LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Athoz »

Goeiemorgen,

Sinds september 2011 ben ik gescheiden. Bij de scheiding heb ik besloten alle schulden mee te nemen, eigenlijk niets uit het huis mee te nemen en heb mijn ex-vrouw verzorgt achter gelaten. Helaas is zij niet in staat full-time te gaan werken omdat onze dochter gediagnostiseerd is met autisme. Hierdoor heeft zij veel verplichtingen die (zeker in deze tijden) financieel voor haar alleen niet te dragen zijn, en bevind zich momenteel gedwongen in een uitkeringsituatie.

Bij het opstellen van de scheiding heb ik aangegeven dat de volledige schuldenlast, als ook de extra kosten voor zorg en bijkomende lasten voor onze dochter voor mijn rekening komen. Mijn inkomen is niet dermate hoog dat ik na het voldoen hiervan nog vrolijk fluitend uit eten ga, integendeel. Mijn dochter is minimaal 3 dagen per week bij mij in huis.

Nou wil het geval dat de heer of mevrouw W. Schoonen van de 'Intergemeentelijke Sociale Dienst' in Bergen op Zoom, een persoonlijke vendetta met mij aan het voeren is. In de voorgaande jaren heb ik reeds aangetoond wat mijn uitgaven zijn, wat de kosten zijn van de door mij voorgestelde schuldenlasten en de extra kosten voor zorg van onze dochter. Al eerder heeft een rechtbank geoordeeld dat ik ruimschoots aan alle verplichtingen voldoe (en dan nog wat), maar ondanks dat ik dit blijf aantonen, blijft deze 'ambtenaar' mij bedreigen met het volledig van mij willen stelen van de uitkering van mijn expartner. Mijn expartner en ik onderhouden een zeer goede relatie met elkaar, en wij zijn beide van mening dat de houding van deze 'ambtenaar' totaal absurd en blijkbaar op persoonlijk
niveau speelt.

Nu maakt hij/zij het dit jaar wel weer spannend, want ondanks dat ik de papieren die ze WEER willen hebben reeds opgestuurd heb, blijven ze beweren dat ik niet meewerk, en dreigen weer (gaaaap) met de rechtbank. Dat is dezelfde rechtbank die al eerder uitgesproken heeft dat ik meer dan royaal aan mijn verplichtingen voldoe.

Nu zou ik hier graag advies in willen hebben, want een advocaat wil pas in actie komen als ze beslag leggen, maar zoals ik hierboven al vermeld heb zou dat de nekslag zijn voor de regelingen die ik heb lopen. De razzia die deze ambtenaar aan het voeren is zou dus direct een negatief gevolg hebben voor zowel m'n expartner als m'n dochter, om maar niet te spreken van de precaire financiele situatie waar ik mij (bewust en met alle goede intenties) in bevind.

Heeft iemand voor mij advies over hoe ik deze 'persoon' aan de riem kan laten leggen met een grote muilkorf? Want deze persoon schijnt niet te willen beseffen dat ik eigenlijk meer betaal dan door de rechtbank redelijk word geacht :(

zaro
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2013 17:23

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door zaro »

Ik ben hier ook pas nieuw maar wat de meeste mensen hier schrijven in zo'n situatie is , neem eens contact op met het juridisch loket van uw Gemeente.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Athoz »

Ik heb vandaag reeds contact opgenomen, maar blijkbaar is het 'kastje, muur' fenomeen sinds de verschuiving van financiele verantwoordelijkheid naar gemeenten, een voldongen feit. Klachten worden voor zover ik er vandaag achter heb kunnen komen, opzij geschoven ten bate van het verkrijgen van euro's voor de kas.

Ik moet officieel nog een klacht indienen, maar de reacties voor zover van deze 'mooie' gemeente maken dat ik bijzonder pessimistisch ben over het serieus afhandelen ervan...

*edit* overigens krijg ik geen 5 dagen de tijd voordat deze persoon zijn/haar dreigement zou uitvoeren, en voor die tijd zie ik de dames en heren ambtenaren aldaar er geen haast zetten achter mijn klacht.. Het gaat er dus om dat ik die muilkorf aan kan brengen voordat deze persoon de pesterijen voort kan zetten.

*edit2* Na veel vijfen en zessen een advocaat gevonden deze problematiek herkent en mij wil assisteren. Helaas is het zo dat er voor de vervaldatum geen pressie uitgeoefend kan worden op deze ambtenaar, en een klacht dus te laat zal worden behandeld. Er zal wel protest worden aangetekend, waardoor een beslag niet uit 'voorraad' zal worden behandeld, hier zal ze mij juridisch in gaan vertegenwoordigen. Nu maar afwachten of deze ambtenaar de zaken voor m'n expartner, m'n dochter en mijzelf zal gaan verzieken of dat hij tijdig teruggefloten kan worden.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Athoz »

Via de advocaat de ambtenaar kunnen laten terugfluiten. Tot op heden heb ik nog geen reactie mogen ontvangen..

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Beetje laat - maar toch.
Als u kunt aantonen dat alles goed geregeld is - blijkens uitspraak rechter is dat zo - dan is deze ambtenaar de grenzen fors aan het overschrijden.

Het is een beetje zwaar, maar mogelijk is aangifte wegens '" overlast" en "psychische druk" en mogelijk zelfs bedreiging (al die brieven en geblaf kan namenlijk best bedreigend overkomen) een optie.
Aangezien u reeds contact met een advocaat heeft, zou ik dit eerst bespreken, omdat na zo`n stap enige coulance niet meer te verwachten is.

Een andere optie is natuurlijk om een gesprek aan te vragen, en de persoon eens in de ogen te kijken en vragen waarom deze zo volhard in onredelijke eisen, en weigert mee te gaan in uitspraken van de rechter...

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Athoz »

Nou, het heeft even geduurd, maar het hele verhaal vanaf april in het kort:

Mijn ex-partner heeft een nieuwe relatie, die meteen bij haar is ingetrokken. Hij heeft zelf een inkomen, zij heeft nog steeds haar bijstandsuitkering. Ik heb het voor elkaar gekregen dat er een rechercheur op gezet is die deze situatie onderzoekt, dat onderzoek loopt reeds 2 maanden (beetje vreemd maar ok). In de tussentijd heeft de gemeente mij wel een tweetal aanmaningen verstuurd t.w.v. nu ruim € 3500,- en die loopt iedere maand met ruim € 800,- op. Nodeloos te zeggen dat ze geen cent van me krijgen, wat er ook voor nodig is, want madam kan tegenwoordig door de externe zorg voor onze dochter prima zelf betaald werk gaan zoeken, komt bij dat het inkomen van haar nieuwe vrijer hoog genoeg is en in mijn optiek meegeteld dient te worden bij het verzamelinkomen. Overigens is het ook goed te weten dat de rechter ten tijde van onze echtscheiding de lastenberekening in orde vond, zodat onze beslissing om over en weer definitief af te zien van elke vorm van alimentatie geen enkel probleem vormde.

Mijn financiële situatie is er ondanks mijn goeie baan behoorlijk op achteruit gegaan, maar is voor mij nog net te behappen voor zolang mij het niet onmogelijk word gemaakt door de gemeente. Helaas blijkt dat de situatie zo uit de hand aan het lopen is dat zelfs mijn advocate zich achter haar oor krabt over de ongekende idioterie van deze dwazen, en zich nu zelfs moet beroepen op soortgelijke gevallen om de jurisprudentie maar te kunnen vaststellen.

In de tussentijd is de nieuwe relatie van mijn ex-partner al diverse malen haar huis uitgedonderd omdat hij niet met onze autistische dochter overweg kan, heeft moeder jeugdzorg/AMK op d'r nek, is justitie erbij betrokken door de agressieve houding van hem tegenover mij en tegenover anderen, en dreigt mijn relatie met m'n dochter ondermijnt te worden door hun voorgenomen verhuizing naar Almere o.i.d..

Als de gemeente Bergen op Zoom dit doorzet, ben ik gedwongen mijn huis te verlaten en m'n baan op te zeggen, want opbrengen kan ik het dan niet meer, en mijn werkgever accepteert geen personeel zonder vaste woon of verblijfplaats (contractueel). Als dat zover komt, en dat zou zomaar binnen een maand al het geval kunnen zijn, zie ik dus ook mijn dochter niet meer omdat ik geen veilig onderdak voor haar heb. De gemeente Bergen op Zoom heeft mij en mijn omgang met mijn dochter, en de goeie toekomst die ik bij mijn huidige werkgever heb, dan om zeep geholpen. Bij mijn echtscheiding in 2011 zag het er even naar uit dat er een schuldsanering plaats moest vinden, maar ik heb die niet door laten gaan omdat ik door mijn huidige baan ruimte zag het zelf op te lossen. Die melding staat er nog wel, en daarom kom ik dus nu niet in aanmerking voor SHV.

Overigens is mijn enige tijdelijke oplossing toch de helft van de huwelijkse schulden bij mijn ex-partner te gaan opeisen (haar deel á € 8.500,-), zodat ik de advocaat kosten, en nu ook die $@#$@ gemeente kan betalen.

*edit* Guardian72, door de vele situaties die er momenteel spelen (AMK, justitie, de ruzies, financiële problematiek enz.) heeft mijn huisarts zijn zorgen al uitgesproken, en is bang voor een overspannen situatie of een burnout. Wat je zegt is van toepassing, ik heb mij nu al tweemaal ziek moeten melden i.v.m. migraine of gewoonweg 'instorten' zoals m'n huisarts dat noemde. Als ik ze dat nu ook onder hun neus druk dan gaat het helemaal los hier denk ik..

Duif34
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2014 16:46

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Duif34 »

Vreemd...een bijstandsuitkering en een nieuwe inwonende partner? Lijkt mij dat dit al gemeld is bij de sociale dienst? Mevrouw heeft namelijk geen recht op bijstandsuitkering als er een nieuwe partner in het spel is, dwz inwonend.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Athoz »

Juist, en precies dat feit heb ik aangegeven, maar dan in het kader dat ik niet ga betalen voor haar nieuwe speeltje. Wat de gemeente ervan maakt moeten ze zelf maar uitzoeken. Dat onderzoek is nu al bijna twee maanden gaande, wat mij eigenlijk een beetje vreemd lijkt, maar ok.

De afgelopen dagen heeft die figuur van de gemeente overigens op diverse manieren geprobeerd mij tot een toezegging van betalen te krijgen. Het idee wat ik ervan krijg is dat hij dat wil bereiken voordat de rechercheur met de waarschijnlijke conclusie komt dat mevrouw inderdaad samenwoont, en hij dus geen enkel verhaalsrecht meer heeft bij mij. Hij is zo wanhopig met z'n achterlijke berekeningen, het slaat kant noch wal, bedragen die nergens meer over gaan en ook verstoken zijn van elke realiteit, als het aan hem ligt kom ik elke maand zo'n kleine 650 euro tekort.

dessert71
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mar 2014 14:21

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door dessert71 »

hier hetzelfde gelazer met een gemeenteambtenaar. die heeft het lbio ingeschakeld, of ik ff 4500 wil betalen. of elke maand 824 en daarboven komen dan nog de lopende allimentatie + de gage van lbio. ik mag dus werken voor de schulden en de allimentatie van mijn ex

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door prem »

dessert71 schreef:hier hetzelfde gelazer met een gemeenteambtenaar. die heeft het lbio ingeschakeld, of ik ff 4500 wil betalen. of elke maand 824 en daarboven komen dan nog de lopende allimentatie + de gage van lbio. ik mag dus werken voor de schulden en de allimentatie van mijn ex
Ik heb ook een jaar lang bijna 1300 euri mogen aftikken aan LBIO, omdat ik er even genoeg van had mevrouw's auto en pedicure te betalen , en ik had niet eens kinderen bij die vrouw. LBIO, voor mij zijn ze allemaal autistisch daar, er is geen redelijk woord mee te wisselen.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

prem schreef:
dessert71 schreef:hier hetzelfde gelazer met een gemeenteambtenaar. die heeft het lbio ingeschakeld, of ik ff 4500 wil betalen. of elke maand 824 en daarboven komen dan nog de lopende allimentatie + de gage van lbio. ik mag dus werken voor de schulden en de allimentatie van mijn ex
Ik heb ook een jaar lang bijna 1300 euri mogen aftikken aan LBIO, omdat ik er even genoeg van had mevrouw's auto en pedicure te betalen , en ik had niet eens kinderen bij die vrouw. LBIO, voor mij zijn ze allemaal autistisch daar, er is geen redelijk woord mee te wisselen.
Zou je autisme niet als belediging willen gebruiken ajb??

Ik snap jouw standpunt trouwens. ;) Ik vind partner alimentatie sowieso onzin (en ik ben nog wel een vrouw!!). Als je zonodig van je partner af wil, prima. Maar ga dan ook op eigen beentjes staan en niet nog jarenlang financiele bijdrage vragen aan je ex. Waar is het feminisme en de girl power gebleven??

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Athoz »

In mijn geval vind mijn ex dat 'girl power' en feminisme alleen opgaat wanneer het haar uitkomt. Op eigen benen staan daar heeft ze nog nooit van gehoord, want madam heeft een nieuwe vrijer in huis gehaald met makkelijk geld (erfenis'je'), vanaf de dag dat ik daar voor het laatst kwam. Het makkelijke geld was waarschijnlijk ook de reden dat ik op dat moment ook niet goed genoeg meer was.

*edit* Er is mij geadviseerd om toch een SHV traject in te gaan, voordat er een uitspraak van een rechter komt die in mijn nadeel kan werken. Aangezien de kans zeer groot is dat de gemeente mij geen enkele andere optie laat, kan ik nu deze bedragen mee laten nemen, dit is anders niet meer mogelijk. Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen, en of dit klopt ja of nee?? Het zou trouwens ook inhouden dat schuldeisers bij m'n ex aan gaan kloppen om het daar te gaan halen, wat meteen de nekslag zou zijn voor de stabiele basis die ik mijn dochter heb willen geven. Klopt dat ook?

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ervarings deskundige: Als schulden op beider naam staan en jij gaat de SHV in, dan gaan de schuldeisers inderdaad bij je ex aankloppen. Alles wat jij niet kan betalen, zal zij op moeten hoesten (kan dat erfenisje dan leuk voor worden gebruikt :P ) en als ze het niet kan betalen, zal ze ook de SHV in moeten. De alimentatie die je dan moet betalen wordt trouwens gelijk op €0 gezet, aangezien je door de SHV simpelweg niet bij kan dragen aan je kind.

Maar hoezo zou dan de "stabiele basis" wegvallen?? Er zitten duizenden kinderen in een gezin waar ze weinig inkomen hebben of die in de SHV zitten. Tja, dat is dan even een paar jaar geen dure uitstapjes, geen grote cadeaus of super-kinderfeestjes. Kinderen kunnen daar verbazend flexibel mee omgaan. Ook de kinderen met autisme. Ik heb er 2 met autisme en die hebben de periode dat mama zich blauw betaalde aan de "gezamelijke schulden" ook overleefd. ;)

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Athoz »

De stabiele basis zou wegvallen omdat madam geen cente makke van d'r eigen heeft, en alles uit de zak van d'r boytoy zou moeten komen. Zelf verwacht ik dat die met de noorderzon vertrekt als hij merkt dat hij alleen goed is voor de centen, maar voor zolang er geen uitslag is van die rechercheur, en voor zolang ik de gemeente niet terug in hun stal kan krijgen, zal alles van d'r uitkering moeten komen, en dan kan zij niet meer voor onze dochter zorgen.

Ik heb echt geen idee waar ik nu tegenaan ga lopen als ik zo'n traject in ga, en wat m'n ex betreft die verdient alles wat er op haar af komt, maar voor m'n dochter wil ik geen situaties die haar nadelig gaan beïnvloeden :/

Overigens is de geldlening een gevolg van de gezamenlijke schulden, die staat dus niet direct op beider namen..

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Als jullie dochter extra zorg nodig heeft, moet dat worden aangevraagd. Vraag hulp bij MEE, die weet precies de trajecten die je moet bewandelen. Even heel hard gezegd: Ik zie echt niet in waarom je ex dan niet meer voor jullie dochter kan zorgen. Ook al heeft ze autisme, met wat creatief denken hoeven auti-hulp middelen echt niet zoveel extra te kosten (of soms zelfs gratis!!). Heeft ze picto's nodig?? Kijk op Sclera.be en ga aan de slag met printen. Auti-vriendelijke (school)agenda?? 95 cent bij de Action. Het is niet meer dan een agenda zonder plaatjes (prikkel-arm dus). Extra begeleiding nodig?? Vraag hulp bij MEE. Dure cadeaus en kleding kan ze ook zonder. ;)

Mijn zoons zijn nu 14 en 12 jaar, beide autisme. Ik heb zelfs hulpmiddelen geweigerd omdat ik ze zelf gratis kan maken. Alsof zorg al niet duur genoeg is, dat hoeven wij niet nog duurder te maken. Het enige wat bij ons is afgewezen is een tandem met 3 wielen (ivm stabiliteit). Maar laten we eerlijk zijn: Dat overleven we ook. Positief blijven en creatief denken, dan kom je er wel!! Het gaat er bij mij echt niet in dat dit je dochter nadelig zou kunnen gaan beinvloeden eigenlijk.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Athoz »

We hebben zelf al een picto-bord in mekaar gedraait 4 jaar terug, we werken met visuele stimulansen en alles bij elkaar hebben we alleen het magnetische whiteboard van school 'gekregen', verder maken we alles zelf. Stichting MEE kennen we en hebben we al een aantal jaren contact mee. Het gaat mij er dan ook niet om dat er voor m'n prinsesje ook niets geregeld kan worden, maar dat moeder er niet meer voor kan zorgen door de hele situatie. Vergeet niet dat justitie onderhand al betrokken is bij ze, AMK, de gemeente, en nu straks ook misschien een berg schuldeisers (nou ja, berg...). Er is zoveel meer gaande dan alleen meer die gemeente nazis die mijn geld willen roven, dat ik niet zeker weet of de volgende gebeurtenis nog te handelen is voor d'r..

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ook dan is het tijd om hulp te vragen bij bv. MEE. Hoe hard, zwaar en moeilijk het is, het is niet anders en het zal dan toch gewoon een kwestie van "maak er het beste van" zijn. ;) Sterkte!!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door prem »

Auti-Mama schreef:
prem schreef:
dessert71 schreef:hier hetzelfde gelazer met een gemeenteambtenaar. die heeft het lbio ingeschakeld, of ik ff 4500 wil betalen. of elke maand 824 en daarboven komen dan nog de lopende allimentatie + de gage van lbio. ik mag dus werken voor de schulden en de allimentatie van mijn ex
Ik heb ook een jaar lang bijna 1300 euri mogen aftikken aan LBIO, omdat ik er even genoeg van had mevrouw's auto en pedicure te betalen , en ik had niet eens kinderen bij die vrouw. LBIO, voor mij zijn ze allemaal autistisch daar, er is geen redelijk woord mee te wisselen.
Zou je autisme niet als belediging willen gebruiken ajb??

Ik snap jouw standpunt trouwens. ;) Ik vind partner alimentatie sowieso onzin (en ik ben nog wel een vrouw!!). Als je zonodig van je partner af wil, prima. Maar ga dan ook op eigen beentjes staan en niet nog jarenlang financiele bijdrage vragen aan je ex. Waar is het feminisme en de girl power gebleven??

Neem me niet kwalijk, ik bedoelde meer de eigenschappen van een autist niet om je te beledigen.
Nou ben ik het wel geweest die van haar is gegaan en in mijn dommigheid een convenant getekend voor 12 jaar grr.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Excuses aanvaard. ;)

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Alimentatie, ISD Bergen op Zoom

Ongelezen bericht door Athoz »

Nou in de basis komt het erop neer dat ik misschien toch in aanmerking kom voor schuldhulp, persoonlijk vraag ik geen sanering aan want mijn inkomen is goed genoeg. Ik vind het zo vervelend dat ik door die gemeentenazi gedwongen word alle zorgvuldig opgezette regelingen naar de verdommenis te helpen, ik ben echt woedend. Die aap met stropdas heeft geen enkel idee wat hij aanricht, wil alleen maar de miljoenen die deze $#@#$! gemeente door wanbeleid dit jaar al in 't rood staan, deels over mijn rug terugroven. Het lijkt de VVD wel gvd!

Zodra er definitief het e.e.a. vaststaat en geregeld is (misschien toch nog een positieve uitkomst van het onderzoek naar bijstandsfraude) laat ik het nog weten.

Bedankt!

Gesloten