LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] missen overtocht new castle>ijmuiden

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
parelliene
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2015 09:51

missen overtocht new castle>ijmuiden

Ongelezen bericht door parelliene »

op 29-05-2015 zouden wij de overtoch newcastle>ijmuiden, departure 17:00 hebben, helaas missen we deze door de afstand te verkeerd hebben ingeschat. vanuit schotland volgen wij een route uit ons reisboek van buro scanbrit waar wij de reis hebben geboekt echter duurt deze veel langer dan dat wij tijd hebben hier komen we halve wege al achter en besluiten daarom te stoppen met deze route en rechtstreeks te gaan, we zouden dit precies/net halen echter dikke pech een file we komen 16:30 bij de terminal. er staat nog een meneer te wachten op mensen die missen hij verwijst ons naar de voetgangersterminal die is nog open die van de auto's is om 16:15 dicht, misschien kunnen we nog aan boort maar helaas de boot is al los gekoppelt pech dus!

we kunnen een nieuwticket boeken naast de terminal,hier krijgen we 30minuten de tijd voor dan gaat het locket dicht, ze berekend de kosten voor ons en dit zou komen op €578, een dinner+auto+2 personen. ow wat baalt mijn vriendin hiervan ze is erg verdrietig maar vind geen enige troost in dfds, ze helpen je niet met opties ook niet van hun eigen maatschappij en je krijgt maar 30minuten om te kiezen, beide hebben wij geen telefoon met internet dus op zo'n moment ben je hulpeloos je kunt geen opties opzoeken ook hebben we straks een hotel nodig je kan niks bellen/zoeken erg ballen en geen fijn gevoel ook bellen we nog buro scanbrit hier hebben we de reis geboekt (misschien kunnen zijn nog iets boeken) maar geen gehoor en ook niet meer terug gebelt de dagen erna. we kopen het ticket, we willen toch naar huis en zoeken een hotel.

volgende dag zijn we ruim ruim optijd bij de boot, het verloopt hier allemaal zeer raar en niks staat aangegeven, we sluiten aan in de rij en gaan om 13:45 een ijsje eten en naar het toilet bij de voetgangersterminal +-14:00 komen we weer bij de auto zolang zijn we niet weg geweest, waar we een mopperende meneer van dfds treffen ja, we zijn aan het inchecken, iedereen verlaat zijn auto, we staan ruim 5 autos in de weg waar iedereen omheen moet. echter staat dit nergens aan gegeven en op de terminal zelf stond 14:45 en niet 14:00 ook staat er in de papieren 1.5 uur van te voren beginnen ze met boarden dat zou 15:30 zijn en niet 14:00. inchecken, 15:00 boarden.
we houden alles goed in de gaten aan de voorkant van de boot en zien inderdaad om 16:15 de autoterminal sluiten vervolgens zien we tot 16:30 ook nog laatkomers en deze gaan via de voetgangersterminal toch nog aan boort op het schip echter mochten wij dit de vorige dag niet meer om 16:30.
om 16:35 zien wij dat het schip wordt losgekoppelt en om 16:40 vaart de boot weg, 20 minuten te vroeg, echter komt het schip dan 10 minuten te vroeg aan in ijmuiden dit betekent dat als het schip werkelijk 17:00 weg zou gaan hij dagelijks 10 minuten te laat is.

onze vraag en mening is dat wij dit niet vinden kloppen, er missen nog mensen en het schip gaat ruim 20 minuten voor aangegeven tijd weg of je er nu nog wel of niet meer op mag verschilt ook per dag en hier worden geen regels aan verbonden de ene dag heb je geluk en de andere pech. mag dit zomaar en moet een nieuw ticket dan zo duur zijn?
beide tickets zowel als van dfds en buro scanbrit vermelden geen duidelijk sluiting van autoterminal en van uiterlijke tijd dat je er moet zijn

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: missen overtocht new castle>ijmuiden

Ongelezen bericht door witte angora »

Een heel verhaal, maar wat verwacht je nu precies?

Je mocht er ná 16.30 niet meer op. De laatkomers de volgende dag toch ook niet? Wat is dan het probleem? En net zoals in jullie geval sloot de terminal voor auto's de tweede dag om 16.15 uur. Dat was ook al niet anders. Wat was er de tweede dag dan anders dat jullie je benadeeld voelden omdat je de eerste dag niet mee kon?

Je was zelf te laat, teleurgesteld, maar eigenlijk zijn jullie kwaad op jezelf denk ik. Maar zoals je het omschrijft zijn jullie heus niet de enigen die te laat komen. Ik kan me indenken dat het voor de maatschappij een behoorlijke klus is om iedere afvaart maar weer mensen te woord te staan en dingen zó te regelen dat de schepen op tijd weg kunnen varen, en op tijd aan kunnen komen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: missen overtocht new castle>ijmuiden

Ongelezen bericht door witte angora »

Overigens zie ik net dat Groot-Brittanië een uur tijdsverschil heeft met Nederland. Heb je daar wel rekening mee gehouden? Dat zou het uur verschil inzake inchecken kunnen verklaren.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: missen overtocht new castle>ijmuiden

Ongelezen bericht door newmikey »

Categorie "zelf aangedaan leed" dus. Boten, nèt als vliegtuigen hebben tijdschemas die kunnen varieren met de drukte op de route en in de (lucht)haven van aankomst. Dat kàn inderdaad betekenen dat een boot/vliegtuig nog even aan de terminal/gate moet wachten tot deze clearance krijgt. Dàn nog passagiers aan boord laten betekent extra vertraging en soms hoge kosten als een vertrekslot gemist wordt.

Dit kan ook betekenen dat de boot of het vliegtuig enkele minuten eerder vertrekt om op tijd de loods of de startclearance te halen en niet achter aan in de rij te moeten. Daar wordt met het boarden rekening mee gehouden maar als je het op de allerlaatste minuut laat aankomen kan dat de nekslag zijn.

Dat u geen telefoon met internet had kunt u toch echt niet DFDS aanwrijven, daar kunnen zij niets aan doen.

U hoeft uzelf niets te verwijten, het gebeurt iedereen wel eens dat een vlucht of vaart gemist wordt (ja, óók ik heb het wel eens meegemaakt) maar om dan een schuldige te gaan zoeken of als een klein kind te gaan jengelen dat de volgende dag iemand nog wèl mocht boarden, gaat te ver.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: missen overtocht new castle>ijmuiden

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Wij gaan elk jaar met zo'n boot, al is het meestal een iets andere route. Morgen gaan we ook weer! Dan rekenen wij de reistijd en die verdubbelen we... Wij zijn er dus meestal te vroeg maar gezellig in de rij kletsen is ook vakantie!
Het toverwoord is hier 'verdubbelen' want zeker in een ander land kan je nooit je reistijd zelf goed inschatten. En vertrouwen op een ander in deze is ook niet handig.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: missen overtocht new castle>ijmuiden

Ongelezen bericht door witte angora »

De reistijd verdubbelen zal vast wel een hoop stress schelen als je onderweg bent, Miepje. Dan ben je misschien iets eerder op de plaats van bestemming, maar wel lekker uitgerust en ontspannen!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: missen overtocht new castle>ijmuiden

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij zulke overtochten is de vertrektijd minder vast dan de boardingtijd. Als er veel mensen en met name ook veel vrachtauto's zijn, dan kost het meer tijd om de boot vertrekklaar te maken. In de planning wordt uitgegaan van drukke tijden. Is het rustiger, dan kunnen ze eerder vertrekken, maar ze kunnen van tevoren niet weten of ze een rustige dag hebben of niet. Daarom kunnen ze niet standaard mensen later laten binnenkomen.

Je kúnt geluk hebben dat je nog mee kunt. Net als dat je bij een trein geluk kunt hebben dat de conducteur nog op je wacht als je te laat bent. Maar je kunt daar niet op rekenen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: missen overtocht new castle>ijmuiden

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik ben daar regelmatig geweest en ik snap zo gauw niet wat daar onduidelijk is aangegeven. Als je in de weg staat sta je overduidelijk op de lanes richting de boot. Anders had je gewoon op het parkeerterrein gestaan, en daar sta je niemand in de weg.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: missen overtocht new castle>ijmuiden

Ongelezen bericht door prem »

Ik snap ook die mensen niet in de rij Dover, dan wel Duinkerken, die spontaan allemaal moeten eten, pissen enz en anderen ophouden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: missen overtocht new castle>ijmuiden

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zonder het hele verhaal te lezen: U kunt met uw klacht terecht bij Scanbrit. Aan die partij heeft u de reis betaald. Komt u er niet uit met Scanbrit dan kunt u naar de http://www.anvr.nl/veelgestelde-vragen/ ... ncommissie

tinus42
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2010 00:52

Re: missen overtocht new castle>ijmuiden

Ongelezen bericht door tinus42 »

€578 lijkt me wel erg veel geld voor twee personen en een auto. Ik had een hotelletje genomen (moest je toch al) en dan gekeken of er een goedkopere mogelijkheid was, desnoods vanuit een andere plaats.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: missen overtocht new castle>ijmuiden

Ongelezen bericht door GJvdZ »

prem schreef:Ik snap ook die mensen niet in de rij Dover, dan wel Duinkerken, die spontaan allemaal moeten eten, pissen enz en anderen ophouden.
Daar verbaas ik me ook altijd over. Het lijkt wel dat zodra er ergens gegeten kan worden veel mensen dat zonder nadenken moeten gaan doen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: missen overtocht new castle>ijmuiden

Ongelezen bericht door witte angora »

Net zoals ik me verbaas als mensen in een of ander programma zitten, twee woorden kakelen, en dan een paar slokken water MOETEN nemen?

Maar goed, dat is verder off-topic, het ging om het missen van de aansluiting van de veerboot. Naar mijn mening is het wel duidelijk wat er gebeurd is, en ik denk dat de topicstarter het een andere keer ook wel anders aan zal pakken, of niet dan.

Gesloten