LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe huurder betaald niet na overname van spullen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Zomaariemand135

Nieuwe huurder betaald niet na overname van spullen

Ongelezen bericht door Zomaariemand135 » 21 okt 2015 18:31

Ik heb het volgende probleem:
Ik ben verhuisd. Dit was een huurhuis en heb een aantal dingen ter overname aangeboden aan de nieuwe huurder. Toen de nieuwe huurder arriveerde was er veel haast en was er helaas geen tijd om voor de overdracht de spullen af te handelen. Dus op goed vertrouwen ben ik akkoord gegaan voor een bedrag van €500 en over 2 items ter waarde van €350 moest de nieuwe huurder nog even nadenken.

Na 1,5 maand veel aandringen wilde hij uiteindelijk die laatste 2 dingen niet hebben en die moet ik dus nog ophalen.

Inmiddels heeft hij weer een maand later niet betaald en mijn spullen niet teruggeven ondanks dat ik regelmatig heb gebeld, gesmst en gemaild heb. Hij reageert gewoon niet meer.

Weet iemand wat ik kan doen? Ik heb alles netjes zwart op wit staan + foto's van mijn spullen etc.

Vanuitgaande dat hij gewoon niet blijft reageren?
Wat moet ik doen om dit zo snel mogelijk af te handelen? (Heb geen zin om eeuwig te gaan wachten, wil zo snel mogelijk regelen, maakt me niet uit om eventueel een advocaat of incassobureau ofzo in te schakelen zolang dat uiteindelijk op zijn kosten is als ik "win".)
Hoe moet je zoiets aanpakken en wat kan ik zelf doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Marly27

Re: Nieuwe huurder betaald niet na overname van spullen

Ongelezen bericht door Marly27 » 22 okt 2015 14:36

Hem een ultimatum geven en zeggen dat je anders aangifte doet van diefstal en dat je bewijs hebt.
Als hij niet betaalt of de spullen niet teruggeeft dan aangifte doen

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 22 okt 2015 15:22

Heeft de nieuwe huurder ook daadwerkelijk getekend voor deze overname?
U kunt het wel op papier hebben staan, maar als de nw huurder nergens voor heeft getekend...tja :evil:
Ik lees dat er nogal haast was tijdens de overdracht nl ; was de opzichter er bijvoorbeeld bij, als getuige?
Zo niet dan vrees ik dat er niet zo gek veel aan te doen is ; dan bent u gen*****d. Waardeloos!
Zo ja , dan staat u sterk en kunt u aangifte doen ;
wel heel snel in ieder geval die andere 2 items twv €350 daar weghalen .
Maar .........het zou ook nog kunnen dat de nw huurder die € 500 wel wil betalen , maar nu het geld niet heeft.
Dan zou u een betalingsregeling kunnen treffen, misschien , maar dan wel alles zwart op wit.
Als u uw andere eigendommen gaat terughalen, die 2 items van € 350 , is dit wellicht dan ook te bespreken.

Engelengeduld

Ongelezen bericht door Engelengeduld » 23 okt 2015 17:24

Als het goed is heeft de verhuurder genoteerd wat u ter overname aanbiedt en wat u in de woning heeft achtergelaten. De verhuurder noteert ook dat de nieuwe huurder akkoord gaat met de overname.
Dit is uw bewijs dat er een overeenkomst is gesloten.

k2p

Ongelezen bericht door k2p » 23 okt 2015 18:26

Je zult een beroep moeten doen op je rechtsbijstand of zelf, al dan niet met advocaat/jurist, moeten dagvaarden wanneer het zover is.

Je kunt nergens aangifte van doen. Van diefstal is geen sprake.

Maan hem allereerst te betalen, en stel hem daarna in gebreke.

Gesloten