij ook storing hebben als bij jou de boel niet werkt. Dat is denk ik de makkelijkste en goedkoopste manier uit te zoeken of het probleem bij jou in huis zit of dat het een algemene storing is.

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Storing UPC

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Ik heb vrijwel geen contact met de buren, ik weet niet of ik het ze durf te vragen maar misschien lukt het.

De laatste keer had ik op de website van UPC postcode en huisnummer ingegeven en toen stond er dat er een storing was, ik had daarvoor wel in de bibliotheek al een e-mail gezonden, voor de e-mail stond er nog niet dat er een storing was, daarna wel.

Ik heb ook een keer de stekker er uit durven halen van het modem, hij kwam toen weer terug in de staat zoals hij altijd is, alleen de laatste keren hielp dat helaas niet.

Ik heb de stekkertjes van de analoog verbinding wel in de Mediabox zitten en deze zitten in verbinding met de televisie.
Ook al zitten deze stekkers in de Mediabox, als er een storing is in de digitale televisie, dan zou evengoed de analoog verbinding het wel moeten doen? ook al gaan de stekkertjes van de analoog verbinding via de Mediabox? (ik heb een contactdoos in de muur met daarin een stekker naar de Mediabox, in de Mediabox zit een splitter en daarin zit weer een stekker met snoer naar de televisie, deze is dan voor de analoog verbinding als het goed is)

Ik probeer me er maar niet al te druk om te raken (ook al vind ik dat wel moeilijk), ik raak altijd snel in paniek toestand (ook omdat ik er helemaal geen verstand van heb en dit voor het eerst is dat ik alleen woon).

Ik ben dan ook bang dat ik de UPC niet zou kunnen bereiken als er een storing is in telefonie, internet en/of televisie/radio.
Ik weet niet als er een storing is of ze dat zelf ook kunnen zien en altijd zullen reparen of dat je storingen altijd door moet geven omdat ze anders niet weten dat er een storing is.
Als er een storing zou zijn in de televisie ben ik afhankelijk van de e-mail of schriftelijk een brief te sturen.
Ook al zou de vaste telefoon het thuis wel doen, ik ben financieel niet in de mogelijkheid om een lange tijd naar een 0900 nummer te bellen, dat kan ik helaas echt niet betalen.
Ik probeer de telefoonkosten zoveel mogelijk te besparen door enkel de bank (dat is helaas wel een 0900 nummer) te bellen voor enkel alleen saldo opvragen, verdere bankzaken kan ik ook niet per telefoon doen, dat is echt veel te duur, of ik gebruik de telefoon alleen voor hele korte gesprekken zoals een afspraak verzetten voor bijvoorbeeld medische afspraken.
Gelukkig kon ik de UPC de afgelopen keer in de bibliotheek nog per e-mail bereiken, anders had ik ze gelukkig ook nog een brief kunnen sturen.
Ik ben wel blij dat ze meerdere mogelijkheden tot contact hebben, alleen het duurt altijd langer voor dat in behandeling genomen kan worden, maar helaas ik kan ze gelukkig wel bereiken.

Ik ben zelf ook een tevreden klant van UPC en i hoop dat alles het goed zal blijven doen of als er een storing is dat ze de mogelijkheid hebben dat het binnen een bepaalde tijd weer gerepareerd kan worden bij hun vandaan, zoals de afgelopen dagen is gebeurd.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Storing UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

Sprietje:

Welke status is erbij jou nu tav UPC?

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Storing UPC

Ongelezen bericht door Sprietje »

Het gaat nu wel aardig goed (ik zal het even afkloppen).
Begin van de week was er opnieuw even een storing, dat de lichtjes weer gingen knipperen maar toen ik de hoorn van de telefoon van het toestel haalde en weer neer had gelegd deed hij het weer.
Verder doet het het gelukkig allemaal wel weer maar ik ben wel constant bang voor een nieuwe storing en dat deze ook de televisie zal treffen, ik hoop en hoop echt dat dat niet gebeurd.
(Ik weet niet of er wel storingen waren toen ik niet thuis was, ik ga af en toe even een boodschap doen, of eventueel in de nacht, dan zie ik het ook niet mocht er dan een storing zijn)

Sprietje

Gesloten