[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Beschuldigd van niet betaalde bril
Pagina 1 van 2

Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 07 mar 2015 00:54
door KatjaJ.
Hallo allemaal,

Afgelopen week heeft mijn moeder een leesbril uitgezocht en besteld bij een 'eerlijke en goede' brillenzaak in het dorp. Ze heeft 190 euro contact betaald en de verkoopster heeft nog 2 euro teruggegeven. Echter kreeg mijn moeder op dat moment een telefoontje dat ze met spoed weg moest en dus geen tijd meer had om op de kassabon te wachten. Maar omdat de brillenzaak bekend staat als 'eerlijk en goed' vertrouwde ze het wel.

Gisteren kwam mijn moeder in de zaak om de bril op te halen en werd haar verteld dat de bril niet is betaald. Ze kan nu niks bewijzen omdat ze de bon niet heeft meegenomen. Er hangen ook geen camera's in de winkel. In de computer staat niks vermeld van een betaling. De verkoopster zegt dat ze nooit geld voor de bril heeft gekregen.

Is hier nog iets aan te doen ondanks het feit dat mijn moeder geen bewijs van betaling heeft en er geen camerabeelden zijn?

Alvast bedankt!

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 08 mar 2015 19:24
door Bosjesman
en de opticien zelf, heeft hij geen kasverschil?
Ik zie verder weinig kans, het betaalbewijs heeft je moeder niet

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 08 mar 2015 19:27
door Moneyman
Dat is woord tegen woord, en eigenlijk kansloos.

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 08 mar 2015 20:51
door wieder
KatjaJ. schreef:Hallo allemaal,

Afgelopen week heeft mijn moeder een leesbril uitgezocht en besteld bij een 'eerlijke en goede' brillenzaak in het dorp. Ze heeft 190 euro contact betaald en de verkoopster heeft nog 2 euro teruggegeven. Echter kreeg mijn moeder op dat moment een telefoontje dat ze met spoed weg moest en dus geen tijd meer had om op de kassabon te wachten. Maar omdat de brillenzaak bekend staat als 'eerlijk en goed' vertrouwde ze het wel.

Gisteren kwam mijn moeder in de zaak om de bril op te halen en werd haar verteld dat de bril niet is betaald. Ze kan nu niks bewijzen omdat ze de bon niet heeft meegenomen. Er hangen ook geen camera's in de winkel. In de computer staat niks vermeld van een betaling. De verkoopster zegt dat ze nooit geld voor de bril heeft gekregen.

Is hier nog iets aan te doen ondanks het feit dat mijn moeder geen bewijs van betaling heeft en er geen camerabeelden zijn?

Alvast bedankt!
Dus bij flinke bedragen maakt het voor je moeder allemaal niet zo uit? Heel bijzonder. En vooral dat je er zelf niet bij was maar wel blijkbaar alle details kent is ook heel bijzonder. Het "contact betalen" is vrij modern en staat wel ergens geregistreerd. Maar waarom uw moeder dan twee euri terug krijgt is me ontgaan.

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 08 mar 2015 21:31
door dhc
Contant......dus.Typefout van TS...dat jijj dat dan weer niet begrijpt...

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 08 mar 2015 21:59
door moederslink
De verkoopster " slaat toch het bedrag € 190 aan op de kassa / computer ??"
De kassala gaat open en ze geeft € 2 terug :?:
Dan is het toch opgeslagen " in het systeem? " Of pakt ze het geld aan, toetst een knop in waardoor de la openspringt, geeft € 2 terug en duwt de la weer dicht ? Vreemd......
En was de spoed na het telefoontje zo groot dat er geen 5- 10 sec overbleven ( hooguit) om de bon aan te pakken? Ook al is het in het dorp en een goede betrouwbare zaak, dan nog, bijna € 200 zomaar afgeven???

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 09 mar 2015 13:33
door bprosman
ik vraag me af wat je nou geeft aan geld , op een bedrag van 200 Euro dat je 2 euro terugkrijgt.
Als t nou 198,- of 188,- was gewees zag ik de logica wel.

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 09 mar 2015 14:15
door prem
Ze heeft 190 betaald contant betaald en krijgt 2 euro terug, de bril was dus 188. :) :)

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 09 mar 2015 14:59
door Rinustp
Als uw moeder ervoor gekozen had om niet heel onbeschoft de telefoon aan te nemen terwijl ze met een kassatransactie bezig was, had ze niet geweten dat het telefoontje spoed was en dan was alles in orde geweest.
Tenzij ze bij de brandweer zit of bij de ambulancedienst is een telefoontje nooit spoed.
Het is jammer van het geld. Moet je maar opletten.

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 09 mar 2015 15:45
door prem
Er kunnen verzachtende omstandigheden zijn Rinus, haar man wel in het ziekenhuis hebben gelegen of zo.

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 09 mar 2015 15:59
door harley68
Wat een zeikers allemaal weer zeg.

Als uw moeder heeft betaald en daar absoluut zeker van is enz enz. Dan pleegt er iemand fraude/diefstal of hoe je het dan ook wilt noemen. Ik zou dan naar de politie gaan om aangifte te doen. Kijken wat er dan gebeurd.

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 09 mar 2015 16:03
door dhc
Niks, want daar bemoeit de politie zich niet mee.

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 09 mar 2015 16:04
door Rinustp
Dat kan, Prem, maar dan gaat het niet over enkele seconden. Als een dierbare erg slecht in het ziekenhuis ligt en je verwacht een telefoontje dan wil je dat natuurlijk snel opnemen. Maar dat hoeft toch niet in paniek. Je mag ervan uitgaan dat je dierbare in een ziekenhuis goed wordt verzorgd en dat je daar nooit als de brandweer naar toe hoeft. Dat je emotioneel en dus ook verward kunt zijn is begrijpelijk maar met een beetje overleg in enkele seconden aan de kassa had je veel kunnen voorkomen.

Blijft wel het feit dat het een verdachte zaak is. Ik zou gaan twijfelen aan de integriteit van de persoon aan de kassa.
Geprofiteerd van de situatie? Geld in eigen zak gestopt? Het zou zomaar kunnen.

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 09 mar 2015 16:17
door GJvdZ
Rinustp schreef:Dat je emotioneel en dus ook verward kunt zijn is begrijpelijk maar met een beetje overleg in enkele seconden aan de kassa had je veel kunnen voorkomen.
Als het zo emotioneel is is het ook niet logisch om een bril voor een paar honderd euro te gaan kopen. Daar staat je hoofd dan toch niet naar?

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 09 mar 2015 16:38
door KatjaJ.
Bedankt voor alle reacties!

De bril heeft inderdaad 188 euro gekost, vandaar dat mijn moeder twee euro terug heeft gekregen. De reden waarom mijn moeder snel de winkel moest verlaten doet hier verder niet ter zake. Wat hier van belang is, is dat ze heeft betaald, niet op de kassabon heeft kunnen wachten en vervolgens te horen heeft gekregen dat de bril niet is betaald.
Bosjesman schreef:en de opticien zelf, heeft hij geen kasverschil?
Mijn moeder zal naar de winkel teruggaan om te vragen of ze de kassa willen natellen (geen idee wanneer een winkel dit doet, wekelijks of einde van de maand). Dit is nog de enige hoop dat ze een vergissing hebben gemaakt. Het staat verder namelijk niet in de computer of ergens anders vermeld/geregistreerd dat ze een betaling hebben ontvangen van 190 euro.

Ik hou jullie op de hoogte!

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 09 mar 2015 17:03
door Moneyman
Dat is toch gek... als er géén kasverschil is, heeft dus de medewerker én de transactie niet aangeslagen, én het geld in eigen zak gestoken. Maar... hoe ging die kassa dan open, zonder dat er een transactie terug te vinden is?

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 09 mar 2015 17:05
door prem
Je kunt ook 1 euro intoetsen

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 09 mar 2015 21:49
door bprosman
Maar... hoe ging die kassa dan open, zonder dat er een transactie terug te vinden is?
Met de "Lade open" toets ? :wink: .

Maar ... om dat te doen , of 1 Euro , of iets anders aan te slaan, moet je als "Kwaadwillende cassiere" VANTEVOREN geweten hebben dat mevrouw de kassabon niet mee zou nemen, voor het zelfde geld wil ze de bon wel, of was ze al aan het bellen toen de transactie moest beginnen ? Dan nog... hoe weet je als cassiere dat de klant de bon niet meeneemt.

Mijn dochter is ook cassiere geweest en die stopte altijd de transactie door te wachten tot de klant uitgebeld was , klanten die daar iets van zeiden (ja die zijn er ook) kregen altijd het antwoord "Ik wil u niet storen tijdens uw telefoongesprek" .

In een winkel wordt de kassa 's-avonds na sluitingstijd altijd opgemaakt.
Beetje moderne kassa moet in ieder geval de transacties terug kunnen halen die rond de tijd van het telefoongesprek (te zien op de telefoon) gedaan zijn.

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 10 mar 2015 08:42
door stofzuigertje
Kassa? 99% betaalde bedragen boven de E100,- met PIN dus niets controle....

En was vooraf aanbetalen 50% of volledig normaal?
Als dat het geval is moet je na aanmeten eerst betalen, anders bestellen ze niets omdat bij achteraf betalen ze met een op maat gemaakte niet verkoopbare blijven zitten....

Dus welke keten en kun je ook 100% achteraf betalen?
Als dat niet kan zoals bij vele niet mogelijk is is dat tevens het bewijs dat je wel betaalde...
Zonder aanbetaling of volledige betaling word er niets gemaakt....

Dus welke keten is het wat zijn hun voorwaarden, dan is de kans groot dan hun eigen voorwaarden voldoende zijn, ook zonder bonnetje wat naast vergeten ook wel eens weg raakt...

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Geplaatst: 10 mar 2015 09:32
door bprosman
Kassa? 99% betaalde bedragen boven de E100,- met PIN dus niets controle....
En PIN transacties worden niet gelogd denk je ?