LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door dhc »

Een badeendje als jurist? Zeker een schriftelijke cursus van twee weken gevolgd?
Gemeente gaat deze zaak zeker winnen, verantwoordelijkheid ligt bij TS. En daar hoef ik geen jurist voor te zijn.
Kansloze actie, de gemeente heeft gewoon gelijk ...én veel geduld.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik kom hier een vrij leesbare en beknopt uiteenzetting over dit onderwerp tegen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door sjoegel »

Om hoeveel schade gaat het hier eigenlijk ?

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door een »

Ongeveer 400 euro

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door een »

ArneLH schreef:Ik kom hier een vrij leesbare en beknopt uiteenzetting over dit onderwerp tegen.
Bedankt, lijkt me een duidelijk verhaal!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door sjohie »

een schreef:
ArneLH schreef:Ik kom hier een vrij leesbare en beknopt uiteenzetting over dit onderwerp tegen.
Bedankt, lijkt me een duidelijk verhaal!
Sterkte met de noodzakelijke rechtszaak dan. :D

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door GJvdZ »

een schreef:
ArneLH schreef:Ik kom hier een vrij leesbare en beknopt uiteenzetting over dit onderwerp tegen.
Bedankt, lijkt me een duidelijk verhaal!
Maar volgens mij heb je er helemaal niks aan in deze situatie.... Een verhoogde drempel is geen gevaarlijke situatie.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door Jefdus »

badeendje schreef:De gemeente hoort de inrichting van een (in dit geval) parkeerterrein op orde te hebben om het veilig en zonder kans op (letsel)schade te kunnen gebruiken waarvoor het bedoelt is: parkeren.

Rijdt je tegen een hekwerk aan, dan ben je zelf verantwoordelijk
Bedoelt? Rijdt je? Ik moet zeggen dat je als jurist niet erg serieus overkomt met dit soort schrijffouten...

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door een »

Tuurlijk, we gaan iemand weer eens beoordelen op z'n schrijffouten. Met Dyslexie kun je ook advocaat worden, hoor!

Ik heb ondertussen contact gehad met badeendje. Als mijn rechtsbijstandsverzekering me niet zou helpen dan zou ik zeker hem inschakelen. Bedankt nogmaals voor het aanbod!

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb de link even doorgelezen, maar heb niet veel hoop op een 'goede' afloop. Temeer omdat het schadebedrag vrij laag is, en er in lang niet alle gevallen een schadevergoeding is toegekend.

Niet alleen dat, maar de kosten van een advocaat liggen al hoger dan die 400 euro, en dan komt de rechtszaak er nog eens boven op.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door sjoegel »

Gezien het in verhouding luttele bedrag een kansloze zaak. Voortaan gewoon voorzichtiger zijn met je auto. :D

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door een »

@ witte angora: ik geloof ook niet dat ik het tot een rechtszaak laat komen voor die 400 euro. Voorlopig eerst maar eens schriftelijk proberen. Ik denk ook niet dat mijn rechtsbijstandsverzekeraar voor 400 euro veel kosten gaat maken. En terecht natuurlijk, het moet wel in verhouding blijven.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door een »

sjoegel schreef:Gezien het in verhouding luttele bedrag een kansloze zaak. Voortaan gewoon voorzichtiger zijn met je auto. :D
Luttele bedrag? Duur parkeren, dacht ik zelf :wink:

Ik blijf van mening dat de gemeente ook zijn verantwoording moet nemen. Zou toch lekker zijn dat zij geen onderhoud hoeven te plegen en dat burgers dan schade oplopen. En ja, ik moet natuurlijk ook opletten maar ik wil weleens zien hoeveel mensen er uitstappen bij een grote boom om naar het wegdek te kijken als ze parkeren.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt, als de gemeente voet bij stuk houdt, proberen de rechtsbijstandsverzekering een (gedeeltelijke) vergoeding uit te laten betalen. Soms gebeurt dat, als de zaak op zich kansrijk is, maar de schade dermate klein is dat procederen meer kost dan wat er uit gehaald kan worden.

Veel meer als dit zit er niet in denk ik. Maar ik ben natuurlijk ook maar een buitenstaander.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door Jolijn »

een schreef:
sjoegel schreef:Gezien het in verhouding luttele bedrag een kansloze zaak. Voortaan gewoon voorzichtiger zijn met je auto. :D
Luttele bedrag? Duur parkeren, dacht ik zelf :wink:

Ik blijf van mening dat de gemeente ook zijn verantwoording moet nemen. Zou toch lekker zijn dat zij geen onderhoud hoeven te plegen en dat burgers dan schade oplopen. En ja, ik moet natuurlijk ook opletten maar ik wil weleens zien hoeveel mensen er uitstappen bij een grote boom om naar het wegdek te kijken als ze parkeren.
Heeft de gemeente in haar antwoord nog laten weten wat ze gaat doen aan de situatie bij bewuste parkeerplek?

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door een »

Telefonisch hebben ze gemeld dat ze niets aan de situatie kunnen veranderen omdat de boom zo groot is. Dat vind ik eigenlijk het ergste, ze laten het gewoon zo en het zal alleen maar erger worden.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door witte angora »

Probleem is dat je niet zomaar wortels kunt weghalen. Daarmee verzwak je het gestel van de boom, en creëer je een risico dat het ding met een flinke storm omwaait.

En omhakken gaat ook niet zo makkelijk, gegarandeerd dat er een stuk of wat 'laat-de-boom-staan'-actie-groepen op gaan staan. Zit de gemeente ook niet op te wachten.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door een »

Klopt, ik begrijp dat het ook niet makkelijk is met zo'n grote boom. Maar zet dan een bordje 'slecht wegdek' aan het begin van het parkeerterrein. Dan weet je wat je kunt verwachten. Kan ze de kop niet kosten.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door witte angora »

En dan maar hopen dat dat bordje ook gelezen wordt...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Schade opgelopen door slecht onderhouden parkeerterrein

Ongelezen bericht door bprosman »

En dan maar hopen dat dat bordje ook gelezen wordt...
En dat de 'lezer' begrijpt dat het om het wegdek rondom de boom gaat , en dat de desbetreffend auto in de 'risicocategorie' valt, 10...15 cm is voor een SUV achtige auto absoluut geen probleem.

Gesloten