LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door sacredfour »

Om de vraag van Virginnia dan maar eens te beantwoorden:
Nee, niet iedereen kan zomaar zeggen dat ze een vordering hebben op jouw. Nu, ik bedoel natuurlijk dat ze dit wel kunnen zeggen,maar je hebt de plicht om te onderzoeken of dit ook wel zo is.
In het faillissementsverslag dat 16again op dit draadje heeft geplaatst, lezen we dat Neckermann zijn debiteuren securitiseerde. Dit gebeurde waarschijnlijk zonder jouw medeweten en is daarom stille cessie. Nu VF jouw op de hoogte heeft gebracht dat ze de vordering innen voor Valovis, is het jouw goed recht de akte van cessie ( Neckermann- Valovis) op te vragen. Dit is de eerste cessie. Er zijn er waarschijnlijk meer. Vraag daarom om de “chain of Title”.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door 16again »

sacredfour schreef:...... Nu VF jouw op de hoogte heeft gebracht dat ze de vordering innen voor Valovis, is het jouw goed recht de akte van cessie ( Neckermann- Valovis) op te vragen. Dit is de eerste cessie. Er zijn er waarschijnlijk meer. Vraag daarom om de “chain of Title”.
Wat heeft dat opvragen voor nut?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door sacredfour »

Banken en incassobureaus staan niet bekend voor hun eerlijkheid. Het is dus zaak alles goed te controleren.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door puma73 »

sacredfour schreef:Banken en incassobureaus staan niet bekend voor hun eerlijkheid. Het is dus zaak alles goed te controleren.
Een gezond wantrouwen is goed, sommige mensen hebben een ziekelijk wantrouwen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door kweenie »

puma73 schreef:
sacredfour schreef:Banken en incassobureaus staan niet bekend voor hun eerlijkheid. Het is dus zaak alles goed te controleren.
Een gezond wantrouwen is goed, sommige mensen hebben een ziekelijk wantrouwen.
... gecombineerd met weinig kennis van zaken en een groot bord voor de koop. :wink:

highwayman70
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2014 17:52

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door highwayman70 »

ik ben zelf uit een faillissement gekomen op 02-07-2012 tegen finale kwijting en ontving van Neckermann
in october 2012 een brief van hun met de mededeling dat alles was geaccepteerd.
Nu heb ik van Vesting Finance een brief ontvangen of ik het restant ook nog maar even wil betalen,ik heb een copie van het accoord en een copie van de brief van Neckermann terug gestuurd maar zij blijven bij hun standpunt dat ik het restant alsnog moet betalen

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door ruud_a »

puma73 schreef:
sacredfour schreef:Banken en incassobureaus staan niet bekend voor hun eerlijkheid. Het is dus zaak alles goed te controleren.
Een gezond wantrouwen is goed, sommige mensen hebben een ziekelijk wantrouwen.
een ziekelijk wantrouwen kan soms erg gezond zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door berndv »

highwayman70 schreef:ik ben zelf uit een faillissement gekomen op 02-07-2012 tegen finale kwijting en ontving van Neckermann
in october 2012 een brief van hun met de mededeling dat alles was geaccepteerd.
Nu heb ik van Vesting Finance een brief ontvangen of ik het restant ook nog maar even wil betalen,ik heb een copie van het accoord en een copie van de brief van Neckermann terug gestuurd maar zij blijven bij hun standpunt dat ik het restant alsnog moet betalen
Even lezen wat al gezegd is en ook de daarbij vermeldde links kunnen handig zijn.
http://www.vestingfinance.nl/index.php?id=510
Ik heb in de wettelijke schuldsanering gezeten en heb een schone lei toegekend gekregen. Moet ik de vordering nu nog betalen?
Nee, als uw schuld is ontstaan voordat u bij vonnis van de rechtbank bent toegelaten tot de wettelijke schuldsanering en er een schone lei is verleend, hoeft u deze vordering niet meer te betalen. U kunt Vesting Finance Incasso B.V. hiervan op de hoogte stellen door een kopie van uw schone lei verklaring toe te sturen. Vesting Finance Incasso B.V. zal de kopie bestuderen en u een reactie versturen.
Het leven is soms zo makkelijk.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door 16again »

berndv schreef:Het leven is soms zo makkelijk.
Hoezo makkelijk? Het zou pas makkelijker zijn als:
-VF al in correspondentie aangeeft dat ze nogmaals copie van schone lei verklaring willen hebben, dan had highwayman70 hier die vraag niet hoeven stellen.
- kopie eerdere acceptatiebrief Neckermann zou volstaan
-VF administratie beter op orde heeft, waardoor deze categorie mensen niet opnieuw lasting gevallen worden.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door marcel75 »

Er hoeft in het geheel geen sprake te zijn van een cessie. Partij A leent geld aan Partij B die daarmee bij Partij C iets koopt en betaald. Geen enkele cessie voor nodig.

Blijf vooral tegen windmolens vechten......

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door 16again »

marcel75 schreef:Er hoeft in het geheel geen sprake te zijn van een cessie. Partij A leent geld aan Partij B die daarmee bij Partij C iets koopt en betaald. Geen enkele cessie voor nodig.
...maar partij B (=consument) heeft nooit geweten dat er een partij A (=Valovis bank) betrokken was.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door sacredfour »

16again schreef:
marcel75 schreef:Er hoeft in het geheel geen sprake te zijn van een cessie. Partij A leent geld aan Partij B die daarmee bij Partij C iets koopt en betaald. Geen enkele cessie voor nodig.
...maar partij B (=consument) heeft nooit geweten dat er een partij A (=Valovis bank) betrokken was.
Juist 16again!
Dit was niet de situatie bij Neckermann. ( Zover ik weet. Ik was nooit klant bij Neckermann.) Als dat zo was geweest dan was er ook een contract geweest van Valovis met de consument.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door puma73 »

sacredfour schreef:
16again schreef:
marcel75 schreef:Er hoeft in het geheel geen sprake te zijn van een cessie. Partij A leent geld aan Partij B die daarmee bij Partij C iets koopt en betaald. Geen enkele cessie voor nodig.
...maar partij B (=consument) heeft nooit geweten dat er een partij A (=Valovis bank) betrokken was.
Juist 16again!
Dit was niet de situatie bij Neckermann. ( Zover ik weet. Ik was nooit klant bij Neckermann.) Als dat zo was geweest dan was er ook een contract geweest van Valovis met de consument.
Boeiend maar niet heus. Neckermann is failliet, dus gewoon je schulden betalen aan diegene die er recht op heeft.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door marcel75 »

16again,
Als je gewoon de voorwaarden en de overeenkomst leest, weet je als consument wel degelijk bij wie je leent. Ook kon een consument eenvoudig, dat wil zeggen via openbare bronnen nagaan, of Neckermann een bankvergunning had (niet het geval) en dus weten dat niet Neckermann geld leende. Gewoon kwestie van eerst lezen en dan weten.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door puma73 »

ruud_a schreef:
puma73 schreef:
sacredfour schreef:Banken en incassobureaus staan niet bekend voor hun eerlijkheid. Het is dus zaak alles goed te controleren.
Een gezond wantrouwen is goed, sommige mensen hebben een ziekelijk wantrouwen.
een ziekelijk wantrouwen kan soms erg gezond zijn.
Iets waar ziekelijk voor staat is niet gezond. kan zelfs een psychisch afwijking zijn.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door sacredfour »

We lezen:
Valovis koopt de debiteuren
(zou er een directe overeenkomst van de consument met de geldverstrekker zijn dan valt er voor Neckermann ook niets te verkopen
)
En:
Neckermann zelf handelt de debiteuren af en draagt zorg voor de inning.
Tenzij de alg voorwaarden anders zeggen,
lees ik hier cessie! waarschijnlijk in de vorm van securitisatie, met een service contract voor Neckermann.

Marcel75 maar misschien kan jij de alg. voorwaarden van Neckermann voor een consumentenkoop op afbetaling hier op het forum plaatsen, of een verwijzing geven. Dit zou dan meer duidelijkheid kunnen geven.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door gilas »

Ik snap al dat gezeur over betalingsverplichting niet.
Je hebt een brief van Vesting Finance gehad waarin precies staat wat je moet doen voor je betaling.
Dat veranderd totaal niet want je betaald dus gewoon naar het oude rekeningnummer van Neckermann en je gemaakte afspraken zijn gewoon de afspraken die je hebt gemaakt voor het hele failliet gebeuren.

Daarnaast heeft alles op de website van Neckermann gestaan,dus ook daar kon je gewoon lezen wat er ging gebeuren.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door puma73 »

gilas schreef:Ik snap al dat gezeur over betalingsverplichting niet.
Je hebt een brief van Vesting Finance gehad waarin precies staat wat je moet doen voor je betaling.
Dat veranderd totaal niet want je betaald dus gewoon naar het oude rekeningnummer van Neckermann en je gemaakte afspraken zijn gewoon de afspraken die je hebt gemaakt voor het hele failliet gebeuren.

Daarnaast heeft alles op de website van Neckermann gestaan,dus ook daar kon je gewoon lezen wat er ging gebeuren.
Ik ben het helemaal met je eens, maar sommige mensen menen anderen adviezen te moeten geven die nergens op slaan en het hele betalingsproces kunnen frustreren. Deze adviezen kunnen zelfs leiden tot onnodige incasso en zelfs deurwaarderskosten.

Dus mensen volg de adviezen op in de brieven die je krijgt van de incasserende instantie en laat je niet leiden door allerlei onzinnige adviezen die sommige mensen hier menen te moeten geven.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door sacredfour »

Gilas ,ik denk dat we het hier hebben over de “slechte”vorderingen. Vorderingen met enige achterstand van betaling.
Bericht van VF:
Blijft het rekeningnummer voor de betalingen hetzelfde?
Nee, betalingen kunt u overmaken naar een van de onderstaande rekeningnummers van Stichting Beheer Derdengelden Vesting Finance. U dient de betaling over te maken onder vermelding van het dossiernummer en uw achternaam.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Neckermann failliet, betalingsverplichting aangegaan

Ongelezen bericht door puma73 »

sacredfour schreef:Gilas ,ik denk dat we het hier hebben over de “slechte”vorderingen. Vorderingen met enige achterstand van betaling.
Bericht van VF:
Blijft het rekeningnummer voor de betalingen hetzelfde?
Nee, betalingen kunt u overmaken naar een van de onderstaande rekeningnummers van Stichting Beheer Derdengelden Vesting Finance. U dient de betaling over te maken onder vermelding van het dossiernummer en uw achternaam.

U doet maar gewoon wat aannames zonder daar enige vorm van bewijs te hebben.

Gesloten