Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Robspa12
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2022 14:24

Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Ongelezen bericht door Robspa12 »

Dag allen,

Weet iemand hier of je parkeerkosten die je privé moet maken voor het parkeren bij je huis a € 350,- inc per maand kan aftrekken van je bijtelling die je betaalt voor je lease-auto?

Alvast bedankt! :)

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het meest verstandige is dat u hierover afspraken maakt met uw werkgever.

Lees eens hier.

https://www.schootenadvies.nl/kosten-au ... werknemer/

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Robspa12 schreef:
27 jun 2022 14:26
Dag allen,

Weet iemand hier of je parkeerkosten die je privé moet maken voor het parkeren bij je huis a € 350,- inc per maand kan aftrekken van je bijtelling die je betaalt voor je lease-auto?

Alvast bedankt! :)
In welke stad zijn die parkeervergunningen zo hoog? Bij de meeste gemeenten kun je die toch voor 100 a 200 per jaar krijgen.

Overigens denk ik dat het antwoord nee is, je zou ook ergens anders kunnen parkeren in dit geval.

Robspa12
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2022 14:24

Re: Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Ongelezen bericht door Robspa12 »

Nijogeth schreef:
29 jun 2022 12:45
Robspa12 schreef:
27 jun 2022 14:26
Dag allen,

Weet iemand hier of je parkeerkosten die je privé moet maken voor het parkeren bij je huis a € 350,- inc per maand kan aftrekken van je bijtelling die je betaalt voor je lease-auto?

Alvast bedankt! :)
In welke stad zijn die parkeervergunningen zo hoog? Bij de meeste gemeenten kun je die toch voor 100 a 200 per jaar krijgen.

Overigens denk ik dat het antwoord nee is, je zou ook ergens anders kunnen parkeren in dit geval.

Hi Nijogeth, parkeervergunning is helaas niet mogelijk voor de bewoners van het gebouw waar ik woon, Is in A'dam Zuid-Oost, relatief nieuw gebouw. Ook is er nooit plek in de buurt.. De enige optie die enigszins praktisch is, is een 24/7 abonnement bij Q=park van 350€ per maand... Echt drama voor alle 600 bewoners van ons gebouw van Change=, wellicht heb je het (negatief) op het nieuws voorbij zien komen. Gr!

DeZevendeHenk
Berichten: 770
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Je (deel van de waarde van je) auto wordt door de werkgever al bij je inkomen geteld. Ik zie geen gelegenheid om daar een parkeerabonnement door je werkgever vanaf te halen.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Ongelezen bericht door bupaul »

Maar waarom moet de overheid voor privé parkeren betalen. Het is heel vervelend dat je duur moet parkeren maar je bent er zelf gaan wonen. Je baas heeft ook niets te maken met dat je woont waar dat nu is. Wees blij dat je een leaseauto hebt. Privé zou je nog veel duurder uit zijn.

Robspa12
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2022 14:24

Re: Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Ongelezen bericht door Robspa12 »

bupaul schreef:
29 jun 2022 13:37
Maar waarom moet de overheid voor privé parkeren betalen. Het is heel vervelend dat je duur moet parkeren maar je bent er zelf gaan wonen. Je baas heeft ook niets te maken met dat je woont waar dat nu is. Wees blij dat je een leaseauto hebt. Privé zou je nog veel duurder uit zijn.
Deze post komt voort uit een advies dat ik van een vriend kreeg hierover maar vond het niet op Google, al ben ik al snel verdwaald als het om belastingen gaat. Vandaar wilde ik dit uitzoeken, hoe minder kosten je maakt hoe beter natuurlijk ;)

juliomariner
Berichten: 4762
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Misschien kan de belastingdienst u een goed antwoord geven?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

zover ik weet mag de werkgever dit betalen, op naam van de zaak, en mag de werkgever vervolgens deze kosten aftrekken via de belasting.....

let wel, je mag de plek of vergunning dan niet gebruiken voor een prive voertuig.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als de werkgever het betaalt, en u weer aan de werkgever, hoeft er in ieder geval geen loonheffing over betaald te worden.


Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
29 jun 2022 14:04
zover ik weet mag de werkgever dit betalen, op naam van de zaak, en mag de werkgever vervolgens deze kosten aftrekken via de belasting.....
Als de werkgever het betaalt, maar de werknemer het natuurlijk juist niet aftrekken.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou toch kijken of met het OV naar buiten de stad goedkoper is. Gewoon daar ergens een parkeerkaart aanvragen en met de tram/bus/trein die kant op.

Maar als ik zo overal lees zit er gewoon een parkeergarage bij dat Change= gebouw. Dat staat eigenlijk overal vermeld. Hebben ze dat niet meer in eigen beheer dus?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
29 jun 2022 18:29
Ik zou toch kijken of met het OV naar buiten de stad goedkoper is. Gewoon daar ergens een parkeerkaart aanvragen en met de tram/bus/trein die kant op.

Maar als ik zo overal lees zit er gewoon een parkeergarage bij dat Change= gebouw. Dat staat eigenlijk overal vermeld. Hebben ze dat niet meer in eigen beheer dus?
Een parkeergarage in eigen beheer is in Amsterdam niet per definitie goedkoper. Daar moet je of een plek kopen voor heel veel geld, of huren voor heel veel geld. In het provinciestadje waar ik woon wordt een eigen parkeerplaats in de ondergrondse garage al getaxeerd op 50k. In Amsterdam heb ik al veel en veel hogere bedragen gezien. 350 euro/maand is dan helemaal niet gek in een commerciële garage.

Maar goed, Amsterdammers denken dat ze in een wereldstad wonen, en daar horen dat soort bedragen bij.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kan ik privé parkeerkosten aftrekken van de bijtelling van mijn lease-auto?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Moneyman schreef:
29 jun 2022 16:15
Hawk-Eye schreef:
29 jun 2022 14:04
zover ik weet mag de werkgever dit betalen, op naam van de zaak, en mag de werkgever vervolgens deze kosten aftrekken via de belasting.....
Als de werkgever het betaalt, maar de werknemer het natuurlijk juist niet aftrekken.
nee klopt, daarom schrijf ik ook werkgever.

Plaats reactie