LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewindvoering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
WholeLottaRosie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2016 15:15

Bewindvoering

Ongelezen bericht door WholeLottaRosie »

Hallo,

Ik ben voor mijn vriend aan het rondkijken voor een andere bewindvoering. I.v.m. schulden zit hij nu ruim een jaar bij bewindvoering in Tilburg. Echter, zou de bewindvoering schuldhulpverlening regelen. Echter, kreeg mijn vriend afgelopen week een brief van de gemeente waaruit blijkt dat dit niet geregeld is!
Zo loopt alles een beetje in de soep. Ze zijn regelmatig met vakantie, hij krijgt regelmatig geen leefgeld (hij heeft afgelopen tijd 5 weken GEEN leefgeld gekregen!!!) In de tussentijd is mijn vriend verhuisd, maar ook dit lijken ze niet goed te kunnen regelen. Sociale leningen worden niet aangevraagd, er wordt geen betalingsregeling geregeld voor de 1e betaling (zodat hij wel leefgeld had kunnen krijgen). Hij vroeg bijvoorbeeld in oktober al of er geld was om eventueel wat te klussen (een verfje bijvoorbeeld) en toen was het er allemaal. Op het moment dat hij het geld wil ontvangen, blijkt dat er niets meer is. Vervolgens is er wel nog geld, maar kreeg hij dus vervolgens 5 à 6 weken gewoon helemaal niets!
In het begin leek het allemaal goed te gaan, maar hij heeft gewoon ontzettend veel stress van (en daar krijg ik weer stress van...) alles wat zij hadden moeten regelen en waar hij dan steeds achter komt dat het niet geregeld is, wordt gewoon niet zorgvuldig opgepakt. En wat hierboven staat is nog maar het topje van de ijsberg.

Nu probeer ik met alle macht wat positieve ervaringen op te sporen van wel een goede bewindvoering. Maar ze lijken allemaal wel problemen te hebben... Ik word er zelf ook helemaal wantrouwend van!!

Is er iemand wel tevreden over zijn bewindvoering? Wat is aan te raden?
Hebben jullie nog ideeën van andere stappen die wij kunnen ondernemen? Het meeste contact met de huidige bewindvoering wordt ook al door een begeleider gedaan, maar het lijkt nog steeds niet op orde te zijn.
Het zou fijn zijn als de bewindvoering in de buurt van 's-Hertogenbosch zit :)

Bedankt!

Liefs,
WholeLottaRosie

Gerrieheuving
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2017 11:20

Re: Bewindvoering

Ongelezen bericht door Gerrieheuving »

Ik vind het schandalig dat men juist de kwetsbare mensen treft. Kan hier de overheid niet ingrijpen, met bepaalde regels hiervoor op te stellen.
Met meer mensen dit in de publiciteit te brengen? :?:

atlas1302

Re: Bewindvoering

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Er is al een topic over bewindvoering, neem eens een kijkje wat zij te vertellen hebben.

Gesloten