LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekeningfraude middels Ideal

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Patropokdah1983
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2014 19:29

Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door Patropokdah1983 »

Hallo,

Ik ben op 25-06-2014 opgelicht. namelijk, ik bekeek mijn rekeningoverzicht op Rabobank.nl Daar zag ik dat er een bedrag van €24.47 was afgeschreven met de volgende gegevens:

Deutsche Kontor Privatbank AG
********************* Onsalesit S.A.
NL79RABO0118165585

Ik heb alles nagetrokken en ik heb geen enkele online betaling gemaakt. De bank heb ik meteen op de hoogte gebracht en zij antwoordde met dat er een zuivere betaling heeft plaatsgevonden. De bank heeft contact opgenomen met de eigenaar van dit rekeningnummer. De eigenaar reageerde niet voor de aangewezen tijdslimiet om het bedrag alsnog terug te storten. Zodoende heb ik de NAW-gegevens van dit rekeningnummer gekregen. Tevens heeft de bank mij dit geld gelukkig terug gestort.

Nu wil ik weten wie hier nog meer de dupe zijn geworden door deze bende met dit rekeningnummer.

Graag wil ik jullie hierover horen.

Mvg,
Laatst gewijzigd door Patropokdah1983 op 07 dec 2014 22:06, 2 keer totaal gewijzigd.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door riddert »

Patropokdah1983 schreef:Hallo,

Ik ben op 25-06-2014 opgelicht. namelijk, ik bekeek mijn rekeningoverzicht op Rabobank.nl Daar zag ik dat er een bedrag van €24.47 was afgeschreven met de volgende gegevens:

Deutsche Kontor Privatbank AG
********************* Onsalesit S.A.

Ik heb alles nagetrokken en ik heb geen enkele online betaling gemaakt. De bank heb ik meteen op de hoogte gebracht en zij antwoordde met dat er een zuivere betaling heeft plaatsgevonden. De bank heeft contact opgenomen met de eigenaar van dit rekeningnummer. De eigenaar reageerde niet voor de aangewezen tijdslimiet om het bedrag alsnog terug te storten. Zodoende heb ik de NAW-gegevens van dit rekeningnummer gekregen. Tevens heeft de bank mij dit geld gelukkig terug gestort.

Nu wil ik weten wie hier nog meer de dupe zijn geworden door deze bende met dit rekeningnummer.

Graag wil ik jullie hierover horen.

Mvg,
En je hebt niets besteld bij prozis, de webshop voor voedings- en sportsupplementen?

Patropokdah1983
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2014 19:29

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door Patropokdah1983 »

Zij hebben middels dit rekeningnummer onterecht middels een Ideal betaling mij geld afhandig gemaakt.

Als je op Google verder zoekt naar dit rekeningnummer, zie je dat er eerder een melding met betrekking tot dit rekeningnummer is gemaakt d.m.v. onterechte afschrijvingen (Ideal) door dit rekeningnummer. Ook lees je dat sommige aankopen gewoon gelukt zijn maar ook mislukte transacties zijn aanwezig. Kijk maar bij Def-shop. Dat rekeningnummer linkt ook naar deze website, maar Def-Shop weet hier niets van.

Patropokdah1983
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2014 19:29

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door Patropokdah1983 »

Nope.
riddert schreef:
Patropokdah1983 schreef:Hallo,

Ik ben op 25-06-2014 opgelicht. namelijk, ik bekeek mijn rekeningoverzicht op Rabobank.nl Daar zag ik dat er een bedrag van €24.47 was afgeschreven met de volgende gegevens:

Deutsche Kontor Privatbank AG
********************* Onsalesit S.A.

Ik heb alles nagetrokken en ik heb geen enkele online betaling gemaakt. De bank heb ik meteen op de hoogte gebracht en zij antwoordde met dat er een zuivere betaling heeft plaatsgevonden. De bank heeft contact opgenomen met de eigenaar van dit rekeningnummer. De eigenaar reageerde niet voor de aangewezen tijdslimiet om het bedrag alsnog terug te storten. Zodoende heb ik de NAW-gegevens van dit rekeningnummer gekregen. Tevens heeft de bank mij dit geld gelukkig terug gestort.

Nu wil ik weten wie hier nog meer de dupe zijn geworden door deze bende met dit rekeningnummer.

Graag wil ik jullie hierover horen.

Mvg,
En je hebt niets besteld bij prozis, de webshop voor voedings- en sportsupplementen?

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door encore »

Patropokdah1983 schreef:...Tevens heeft de bank mij dit geld gelukkig terug gestort...
Zij hebben middels dit rekeningnummer onterecht middels een Ideal betaling mij geld afhandig gemaakt....d.m.v. onterechte afschrijvingen (Ideal) door dit rekeningnummer...
Jaja, en na 6 maanden stort de bank het natuurlijk terug. Er klopt niks van dit topic. Vreemde soort spam ofzo? Of is het alweer troll-zondag?

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door encore »

MichielFRL schreef:...Ik snap iets niet.
Een iDEAL betaling is alleen mogelijk als je zelf de betaling goedkeurd.
Natuurlijk begrijp je het niet. Kijk wat TS schrijft:
..bekeek mijn rekeningoverzicht op Rabobank.nl Daar zag ik dat er een bedrag van €24.47 was afgeschreven..

Dat IS de Ideal-betaling. En geen losse afschrijving. Bovendien staat er op geen enkeloverzicht dat er èn een IDeal-betaling is gedaan èn een afschrijving van die IDeal-betaling. Toch schrijft TS:
..en ik heb geen enkele online betaling gemaakt..
Tja...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit is een vorm van fraude die in de toekomst alleen maar erger wordt: Europese internetincassofraude.
Iemand bestelt wat op een website per internetincasso. En vult een willekeurig Europees IBAN-nummer van een ander in. Bedrag wordt afgeboekt bij slachtoffer. Leverancier levert. Een half jaar later komt slachtoffer er achter dat bedrag ten onrechte van zijn rekening is gehaald.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 07 dec 2014 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door encore »

jaja, via IDeal zeker ... sorry, maar ik geloof er echt geen bips van.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit banknummer is ook bekend bij de politie. Check het zelf:

https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html

Verder is het een RABO rekening en kan het dus niet passen bij "Deutsche Kontor Privatbank AG". Heel raar. Deze bank is wel bij IDEAL aangesloten:
http://www.currence.nl/nl-nl/overonzepr ... ideal.aspx zie http://www.sofort.com Hoe de fraude precies werkt begrijp ik niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zo zijn rekeninghouders vogelvrij: omdat de fraudeur dus ook nog eens achter een betaalprovider verscholen zit, wordt het onmogelijk de fraudeur op te sporen.


Patropokdah1983
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2014 19:29

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door Patropokdah1983 »

encore schreef:
MichielFRL schreef:...Ik snap iets niet.
Een iDEAL betaling is alleen mogelijk als je zelf de betaling goedkeurd.
Natuurlijk begrijp je het niet. Kijk wat TS schrijft:
..bekeek mijn rekeningoverzicht op Rabobank.nl Daar zag ik dat er een bedrag van €24.47 was afgeschreven..

Dat IS de Ideal-betaling. En geen losse afschrijving. Bovendien staat er op geen enkeloverzicht dat er èn een IDeal-betaling is gedaan èn een afschrijving van die IDeal-betaling. Toch schrijft TS:
..en ik heb geen enkele online betaling gemaakt..
Tja...
Ik zag dat er een Ideal betaling is gemaakt. Ik trok daarna mijn eventueel gemaakte bestellingen na. Deze had ik niet gemaakt.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door prem »

Bob Schurkjens schreef:Dit is een vorm van fraude die in de toekomst alleen maar erger wordt: Europese internetincassofraude.
Iemand bestelt wat op een website per internetincasso. En vult een willekeurig Europees IBAN-nummer van een ander in. Bedrag wordt afgeboekt bij slachtoffer. Leverancier levert. Een half jaar later komt slachtoffer er achter dat bedrag ten onrechte van zijn rekening is gehaald.
Bob dit is geen incasso maar iDEAL. TS moet dus een code hebben ingetoetst op de iDEAL pagina .

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door encore »

Patropokdah1983 schreef: Ik zag dat er een Ideal betaling is gemaakt. Ik trok daarna mijn eventueel gemaakte bestellingen na. Deze had ik niet gemaakt.
En op basis van dat gegeven heeft de bank je dat geld teruggegeven? Maak dat de kat maar wijs!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door prem »

iDEAL is praktisch gezien een overschrijving....tja probeer die maar eens terug te draaien, TS is een fantast of vergist zich.

n-majid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2015 01:03

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door n-majid »

Hallo

Ik Ben op 2.1.2015 opgelicht door rekeninghouder
NL79RABO0118165585 Deutsche kontor privatbank AG inzake PPRO FINANCIAL Ltd

Ik heb op gsmwijzeroutlet.com 450 euro gebetaald voor een mobiel via Ideal maar niks ontvangen.
Als iemand heeft NAW van de rekening houden dus aub contact opnemen.....help help help

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je bent opgelicht. Doe online aangifte bij de politie: https://www.mijnpolitie.nl/aangifteio.shtml


Op dit forum kun je niet geholpen worden.

"Gsmwijzer-outlet.com is geen site van GSMwijzer en wordt onterecht gebruikt"

https://www.thuiswinkel.org/ledenlijst/ ... t-gebruikt

Afbeelding

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door olaf79 »

prem schreef:iDEAL is praktisch gezien een overschrijving....tja probeer die maar eens terug te draaien, TS is een fantast of vergist zich.
Natuurlijk kan dat. Via een MITM attack kan een nep ideal betaling zijn goedgekeurd. De bank kan dat zien in zijn systeem omdat het ideal nr niet past bij de transactie die gedaan is. In dat geval zal de bank inderdaad over gaan tot retournering van het geld, tenzij er grove nalatigheid is geweest van de rekeninghouder.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Bob Schurkjens schreef:Zo zijn rekeninghouders vogelvrij: omdat de fraudeur dus ook nog eens achter een betaalprovider verscholen zit, wordt het onmogelijk de fraudeur op te sporen.
Doe niet zo dom.
1. klant worden bij een betaalprovider vereist uitgebreide goedkeuring en identificatie e.d.
2. je kunt als webshop eigenaar niet anders dan een betaalprovider gebruiken omdat je niet zelf iDeal/creditcard e.d. kunt aanbieden. ALLE webshops werken zo. Van bol.com tot mooiebloempotten.nl.

Gewoon beter niks zeggen als je totaal geen idee hebt waar je over praat.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rekeningfraude middels Ideal

Ongelezen bericht door angel1978 »

Captain Pervert schreef:
Bob Schurkjens schreef:Zo zijn rekeninghouders vogelvrij: omdat de fraudeur dus ook nog eens achter een betaalprovider verscholen zit, wordt het onmogelijk de fraudeur op te sporen.
Doe niet zo dom.
1. klant worden bij een betaalprovider vereist uitgebreide goedkeuring en identificatie e.d.
2. je kunt als webshop eigenaar niet anders dan een betaalprovider gebruiken omdat je niet zelf iDeal/creditcard e.d. kunt aanbieden. ALLE webshops werken zo. Van bol.com tot mooiebloempotten.nl.

Gewoon beter niks zeggen als je totaal geen idee hebt waar je over praat.
Wie is er nu dom? Je reageert op een post die 2 jaar oud is :roll:

Gesloten