LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cadeaubon niet meer geldig

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
hansbrusse
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2017 08:34

Cadeaubon niet meer geldig

Ongelezen bericht door hansbrusse »

achterhaald, dank voor reacties.
Laatst gewijzigd door hansbrusse op 14 dec 2017 17:22, 2 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Cadeaubon niet meer geldig

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Aan een kadobon mag een maximale termijn zitten. Staan trouwens genoeg topics hierover op dit forum.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Cadeaubon niet meer geldig

Ongelezen bericht door Brahms »

Heel veel Cadeaubonnen hebben inderdaad een beperkte geldigheidsduur, niets vreemds of nieuws aan.
Maar de vraag is altijd, en daar staat ook dit forum vol mee, waarom laat je een bon 3 jaren liggen......

Over welke cadeaubon hebben we het hier, en wat staat er op ?

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cadeaubon niet meer geldig

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat triest eigenlijk voor de gevers van dat cadeau.

rvjapio
Berichten: 999
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Cadeaubon niet meer geldig

Ongelezen bericht door rvjapio »

U bent helaas nummer tig die zich niet informeert over de geldigheidsduur en de oplossing dan vervolgens bij de uitgever van de kaart legt.
Als u daar dan ook nog drie jaar over doet dan bent u echt de enige verantwoordelijke.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cadeaubon niet meer geldig

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd kan ik me indenken dat je zo'n bon vergeet. Zeker na drie jaar moet je er maar net bij toeval achter komen dat je het ding nog hebt liggen. Maar een termijn is een termijn, dat verandert niet.

Het is waar dat de bon een bepaalde waarde vertegenwoordigt, en dat geld niet verandert. Maar een kadobon is niet gelijk te stellen aan geld. Er zit bijvoorbeeld een stukje administratie aan vast, zowel voor de koper, de uitgever als de ontvanger. Dat maakt het al anders. Op een gegeven moment moeten gewoon de boeken 'opgeschoond' worden. Vergelijk het met een loterij. Van de week was het in het nieuws dat iemand een ton is misgelopen omdat hij twee jaar lang niet gereageerd heeft. Dat houdt op een gegeven moment ook een keertje op. Bij kadobonnen is het niet anders.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Cadeaubon niet meer geldig

Ongelezen bericht door mahadma »

De verkoper van de kadobon is u dankbaar. Die leeft van dit soort zaken. Overigens, de meeste kadobonnen zijn maar 1 jaar geldig.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Cadeaubon niet meer geldig

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik hoop maar dat de gever van deze bon niet op dit forum komt. Ik zou me doodschamen als ik moet bekennen dat het cadeau me eigenlijk helemaal niet beviel.

Verwijderd

Re: Cadeaubon niet meer geldig

Ongelezen bericht door Verwijderd »

U heeft er de afgelopen 3 jaar geen gebruik van gemaakt, dus zo hoog was die noodzaak kennelijk ook niet. U heeft te lang gewacht, gooi het ding weg en haal er verder uw schouders over op.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Cadeaubon niet meer geldig

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zie hieronder informatie over cadeaubonnen en de geldigheidsduur.
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... deaubonnen

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Cadeaubon niet meer geldig

Ongelezen bericht door moederslink »

Zo jammer vind ik het wanneer mensen nonchalant omgaan met een gekregen cadeaubon o.i.d.
Het is toch niet zo moeilijk om de geldigheidsduur gelijk in je agenda te noteren en hem een x te gebruiken ?
In 3 jaar tijd geen momentje geweest om de bon te verzilveren? Niet tof voor de gever.. :(

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Cadeaubon niet meer geldig

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dat is de reden dat ik cadeau bonnen nog dezelfde week inwissel.

Gesloten