LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door Barman »

Chocomelk schreef:
Barman schreef:Het gaat hier niet om alimentatie.
Om wat gaat het dan volgens jou ?

Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan
Hij hoeft geen alimentatie te betalen. Dat heeft hij al met zijn ex afgesproken. Dat houdt echter niet in dat de Sociale Dienst hem niet aan kan spreken op zijn onderhoudsplicht en dat is wat hier gebeurt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Barman schreef:
Hij hoeft geen alimentatie te betalen. Dat heeft hij al met zijn ex afgesproken. Dat houdt echter niet in dat de Sociale Dienst hem niet aan kan spreken op zijn onderhoudsplicht en dat is wat hier gebeurt.
Of het nu van zijn ex af komt of van de sociale dienst het is en blijft partner alimentatie.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door Barman »

Niet dus. Partneralimentatie betaal je aan je ex. De onderhoudsplicht betaal je rechtstreeks aan de Sociale Dienst. Daar krijgt je ex geen stuiver van te zien. Het houdt ook op het moment dat de ex uit de bijstand gaat. De regels voor beiden zijn gewoon verschillend.

keesg
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2009 23:06

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door keesg »

Barman schreef:Het gaat niet om alimentatie maar om een onderhoudsplicht. Wat jij met je ex hebt afgesproken doet er niet toe. De berekening die de Sociale Dienst toepast is zeer schappelijk. Gezien het bedrag waar ze bij jou op uitkomen, moet jij wel een zeer redelijk inkomen en lage lasten hebben. Je zal je geld dus wel aan de verkeerde dingen uitgeven. Een oplossing is je uitgavenpatroon aan te passen.
Nou..deze vlieger gaat niet op.
Ik hou na aftrek van mijn vaste lasten 320 euro over dus vertel mij waar ze die 440 euro van af moeten halen.
En als jij gas, water licht, hypotheek en verzekeringen verkeerde uitgave vindt, wil ik wel eens weten wat bij jou goede uitgave zijn.

keesg
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2009 23:06

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door keesg »

Het gaat dus inderdaad om onderhoudsplicht !

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door Barman »

keesg schreef:
Barman schreef:Het gaat niet om alimentatie maar om een onderhoudsplicht. Wat jij met je ex hebt afgesproken doet er niet toe. De berekening die de Sociale Dienst toepast is zeer schappelijk. Gezien het bedrag waar ze bij jou op uitkomen, moet jij wel een zeer redelijk inkomen en lage lasten hebben. Je zal je geld dus wel aan de verkeerde dingen uitgeven. Een oplossing is je uitgavenpatroon aan te passen.
Nou..deze vlieger gaat niet op.
Ik hou na aftrek van mijn vaste lasten 320 euro over dus vertel mij waar ze die 440 euro van af moeten halen.
En als jij gas, water licht, hypotheek en verzekeringen verkeerde uitgave vindt, wil ik wel eens weten wat bij jou goede uitgave zijn.
Als zij maandelijks op 440 euro uitkomen en jij hodt slechts 320 euro over dan klopt de berekening niet en moet je daar bezwaar tegen aantekenen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door Chocomelk »

keesg schreef: Nou..deze vlieger gaat niet op.
Ik hou na aftrek van mijn vaste lasten 320 euro over dus vertel mij waar ze die 440 euro van af moeten halen.
En als jij gas, water licht, hypotheek en verzekeringen verkeerde uitgave vindt, wil ik wel eens weten wat bij jou goede uitgave zijn.
Daar zou ik zeer zeker een bezwaar gaan indienen als je dat nog niet gedaan hebt.

keesg
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2009 23:06

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door keesg »

Nou...het komt deze week bij de rechter....ik ben zeer benieuwd wat die berekent.
Ik hou mijn hart vast...

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Sterkte!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door Chocomelk »

keesg schreef:Nou...het komt deze week bij de rechter....ik ben zeer benieuwd wat die berekent.
Ik hou mijn hart vast...
Hoop dat het goed is afgelopen voor je Kees.

keesg
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2009 23:06

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door keesg »

Ondertussen zijn we een paar maanden verder en heb ik een gesprek gehad met iemand van de sociale dienst in het bijzijn van mijn advocaat.
Er is een herberekening gemaakt en ik mag er van uit gaan dit ik bijna 400 euro moet gaan betalen.
Mijn vaste lasten tellen niet volledig mee in de hele berekening maar alleen maar een paar posten.
Komt er dus op neer dat ik meer moet gaan betalen dan ik per maand over houdt.
Hierdoor wordt ik min of meer verplicht om schulden te gaan maken of dat ik met de schuldhulpverlening of schuldsanering in zee zal moeten gaan.
En dan zijn er mensen die het dan gek vinden dat je het soms niet meer ziet zitten.
Alleen door die k#t (a)sociale dienst.
Ik ben nu van plan om een lotgenoten (forum)site op te zetten zolang ik dat nog kan bekostigen want de eerste termijn moet nog in gaan.
Hopen ook dat Radar hier een keer een item aan wilt besteden want ik weet zeker dat ik niet de enige ben die zo met de rug tegen de muur wordt gesmeten.
Wordt hopelijk vervolgd !

keesg
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2009 23:06

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door keesg »

Eindstand is gvd 327 euro per maand ! Lager kom ik niet.
Zou ik dan toch verplicht worden om een tuintje op.........

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik snap het niet.... Dan moeten er toch mogelijkheden zijn om er aan te voldoen??

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door Chocomelk »

keesg schreef:Eindstand is gvd 327 euro per maand ! Lager kom ik niet.
Zou ik dan toch verplicht worden om een tuintje op.........
Ik zelf vind partneralimentatie een belachtelijk iets, een partner is zelf wel in staat
om voor zich/hem zelf op te komen en dat hoort die persoon ook te doen.
Maar dat is mijn mening.

Ik hoop voor je dat je ex snel een job gaat zoeken zodat je van dit bedrag af bent.
Want dit is wat de sociale dienst eist van je terwijl je ex vrouw totaal geen partner alimenatie
eist.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:
Chocomelk schreef:Ik zelf vind partneralimentatie een belachelijk iets, een partner is zelf wel in staat
om voor zich/hem zelf op te komen en dat hoort die persoon ook te doen.
Maar dat is mijn mening.
Het is ook geen partneralimentatie! Bovendien wordt deze onderhoudsbijdrage door de Sociale Dienst geëist, niet door de ex-partner.
Ja oke het is onderhoudsbijdrage ik vind dat hetzelfde als partner alimentatie maar oke.
Het is inderdaad geeist door de sociale dienst dus daarom is te hopen dat ex snel een baantje
gaat zoeken zodat deze man snel van deze aso bedragen af is.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door kokka »

keesg schreef:Eindstand is gvd 327 euro per maand ! Lager kom ik niet.
Zou ik dan toch verplicht worden om een tuintje op.........
Het kan toch gewoon niet zo zijn dat je meer moet betalen als dat je werkelijk kan missen?
het is toch in de nederlandse wet geregeld dat je niet onder een bepaald minimum mag komen?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door Barman »

Chocomelk schreef: Ja oke het is onderhoudsbijdrage ik vind dat hetzelfde als partner alimentatie maar oke.
Dat is het dus totaal niet. De ex-partner heeft helemaal nergens recht op en ziet nooit iets van dit bedrag. Zij kan het bedrag niet claimen als zij gaat werken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Barman schreef:
Chocomelk schreef: Ja oke het is onderhoudsbijdrage ik vind dat hetzelfde als partner alimentatie maar oke.
Dat is het dus totaal niet. De ex-partner heeft helemaal nergens recht op en ziet nooit iets van dit bedrag. Zij kan het bedrag niet claimen als zij gaat werken.
Klopt die onderhoudsbijdrage gaat direct naar de sociale dienst, toch ?
Maar als zij gaat werken de exvrouw en dus niet meer afhankelijk is van de soos dan kan
de soos toen ook geen onderhoudsbijdrage meer eisen van TS ?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Chocomelk schreef:
Barman schreef:
Chocomelk schreef: Ja oke het is onderhoudsbijdrage ik vind dat hetzelfde als partner alimentatie maar oke.
Dat is het dus totaal niet. De ex-partner heeft helemaal nergens recht op en ziet nooit iets van dit bedrag. Zij kan het bedrag niet claimen als zij gaat werken.
Klopt die onderhoudsbijdrage gaat direct naar de sociale dienst, toch ?
Klopt.
Chocomelk schreef:Maar als zij gaat werken de exvrouw en dus niet meer afhankelijk is van de soos dan kan de soos toen ook geen onderhoudsbijdrage meer eisen van TS ?
Tenzij zij geen fulltime baan kan vinden.
Zolang de sooz de ex aanvult, zullen zij geld blijven halen bij Kees.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Partneralimentatie betalen terwijl ik het niet kan

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Daarom te hopen dat die ex snel een baantje gaat krijgen zodat ze niet
meer afhankelijk is van de soos.

Gesloten