LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewindvoering is opgeheven en wat nu??

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jacqueline33
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2004 14:08

Bewindvoering is opgeheven en wat nu??

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Mijn bewindvoering is per 5 juli 2013 opgeheven. Heb hier ook een brief van de rechtbank van. Nu zijn we bijna 2 maanden verder en er is niks gebeurd. De bewindvoerder blijft maar dingen regelen en draagt niks over. Hij zegt zelfs, dat ik die brief nooit had moeten krijgen voordat alles geregeld is. Heb dus wat testjes gedaan en niemand heeft zelfs maar een schrijven van de bewindvoerder gehad dat de bewindvoering opgeheven is.
Hoelang kan een bewindvoerder dit doen? Vind dit wel erg kwalijk.
Graag een advies.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bewindvoering is opgeheven en wat nu??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jacqueline33 schreef:Mijn bewindvoering is per 5 juli 2013 opgeheven. Heb hier ook een brief van de rechtbank van. Nu zijn we bijna 2 maanden verder en er is niks gebeurd. De bewindvoerder blijft maar dingen regelen en draagt niks over. Hij zegt zelfs, dat ik die brief nooit had moeten krijgen voordat alles geregeld is. Heb dus wat testjes gedaan en niemand heeft zelfs maar een schrijven van de bewindvoerder gehad dat de bewindvoering opgeheven is.
Hoelang kan een bewindvoerder dit doen? Vind dit wel erg kwalijk.
Graag een advies.
Heb zelf geen idee hoe dit allemaal werk maar ik neem toch aan de rechtbank boven de bewindvoering staat ?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Bewindvoering is opgeheven en wat nu??

Ongelezen bericht door vroem »

je kan het natuurlijk ook gewoon zelf doen. Begin met hem 10 dagen de tijd te geven de zaken af te ronden, en eis gelijk de administratie op bij de bewindvoerder.
Daarna kan je zelf de organisaties aanschrijven die van belang zijn, met een kopie van de rechtbankuitspraak erbij.

jacqueline33
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2004 14:08

Re: Bewindvoering is opgeheven en wat nu??

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Het gaat om beschermingsbewind.

Ik heb hier en daar al wijzigingen (met kopie brief rechtbank) doorgegeven, maar sommigen zeggen dan nog, dat ze bericht van de bewindvoerder moeten hebben.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Bewindvoering is opgeheven en wat nu??

Ongelezen bericht door vroem »

lijkt mij stug.. meer voor hun eigen gemoedsrust dan.

jacqueline33
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2004 14:08

Re: Bewindvoering is opgeheven en wat nu??

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Maar zelfs al zouden ze er wel aan meewerken, dan is er nog altijd het probleem van inkomen e.d. dat nog steeds op de beschermde rekening binnenkomt. Heb daar ook geen beschikking over. Nog steeds niet.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Bewindvoering is opgeheven en wat nu??

Ongelezen bericht door vroem »

die bescherming moet er ook vanaf, en in principe zou de rechtbankuitspraak voldoende moeten zijn.
U kunt dan gesprek aangaan met bank , met overlegging van communicatie met weigerachtige bewindvoerder. Nieuwe rekening openen en daarop inkomen laten overmaken.
Overigens zou het mogelijk moeten zijn, een van de zegeningen van internet, zonder bezoek aan bank een nieuwe rekening te openen elders, en dan daar inkomen op laten overboeken.

jacqueline33
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2004 14:08

Re: Bewindvoering is opgeheven en wat nu??

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Aan die mogelijkheden heb ik dus ook al gedacht, maar er zijn ook zaken die binnenkomen (ja, krijg wel elke maand overzicht van beschermde rekening). Maar ook daarin zijn rare dingen te zien en de rekening en verantwoording die jaarlijks naar de rechtbank gaat is ook twijfelachtig. Nou ja, ben daar nu in ieder geval van af.
Maar post doorsturen en zo doen ze nog steeds niet, dus van sommige zaken heb ik echt geen weet.

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: Bewindvoering is opgeheven en wat nu??

Ongelezen bericht door meave »

Hmm klinkt mij bekend in de oren.

Ik heb 2 maanden moeten wachten op mijn geld toen mijn bewind werd opgeheven. Ik heb uiteindelijk gedreigd om de rechtbank in te schakelen om hun zo te dwingen mijn geld weer terug te geven. Ik heb mijn werkgever ook direct ingelicht toen de bewind over was. Dat samen met de beschikking van de rechtbank naar de salarisadministratie gestuurd en hup ik kreeg mijn salaris op mijn eigen rekening. Bewindvoering belde daarover dat ik dat niet had mogen doen... uhm, de rechter heeft jullie gezegt dat ik het wel mocht doen, daarom zit ik niet meer onder bewind!

Volhouden en dreigen met de rechter... blijkbaar zijn ze daar wel gevoelig voor.

Goodluck!

Erik1971
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jun 2013 08:00
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Bewindvoering is opgeheven en wat nu??

Ongelezen bericht door Erik1971 »

Zodra een onderbewindgestelde de beschikking van de rechtbank heeft ontvangen waarin staat dat het bewind is opgeheven, dient de bewindvoerder zich hiermee direct te conformeren. Sterker nog, indien hij na de datum van opheffing nog bedragen van de beheersrekening overmaakt doet hij dit zonder uw toestemming! Het is zelfs zo dat u deze beheersrekening direct kunt opheffen zodra u de beschikking van de rechtbank in handen heeft waarin staat dat de Bewindvoering is opgeheven. Om te voorkomen dat de bewindvoerder zaken voor u blijft verrichten na de opheffing is het verstandig om deze beheersrekening meteen na ontvangst van de beschikking van de rechtbank op te heffen. De bank mag dit niet weigeren, immers in de beschikking staat duidelijk dat de noodzakelijkheid tot Bewindvoering niet langer noodzakelijk is.

Gesloten