LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen voor afloop contract

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
jacqueline33
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2004 14:08

Opzeggen voor afloop contract

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Ik heb een abonnement bij Canal Digitaal en bij Online. Was daar ook tevreden over. Maar..... ik ga nu verhuizen naar een aanleunwoning bij een verzorgingstehuis en kan daar geen Canal Digitaal hebben, want de schotel mag daar niet geplaatst worden. Er wordt mij dus geadviseerd om een Ziggo-abonnement te nemen, want die hebben ze daar. Online en Canal Digitaal houden vast aan het contract wat over 18 maanden pas afloopt. Ik zie het als overmacht, want heb meer hulp van thuiszorg e.d. nodig.
Heeft iemand een advies?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Opzeggen voor afloop contract

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien toch eens met uw papieren langs een juridisch loket gaan of rechstwinkel , die kunnen beter helpen en weten de weg. succes.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Opzeggen voor afloop contract

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat een gezeik toch telkens met die contracten zeg. :twisted:
Mevrouw moet vanwege gezondheidsredenen verhuizen naar een aanleunwoning maar aan contract zit je gewoon vast, walgelijk.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Opzeggen voor afloop contract

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef: Mevrouw moet vanwege gezondheidsredenen verhuizen naar een aanleunwoning maar aan contract zit je gewoon vast, walgelijk.

Ik hoop voor deze mevrouw dat er toch een oplossing komt, want dit is overmacht.

jacqueline33
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2004 14:08

Re: Opzeggen voor afloop contract

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Dat dacht ik dus ook: overmacht.
Maar dat schijnt voor hun niet zo te zijn.
Ik heb wel het Juridisch Loket om advies gevraagd, dus ben benieuwd naar hun antwoord.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Opzeggen voor afloop contract

Ongelezen bericht door manondoris »

zeker walgelijk!!!! en net wat ciske zegt ga er langs en mischien kun je door je situatie toch ontbinden. succes ermee!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Opzeggen voor afloop contract

Ongelezen bericht door ciske »

succes, ik hoop voor u op een goede oplossing.

jacqueline33
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2004 14:08

Re: Opzeggen voor afloop contract

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Ik hou jullie wel op de hoogte! Bedankt voor jullie reactie's zover!

stofzuigertje

Re: Opzeggen voor afloop contract

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je kunt deze nog lopende contracten ook proberen op Marktplaats aan te bieden.

U heeft minder verlies en de koper een leuk voordeel.
Probeer het eens met 18 maanden voor half geld?

Dan zijn er 2 blij en zij moeten dan leveren.
Wel komen er meestal verhuis kosten bij als iemand anders jou lopende contract overneemt op ander adres.

jacqueline33
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2004 14:08

Re: Opzeggen voor afloop contract

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Dat zou een optie kunnen zijn stofzuigertje, maar in mijn geval kan dat niet. Ik krijg maar een nabestaandenpensioen, dus zijn de maandelijkse kosten voor bijv. Ziggo 3 in 1 met daarbij de helft van die andere 2 veel te hoog voor mij.

Nadine86
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2011 12:08

Re: Opzeggen voor afloop contract

Ongelezen bericht door Nadine86 »

Hallo mensen


Ik dus ook heb al geruime tijd problemen met canal digitaal en lindorf .
Canal digitaal heeft nu 3 maand a 4 maand niks van zich laten horen echter in eens komt er vandaag weer een brief van lindorf binnen met een bedrag van bijna 1200 euro het bedrag wat ik moet voldoen volgens hun voor het opzeggen van mijn contract voor de opzeg datum had mogen plaats vinden ...

Ook in mijn geval verhuizing ,daar kon echter de schotel niet worden opgehongen aangezien er tot aan 4 meter geen signaal was boven de 4 meter mag canal digitaal niet werken omtrent arbo en aangezien het misschien wel mogelijk was om hem op het dak te plaatsen. willen ze mij dus wel externe partijen aansmeren maar daar moet ik voor elk bezoek van hun dan zelf voor betalen en als er wat mis zou zijn met de shotel ik altijd afhankelijk ben van de externe partij en niet langer van canal digitaal .
De monteur had mij gewaarschuwd dat het een hele strijd zou worden om op te zeggen en ook die heeft mij toen gezegd niet akkoord te gaan met diensten van canal digitaal aangezien ik met elk probleem met de schotel dan weer een externe partij zou moeten inschakelen en dit mijzelf nogmaals geld zou kosten en dat plus de gewone abonnements kosten op ...
In hun oude voorwaarden werd vereld dat derden niet aan hun apparatuur mogen werken derden lijken mij toch echt externe partijen en waarover er in het contract met canal digitaal niet gerept word canal mag en kan mij toch niet dwingen diensten af te nemen waar voor ik over mijn abonnementskosten heen ook nog moet betalen ben nu een jaar bezig en word er zo moe van het houd gewoon niet op en als je hier kijkt of waar dan ook .... lijkt het ook nooit op te gaan houden .
Nu mijn vraag waar ik naar toe wou is er iemand die een pdf bestand heeft van de algemene voorwaarden van canal digitaal voor juni 2011 ...

groetjes Nadine

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Opzeggen voor afloop contract

Ongelezen bericht door snepke »

Tot wanneer duurt jouw contract?

Gesloten