LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw slot laten plaatsen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
sleutelellende
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2015 19:13

Nieuw slot laten plaatsen

Ongelezen bericht door sleutelellende »

Ik heb op 20 januari j.l. door omstandigheden een nieuw cilinderslot moeten laten plaatsen.Ik heb de monteur vooraf gevraagd wat dat slot gaat kosten, hij antwoordde met dat ga ik zo meteen als ik het slot heb geplaatst,vertellen. Alleen het cilinderslot, dus zonder de andere kosten zoals voorrijkosten etc. niet meegerekend, kosten € 120,00 incl. 3 sleutels.
Omdat ik nog meer sleutels nodig had heb ik bij de Fa.Adema in Zutphen nog 2 sleutels bij laten maken.
Hij zei dat het ingezette slot niet meer dan € 30,00 kost en helemaal geen kwaliteitssleutel is.
Een reservesleutel koste bij de Fa. 24H Slotenmakers, gevestigd in Almere 39,95 per stk . Bij de Fa. Adema € 9,95voor 2 sleutels.
Ik heb bovengenoemde fa. gebeld, zij blijven volhouden dat dit een kwaliteits-cilinderslot is.
Merk van de sleutel is OXLOC bouwbeslag. Er staat geen veiligheidskeurmerk op.
Wat moet ik hieraan doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 17 feb 2015 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Nieuw slot laten plaatsen

Ongelezen bericht door Dirkie »

sleutelellende schreef:Ik heb op 20 januari j.l. door omstandigheden een nieuw cilinderslot moeten laten plaatsen.Ik heb de monteur vooraf gevraagd wat dat slot gaat kosten, hij antwoordde met dat ga ik zo meteen als ik het slot heb geplaatst,vertellen.

Wat moet ik hieraan doen?
En dat zou voor mij al een reden zijn om niet met deze 'monteur' in zee te gaan. Ik zou vooraf willen weten wat voor slot tegen welke prijs geplaatst gaat worden. En toen mijn voordeurslot vervangen moest worden een jaar geleden was dat ook geen probleem.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Nieuw slot laten plaatsen

Ongelezen bericht door eleven »

Wat moet ik hieraan doen?
Jou verlies nemen en in vervolg eerst afwachten hoeveel het kost en de monteur niet zijn gang laten gaan.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Nieuw slot laten plaatsen

Ongelezen bericht door prem »

sleutelellende schreef:Ik heb op 20 januari j.l. door omstandigheden een nieuw cilinderslot moeten laten plaatsen.Ik heb de monteur vooraf gevraagd wat dat slot gaat kosten, hij antwoordde met dat ga ik zo meteen als ik het slot heb geplaatst,vertellen. Alleen het cilinderslot, dus zonder de andere kosten zoals voorrijkosten etc. niet meegerekend, kosten € 120,00 incl. 3 sleutels.
Omdat ik nog meer sleutels nodig had heb ik bij de Fa.Adema in Zutphen nog 2 sleutels bij laten maken.
Hij zei dat het ingezette slot niet meer dan € 30,00 kost en helemaal geen kwaliteitssleutel is.
Een reservesleutel koste bij de Fa. 24H Slotenmakers, gevestigd in Almere 39,95 per stk . Bij de Fa. Adema € 9,95voor 2 sleutels.
Ik heb bovengenoemde fa. gebeld, zij blijven volhouden dat dit een kwaliteits-cilinderslot is.
Merk van de sleutel is OXLOC bouwbeslag. Er staat geen veiligheidskeurmerk op.
Wat moet ik hieraan doen?
Als ik het goed begrijp belt u een slotenmaker voor een afspraak zonder te vragen wat het kost.
Dan komt de goede man, en dan vraagt u pas wat het kost, laat hem zijn gang gaan ( dat moest u wel anders rekent hij toch voorrijkosten hij is gekke henkie niet), hij rekent 120 euro en dan gaat u klagen.
Had dan zelf een slot gekocht en het er zelf ingezet. Natuurlijk maakt hij verdienste op de materialen. U betaalt toch in een restaurant ook meer voor een fles wijn dan bij de Hema?

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuw slot laten plaatsen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben ook bang dat hier weinig aan te doen is. Want over wat voor kwaliteit hebben we het hier? Als klant had je kennelijk een andere kwaliteitsverwachting dan het bedrijf van plan was te leveren. Maar er was nu eenmaal niets afgesproken. Actie ondernemen heeft naar mijn mening weinig nut, het bedrag is te laag om te procederen en dergelijke.

Volgende keer maar zelf doen? Of even een buurman, familielid, of iemand anders die een beetje handig is? Het is een kwestie van één lange schroef, en een beetje pielen met de cilinder om hem op zijn plek te krijgen. Meer is het niet.

stofzuigertje

Re: Nieuw slot laten plaatsen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je voor E5,- een sleutel kunt bij laten maken bij schoenmaker of zo is het nog geen slecht slot.

Er zijn ook Cilinders met Certificaat die niet bijgemaakt maar besteld moeten worden, die zijn wel duurder en in theorie beter.

En is er kern trek beveiliging geplaatst? Dat is relatief nieuw voor de nieuwste inbreek methode tegen te gaan...

Gesloten