Consequent aangetekende brieven in de brievenbus met vervalste handtekening

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Consequent aangetekende brieven in de brievenbus met vervalste handtekening

Ongelezen bericht door Erwin85 »

Goedemorgen, ten einde raad vraag ik om jullie reflectie op mijn problematiek.

Ik zit helaas verwikkeld in meerdere juridische procedures met grote belangen. Met enige regelmaat ontvang ik hierdoor belangrijke aangetekende brieven, onder andere van de rechtbank en van de tegenpartijen.

Nu tref ik keer op keer aangetekende brieven gewoon in de brievenbus aan. Vaak zelfs nog half uitstekend, een voorbijganger kan hem er van buiten nog uit trekken. Bij de track&trace zie ik steeds handtekeningen staan, maar deze kunnen onmogelijk van mij zijn en zullen door de bezorger zijn vervalst. Dat is natuurlijk valsheid in geschrifte en dat is strafbaar. In ieder geval 1x heb ik dit op beeld staan, maar het is minstens 5x gebeurd de afgelopen tijd en het waren verschillende bezorgers.

Nu gaan er wel eens termijnen in op het moment dat de brieven zijn ontvangen. Dus als ik ervoor heb getekend. En dus ook wanneer de bezorger mijn handtekening vervalst. Ik maak mij gigantisch zorgen dat zoiets zich een keer voordoet als ik bijvoorbeeld op vakantie ben. Voordat ik de brief daadwerkelijk zelf heb ontvangen/opgemerkt, kan een termijn al zijn verlopen. Het is ook al meerdere keren gebeurd dat ik de brief 1 of 2 dagen later opmerkte vanwege een dagje/weekendje weg. Daarom heb ik meerdere klachten ingediend, maar PostNL doet er niets mee. Telkens hetzelfde antwoord dat het wordt doorgegeven en ze ervan uitgaan dat het niet nog een keer gebeurt. Vanuit een noreply adres, dus je kan niet reageren. Nu ben ik wonder boven wonder eens een keer gebeld door PostNL over mijn zoveelste klacht. Ik heb on der andere gevraagd om een bevestiging vanuit hen, dat de brieven niet aangetekend zijn afgeleverd en dat de handtekeningen door de bezorger zijn gezet ipv door mij. Dit kan ik namelijk gebruiken als ik hierdoor een keer in de problemen kom in een juridische zaak, om hiermee aannemelijk te maken dat het die keer ook op die manier is gegaan en er niet door mij is getekend. Hij zou erop terugkomen.

Nu heb ik zojuist een voicemailbericht ontvangen. Hij is hier te beluisteren: https://youtu.be/bxIRxyGui0E. Hij laat weinig aan verbeelding over. Ze doen er gewoon niets mee en nemen het niet serieus. Ik ben hierdoor werkelijk furieus en sta op het punt om aangifte te doen bij de politie wegens valsheid in geschrifte. Graag jullie reflectie hierop. Reageer ik te overdreven, zijn er wellicht nog andere oplossingen, of is dit inderdaad de enige manier om hopelijk serieus te worden genomen? Nogmaals, het is niet 1x gebeurd, maar minstens 5x. Sta op het punt weer een nest (videobewaking) abonnement aan te schaffen om dit weer op beeld te hebben, maar dat is vrij prijzig en ik kan het moeilijk verteren om deze kosten te maken, puur omdat postnl strafbaar handelt en klachten hierover niet serieus neemt.

peter17111962
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Consequent aangetekende brieven in de brievenbus met vervalste handtekening

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Doe aangifte, want anders loopt U kans dat U in de problemen komt omdat de afzender bewijs heeft dat U die brief ontvangen heeft.
Neem ook eens contact op met de afzender van die brieven en vertel daartegen dat U kunt bewijzen dat U daar niet zelf voor heeft
getekend en dat U dus niet hoeft te reageren op de inhoud van die brieven..

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Consequent aangetekende brieven in de brievenbus met vervalste handtekening

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan het standpunt innemen dat die ondertekeningen (mede) jouw persoonsgegevens zijn, maar PostNL zal het met je oneens zijn. Een zending heeft de geadresseerde bereikt wanneer deze is verzonden naar een adres waarvan de ander redelijkerwijs mocht aannemen dat de geadresseerde daar kon worden bereikt, en de zending daar is aangekomen. De ondertekeningen moeten aantonen dat de zending is aangekomen op je adres en als PostNL ook redelijkerwijs mag aannemen dat jij op jouw adres bereikt kan worden dan is de combinatie van die twee gegevens jouw persoonsgegeven. Vervolgens kun je de AVG rechten benutten.

Uit het geen wat je stelt maak ik op dat de zendingen tot nu toe allemaal door jou zijn ontvangen. Het moment waarop de zendingen door de bus zijn gedaan is leidend.

Aangifte van valsheid in geschrifte is mogelijk. Je handtekening is mogelijk niet vervalst, maar het document is wel vervalst, omdat door de geadresseerde of diens huisgenoten getekend moet worden.
https://www.ske-advocaten.nl/verdacht-v ... e-bel-ons/

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Consequent aangetekende brieven in de brievenbus met vervalste handtekening

Ongelezen bericht door PGros »

alfatrion schreef:
02 feb 2023 10:43
Een zending heeft de geadresseerde bereikt wanneer deze is verzonden naar een adres waarvan de ander redelijkerwijs mocht aannemen dat de geadresseerde daar kon worden bereikt, en de zending daar is aangekomen. De ondertekeningen moeten aantonen dat de zending is aangekomen op je adres
Uit het geen wat je stelt maak ik op dat de zendingen tot nu toe allemaal door jou zijn ontvangen. Het moment waarop de zendingen door de bus zijn gedaan is leidend.
Postnl zegt er zelf van:
Wil je een bewijs van versturen en ontvangst? Verstuur je brief aangetekend! Dan geven we je brief pas af nadat de ontvanger ervoor heeft getekend.
Dus moeten ze ook echt aanbellen, handtekening vragen en persoonlijk afgeven. Niet zomaar in de brievenbus gooien en zelf tekenen.
In ieder geval de verzender van de brief wordt misleid en krijgt geen waar voor zijn geld.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Consequent aangetekende brieven in de brievenbus met vervalste handtekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
02 feb 2023 12:26
Dus moeten ze ook echt aanbellen, handtekening vragen en persoonlijk afgeven. Niet zomaar in de brievenbus gooien en zelf tekenen.
In ieder geval de verzender van de brief wordt misleid en krijgt geen waar voor zijn geld.
Klopt. Maar dat doet natuurlijk niets af aan hetgeen Alfatrion schrijft.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Consequent aangetekende brieven in de brievenbus met vervalste handtekening

Ongelezen bericht door alfatrion »

PGros schreef:
02 feb 2023 12:26
Postnl zegt er zelf van:
Wil je een bewijs van versturen en ontvangst? Verstuur je brief aangetekend! Dan geven we je brief pas af nadat de ontvanger ervoor heeft getekend.
Dus moeten ze ook echt aanbellen, handtekening vragen en persoonlijk afgeven. Niet zomaar in de brievenbus gooien en zelf tekenen.
In ieder geval de verzender van de brief wordt misleid en krijgt geen waar voor zijn geld.
De postbode moet aanbellen, de identiteit van de ontvanger controleren, en de ontvanger laten tekeken. De ontvanger is de gene aan wie de zending wordt afgedragen, dat kan de geadresseerde zijn, maar het kan ook een ander zijn. Als je verder zoekt, dan zul je vinden dat PostNL alleen aan de geadresseerde of diens huisgenoten mag laten tekenen. PostNL mag dus niet een buurvrouw of iemand die op visite is laten ondertekenen. Wanneer PostNL zich niet aan dit voorschrift houdt dan schiet zij tekort in de nakoming. De afzender heeft dan recht om een groot gedeelte van zijn geld terug te krijgen.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Consequent aangetekende brieven in de brievenbus met vervalste handtekening

Ongelezen bericht door rwolters »

alfatrion schreef:
02 feb 2023 18:28
De afzender heeft dan recht om een groot gedeelte van zijn geld terug te krijgen.
Gezien de ernst van de zaak die TS beschrijft lijkt dat me nu net het minst belangrijke van de hele situatie. Bij een groot gedeelte gaat het nog maar steeds om enkele euro's. En het probleem is er niet mee opgelost.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Consequent aangetekende brieven in de brievenbus met vervalste handtekening

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sterker nog, het is niet het probleem van TS, dat de afzender geen waar voor zijn geld krijgt. Als je ook even mijn eerste bericht leest, dan kun je daarin lezen water handelingen TS kan ondernemen.

Plaats reactie