LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Roelof de Lange
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2013 20:41

frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door Roelof de Lange »

Een naaste familielid waar ik me zorgen om maak staat op het punt met een bijstandsuitkering de WSNP in te gaan. Haar huidige vriend heeft "zijn 3 jaar" (WSNP) er volgende maand op zitten. Eind vorig jaar is ze bevallen van hun kind en gelukkig willen ze het samen opvoeden. "Op papier" wonen ze niet samen. Ze wil haar bijstandsuitkering namelijk niet "verliezen".....

Op het moment dat zij gaan samenwonen hoort ze dit aan te geven bij de sociale dienst, maar er is angst dat haar schulden hem nu ook aangerekend gaan worden. (terwijl hij net zijn drie jaar er op heeft zitten...)

Als zij geen uitkering meer heeft wordt dan zijn inkomen gebruikt voor haar WSNP?

Graag uw reactie.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door trail46 »

trail46 schreef:
Roelof de Lange schreef: Graag uw reactie.
Kan je zelf wel bedenken.Dit soort ''Problemen" hoort hier niet thuis.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dus jij wilt hier tips hoe ze kan frauderen ofzo :shock: :mrgreen:

Roelof de Lange
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2013 20:41

Re: frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door Roelof de Lange »

sephora30 schreef:Dus jij wilt hier tips hoe ze kan frauderen ofzo :shock: :mrgreen:
:lol: Daar lijkt me dit een uitermate geschikt forum voor!

In mijn ogen lijkt het me zeer onterecht dat de "nieuwe vriend" wordt opgezadeld met haar schulden oftewel WSNP regeling. Daarbij bestaat er geen geregistreerd partnerschap of echtelijke trouw.

Persoonlijk vind ik het zeer bezwaarlijk dat de (onrechtmatig verkregen) bijstandsuitkering wordt gebruikt om schulden af te lossen. Ze verstopt zich achter het feit dat haar nieuwe vriend hier anders voor opdraait. Ik vraag me dus af of dat echt zo is.....

Graag nog een reactie.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door kokka »

hij in de wspn, zij in de wspn.. klink alsof ze geknipt voor elkaar zijn.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door Rim69 »

Roelof de Lange schreef:Ze verstopt zich achter het feit dat haar nieuwe vriend hier anders voor opdraait.
Dat is niet zo. Hij kan niet verantwoordelijk geacht worden voor haar schulden. Hij is daar geen partij in. Probleem is natuurlijk wel dat die schulden wel afbetaald moeten worden.

Die bijstandsuitkering zal ze ook echt niet lang zonder problemen houden. Met een uitkering en ook nog eens WNSP is de kans dat ze niet tegen de lamp loopt wel zeer klein. Gebeurt dat, dan is ze nog verder van huis, want dan wordt het ook nog eens bijstand terugbetalen met een flinke boete en WNSP kan ze dan helemaal wel vergeten.

Roelof de Lange
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2013 20:41

Re: frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door Roelof de Lange »

Rim69 schreef:Hij kan niet verantwoordelijk geacht worden voor haar schulden. Hij is daar geen partij in.
Bedankt voor de moeite. Fijn dat u op mijn vraag heeft willen reageren. Weet u zo ook waar ik deze informatie kan terug vinden op internet?


Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik word doodziek van dit soort figuren. Bijstand opstrijken, lekker de schulden laten oplopen, dan de schuldeisers laten zitten en zelf na 3 jaar lekker doorleven, ook nog een kind op de wereld zetten. Ze kunnen niks, ze weten niks, maar ze weten wél heel goed hoe ze de maatschappij een poot kunnen uitdraaien.
Dit soort figuren hoort onverwijld de uitkering afgenomen te worden. Laat ze maar gaan werken. Mensen die wel terecht in de bijstand zitten en nu 40 uur per week kunnen komen opdraven om voor hun uitkering te werken, zijn er ook. Laat die dan maar minder werken zodat ze een opleiding kunnen volgen of een echte baan zoeken.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door puma73 »

Roelof de Lange schreef:Een naaste familielid waar ik me zorgen om maak staat op het punt met een bijstandsuitkering de WSNP in te gaan. Haar huidige vriend heeft "zijn 3 jaar" (WSNP) er volgende maand op zitten. Eind vorig jaar is ze bevallen van hun kind en gelukkig willen ze het samen opvoeden. "Op papier" wonen ze niet samen. Ze wil haar bijstandsuitkering namelijk niet "verliezen".....

Op het moment dat zij gaan samenwonen hoort ze dit aan te geven bij de sociale dienst, maar er is angst dat haar schulden hem nu ook aangerekend gaan worden. (terwijl hij net zijn drie jaar er op heeft zitten...)

Als zij geen uitkering meer heeft wordt dan zijn inkomen gebruikt voor haar WSNP?

Graag uw reactie.
Als zij gaat samenwonen en geen inkomen meer heeft dan komt er ook geen WSNP. Geen inkomen geen WSNP. En voor wat betreft het gaan samenwonen zonder melden, dan zien we hier eerdaags wel het volgende item. Dat die gemene en asociale sociale dienst de bijstandsuitkering intrekt tijdens wsnp.

Nog een laatste tip, als men in de wsnp zit en men wordt betrapt met fraude, dan wordt door de rechter-commisaris of de bewindvoerder aangifte gedaan voor fraude EN misbruik van WSNP

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door sjohie »

kokka schreef:hij in de wspn, zij in de wspn.. klink alsof ze geknipt voor elkaar zijn.
"A marriage made in BKR" :lol:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Roelof de Lange schreef:
sephora30 schreef:Dus jij wilt hier tips hoe ze kan frauderen ofzo :shock: :mrgreen:
:lol: Daar lijkt me dit een uitermate geschikt forum voor!

In mijn ogen lijkt het me zeer onterecht dat de "nieuwe vriend" wordt opgezadeld met haar schulden oftewel WSNP regeling. Daarbij bestaat er geen geregistreerd partnerschap of echtelijke trouw.
Maar op zijn minst een gedeelde huishouding.
Er is een kind in het spel, dus hebben zij beiden een zorgplicht naar het kind toe.
Dit kan door de gemeente gezien worden als een gedeelde huishouding, ook al wonen zij apart.
Roelof de Lange schreef:Persoonlijk vind ik het zeer bezwaarlijk dat de (onrechtmatig verkregen) bijstandsuitkering wordt gebruikt om schulden af te lossen. Ze verstopt zich achter het feit dat haar nieuwe vriend hier anders voor opdraait. Ik vraag me dus af of dat echt zo is.....

Graag nog een reactie.
Dus het gaat hier om een naast familielid die ten onrechte een uitkering heeft, zelf dik in de poep zit, een vriend heeft die bijna uit de diepe poep is en dan ook nog eens een kind op de wereld heeft gezet?
Nondeju, wat een lekker zooitje.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door kokka »

ik denk dat onze roelof zomaar wel eens de persoon in kwestie zou kunnen zijn, die bijna uit de wspn is, en waar zijn vriendin bij in trekt zonder het op te geven.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door Rim69 »

kokka schreef:ik denk dat onze roelof zomaar wel eens de persoon in kwestie zou kunnen zijn, die bijna uit de wspn is, en waar zijn vriendin bij in trekt zonder het op te geven.
Doet dat er iets toe?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door kokka »

Rim69 schreef:
kokka schreef:ik denk dat onze roelof zomaar wel eens de persoon in kwestie zou kunnen zijn, die bijna uit de wspn is, en waar zijn vriendin bij in trekt zonder het op te geven.
Doet dat er iets toe?
ja dat doet er zeker iets toe. zeker als hij op deze manier probeert tips los te krijgen over hoe hij dat dan het beste aan kan pakken

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: frauderen met bijstandsuitkering in WSNP

Ongelezen bericht door Rim69 »

kokka schreef:
Rim69 schreef:
kokka schreef:ik denk dat onze roelof zomaar wel eens de persoon in kwestie zou kunnen zijn, die bijna uit de wspn is, en waar zijn vriendin bij in trekt zonder het op te geven.
Doet dat er iets toe?
ja dat doet er zeker iets toe. zeker als hij op deze manier probeert tips los te krijgen over hoe hij dat dan het beste aan kan pakken
Ja nou en?

Gesloten