LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
nammk
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 sep 2006 04:37

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door nammk »

Zelf heb ik geen slechte ervaring met de ANWB Wegenwacht, maar ben geen lid meer van de ANWB Pechhulp, omdat ik het een heel groot nadeel vind, dat pechhulp op een persoon/personen verzekerd is en niet op de auto zelf. Daarom ben ik lid geworden van RouteMobiel. Bij RouteMobiel is de auto zelf verzekerd van pechhulp, wie er ook in rijdt, maakt niet uit, de kinderen, vrienden of buren, je bent altijd verzekerd van pechhulp op die manier. Vind ik een rustiger idee.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Erthanax »

Rijden uw buren en vrienden dan zo vaak met uw auto?
RouteMobiel is meer wegsleephulp, zo heb ik van een kennis begrepen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

nkootstra schreef:
25 mei 2020 17:07
Zelf heb ik geen slechte ervaring met de ANWB Wegenwacht, maar ben geen lid meer van de ANWB Pechhulp, omdat ik het een heel groot nadeel vind, dat pechhulp op een persoon/personen verzekerd is en niet op de auto zelf. Daarom ben ik lid geworden van RouteMobiel. Bij RouteMobiel is de auto zelf verzekerd van pechhulp, wie er ook in rijdt, maakt niet uit, de kinderen, vrienden of buren, je bent altijd verzekerd van pechhulp op die manier. Vind ik een rustiger idee.
Het is een afweging en het is maar net wat de wensen zijn. Bij routemobiel wordt je maar 4 keer per jaar geholpen, maar daarentegen zijn ze maar liefst 3 minuten eerder bij het pechgeval. Hebt u 1 auto die goed onderhouden is, is routemobiel een optie. Bij meerdere auto’s is de ANWB weer een optie.

Wel verbaas ik mij dat route mobiel ook repareert aan de kant van de weg. Geen idee wie er komt, maar een sleepwagenchauffeur heeft niet dezelfde kennis als een wegenwachter. De wegenwacht heeft weer een heel netwerk achter hun waar info te halen is. Van a tot z 1 bedrijf terwijl je bij route mobiel steeds een andere hulpverlener krijgt.

Alles heeft zijn voors en tegens.

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Voor 15 november opzeggen !!

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Erthanax »

Opzeggen, waarom? Ik peins er niet over. De enkele keer dat ik de hulp van de Wegenwacht heb ingeroepen, ben ik voortreffelijk geholpen.

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Jammer! »

Routemobiel repareert formeel ook langs de weg maar feitelijk veel minder. Je merkt het al..ze komen met een afsleepwagen😉.

Ook ter plaatse lid worden is niet zo makkelijk, helaas voor de koopjesjagers.

Het argument dat het voor meerdere personen per auto kan is juist. Het prijskaartje voor een extra persoon bij de ANWB is minimaal. Belangrijk is ook dat dit voor iedere auto geldt. Toch handig en goedkoper bij meerdere auto's.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door ruitenheer »

jhogaarts schreef:
25 mei 2020 17:55
Voor 15 november opzeggen !!
Dat is al een paar jaar geleden gewijzigd. Na het eerste jaar kun je met 1 maand opzegtermijn opzeggen

sake1987

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ben al sinds 1983 lid van de ANWB en Wegenwacht. Had in 1983 en de jaren 90 weinig geld voor auto’s en heb vaak een beroep moeten doen. Vorig jaar stond mijn vrouw ( partnerpas) nog met een kapotte bobine, niks afgesleept gewoon een nieuwe gehaald en geplaatst. En als je auto totaal los rijdt tussen Neurenberg en München ben je heel blij met de ANWB. Maar wat ik hier vaak aan klachten zie, is het niet lezen van de voorwaarden of de verwachting dat de ANWB een particuliere persoonlijke garage is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De ANWB is prima service voor mensen die niet zelf kunnen sleutelen....
Ik had zelf ooit lange wachttijd voor de wegen WACHT,,, en al jarenlang weg,
wel betalen de mensen die van 1983 tot 90 een oudere hadden tekort en de goede voertuig bezitters teveel geld eigenlijk.

Maar of de ANWB of andere beter is, hangt ook af hoeveel mensen en hoeveel voertuigen in 1 gezin zitten.

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door honza »

De ANWB is een grote organisatie, en met duizenden hulpvragen zal zelfs een score van 99,99% goed toch een flink aantal klachten opleveren. En hoe men met klachten omgaat ligt ook aan hoe je je opstelt: je krijgt nu eenmaal meer gedaan met stroop dan met azijn.
Heb in de afgelopen 38 jaar af en toe hulp nodig gehad (niet al te vaak) en het grote voordeel is: men probeert je weer rijdend op weg te helpen, i.t.t. tot veel andere aanbieders die de facto slechts een afsleepdienst zijn.
2x moest ik na enkele minuten opnieuw bellen; en beide keren werd ik de 2e keer gewoon op weg geholpen (waarbij de 2e keer de WW'er mij eerst nog 100km op noodloop op de snelweg wilde laten rijden en toen ik aangaf dat niet te accepteren, werd er daarna gewoon een autoambulance geregeld).
Ook was 1x de WW'er suggestief (motor was koud en ik stond net buiten mijn woonplaats, zonder woonplaats-service), hij suggereerde dat ik mij er heen had laten slepen; mijn verweer was dat ik op weg was naar de BOVAG-garage/dealer die mij had opgelicht, dit was de gebruikelijke route, en dat de motor koud was was omdat ik al 2 uur aan het wachten was.....
Wat mij vooral opviel in al die keren: de deskundigheid, en dat men vaak meer helpt dan je mag verwachten: multiriem geknapt op 1 km v/e WW-station? Afgesleept erheen en ter plekke een nieuwe opgezet; dezelfde avond laat 120 km verder bleek de oorzaak een defecte dynamo, weer gebeld; stroom gekregen en samen naar WW-station even verderop gereden; moest wel een uur wachten (werd al bij binnenkomst verteld) maar toen ging ie de brug op en werd er een nieuwe dynamo opgezet (zowel multiriem alsmede dynamo alleen materiaalkosten); kortom, ik kon zonder een dag vrij te nemen voor een garage nu rijdend en 100% gerepareerd naar huis.
De openingspost (2018.....!!) geeft het probleem al aan: niet lid zijn, achterstallig onderhoud, bestuurder weet dan wel meteen wat er loos is (dat weet je m.i. alleen als je je eigen onderhouds-tekorten wel degelijk weet) en dan de WW geen 2e keer bellen (zodat deze de kans niet heeft het probleem alsnog op te lossen). Dit soort mensen zou eens wat vaker in de spiegel moeten kijken....

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

Ach omdat ik ruim 55 jaar lid ben blijf ik. Bovendien zijn er ook veel goedwillende en goede dingen doende medewerkers.

Een dag na vakantieboeking overleed mijn echtgenote. Men stuurt echter gewoon de reispapieren met een nota voor de volle mep. Na maanden gesteggel via unive reisverzekering 90% terug gehad. Er wordt dan gezegd dat de reizenorganisatie een apart bedrijf is. Zal wel zijn.

Pech langs de weg: De laatste keren was mijn dealer er veel vlugger dan de wegenwacht, die er na 1,5 uur nog niet was.

Bovendien staan 2 dingen me helemaal niet aan, helaas scheer je dan ook goede medewerkers over dezelfde kam:

Het schijnt dat invaliden niet geholpen worden, althans dat werd me verteld toen ik om hulp vroeg

Het hoge salaris van zo'n directeur, dat is toch niet meer van deze tijd?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door scontra »

A.Wagenaar schreef:
26 mei 2020 13:08

Het schijnt dat invaliden niet geholpen worden, althans dat werd me verteld toen ik om hulp vroeg
Naar aanleiding van deze opmerking heb ik via de Chat contact gehad met de ANWB, aangezien wij gebruik moeten maken van een rolstoelauto.
En, helaas, verder dan een vage toezegging over (vervangend) vervoer, mocht de auto niet ter plaatse hersteld kunnen worden, is het niet gekomen.
Heb aangegeven er weinig vertrouwen in te hebben, maar daarmee was de beantwoording dan ook wel afgedaan en weet nu eigenlijk ook niet hoe hier mee om te gaan !

sake1987

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door sake1987 »

scontra schreef:
26 mei 2020 14:34
A.Wagenaar schreef:
26 mei 2020 13:08

Het schijnt dat invaliden niet geholpen worden, althans dat werd me verteld toen ik om hulp vroeg
Naar aanleiding van deze opmerking heb ik via de Chat contact gehad met de ANWB, aangezien wij gebruik moeten maken van een rolstoelauto.
En, helaas, verder dan een vage toezegging over (vervangend) vervoer, mocht de auto niet ter plaatse hersteld kunnen worden, is het niet gekomen.
Heb aangegeven er weinig vertrouwen in te hebben, maar daarmee was de beantwoording dan ook wel afgedaan en weet nu eigenlijk ook niet hoe hier mee om te gaan !
Zou de vraag in briefvorm of via Facebook persoonlijke chat voorleggen, Mijn ervaring is dat er dan, omdat er niet direct geantwoord hoeft te worden, een degelijker en meer doordacht antwoord komt.

arie3555
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2020 17:21

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door arie3555 »

Kort geleden kreeg ik pech, ik kreeg te horen dat ik moest gaan bijbetalen voor een derde kenteken. Raar! Wat ik altijd begreep is dat het lidmaatschap op naam staat en niet op kenteken. Maar ok je hebt niet echt veel keus als je langs de kant van de weg staat. Dus maar akkoord gegaan.
Vervolgens wordt ik weggesleept neergezet bij een tank station bleek dat de auto niet ter plaatse gemaakt worden.
Waar ik te horen kregen dat ik zelf maar even garage moest gaan zoeken.

Je betaalt jaarlijks dus lidmaatschap geld, vervolgens moet je dus 150 euro bijbetalen voor wegsleep kosten en krijg je ter plaatse te horen dat je niet geholpen wordt
Blijkbaar kan ik volgende keer beter rijkswaterstaat bellen want als die je wegslepen, is het gratis.
Kreeg ik net een anwb miep aan de telefoon dat dat allemaal in de voorwaarden staat. Verder ook niet helemaal begreep dat ik het raar vond dat ik 2 keer moest betalen voor geen hulp.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

arie3555 schreef:
29 mei 2020 17:43
Kort geleden kreeg ik pech, ik kreeg te horen dat ik moest gaan bijbetalen voor een derde kenteken. Raar! Wat ik altijd begreep is dat het lidmaatschap op naam staat en niet op kenteken. Maar ok je hebt niet echt veel keus als je langs de kant van de weg staat. Dus maar akkoord gegaan.
Vervolgens wordt ik weggesleept neergezet bij een tank station bleek dat de auto niet ter plaatse gemaakt worden.
Waar ik te horen kregen dat ik zelf maar even garage moest gaan zoeken.

Je betaalt jaarlijks dus lidmaatschap geld, vervolgens moet je dus 150 euro bijbetalen voor wegsleep kosten en krijg je ter plaatse te horen dat je niet geholpen wordt
Blijkbaar kan ik volgende keer beter rijkswaterstaat bellen want als die je wegslepen, is het gratis.
Kreeg ik net een anwb miep aan de telefoon dat dat allemaal in de voorwaarden staat. Verder ook niet helemaal begreep dat ik het raar vond dat ik 2 keer moest betalen voor geen hulp.
Wat voor pakket heeft u?
Wegenwacht Service is persoonsgebonden. Dit betekent dat je recht hebt op pechhulp in elke auto waarin of op elke motor waarop je rijdt. Het maakt niet uit welk pakket je hebt, bij zowel Instap, Standaard als Compleet voor Nederland en Europa, is Wegenwacht Service persoonsgebonden.
Enkel bij een partnerpas of jongerenpas is het kentekengebonden.
Het wegslepen door Rijkswaterstaat gebeurd naar een veilige plek. En dat is alleen als u verkeers gevaarlijk staat.

Gesloten