LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotelbon jaarkaart blijkt onverwacht een abonnement

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
gerardWa
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2012 21:35

Hotelbon jaarkaart blijkt onverwacht een abonnement

Ongelezen bericht door gerardWa »

Eén keer de hotelbon via telefonische verkoop akkoord gegeven, kan betekenen dat je zonder het te weten een jaarabonnement hebt afgesloten! :(
Advies als je dat niet wilt: NU direct opzeggen.
Hotelbon hanteert volgens de voorwaarden op de site een opzegtermijn van 1.5 maand. Dus wees er snel bij.
Wijzelf werden plots (helemaal vergeten dat die bon/jaarkaart ooit gekocht was) geconfronteerd met "alstublieft, uw nieuwe jaarkaart" en het automatisch afschrijven van €59.95. :shock:
Vreemd, noch ik noch mijn vrouw is ooit akkoord gegaan met een abonnement. Dat dat in de voorwaarden op de site (overigens erg lastig te vinden - een miniem linkje onderaan hun pagina) staat is leuk voor hotelbon, maar ik heb die voorwaarden nooit eerder gezien of gehoord. Juridisch gezien dus ook al niet in de haak. Maar het gemakkelijkst is natuurlijk gewoon op te zeggen binnen de voorwaarden, dan hoef je je recht niet meer te halen maar is het je al gebracht zal ik maar zeggen.
Voor onszelf is dat te laat (behalve dan dat Hotelbon mij nu eerst eens mag aantonen dat zij ons destijds wel kennis hebben laten nemen van hun voorwaarden; ongewenst gedoe dus), maar nogmaals bij deze aan iedereen die niet hetzelfde wil meemaken als wij:

NU OPZEGGEN DIE HOTELBON JAARKAART :D

Hopelijk ben je nog op tijd!

Luister ook naar: http://www.bnr.nl/?service=player&type= ... 3202130600

Als je een tevreden abonnee van de hotelbon bent, is dit bericht natuurlijk niet voor jou bestemd...
Laatst gewijzigd door gerardWa op 04 jul 2012 22:53, 2 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hotelbon jaarkaart blijkt onverwacht een abonnement

Ongelezen bericht door berndv »

Een geruststelling, ook zij vallen nu onder de wet van Dam. Mogelijk uw contract nog niet, maar wel alle contracten afgesloten of verlengd na 1 december 2011. Dat zorgt ervoor dat je dan nog maar 1 maand opzegtermijn hebt en het niet meer automatisch verlengd mag worden.

Jet tweede punt kan wel in uw voordeel werken. U geeft aan nooit op de hoogte te zijn gebracht van de voorwaarden. Heeft u bij het aangaan ooit post of mail ontvangen? Zaten hier de voorwaarden bij? Zo niet, mag u de voorwaarden nietig verklaren en geld simpelweg de wet.

sleutelgirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2014 11:52

Re: Hotelbon jaarkaart blijkt onverwacht een abonnement

Ongelezen bericht door sleutelgirl »

Ik heb twee jaar geleden ook een aanbieding van de Hotelbon telefonisch geaccepteerd. Het zou slechts eenmalig zijn. Nu kreeg ik vorig jaar tot mijn verrassing wederom een boek en een pas toegezonden van deze organisatie. Ik heb ze gebeld en gezegd dat ik hier niet om gevraagd had omdat ik momenteel werkloos ben en moet rondkomen van een uitkering en geen financiële middelen heb om hotels te bezoeken. Ik kreeg daarop van de medewerkster van Hotelbon te horen dat ik de pas en het boek mocht retourneren en dan zou het openstaande bedrag uit de administratie verwijderd worden en ik geen pas en boek meer toegezonden krijgen.
Ik heb dus het pakket retour gezonden en kreeg tot mijn verbazing een paar maanden later een betalingsherinnering ad 59,95 die voor toezending van de hotelpas en het boek waren.
Ik heb wederom telefonisch contact opgenomen met de Hotelbon en gevraagd of ze mijn retourzending niet ontvangen hadden? Daarop werd in de administratie gekeken en jahoor die was retour ontvangen, ik zei dat ik de toezegging had gekregen dat het bedrag uit de administratie verwijderd zou worden. Dit was dus niet gebeurd. Dat zou alsnog gebeuren werd me verzekerd. Inmiddels weer een paar maanden verder krijg ik dus een brief van een incassobureau waarop het bedrag van 59,95 inmiddels verhoogd is met 40 euro incassokosten en 0,56 cent rente!
Ik heb met dit bureau gebeld en mijn verhaal gedaan, krijg ik te horen dat ik eerst maar moet zien dat ik alles zwart op wit krijg van de Hotelbon want dat anders de incassomaatregelen doorgaan.
Wat moet ik hier nu mee? Blijkbaar functioneert de administratie van Hotelbon niet zoals het behoort!
Weet Tros Radar hiervoor misschien een oplossing? Het telefoonnummer van de Hotelbon is: 0347-750410

Webcare Hotelbon
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2014 10:05

Re: Hotelbon jaarkaart blijkt onverwacht een abonnement

Ongelezen bericht door Webcare Hotelbon »

Geachte "sleutelgirl",
Er is een en ander misgegaan met de financiele afhandeling van uw retour gezonden jaarpakket.
Daarvoor onze verontschuldigingen. Aangezien ik over te weinig gegevens beschik om uit te zoeken wat er precies is misgegaan en/of het inmiddels is opgelost zou ik u willen verzoeken contact met mij op te nemen. Dat kunt u doen via: [email protected] u kunt ook telefonisch contact opnemen via 0347 750445, Laura de Boer.
Ik hoop spoedig van u te vernemen.

HotelbonOpgezegd
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2014 23:36

Re: Hotelbon jaarkaart blijkt onverwacht een abonnement

Ongelezen bericht door HotelbonOpgezegd »

Ook ik ben ingegaan op een aanbieding van de Hotelbon. Ondanks dat ik niet tevreden was, heb ik niet op tijd opgezegd en werd het abonnement met een jaar verlengd.
Op dat moment heb ik alsnog gebeld om op te zeggen, maar dit bleek alleen mogelijk per ingang van het volgende jaar. Ook na aanhoudende mails was er geen beweging in hun standpunt: ik had een stilzwijgende verlenging geaccepteerd, niet op tijd opgezegd en dus een nieuw jaar lidmaatschap.

Na wat onderzoek bleek dit een typisch geval voor de wet van Dam. De stilzwijgende verlenging kon ik daarmee niet aanvechten, maar wel de looptijd. Volgens de wet van Dam moet het verlengde abonnement immers maandelijks opzegbaar zijn.
Volgens de medewerker van Hotelbon was dit echter niet van toepassing omdat het een jaarlijkse incasso betrof en geen maandelijkse. Maar een juridisch adviseur wist mij daarentegen te benoemen dat dit totaal nergens op gebaseerd was; ook een jaarlijks geïncasseerd abonnement moet met 1 maand opzegtermijn opgezegd kunnen worden en het teveel betaalde moet naar rato worden gecrediteerd.

Ik heb dit voorgelegd aan de Hotelbon en erbij vermeld dat ik een opzegging wilde met uiterlijke ingang van 1 maand na mijn aanvankelijke opzegging. Voor de duidelijkheid heb ik direct maar aangegeven dat incassobureau's en deurwaarders op basis van deze wet evenzo met lege handen terug zouden komen en ze het desnoods aan een rechter zouden moeten voorleggen als ze meer dan die maand opzegtermijn in rekening wilden brengen.

Dit bleek te helpen. Na enige tijd kwam de eenvoudige reactie:
"Wij hebben uw verlenging ongedaan gemaakt, u bent ons géén betaling meer verschuldigd."

Blijkbaar ontvangen ze liever niets dan het voorgestelde deel...

Ik ben nu gevrijwaard, maar omdat ze er wel heel moeilijk over deden wil ik dit graag delen met iedereen die wellicht in een soortgelijke situatie komt.

Laat niet over je heen lopen!

abakkervdleeuw
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2015 15:39

Re: Hotelbon jaarkaart blijkt onverwacht een abonnement

Ongelezen bericht door abakkervdleeuw »

Ik blijk al 10 jaar een Hotelbonpas te hebben, welke in 2005 begonnen is met een telefoontje naar mijn vrouw, maar wij hebben er nooit gebruik van gemaakt. Ik ben er vandaag achter gekomen dat er 59,95 Euro betaald is aan Hotelbon Leisure op 20 maart 2015. Het blijkt dat ik op had moeten zeggen voor 1 maart 2015. Een telefoontje naar Hotelbon leverde niets op, behalve dat ik per maart 2016 geen pas meer toegestuurd zou krijgen. Mijn bank heeft meteen het bedrag gestorneerd, maar ik dacht dat het nuttig was om verder op Internet te kijken. Hierboven wordt Laura de Boer genoemd. Ik heb haar meteen gebeld en warempel Laura was bijzonder vriendelijk, het bedrag zou meteen worden overgemaakt en mijn vrouw krijgt volgende week wijn toegestuurd. Dus zo kan het ook!
Hotelbon valt onder de wet Van Dam en normaliter kan je anytime opzeggen. Je betaalt dan met 1 maand opzegtermijn. Laura was zo vriendelijk om meteen alles terug te betalen. Ik heb haar toen verteld dat dat niet hoeft, aangezien het bedrag gestorneerd is.

Charissaaaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2015 06:57

Re: Hotelbon jaarkaart blijkt onverwacht een abonnement

Ongelezen bericht door Charissaaaa »

12 juni 2015 ben ik gebeld door hoteljaarkaart. Ik zou een hoteljaarkaart gewonnen hebben en een driedaagse reis. Dit tegen een eenmalige kosten van 59,95. Binnen 24 uur zou mij een mail met voorwaarden vestuurd worden. Tot op heden beb ik deze niet ontvangen. Ik ben via de telefoon wel akkoord gegaan omdat ik binnen 14 dagen nog kon annuleren door op de mail te reageren.
Ik heb er nu spijt van en wil ervan af. Ik heb nog geen mail ontvangen. Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe is dit opgelost?
Ik heb hogeljaarkaart gevonden en het valt onder hotelbon.com. Ik heb hen al een mail gestuurd met mijn annulering. Maar tips zijn welkom.

Charissaaaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2015 06:57

Re: Hotelbon jaarkaart blijkt onverwacht een abonnement

Ongelezen bericht door Charissaaaa »

Zojuist heb ik contact gehad met hotelbon.com. Zij krijgen meer klachten van mensen met dit probleem. Echter, dit is niet hun werkwijze. Het is dus een ander bedrijf dat dit telefonisch aanbied. Ik ben er niet achter welk bedrijf. Weet iemand dit?

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Hotelbon jaarkaart blijkt onverwacht een abonnement

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Charissaaaa schreef:12 juni 2015 ben ik gebeld door hoteljaarkaart. Ik zou een hoteljaarkaart gewonnen hebben en een driedaagse reis. Dit tegen een eenmalige kosten van 59,95. Binnen 24 uur zou mij een mail met voorwaarden vestuurd worden. Tot op heden beb ik deze niet ontvangen. Ik ben via de telefoon wel akkoord gegaan omdat ik binnen 14 dagen nog kon annuleren door op de mail te reageren.
Ik heb er nu spijt van en wil ervan af. Ik heb nog geen mail ontvangen. Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe is dit opgelost?
Ik heb hogeljaarkaart gevonden en het valt onder hotelbon.com. Ik heb hen al een mail gestuurd met mijn annulering. Maar tips zijn welkom.
"Gewonnen", om vervolgens 60 euro te moeten betalen? Dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen...

Nuel
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2015 19:57

Re: Hotelbon jaarkaart blijkt onverwacht een abonnement

Ongelezen bericht door Nuel »

Hai Charissa, hier t zelfde verhaal, 2 dagen geleden ook overstag gegaan en nu spijt. Telefonisch contact gehad met Hotelbon.com en bleek inderdaad niet (?) van hun te zijn maar hotelgroup ofzo. Momenteel ben ik dus het hele internet af aan t zoeken voor contactgegevens om het hopelijk nog tijdig te kunnen annuleren. verder heb ook ik tot nog toe geen correspondentie van deze aanbieding ontvangen. Hoe verloopt t bij jou inmiddels ?

Miggeltje80
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2015 15:56

Re: Hotelbon jaarkaart blijkt onverwacht een abonnement

Ongelezen bericht door Miggeltje80 »

Ik ben ook gebeld (via MyFlavours; maar of die echt is weet ik niet) voor een hoteljaarkaart. Door drukte toegezegd en met de toezegging dat mocht ik me bedenken ik twee weken bedenktijd had en kon reageren kp hun bevestigingsmailtje. Ik heb vervolgens gereageerd; kreeg te horen dat dit al te laat was en dat ik moest betalen. Uitgelegd dat ik geen ander (eerder) mailtje heb ontvangen van hun en er wordt me gezegd dat ze dit gaan oplossen. Vervolgens wordt ineens geld afgeschreven. Dit heb ik gestorneerd en nogmaals achteraan gebeld en gemaild. Telkens krijg ik te horen dat er contact opgenomen wordt met mij maar enige wat ze telkens doen zijn herinneringen sturen. En nu ineens incasso bureau
Probeer vervolgens met telefoon nummer wat in eerdere mails stond en waar ik vaker mee had gebeld; krijk ik zo'n geluid alsof het nummer niet mee bestaat ofzo. Dus met incasso bureau gebeld; hele verhaal uitgelegf en mijn eerste mail doorgestuurd naar hun. Benieuwd wat eruit komt. Ze (vrouw van incasso) vond het allemaal wel vreemd.

Gesloten