LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bkr codering AH2

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Natasja23
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2010 15:16

Bkr codering AH2

Ongelezen bericht door Natasja23 »

Goedeavond,

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen.

Ik heb pas besloten om eens te kijken wat mijn mogelijkheden zijn wat betreft het aanvragen van een hypotheek.
Ik heb daarom eerst een uitdraai aangevraagd bij het Bkr, en hieruit bleek dat ik een AH2 codering heb van Neckermann.
De herstelcode is geplaatst op 15-07-2010, de exacte eindatum staat echter op april 2011.
Nu is mijn vraag of mijn codering (datgeen wat negatieve gevolgen zal hebben op een hypotheekaanvraag) dit jaar 15-07-2015 verwijderd zal worden of de negatieve registratie pas in april 2016 verwijderd zal worden?

ik wilde een verzoek doen bij Neckermann om na te gaan of er een mogelijkheid zou zijn dat de codering iets eerder verwijderd wordt, maar dit wordt zoiezo erg lastig aangezien ze failliet zijn en de curator (wat ik uit andere verhalen begrijp) aangeeft niet de persoon te zijn om dit te kunnen beoordelen, daar ze geen inzicht hebben in de oudere gegevens.

Als ik inderdaad nog een half jaar zal moeten wachten is dit niet anders, is tenslotte me eigen schuld geweest, maar heb nu een huisje op het oog wat ik erg graag zou willen, maar iets zegt me dat het nu weinig nut zal hebben een hypotheekaanvraag te doen, en wil voor mezelf die teleurstellingen voorkomen.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Bkr codering AH2

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Natasja23 schreef:Als ik inderdaad nog een half jaar zal moeten wachten is dit niet anders, is tenslotte me eigen schuld geweest, maar heb nu een huisje op het oog wat ik erg graag zou willen, maar iets zegt me dat het nu weinig nut zal hebben een hypotheekaanvraag te doen, en wil voor mezelf die teleurstellingen voorkomen.
Waarom bel je niet gewoon eens met de hypotheekdesk van een willekeurige geldverstrekker om te informeren wat de mogelijkheden zijn? Je schulden- en inkomstenoverzicht van dit moment zal zwaarder wegen dan het achterblijven op een tweede afbetaling van een frituurpan in 2010.

Uiteindelijk geeft je code aan dat je achterstand ook weer hersteld is, en je blijkbaar uiteindelijk toch betaalt.

adviseur1972
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2013 14:44

Re: Bkr codering AH2

Ongelezen bericht door adviseur1972 »

Hallo Natasja,

als ik jouw verhaal zo lees vervalt de codering in 2016, dat was de exacte einddatum, dan verdwijnt het krediet uit het BKR register en daarmee dus ook de codering.

Wat betreft de codering, een beperkt aantal banken zal hiermee wel aan de slag willen, mist er een plausibel verhaal achter de achterstand zit.

Hou er wel rekening mee dat je met deze codering NIET in aanmerking komt voor NHG en dus de top rentes betalen moet.
Wijsheid is nog een jaartje te wachten, verschil tussen wel en geen NHG is toch snel 1% rente,

Gesloten