DutchGP en CM.com betalen niet terug

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Wesselss
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2013 23:50

DutchGP en CM.com betalen niet terug

Ongelezen bericht door Wesselss »

De afgelopen GP in Zandvoort was een geweldig spektakel.
Helaas voor een deel van de race liefhebbers had het een bittere nasmaak.
De kaarten van 30% van de eigenlijke bezoekers werd ingetrokken.
Dit was één van de eisen van de regering ivm COVID-19.

Ondermeer mijn kaarten werden ingetrokken en een week na de wedstrijd ontving ik netjes een mail waarbij ik kon kiezen tussen het doorschuiven van de kaarten naar het volgende jaar of een refund cq terugbetaling van de kosten die ik voor de kaarten heb gehad. Ik heb voor de refund gekozen omdat het al snel duidelijk was dat de kaarten voor het jaar daarop een stuk duurder zullen uitvallen en er dus bij betaald zal moeten worden.

Echter het grote probleem is nu dat de terugbetaling uitblijft.
Ik heb al meerdere datums vanuit DutchGP gehad waarop uiterlijk de betaling gedaan zal zijn.
De laatste datum die zij hebben gegeven is 18-10-21.
Echter hebben zij zich hier wederom niet aan gehouden.

Ik vroeg mij dus af of er meerdere mensen zijn die hun terugbetaling nog niet hebben ontvangen.
Tevens ben ik benieuwd welke mogelijkheden er zijn om DutchGP en CM.com te bewegen om hun afspraken na te komen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DutchGP en CM.com betalen niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je al een ingebrekestelling gestuurd? Betaling binnen (kies) drie tot tien werkdagen met vermelding dat men daarna in verzuim is. Vervolgs kun je naar een incassobureau.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: DutchGP en CM.com betalen niet terug

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Een deurwaarder kan ietsjes meer doen dan een incassobureau. Een deurwaarder kan (via de rechter) beslag leggen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DutchGP en CM.com betalen niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou niet weten waarom je in deze casus conservatoir beslag zou willen leggen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: DutchGP en CM.com betalen niet terug

Ongelezen bericht door Revoked »

De pandjesprins dankt u voor uw bijdrage. Wellicht kunt u volgend jaar geheel kosteloos een optreden verzorgen, ter compensatie.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: DutchGP en CM.com betalen niet terug

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Cm.com is in dit geval slecht de betaalprovider. Het is DtuchGP, met de neef van de koning, die dit geld achterhouden. Zo wordt je rijk als familie van Oranje. En ze blijven maar populair….

Gesloten