LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snap jij het, Snap ik het!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Snap jij het, Snap ik het!

Ongelezen bericht door flits75 »

Hallo allemaal,
Ik word er onder tussen best zenuwachtig van. Gemiddeld intelligent, blonde vrouw, maar ik geef het op. Naar mijn idee moet iedere Nederlander tegenwoordig minimaal een HBO opleiding hebben afgerond om "het" allemaal nog te begrijpen. Iedere "hoofd huishouding" is een dief van zijn eigen portomonnee. Elk jaar moet je je verdiepen in de voordelen van overstappen, veranderen, opzeggen van verzekeraars, energie maatschappijen en wat al niet meer. Je moet een water rekening kunnen lezen, net als een elektriciteit of gas rekening. Massa's zorgverzekeringen inhoudelijk kunnen vergelijken. Je bent een slaper en dom als je niet alert bent als je persoonlijke verzekeringen overgaan in een nieuw jaar.
Ik geef toe, ik zie door de bomen het bos niet meer. Er is te veel, van alles! En met "overstappen" heb ik bijzonder slechte ervaringen. Dan betaal ik die paar euro teveel wel. is ook weer goed voor de economie. :P

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Snap jij het, Snap ik het!

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat is precies je vraag, klacht, of wat wil je nu bereiken met dit topic?

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Snap jij het, Snap ik het!

Ongelezen bericht door Isabel1 »

WA ik denk dat TS bedoelt (maar ik weet het niet zeker)

dat er te veel onzekere keuzes zijn, je mag een miljoen dingen kiezen maar de consequenties zijn onduidelijk, of niet na te zoeken. Dus blijf je maar waar je bent.

ik merk dat zelf ook: telefoon abbo: ja mevrouw wilt u veel bellen of internetten? ja weet ik veel, wat doe ik nu? tja kunnen we niet nazoeken.....

iets in die strekking

isabel

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Snap jij het, Snap ik het!

Ongelezen bericht door dhc »

Gemiddeld intelligent, blonde vrouw
Dus toch een dodelijke combinatie....als ik je briljante topic lees....

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: Snap jij het, Snap ik het!

Ongelezen bericht door flits75 »

Hoi allemaal,
Ik denk dat isabel wel warm is. Er is zoveel! van alles! Ik wilde eigenlijk niet iets bereiken. meer iets delen. Het gevoel dat "iedereen" nog maar bezig is met de voordeligste polis. En die bestaat volgens mij niet. Voor niks gaat de zon op en al helemaal niks is gratis. Isabel, ik zou ook niet weten waar ik heen moest. :roll: Want zoals ik zei: Ik zie door de bomen het bos niet meer.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Snap jij het, Snap ik het!

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, Isabel is hartstikke warm. Sterker, ik heb het zelfs opgegeven en laat alle berichten over veranderen van....van me afglijden. Waarom? Omdat ik niet kan lezen. Wel normaal schrift, maar nooit de kleine lettertjes, zoiets als: lees punt 7. sub 8 etc. Ben niet blond maar grijs: juist, een aal"bes" en ik heb totaal geen zin meer om te gaan "shoppen" om ergens een paar euro af te krijgen. Okay, meer dan een paar euro. Ik zou er zenuwachtig van worden en heb liever gemoedsrust dan allerlei nieuwe dingen op mijn hals halen. Misschien dom wat we doen, het zij zo.

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: Snap jij het, Snap ik het!

Ongelezen bericht door flits75 »

Dank je Tenormin. Precies zoals je het zegt.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Snap jij het, Snap ik het!

Ongelezen bericht door grun »

Ik begrijp wel dat TS (en anderen) enigszins huiverig zijn om over te stappen, vooral omdat je nu weet wat je hebt en maar moet afwachten wat je krijgt. Of omdat je in het verleden slechte ervaringen met overstappen hebt gehad, zoals TS.

Zelf stap ik graag over, en het liefst zo vaak mogelijk. Om alles uit te spitten en voorwaarden door te lezen is haast een hobby geworden. Je wordt er op den duur ook steeds handiger in en gaat weer nieuwe dingen ontdekken. Zo leerde ik bijvoorbeeld dat een rechtsbijstandverzekering vaak bestaat uit de modules consumentenrecht, arbeidsrecht en eigen huis. Die laatste module heb je helemaal niet nodig als je in een huurhuis woont. Maar ook de module arbeidsrecht kan vervallen als je al lid bent van de vakbond. Dat scheelt wel mooi de helft van de premie.

De belangrijkste reden om over te stappen is kostenbesparing. Niet dat ik het echt nodig ben maar het is mooi meegenomen. Vergeet vooral niet dat vrijwel iedereen in Nederland de volgende dingen heeft:
- gas en licht (energie);
- zorgverzekering (want verplicht);
- mobiele telefoon;
- wa en brand- en inboedelverzekering.

Omdat iedereen deze dingen al heeft is de markt verzadigd en kan in totaal niet meer groeien. De enige manier waarop bedrijven nog (meer) winst kunnen maken is door bestaande klanten van de concurrent af te snoepen. Daardoor worden zij sterker en de concurrent zwakker, een win-win situatie dus. Een gedeelte van dat voordeel krijgt de klant soms terug in de vorm van een speciale actieprijs, maar dat geldt alleen voor nieuwe klanten, niet voor de zittenblijvers. Die laatsten hoeven ze niet meer aan zich te binden want die zijn er al.

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: Snap jij het, Snap ik het!

Ongelezen bericht door flits75 »

Hallo allemaal,

Grun, ik snap je punt. sterker nog, ik ben het helemaal met je eens. Alleen waar jij spreekt van "hobby" haak ik af. Waar tenormin verwoord als "punt 7 - sub 8" en Isabel als "miljoen keuzes" ;spreek jij van verzadigde markt en afsnoepen van de concurrent wat lonend kan zijn als consument om hierop in te gaan. (bedankt voor die tip over rechtsbijstand :wink: ) resumé: ik blijf een slapende consument. :D

Gesloten